Samsung presenterar Galaxy S7 med stöd för Vulkan-grafik på MWC

Permalänk
Melding Plague

Samsung presenterar Galaxy S7 med stöd för Vulkan-grafik på MWC

Under MWC presenterar Samsung nya Galaxy S7-familjen, som i mångt och mycket påminner om Galaxy S6. En av de mer oväntade nyheterna är stöd för rendering via ramverket Vulkan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Galaxy S7 och S7 Edge har dessutom större batterikapaciteter än tidigare – 3 000 respektive 3 600 milliamperetimmar, upp från omkring 2 600 för Galaxy S6-modellerna. Båda har stöd för trådlös laddning.

Yes just sånt här man vill se. Mer fokus på batteri ja tack.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Denna serie verkar rätt maffig. Undrar vad vikten och tjockleken blir dock.

http://www.swedroid.se/wp-content/uploads/2016/02/s7-vs-s6-1-... där hade vi det.

@leafbranch Tack!

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Denna serie verkar rätt maffig. Undrar vad vikten och tjockleken blir dock.

157g / 7.7mm för S7 Edge
152g / 7.9mm för S7

Med tanke på material, och storleken på batteriet är det imponerade siffror.

Permalänk
Medlem

Herregud. 8300 kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Rätt sugen på s7 Edge! men får se vad iphone 7 har att bjuda på först

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Nzt:

Herregud. 8300 kr.

Skickades från m.sweclockers.com

"Smakar det så kostar det"!!

Permalänk
Medlem

7300Kr för en rätt nice telefon med Samsungs skitiga UI, Nej tack. Hoppas att Oneplus levererar i år.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

ja det blir nog en. hoppas man inte behöver köpa ett nytt vr headset utan att det funkar med den gamla

Permalänk
Medlem

YES! Så rätt att stödet för minneskort är tillbaka! Nu blir jag riktigt myslycklig.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Kan bara spontant känna att 8300 känns ganska mycket för en mobil som man använder 1-2 år. Var verkligen tidigare topp modeller från Samsung såhär dyra? Har för mig att dom var betydligt billigare...

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Redan beställt. Haft S5 i 2 år så det var dags. Inte för att man behöver men det är kul med nya prylar!! Eller är det bara jag som resonerar så?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Rasse12345:

Kan bara spontant känna att 8300 känns ganska mycket för en mobil som man använder 1-2 år. Var verkligen tidigare topp modeller från Samsung såhär dyra? Har för mig att dom var betydligt billigare...

Folket har visat att de är beredda på att betala den summan. Mycket är väl också pga svenska/nordiska marknaden?
Min S3 pröjsade jag ca 6-7k för??

Permalänk

Hur kommer det sig att S7 är såpass "tjock"?? behåller min S6 ett bra tag till.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Folket har visat att de är beredda på att betala den summan. Mycket är väl också pga svenska/nordiska marknaden?
Min S3 pröjsade jag ca 6-7k för??

Kanske är så, själv så brukar jag lägga mig vid 3000 kronors sträcket, då behöver man inte få lika ont i magen första gången man tappar den

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Bra att Samsung lyssnade på kritiken. Nu blev de väl så illa tvungna när jag och många med mig flydde märket för LG/OnePlus/Sony m.fl.
Men bra att de är tillbaka på banan igen för ingen (bortsett trollen då) kan påstå att de inte vet hur man bygger en bra mobil.

Permalänk
Medlem

Beställde en vit S7 så blir Samsung för första gången nu. Enda som var lite dåligt att vi fick Exynos ist för Snapdragon här i Europa.

Skrivet av Kevlarheart:

Hur kommer det sig att S7 är såpass "tjock"?? behåller min S6 ett bra tag till.

25% större batteri och vattentäthet skulle jag gissa på som gav lite tjocklek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Hur kommer det sig att S7 är såpass "tjock"?? behåller min S6 ett bra tag till.

Har en S6 idag och vill gärna ha en tjockare telefon med ett större batteri.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tjockleken är ju inget problem på dagens mobiltelefoner, däremot är batteritiden det. Större batteri är rätt val av Samsung.

Btw så har jag haft min S6 i nio månader och det var inte förrän i förra veckan som jag fattade att den faktiskt har en pulsmätare. Dessa moderniteter alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seddzi:

Redan beställt. Haft S5 i 2 år så det var dags. Inte för att man behöver men det är kul med nya prylar!! Eller är det bara jag som resonerar så?

Nej jag resonerar också så men tyvärr så resonerar min plånbok annorlunda just nu

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

@simon253: Tyvärr Oneplus har ju floppat totalt med sin "flagship killer" Oneplus 2 som har en SD 810. Tror varken de kommer kunna lansera en till "flagship killer" nu när S6, G5 och Xiaomi lanserar med SD820.

Skulle också inte kalla nu TouchWiz för dåligt, det är relativt bra med behöver bara lite optimeringar men överlags så är det ett bra system. Bara butthurts som vill hitta något med Samsung att gråta över.

Och på tal om priset ingen här grinar över Apples telefoner för det är ju så jävla pk i Sverige. 6s:an 16 gb kostar lika mycket som S7 (när den släpptes) och med tanke på 32 gb + SD kort plats. Så snälla vill man ha en bra telefon får man betala för det. Går inte att få en telefon som är marknadens bästa för 3000 kr.

Permalänk
Medlem

"Enligt Samsung har både processordel och grafikdel i Galaxy S7 uppgraderats rejält, så pass att kretsarna behöver vattenkylas."
Heatpipen innehåller troligtvis vatten men att kalla heatpipe för vattenkylning är väl att ta i?

Visa signatur

🗄️ : Fractal Design Define C 🔌: Seasonic Focus Plus 850 Platinum 850 W 🏬: Asus ROG Strix X570-F Gaming 🎞️: 32Gb(2x16GB) Kingston DDR4 3600MHz CL17 FURY RGB 🔲: AMD 5900X ❄️: Noctua NH-D15 💾: WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB + Crucial BX500 480GB 3D NAND SATA 🏴: Asus GeForce GTX 2080 Ti Strix Gaming OC 11Gb 🖥️: Asus ROG Swift PG348Q 34" Ultra-Wide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

@simon253: Tyvärr Oneplus har ju floppat totalt med sin "flagship killer" Oneplus 2 som har en SD 810. Tror varken de kommer kunna lansera en till "flagship killer" nu när S6, G5 och Xiaomi lanserar med SD820.

Skulle också inte kalla nu TouchWiz för dåligt, det är relativt bra med behöver bara lite optimeringar men överlags så är det ett bra system. Bara butthurts som vill hitta något med Samsung att gråta över.

Och på tal om priset ingen här grinar över Apples telefoner för det är ju så jävla pk i Sverige. 6s:an 16 gb kostar lika mycket som S7 (när den släpptes) och med tanke på 32 gb + SD kort plats. Så snälla vill man ha en bra telefon får man betala för det. Går inte att få en telefon som är marknadens bästa för 3000 kr.

tack. +1

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Nzt:

Herregud. 8300 kr.

Skickades från m.sweclockers.com

och det är bara 32GB. Vet att den har SD kort plats men ändå. Nexus 6P 128GB kostade 7200kr vid lasering. Samsung S6 128GB kostade 11k vid lasering. Galna priser :/

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Tycker LG G5 är mycket mer intressantare än S7/S7 Edge. Inga större förändringar jämfört med S6/S6 Edge.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@tcg: Samsung använder en form av vätskekylning i Galaxy S7-telefonerna, så det är inte fel att kalla det just det. Oavsett som det är vätska som leds i ett värmerör eller om det är en maffig vattenkylningsanordning i en pc så är det två olika former av vätskekylning det handlar om till syvende och sist

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Större batteri, minneskort och vattentät. Allt som jag saknar på min s6 edge. Om några månader har den nog sjunkit nån tusenlapp i pris också.

Permalänk
Medlem

Då är HP Elite X3 betydligt mer intressant. Tyvärr verkar den inte bli så inriktad mot konsumenter.
http://mspoweruser.com/hp-announces-the-windows-10-mobile-pow...

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

@simon253: Tyvärr Oneplus har ju floppat totalt med sin "flagship killer" Oneplus 2 som har en SD 810. Tror varken de kommer kunna lansera en till "flagship killer" nu när S6, G5 och Xiaomi lanserar med SD820.

Okej. Så för att ett företag misslyckades en gång kan de inte lyckas igen? Förövrigt sa jag att jag hoppades på att Oneplus skulle göra en bra telefon i år även om de inte gjorde det förra året. Nu är ju dock Oneplus X rätt nice men det är ingen "flaggskepps-dödare".
Förresten lanserades bara ett par månader före Oneplus 2 och efter som Oneplus inte är en jättestor tillverkare så att telefonen i princip var klar när processorerna lanserades och fanns tillgängliga är rätt troligt. Oneplus X fick den inte för att den är en budget telefon.

Citat:

Skulle också inte kalla nu TouchWiz för dåligt, det är relativt bra med behöver bara lite optimeringar men överlags så är det ett bra system. Bara butthurts som vill hitta något med Samsung att gråta över.

Jag gillar inte när tillverkarna klottrar ner Android. Ren android är riktigt bra och små ändringar som Oneplus har är inte fel men att klottra på sitt fula gränssnitt och skit (som inte bara Samsung gör) förstör upplevelsen. Det värsta är att folk verkar ha börjat tro att Samsung gör android eller att Samsungs Android är annat än de andra tillverkarna.

Citat:

Och på tal om priset ingen här grinar över Apples telefoner för det är ju så jävla pk i Sverige. 6s:an 16 gb kostar lika mycket som S7 (när den släpptes) och med tanke på 32 gb + SD kort plats. Så snälla vill man ha en bra telefon får man betala för det. Går inte att få en telefon som är marknadens bästa för 3000 kr.

Vad har PK med detta att göra? Att de beter sig religiöst mot apple ja det är sant och synd för Apple är bara ett företag som alla andra och bryr sig inte ett skit om dem, bara deras pengar.
Är du medveten om att när Oneplus one lanserades var den bäst och kostade under 4000kr? Man kan ju också fråga sig vad en bra telefon är. För 2500Kr telefonerna börjar faktiskt se rätt bra ut. Och det man får för lite billigare är inte skit längre.
Samsung Galaxy S3 är fortfarande en bra telefon till och med.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Beställde en vit S7 så blir Samsung för första gången nu. Enda som var lite dåligt att vi fick Exynos ist för Snapdragon här i Europa.

Hur kommer detta påverka performance? De sa att den har 30% starkare CPU och 60% Starkare GPU än S6:an. Hur kommer det påverka dessa värden med annat chip?

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM