Permalänk
Medlem

Är det någon här som spelar nfs shift, och har moddat det? Får det inte att fungera och skulle verkligen behöva hjälp

Permalänk
Medlem

Tappade intresset när jag såg att det bara var automatisk låda men nu låter det intressant igen. Hoppas även att de med unlocked inte bara menar 60 fps utan även högre.

Kommer nog bli ett köp, med reservation att det går att lämna tillbaka över Origin...

Skrivet av Zenon88:

Är det någon här som spelar nfs shift, och har moddat det? Får det inte att fungera och skulle verkligen behöva hjälp

Gjorde småsaker i Shift 2 för länge sedan.
Från vilken sida laddar nu ner? Brukar finnas ganska klara guider.

Permalänk

Vet någon om de har sagts något om cock-pit view? Kul att köra med ratt men då ska det göras inifrån ju

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Hmm...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Vet någon om de har sagts något om cock-pit view? Kul att köra med ratt men då ska det göras inifrån ju

Det har varit klart sedan innan spelet släpptes att det inte kommer att komma till spelet. Inte hört något sedan dessa om att de ändrat uppfattning.

Visa signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det har varit klart sedan innan spelet släpptes att det inte kommer att komma till spelet. Inte hört något sedan dessa om att de ändrat uppfattning.

Var det inte samma sak med automatlådan? Att de sedan bestämde sig i efterhand att lägga till manuell?

Hoppas själv på att det blir lite mer känsla i spelet och inte som i dessa andra NFS-spel... Sen är ju såklart grafiken en stor bonus

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Var det inte samma sak med automatlådan? Att de sedan bestämde sig i efterhand att lägga till manuell?

Hoppas själv på att det blir lite mer känsla i spelet och inte som i dessa andra NFS-spel... Sen är ju såklart grafiken en stor bonus

Nej, manuell växling t ex stod med redan i början att de funderade på att eventuellt implementera i framtiden
Grafiken var redan fantastiskt, det som är mest intressant är ju att det är 60 fps!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Är det synd om kocken nu igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

Är det synd om kocken nu igen.

...va?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Med tanke på att cockpit är särskrivet så refererar jag till det gamla magnus och brasse skämtet från varning för barn.

https://www.youtube.com/watch?v=P0oUCP_xG2A ca 24 minuter in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nej, manuell växling t ex stod med redan i början att de funderade på att eventuellt implementera i framtiden
Grafiken var redan fantastiskt, det som är mest intressant är ju att det är 60 fps!

Bedrövligt att spel ska capa på 30FPS, finns tidigare NFS som klarar obegränsat med FPS utan nackdelar (om jag inte minns galet fel nu). Över 100 stycken bilder gillar inte onaturliga cap på detta vis, vill ha bra flyt inte bildspel likt film (ja jag tog i lite)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Bedrövligt att spel ska capa på 30FPS, finns tidigare NFS som klarar obegränsat med FPS utan nackdelar (om jag inte minns galet fel nu). Över 100 stycken bilder gillar inte onaturliga cap på detta vis, vill ha bra flyt inte bildspel likt film (ja jag tog i lite)

På konsol är det kanske inte så konstigt, men på PC finns verkligen ingen ursäkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

På konsol är det kanske inte så konstigt, men på PC finns verkligen ingen ursäkt.

Det jag menar, innan NFS förpestades av konsol gick det utmärkt att få ur 100FPS+, låsa det till 60 när vissa har 90 eller 144 (beroende på skärm), är bara pinsamt. Vem gillar sin hårdvara gå på tomgång för par idioter till utvecklare inte kan sitt jobb?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

@trickeh2k

Om de nu bekräftat 60fps ( )så blir det nog ett köp men blir ingen förhandsköp. Gillade de båda förra.

Skrivet av trickeh2k:

Ja, det är bekräftat

Skrivet av Broken-arrow:

Skrivet av trickeh2k:

Skrivet av Broken-arrow:

Det jag menar, innan NFS förpestades av konsol gick det utmärkt att få ur 100FPS+, låsa det till 60 när vissa har 90 eller 144 (beroende på skärm), är bara pinsamt. Vem gillar sin hårdvara gå på tomgång för par idioter till utvecklare inte kan sitt jobb?

Ni har inte sett Pc trailern då antar jag... Kolla vid 22 sekunder.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

https://youtu.be/mVA63k_DPNg?t=23

Varför taggar du mig?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

https://youtu.be/mVA63k_DPNg?t=23

Att ens fundera på att ha cap på PC är värre än synda, vad som står högre upp ska dom låsa upp det från 30 på PC. Finns inte ord för detta ord.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Varför taggar du mig?

Skrivet av Broken-arrow:

Att ens fundera på att ha cap på PC är värre än synda, vad som står högre upp ska dom låsa upp det från 30 på PC. Finns inte ord för detta ord.

Det är ingen cap på fps... Inte 30. Inte 60. Inte 120. inte 144...

Fattar inte var alla troll får sina idéer ifrån.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Det är ingen cap på fps... Inte 30. Inte 60. Inte 120. inte 144...

Fattar inte var alla troll får sina idéer ifrån.

Vart har jag sagt att det är cap på 60? Sluta kalla folk för troll när du inte ens är läskunnig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.needforspeed.com/news/game-update-hot-rods

Under the Hood #5

Manual Transmission, new cars, more garage space and Drag Racing. All things you've been asking for and all of which will be going into the next update, due March 3rd.

New Feature: Manual Transmission
A few weeks ago we broke the news that Manual Transmission would be making its way into Need for Speed and we're really pleased to be able to confirm that it'll arrive as early as next week. We know that this is a feature that many of you have requested and we can't wait for you to get your hands on it.

New Cars: Hot Rods
Arriving fresh into Need for Speed are two brand new Hot Rods. Starting with the 1932 Hot Rod which will come with four unique Bodykits. Each of these bodykits has the potential to transform your Hot Rod into a great new look; Soft Top, Coupe, Sedan and Pickup.

Each version of the Hot Rod also comes complete with a full set of customization, including Hood, Lights, Grille, Exhausts, Bumpers and more.

The second Hot Rod being added into Need for Speed is the Aaron Beck ‘BeckKustoms F132’. This is an absolute monster of a ride and defines the word ‘custom’. When you take the shell from a Ford 1932, gently massage it into a fierce Formula One style chassis and strap in a high performance NASCAR engine, this is what you get.

New Events: Drag Racing
Inspired by the Drag Events of previous NFS titles, these new events are the perfect place for you to get your speed fix.

Unleash a burnout on the starting line to prime your wheels, align in the start box and time your revs perfectly. Think wisely about the use of nitrous, as it may just influence the outcome of the event.

There will be five new Drag events for you to take part in; Neck to Neck, The Perfect Shifts, Drag the Town, Pedal to the Metal and Speed Tunnel.

New Feature: The Warehouse
You’ve read that we’re adding new cars but before you head over to Twitter or Reddit to proclaim you need more garage space we’ve got your back.

Starting next week your garage will receive an upgrade that will allow you to store an additional five cars, perfect for those eyeing up a new ride and no excuse now not to take a Hot Rod for a fun-filled spin around Ventura bay.

Wrap Editor Improvements
We’ve been constantly blow away by your Wrap Editor creations and we can’t wait to see what you do based on the improvements coming in the Hot Rods update.

One of the most common bits of feedback we’ve received about the Wrap Editor is that you would like a coordinates system allowing you to position decals with a lot more accuracy. This information will now be shown in a panel below the selected decal in the edit decal menu and will update in real time when the decal is transformed.

Writing on your car also becomes even easier as we introduce Text Decals 2.0 and selectable fonts. Simply select your desired font and a popup will appear where you’ll be prompted to input your desired text.

Animations within the Wrap Editor are also being improved including:

Animation indicating when a decal has been added to a vehicle
Improved animation to indicate more clearly the selected decal on a vehicle
Speed up info text animation when showing an action happening

Achievements and Trophies
There are three new achievements and trophies for you to go and unlock:

Drag Queen – Win five Drag Race events
Wrap it up – Download a shared Wrap
Kustom kar – Buy your first Hot Rod
Full Patch Notes
With this Living Game update there will be two new vehicles, a new game mode and Manual Transmission.

We are bringing Hot Rods to Need for Speed! Firstly the Ford 1932 Hot Rod, secondly the Aaron Beck BeckKustoms F132. Along with the Hot Rods players will now be able to play a Drag Race and use Manual transmission

On top of these big features the update also includes:
A Virtual Warehouse where you can keep an additional 5 cars in your garage
Improved Snapshot overview screen in the Need for Speed Network menu so you can find out more about your snapshots
Improvements Snapshot Pro mode
Improvements to the wrap editor
3 new Trophies and Achievements
More campaigns for Rep / Cash and Discounts
A variety of tweaks and improvements including game play, World and audio
Multiple stability fixes

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

http://www.needforspeed.com/news/game-update-hot-rods

http://content.pulse.ea.com/content/c-need-for-speed/en_US/news/game-update-hot-rods/_jcr_content/body/image_0/renditions/rendition1.img.jpg

http://content.pulse.ea.com/content/c-need-for-speed/en_US/news/game-update-hot-rods/_jcr_content/body/image/renditions/rendition1.img.jpg

Under the Hood #5

Manual Transmission, new cars, more garage space and Drag Racing. All things you've been asking for and all of which will be going into the next update, due March 3rd.

New Feature: Manual Transmission
A few weeks ago we broke the news that Manual Transmission would be making its way into Need for Speed and we're really pleased to be able to confirm that it'll arrive as early as next week. We know that this is a feature that many of you have requested and we can't wait for you to get your hands on it.

New Cars: Hot Rods
Arriving fresh into Need for Speed are two brand new Hot Rods. Starting with the 1932 Hot Rod which will come with four unique Bodykits. Each of these bodykits has the potential to transform your Hot Rod into a great new look; Soft Top, Coupe, Sedan and Pickup.

Each version of the Hot Rod also comes complete with a full set of customization, including Hood, Lights, Grille, Exhausts, Bumpers and more.

The second Hot Rod being added into Need for Speed is the Aaron Beck ‘BeckKustoms F132’. This is an absolute monster of a ride and defines the word ‘custom’. When you take the shell from a Ford 1932, gently massage it into a fierce Formula One style chassis and strap in a high performance NASCAR engine, this is what you get.

New Events: Drag Racing
Inspired by the Drag Events of previous NFS titles, these new events are the perfect place for you to get your speed fix.

Unleash a burnout on the starting line to prime your wheels, align in the start box and time your revs perfectly. Think wisely about the use of nitrous, as it may just influence the outcome of the event.

There will be five new Drag events for you to take part in; Neck to Neck, The Perfect Shifts, Drag the Town, Pedal to the Metal and Speed Tunnel.

New Feature: The Warehouse
You’ve read that we’re adding new cars but before you head over to Twitter or Reddit to proclaim you need more garage space we’ve got your back.

Starting next week your garage will receive an upgrade that will allow you to store an additional five cars, perfect for those eyeing up a new ride and no excuse now not to take a Hot Rod for a fun-filled spin around Ventura bay.

Wrap Editor Improvements
We’ve been constantly blow away by your Wrap Editor creations and we can’t wait to see what you do based on the improvements coming in the Hot Rods update.

One of the most common bits of feedback we’ve received about the Wrap Editor is that you would like a coordinates system allowing you to position decals with a lot more accuracy. This information will now be shown in a panel below the selected decal in the edit decal menu and will update in real time when the decal is transformed.

Writing on your car also becomes even easier as we introduce Text Decals 2.0 and selectable fonts. Simply select your desired font and a popup will appear where you’ll be prompted to input your desired text.

Animations within the Wrap Editor are also being improved including:

Animation indicating when a decal has been added to a vehicle
Improved animation to indicate more clearly the selected decal on a vehicle
Speed up info text animation when showing an action happening

Achievements and Trophies
There are three new achievements and trophies for you to go and unlock:

Drag Queen – Win five Drag Race events
Wrap it up – Download a shared Wrap
Kustom kar – Buy your first Hot Rod
Full Patch Notes
With this Living Game update there will be two new vehicles, a new game mode and Manual Transmission.

We are bringing Hot Rods to Need for Speed! Firstly the Ford 1932 Hot Rod, secondly the Aaron Beck BeckKustoms F132. Along with the Hot Rods players will now be able to play a Drag Race and use Manual transmission

On top of these big features the update also includes:
A Virtual Warehouse where you can keep an additional 5 cars in your garage
Improved Snapshot overview screen in the Need for Speed Network menu so you can find out more about your snapshots
Improvements Snapshot Pro mode
Improvements to the wrap editor
3 new Trophies and Achievements
More campaigns for Rep / Cash and Discounts
A variety of tweaks and improvements including game play, World and audio
Multiple stability fixes

Nu börjar ju spelet bli riktigt lovande Kanske snart dags att spela det igen efter 1/2 månaders uppehåll

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att det kommer gå att drifta på detta spel med logitech g27, har enbart hittat 1st spel som går att drifta med min ratt just nu, nfs shift. Tips på andra? Vilka spel lirar ni med ratt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Hoppas verkligen att det kommer gå att drifta på detta spel med logitech g27, har enbart hittat 1st spel som går att drifta med min ratt just nu, nfs shift. Tips på andra? Vilka spel lirar ni med ratt?

GRID 2 borde fungera. Dirt Rally borde fungera också. men där driftar man ju inte direkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Assetto Corsa & Live for Speed

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Assetto Corsa & Live for Speed

Men assetto corsa har inget drift läge lr?
Och live for speed låg ju bara på 400mb på hemsidan??? Kan ju inte vara ett vettigt spel???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Men assetto corsa har inget drift läge lr?
Och live for speed låg ju bara på 400mb på hemsidan??? Kan ju inte vara ett vettigt spel???

Du driftar med vägbilarna helt enkelt. Sök på t.ex Assetto Corsa drift / Live for Speed drift på youtube så förstår du vad jag menar.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

När kommer nyaste hot rod uppdateringen? står ju 3e mars... men den har inte kommut ut än?!?!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Du driftar med vägbilarna helt enkelt. Sök på t.ex Assetto Corsa drift / Live for Speed drift på youtube så förstår du vad jag menar.

Har kollat, nej fan inget för mig, dock verkar ju simulationen i lfs vara grym, borde sälja den till något spel företag lr göra ett eget modernt spel med schysst grafik

Hoppas fan att nya nfs har stöd för shift light på ratten. Samt att dom ordnar cockpit view, det är ju fan ett måste!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Har kollat, nej fan inget för mig, dock verkar ju simulationen i lfs vara grym, borde sälja den till något spel företag lr göra ett eget modernt spel med schysst grafik

Många som gillade hur Need for Speed funkade har gått över till Assetto Corsa.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

[]https://youtu.be/mVA63k_DPNg?t=23[/youtube]

HYPE! Låtvalet Get Low som fanns med i NFS:U och så teasar de BMWn från MW.. Dom vet ju hur dom ska få mig att köpa iaf

Men då är det väl slut på en del av negget man får läsa? Ingen fps-cap, manuell växellåda. Upplösning i vad fasen du nu vill köra. Rent tekniskt låter det ju i alla fall underbart!

Visa signatur

i9-10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

HYPE! Låtvalet Get Low som fanns med i NFS:U och så teasar de BMWn från MW.. Dom vet ju hur dom ska få mig att köpa iaf

Haha samma här, nostalgitripp deluxe sen inser man att det var 12 år sen man satt med NFS:U :/