Permalänk

Asus Rog G771JM

Jag bytte bort min stationära dator mot en gaminglaptop pga att jag skulle inte spela lika mycket längre var grundtanken. Men det har blivit lite tvärt om och jag spelar nog mer än vanligt nu för tiden Detta har då gjort att jag är intresserad av en ny stationär dator som jag kan uppgradera när spelen jag spelar inte längre är kompatibla med hårdvaran istället för att köpa en helt ny laptop.

Laptopen jag har fungerar utan problem och det är en Asus Rog G771 JM med lite förändringar i hårdvaran.
Slängde in en annan ssd än standard och utökade även med en 1tb Sata disk. Uppgraderade även ramminnet från 8 till 16gb.

Kommer även skicka med en kylplatta (inte för att det behövs) och väska.

Skärmstorlek 17,3 ", Matt (60Hz)
Upplösning 1920x1080, FULL HD
Paneltyp IPS, LED
Processor
Processortillverkare Intel
Processortyp Core i7, 4710HQ
Processorhastighet 2,5 GHz, (Turbo upp till 3,5 GHz)
Antal kärnor 4 st
Internminne
Minne 16 GB (uppgraderat från 8)
Minnestyp DDR3 1600Mhz
Max minne 16 GB, (2 minnesplatser)
Hårddisk
Hårddisktyp SSD
Storlek 120 GB
Övrig hårddisk 1 TB
Anslutning SATA 6,0 Gbit/s

Grafikkort
GPU-tillverkare Nvidia
Grafikkort GeForce GTX 860M
GPU-frekvens 1029 MHz
GPU-minne 2 GB, GDDR5
Anslutningar
HDMI-utgång 1st HDMI v1.4
DisplayPort-utgång 1st MiniDisplayPort
USB 3.0

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Och här sitter jag och försöker byta bort min dator mot en laptop. Tyvärr är det nog ett lite för vekt graffe

Permalänk
Medlem

Har du kvitto? Hur gammal är datorn?

Permalänk

@Gustenrocks: Jag kan kanske betala någon krona mellan om det skulle vara så beroende på vad du har?

Permalänk

@Creeper6: Datorn är lite över 1 år gammal om jag inte missminner mig, har inte kvar kvittot eftersom jag är andra ägaren på den. Fick inte med kvittot när jag köpte/bytte till mig den av en polare.

Permalänk
Medlem

@people__shit: du är välkommen att kika på min annons. Måste kika på vad ett 860m orkar med..

Permalänk

@Gustenrocks: Den ser lovande ut

Återkom när du har funderat lite till så får vi se

Jag kan självklart ge några kronor mellan om det skulle vara så eftersom prestandan i din är lite över min.