Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Hoppas fan att nya nfs har stöd för shift light på ratten. Samt att dom ordnar cockpit view, det är ju fan ett måste!!

inte i en arkadracer tyvärr

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

inte i en arkadracer tyvärr

Finns ju många arcad racer som har dom två sakerna....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Finns ju många arcad racer som har dom två sakerna....

Oja, men det är inget "måste" till skillnad från mer realistiska bilspel där det är ett måste om man ska tas seriöst. Det som var min poäng :-).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Har kollat, nej fan inget för mig, dock verkar ju simulationen i lfs vara grym, borde sälja den till något spel företag lr göra ett eget modernt spel med schysst grafik

Hoppas fan att nya nfs har stöd för shift light på ratten. Samt att dom ordnar cockpit view, det är ju fan ett måste!!

Assetto Corsa är ett modernt spel.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Många som gillade hur Need for Speed funkade har gått över till Assetto Corsa.

Haha, jag quotar mig själv. Många som gillade Live for Speed* har gått över till Assetto Corsa.

Detta var den sista offtopic posten ifrån mig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Äntligen har det kommit till PC, dags att testa det!
Kommer med update senare...
Hoppas det kommer vara bra

Permalänk
Skrivet av fredrikkarlsson:

Äntligen har det kommit till PC, dags att testa det!
Kommer med update senare...
Hoppas det kommer vara bra

Kanske värt att nämna att det bara är för Origin Access

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Har de kommit ut med någon information om man får fortsätta det fulla spelet där man avslutade i testversionen?

Visa signatur

Chassi: CM Storm Scout II Advanced| Moderkort: MSI Z97 GAMING 3| CPU: Intel Core i5-4690K| GPU: MSI GeForce NVIDIA GTX 970 Gaming 4GB| PSU: Cooler Master G650M| RAM: HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB| HDD: Seagate Barracuda® 1TB| SSD: Corsair Force LS 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorsBlair:

Har de kommit ut med någon information om man får fortsätta det fulla spelet där man avslutade i testversionen?

Det får man, all progression förs över till fulla spelet om du väljer att köpa det.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med att bilen inte vill köra? Verkar vara trasig kontrollinställning för mig... :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av ade182:

Bara jag som har problem med att bilen inte vill köra? Verkar vara trasig kontrollinställning för mig... :S

Funkar utmärkt för mig, kolla med dom på reddit:
https://www.reddit.com/r/needforspeed/

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Ni som testat spelet, vad tycker ni? hur ser kontroll inställningarna för ratt ut? nån som kan lägga upp lite prints??

Permalänk
Medlem

Finns det möjlighet att skapa en privat lobby eller går det enbart att spela med andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TK_one:

Finns det möjlighet att skapa en privat lobby eller går det enbart att spela med andra?

Om jag förstår dig rätt,
så tror jag du kan göra det i inställningarna så kolla där

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Ni som testat spelet, vad tycker ni? hur ser kontroll inställningarna för ratt ut? nån som kan lägga upp lite prints??

Tycker det är helt okej, ser snyggt ut känns som att bilarna beter sig som de ska. Märker skillnad på FW/RW drive. Dock gillar jag inte att man blir "ihopa kopplad" med andra spelar som kör runt i världen när man kör ett race, för plötsligt kommer en bil mot dig i hög hastighet och det smäller mitt under loppet. Så där tycker jag man borde kunnat lösa det bättre.

Har ej provat med ratt så där kan jag inte ge någon kommentar.

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av bOfInK3n:

Dock gillar jag inte att man blir "ihopa kopplad" med andra spelar som kör runt i världen när man kör ett race, för plötsligt kommer en bil mot dig i hög hastighet och det smäller mitt under loppet. Så där tycker jag man borde kunnat lösa det bättre.

Du kan välja att spela själv. Men kommer inte ihåg var i menyerna det finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Du kan välja att spela själv. Men kommer inte ihåg var i menyerna det finns.

Okej men då blir det helt själv antar jag?
Kunde ju funnits så racen isolerades från övriga för i open world tycker jag bara det är nice med lite rörelse.

Tack för info iallafall

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Medlem

Har nu skaffat spelet, det jag stör mig på att det inte finns kamera läge cockpit wiev, samt att det inte finns några inställningar för att stänga av hjälpmedel så som abs, väghållnings assistanser osv.
Har bara testat någon minut, men kan man från grund menyerna inne på "mitt spel" menyn, välja att köra snabb race, ? alla där är låsta för mig just nu eftersom att jag inte låst upp dom. Men undrar om man bara kan se stats från dom sedan lr om det går att spela dom från den menyn???
Sedan undrar jag hur fan man avslutar spelet??? Får inte upp någon meny med esc knappen??
Verkar också jävligt grafikkorts krävande, vilken är synd.
Har bara testat med tbord ännu, kommer mer info om spelet när jag testat med ratt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Har nu skaffat spelet, det jag stör mig på att det inte finns kamera läge cockpit wiev, samt att det inte finns några inställningar för att stänga av hjälpmedel så som abs, väghållnings assistanser osv.

Du kan ändra vissa assists (och till manuell låda) under tuning för varje bil.

Permalänk
Medlem

Skaffade spelet för ett par dagar sedan och gillar det skarpt..

Var lite segt i början, då det var mycket snack och liten verkstad eller vad man ska säga.
Men kanske för att man ska få "lära känna" personerna i spelet..

Har inte haft något problem ännu, så det är ju positivt. NFS Rivals kraschade ju var och varannan kvart....

Ska spela så mycket som möjligt nu i 3 veckor.. För sen blir det ingen mer Windows-burk.
Kanske blir någon Playstation istället möjligtvis, att ha till projektorn.. Har inte haft en spelkonsol på säkert 14 år.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Mina två största problem med spelet är polisen och drift.

Polisen är helt meningslös. Räcker med att gasa och låta bli och krocka så kommer man undan dem utan några problem. Sällan har jag haft mer än en polisbil eftger mig. "Utmaningarna" man får som innehåller polisjakter är mer ett uthållighetsprov på hur länge man orkar köra i under 110 km/h för att inte råka bli av med dem.

Driften är mer ett jag-problem än ett problem med spelet i sig.
Jag gillar att köra fort. Inte sladda runt i kurvor. Bättre blir det inte heller av att ungefär vartannat lopp innehåller någon form av drift.
Jag kan inte se någonstans innan jag kommer fram till loppet vad för typ av lopp jag valt. Så när jag kommer fram till loppet efter att jag precis varit i garaget och ställt in min bil som jag vill ha den, bra väghållning men ändå lite kurvtagning, måste jag hoppa tillbaka till garaget för att ställa allt på drift för att loppet visst för ett driftlopp. Allt bara för att köra tillbaka till loppet igen.

Låt mig antingen ställa in bilen "on the fly" eller låt mig enkelt få reda på vad för typ av lopp det är jag har valt.

Visa signatur

Permalänk

Testade spelet i 10 timmar via origin access och jag tycker personligen det är ett ok spel. vissa grejer var rätt jobbiga för mig, Men det är inget som lite grind kan fixa! (time attack på hard)

Nu spelar jag dock inte spelet för alla racen eller storyn utan det gör jag för att få mer XP och pengar så jag kan pilla med bilarna!

Edit: med ok menar jag då att spelet var som jag förväntade mig. Finns nog inget dom missat. Förutom en dyno

Hade varit kul att kunna fin lira med grejerna på en dyno

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Jävla piss skit spel, finns nästan inga svenska trådar på några forum om spelet, förutom denna.
Har läst som fan nu på ea s support forum för spelet på engelska, tydligen så har spelet inte support för varken koppling lr h shifter på rattar. Samt att nästan alla som spelar med ratt har problem med att få den att fungera i spelet, finns redan 40 sidor på tekniska problem på forumet.
Känner mig fett jävla lurad på ratt supporten som dom snackat om att dom kirrat.
Får inte min ratt att fungera fast den hittas i kontrollerna.
Tar bort skiten nu, säg till om dom släpper någon uppdatering som fixar alla problem med ratt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Mina två största problem med spelet är polisen och drift.

Polisen är helt meningslös. Räcker med att gasa och låta bli och krocka så kommer man undan dem utan några problem. Sällan har jag haft mer än en polisbil eftger mig. "Utmaningarna" man får som innehåller polisjakter är mer ett uthållighetsprov på hur länge man orkar köra i under 110 km/h för att inte råka bli av med dem.

Driften är mer ett jag-problem än ett problem med spelet i sig.
Jag gillar att köra fort. Inte sladda runt i kurvor. Bättre blir det inte heller av att ungefär vartannat lopp innehåller någon form av drift.
Jag kan inte se någonstans innan jag kommer fram till loppet vad för typ av lopp jag valt. Så när jag kommer fram till loppet efter att jag precis varit i garaget och ställt in min bil som jag vill ha den, bra väghållning men ändå lite kurvtagning, måste jag hoppa tillbaka till garaget för att ställa allt på drift för att loppet visst för ett driftlopp. Allt bara för att köra tillbaka till loppet igen.

Låt mig antingen ställa in bilen "on the fly" eller låt mig enkelt få reda på vad för typ av lopp det är jag har valt.

Du kan se vilken typ av race du kör till i kartan, Där kan du också sätta på GPS eller teleportera till loppet du vill köra

Visa signatur

Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Du kan se vilken typ av race du kör till i kartan, Där kan du också sätta på GPS eller teleportera till loppet du vill köra

Hur teleporterar jag mig? Har letat efter det i kartan men har inte hittat något GPS har jag vetat om länge

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Hur teleporterar jag mig? Har letat efter det i kartan men har inte hittat något GPS har jag vetat om länge

Nu har jag detta på konsol (PS4) så det är ju inte samma kontroller som på PC. Men när man du hovrar över ett race i kartan och så står det aktivera GPS eller liknande du förstår nog tror jag men när man är där så trycker man åt sidan (på konsol med pilarna inte joysticken) så bytas den lilla ikonen och hoppar till andra sidan om skälva racet så tror jag det står teleportera med. Var ett tag sedan nu jag spelade så mins inta allt

Och ja det skyltas ju inte direkt om att man kan det, skälv upptäckte jag det av en slump

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Zenon88: va konstigt. Jag kör med ratt och manuell växell. Vad kör du med för ratt då? Fungera perfekt för mig även med alla knapparna pp ratten funkar i spelet.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem

För alla er PC spelare där ute som klagat över att det inte finns någon COCKPIT / FIRST PERSON VIEW! Här har ni

Dock är det en mod :/

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

Skaffade spelet för ett par dagar sedan och gillar det skarpt..

Var lite segt i början, då det var mycket snack och liten verkstad eller vad man ska säga.
Men kanske för att man ska få "lära känna" personerna i spelet..

Har inte haft något problem ännu, så det är ju positivt. NFS Rivals kraschade ju var och varannan kvart....

Ska spela så mycket som möjligt nu i 3 veckor.. För sen blir det ingen mer Windows-burk.
Kanske blir någon Playstation istället möjligtvis, att ha till projektorn.. Har inte haft en spelkonsol på säkert 14 år.

Varför nedgradera dig till konsolspelande? Vad är det för fel på Windows nu då? Vad erbjuder Sony som är så mycket bättre än Microsoft så du offrar din fina dator mot en potatis?

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oringen:

Varför nedgradera dig till konsolspelande? Vad är det för fel på Windows nu då? Vad erbjuder Sony som är så mycket bättre än Microsoft så du offrar din fina dator mot en potatis?

Tror mer han skaffar Apple MAC och då kan ju konsol vara ett alternativ till spel

Visa signatur