Permalänk
Medlem

Achievement Supersonic är mest tänkt att man ska uppnå genom att vara två personer som redan står i kö i butikerna inser jag. Jag klockade under 10 minuter dörr till dörr idag på ordrarna 7542545 och 7556262, men pga. personal som struntar i VIP-kö och att det faktiskt tar tid för personalen att hämta produkter och knappa in rabatter så säger kvitton 17 minuter.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem

Ni kanske kan uppdatera "Made in Sweden...?" med något nytt Svenskt märke med tanke på att det kan vara svårt att köpa något av Jens of Sweden- eller en Ace of Sweden.
Varför inte lägga till iDeal Of Sweden i den achievementen.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI | AMD Ryzen 9 7900X | ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming | 32GB Corsair Vengeance RGB DDR5 6000MHz | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD + 2TB SSD | Corsair HX1200 V2 | Corsair H150i Elite Capellix | Lian Li PC-O11 Dynamic XL

Permalänk
Webhallen
Skrivet av rbt:

Achievement Supersonic är mest tänkt att man ska uppnå genom att vara två personer som redan står i kö i butikerna inser jag. Jag klockade under 10 minuter dörr till dörr idag på ordrarna 7542545 och 7556262, men pga. personal som struntar i VIP-kö och att det faktiskt tar tid för personalen att hämta produkter och knappa in rabatter så säger kvitton 17 minuter.

Du bör ha fått din achievement ändå, vi har lite felmarginal inlagt i den

Vilken butik var det som struntade i VIP-kön och under vilka omständigheter?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Du bör ha fått din achievement ändå, vi har lite felmarginal inlagt i den

Vilken butik var det som struntade i VIP-kön och under vilka omständigheter?

Nix ingen achievement än, fick Killstreak 5 så systemet bör ha räknat igenom.

Det var på Sveavägen det var en aning stökigt med en person under utbildning och sen en kassa som öppnades. Stod 0 minuter väntetid på mojängen för de nya snygga Mario-lapparna, så jag tänkte inte mycket om det men sen tog det längre tid än väntat.

En annan fundering, såg en ny achievement "Adventuring with Alex and Steve - Köpt en Minecraft-produkt.", den kanske kan få en tydligare beskrivning eller bli hemlig, då "Creeper - Köpt 5 st Minecraft-produkter." har samma och jag har 60% på den senare (tre tröjor).

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk

Verkar som följande produkter inte ger något

Webhallen Mössa
Artikelnummer: 136420

Protect Ya Neck (250 XP) - Köpt en mössa inför vintern
----

Ögonmask - Vamp
Artikelnummer: 229942

Trick or Treat Mothaf.. (500 XP) - Kittade dig själv inför Halloween med dräkt och/eller mask.

----

Fifa 10
Artikelnummer: 98096
Fifa 13
Artikelnummer: 159641
UEFA EURO 2012
Artikelnummer: 152672

It's in the Game (1000 XP) - Köpt 3 st EA Sports-titlar

Visa signatur

Mac Pro | OS X 10.11 | 3.7 GHz QC Xeon E5 | 16GB DDDR3 | AMD FirePro D300 | 256GB SSD | 3x 27" Thunderbolt Display

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1infiniteloop:

Verkar som följande produkter inte ger något

Webhallen Mössa
Artikelnummer: 136420

Protect Ya Neck (250 XP) - Köpt en mössa inför vintern
----

Ögonmask - Vamp
Artikelnummer: 229942

Trick or Treat Mothaf.. (500 XP) - Kittade dig själv inför Halloween med dräkt och/eller mask.

----

Fifa 10
Artikelnummer: 98096
Fifa 13
Artikelnummer: 159641
UEFA EURO 2012
Artikelnummer: 152672

It's in the Game (1000 XP) - Köpt 3 st EA Sports-titlar

Raspberry Pi 3 verkar inte heller räknas in 'Picking Berries'

Permalänk
Medlem

meddelandet borttaget, löste sig

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI | AMD Ryzen 9 7900X | ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming | 32GB Corsair Vengeance RGB DDR5 6000MHz | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD + 2TB SSD | Corsair HX1200 V2 | Corsair H150i Elite Capellix | Lian Li PC-O11 Dynamic XL

Permalänk

Min supply drop knapp blir ofta ersatt med editera avatar-knappen när jag trycker på min profil, den hinner blinka till som supply drop men försvinner på en gång.

Är det här en design som jag inte förstår mig på eller en bugg?

Om jag inte lyckas hinna trycka på supply drop knappen innan den byts ut så kan jag inte heller komma in till supply drop-skärmen över huvud taget.

Jag är säkert blind och missar något, men då vore det trevligt om någon kan informera om vad jag gör fel

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Min supply drop knapp blir ofta ersatt med editera avatar-knappen när jag trycker på min profil, den hinner blinka till som supply drop men försvinner på en gång.

Är det här en design som jag inte förstår mig på eller en bugg?

Om jag inte lyckas hinna trycka på supply drop knappen innan den byts ut så kan jag inte heller komma in till supply drop-skärmen över huvud taget.

Jag är säkert blind och missar något, men då vore det trevligt om någon kan informera om vad jag gör fel

Är det när du ska få en supply drop du trycker på knappen med flygplanet, eller blir det problem oavsett? I editera avatar-popupen finns en tab för supply drop där du ska se tid kvar och vilka du tidigare fått. Om du inte har fliken eller popup'en försvinner när du trycker så är det nog något med webbläsaren.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av rbt:

Är det när du ska få en supply drop du trycker på knappen med flygplanet, eller blir det problem oavsett? I editera avatar-popupen finns en tab för supply drop där du ska se tid kvar och vilka du tidigare fått. Om du inte har fliken eller popup'en försvinner när du trycker så är det nog något med webbläsaren.

Ibland så är ikonen ett kugghjul och leder mig till customize-menyn, och ibland är det ett flygplan som leder till suplpydrop, men den byter ofta snabbt ut sig från flygplanet till kugghjulet.

Såg nu, tack vare dig, att det fanns en flik för supply drop när man hade tryckt på customize. Tack främling!

(Det här bör dock finnas tillgängligt tydligare, som en egen flik bredvid "logg", "achievements", beställnignar, etc.)

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Ibland så är ikonen ett kugghjul och leder mig till customize-menyn, och ibland är det ett flygplan som leder till suplpydrop, men den byter ofta snabbt ut sig från flygplanet till kugghjulet.

Såg nu, tack vare dig, att det fanns en flik för supply drop när man hade tryckt på customize. Tack främling!

(Det här bör dock finnas tillgängligt tydligare, som en egen flik bredvid "logg", "achievements", beställnignar, etc.)

Tror att tanken är att det ska vara lite hemligt fick den uppfattningen av inlägget på facebook som annonserade det lite som ett påskägg

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När kommer man kunna kriga mot andra med sin avatar gubbe ?

Permalänk
Medlem

Supersonic försök 1, 17 min kvitto till kvitto City / fridhemsplan
Den är tajt på 15, tyvärr fick jag vänta på betjäning

Får se om jag orkar nytt försök snart hehe.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av HazZarD:

När kommer man kunna kriga mot andra med sin avatar gubbe ?

Vi håller på med ett ganska så ambitiöst projekt just nu som kommmer att bli väldigt interaktivt vad det gäller vad man kan göra med sin avatar. Lite för tidigt att gå ut med detaljer dock.

Skrivet av The Door:

Supersonic försök 1, 17 min kvitto till kvitto City / fridhemsplan
Den är tajt på 15, tyvärr fick jag vänta på betjäning

Får se om jag orkar nytt försök snart hehe.

Kanske får ta och öka den där till 20 minuter, du är inte första personen som lyckats pricka in just 17 minuter vad jag hört.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"Talk to me Goose" är fortfarande trasig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi håller på med ett ganska så ambitiöst projekt just nu som kommmer att bli väldigt interaktivt vad det gäller vad man kan göra med sin avatar. Lite för tidigt att gå ut med detaljer dock.

Kanske får ta och öka den där till 20 minuter, du är inte första personen som lyckats pricka in just 17 minuter vad jag hört.

Skulle inte vara fel.
Om man får det mesta optimalt ställer sig helt rätt i tunnelbanan och springer är det nog ganska ok på 15, men så fort det blir kö eller liknande i rulltrapport etc blir det svårt
Inte lika lätt att göra nya försök IRL som i spel när man huntar achieves haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Door:

Skulle inte vara fel.
Om man får det mesta optimalt ställer sig helt rätt i tunnelbanan och springer är det nog ganska ok på 15, men så fort det blir kö eller liknande i rulltrapport etc blir det svårt

Jag klarade det på första försöket... Trots köer...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ingen som har några hemliga achievements att dela med sig av?

@webhallen, varför finns ingen achievement för att handla på er butik i Fruängen? Man får alltid nått på de andra butikerna.
Sen tycker jag att man borde få en achievements att skryta med när man kommer högst upp i topplistan.. Ligger just nu 1:a på listan över flest achievements de senaste 30 dagarna.. men allt eftersom det blir svårare kommer jag ju självklart dala ned i listan. Vill ju visa att jag jagat achievements och att det gav något.

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jOOc:

Ingen som har några hemliga achievements att dela med sig av?

@webhallen, varför finns ingen achievement för att handla på er butik i Fruängen? Man får alltid nått på de andra butikerna.
Sen tycker jag att man borde få en achievements att skryta med när man kommer högst upp i topplistan.. Ligger just nu 1:a på listan över flest achievements de senaste 30 dagarna.. men allt eftersom det blir svårare kommer jag ju självklart dala ned i listan. Vill ju visa att jag jagat achievements och att det gav något.

Fan där sa du något! Skrider till verket på att knåpa ihop det.

Fruängen har en achievement men den är buggig just nu. Vårt huvudlager har alltid "butik 1" som ID och vartefter vi flyttat runt huvudlagret så blir det fel med achievements då de går på just butiks ID. Vi jobbar på att filtrera det på datum för att på så vis kunna se vilken butik som faktiskt var butik 1 vid tillfället.

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Spiffman:

"Talk to me Goose" är fortfarande trasig.

Felrapporterade den till vår IT nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

The Sampler

Hej,

Vill ju inte bry mig om era achievments men gör det likväl...

The Sampler ska, om jag förstått det rätt, betyda att man köpt en vara från varje kategori. Om det nu är så undrar jag varför jag inte fått den. Har bla köpt spel, bärbar dator, datorkomponenter, tv-tillbehör (väggfäste), mobiltillbehör (flera minneskort), adventsljusstakar, schampo, lego och film.

Kanske har jag missförstått The Sampler? Eller också buggar den... Eller räknar ni kriterierna annorlunda än jag?

Min profil.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S25 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Låter kanon!

Skrivet av Webhallen:

Fruängen har en achievement men den är buggig just nu. Vårt huvudlager har alltid "butik 1" som ID och vartefter vi flyttat runt huvudlagret så blir det fel med achievements då de går på just butiks ID. Vi jobbar på att filtrera det på datum för att på så vis kunna se vilken butik som faktiskt var butik 1 vid tillfället.

Hoppas ni får till det. Jag har inte tagit denna ännu, men såg att den inte fanns med i achievementlistan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@jOOc:
Fick den nu

Skrivet av Webhallen:

Den blir retroaktiv va? Tycker det är en bra ide för oss galningar, som lyckats shoppa oss dit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av [SH]:

Hej,

The Sampler ska, om jag förstått det rätt, betyda att man köpt en vara från varje kategori. Om det nu är så undrar jag varför jag inte fått den. Har bla köpt spel, bärbar dator, datorkomponenter, tv-tillbehör (väggfäste), mobiltillbehör (flera minneskort), adventsljusstakar, schampo, lego och film.

Kanske har jag missförstått The Sampler? Eller också buggar den... Eller räknar ni kriterierna annorlunda än jag?

Min profil.

Har bett vår IT att kolla på din profil för att se varför den inte triggats eller vad systemet anser att du missat.

Skrivet av The Door:

@jOOc:
Fick den nu

Den blir retroaktiv va? Tycker det är en bra ide för oss galningar, som lyckats shoppa oss dit

Jadå alla achievements är retroaktiva

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOOc:
Skrivet av The Door:

Skulle inte vara fel.

Jag klarade det på första försöket... Trots köer...

Jag tror jag hade 12min från kvittotid i Fridhem till jag klev in på Sveavägen, med tuben dagtid när det var lugnt. Men en miss med personalen vid VIP-kassorna och att det tog mer än de 0 minuter som uppskattades gjorde att jag fick 17 minuter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

gillar inte det jag vill själv kunna ange min avatar !

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Har recenserat alla produkter jag köpt hittills (garanterat över 5 st) men har fortfarande inte fått någon achievement?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av [SH]:

Hej,

Min profil.

Hej, det som saknas är en order på något i mobil-kategorin:
http://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/

Om du köpt minneskort så ligger de i huvudkategorin datorer och tillbehör

Skrivet av zAjben:

Har recenserat alla produkter jag köpt hittills (garanterat över 5 st) men har fortfarande inte fått någon achievement?

Vi hade missat att godkänna recensioner på ett par dagar, har gjort det nu!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Door:

@jOOc:
Fick den nu

Ja ibland tar det ett litet tag innan dom dyker upp

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@jOOc:
Jo, det skumma var att jag hade fått en del andra från samma köp innan
Men jag klagar inte hehe