SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Ny dator för CSGO (6-8k?)

Hej allesammans,

Jag skulle behöva hjälp med köpråd på dator för att spela CSGO. Jag spelade mycket för 10-15 år sedan men det lilla jag kunde om datorer har försvunnit helt.

Preferenser:
- Ska klara av CSGO
- Budget 6-8k (exkl mus, tangentbord och skärm)
- Stilrent/diskret chassi
- Monterad

Förslag på prisvärda tillbehör (mus, hörlurar, tangentbord och skärm) tas också gärna emot.
Tack på förhand!

Permalänk

Hej,
Slängde ihop något lite snabbt. Du sade inte om du hade Windows, så slängde med det också, ligger på tusen kronor så en enkel besparing om du redan har ett, eller kan få tag på ett på något annat sätt ^^

Den här datorn klarar av CSGO utan några som helst problem. Mer krävande spel går absolut att spela om du kan tumma lite på grafiken.

Tips på tillbehör som är bra kvalite och sjysst pris:

Edit:

Förklaringar:

R7 370 presterar nästan som ett GTX 960 som ligger runt 2000 kronor. AMD processorn klarar av spel mycket bra och om du uppgraderar grafikkortet i framtiden kommer inte processorn strypa det framtida kortet alltför mycket. Åtta gigabyte ram är standard i speldatorer idag, SSD känns som ett måste 2016, resterande är bra men billiga komponenter för att få ner priset. Du skulle tjäna lite på att gå upp en hundralapp eller två till ett Fractal Define S chassi (bättre ljuddämpning) och nätagg (mindre oljud).

Permalänk
Medlem

@kasimX:

400kr över budget. Utgår ifrån att du har egen Windows licens och någon annan hårddisk. Överklockningsbar i framtiden.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/9240586/test

Visa signatur

|Phanteks Evolv ATX TG | Asus Maximus Rog X Formula | Intel i7 8700k | 32 GB Gskill 4133mhz | Asus GTX 1080 Ti Strix OC | 2x Samsung 850 PRO 1 TB och 850 PRO 128 GB | Seasonic Prime ULTRA 1000W Titanium |

Permalänk
Medlem

svårt att slänga ihop något på den budgeten men det blev iaf något. Windows licens går att köpa någorlunda billigt på nätet.
du borde få 150+ fps på CS med detta setup iaf.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/9240658/2016-02-10

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 5 5600x | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 | Radeon RX 6700 XT 12GB PULSE | Kingston NV1 M.2 500GB | Samsung 970 EVO series SSD 500GB M.2 |

Permalänk
Medlem

Tack för er hjälp! Jag ska pula lite med det och återkommer senare med ett köpförslag som ni gärna får kommentera.

Permalänk
Medlem

Ett hett tips är sen när det kommer till skärm så köp en 144hz, det gör enorm skillnad för CS.. om man har över 150fps såklart

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz 32GB | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Ducky Aura MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |