Permalänk
Medlem

Robust moderkort? (Z170)

Hej alla!
Har funderat ett tag på att uppgradera min dator till skylake (6700k) och hade hittat ett moderkort som verkade motsvara mina krav. Tyvärr var jag för långsam och detta moderkort verkar inte gå att få tag på längre.

Jag är ute efter ett robust ATX moderkort där vrm och komponenter är väl tilltagna och av hög kvalitet, bios har mycket inställningsmöjligheter för överklockning samt att det finns tillräckligt med portar för SATA, USB osv.
Det måste också vara kompatibelt med Noctua NH-D15. Andra gimmicks, lysdioder, färgtema osv. bryr jag mig inte om.

Budget: Max 3500:-

Förslag på andra moderkort som kan vara värda att kika närmare på?

Permalänk
Medlem

Blir väl inte mer robust än Asus Z170-WS?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3397855

Har själv ett Z97-WS.

Det är själva definitionen på inget krimskrams, hög kompatibilitet och robusthet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Blir väl inte mer robust än Asus Z170-WS?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3397855

Har själv ett Z97-WS.

Det är själva definitionen på inget krimskrams, hög kompatibilitet och robusthet.

Ska helt klart kolla på det. Problemet är att jag har dåliga erfarenheter av Asus-produkter...
Kortet behöver egentligen inte vara helt utan krimskrams heller. Bara resten är bra så får det vara limegrönt med bruna LEDs om det så vill.

Permalänk
Medlem

@Imaculent: sjukt bra pris på misco också sweclockers frakfritt finns där också

Permalänk
Medlem
Skrivet av agitax:

@Imaculent: sjukt bra pris på misco också sweclockers frakfritt finns där också

Hur gör man för att få fri frakt på misco?
Nvm.

Hittade hur man gör.
Permalänk
Inaktiv

Moderkortet i min signatur samt Asus Sabertooth Z170 Mark 1 är rätt hyffsad build kvalité på

Permalänk
Medlem

Får tacka för tipset!
Z170-WS verkar vara precis det jag är ute efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1p3r_91:

Får tacka för tipset!
Z170-WS verkar vara precis det jag är ute efter.

Bra val
Väldigt bra funktioner kring bios också om något krånglar. Q-code och möjligheten att uppdatera och logga utan att man kommer in i systemet.