Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mega-Dark:

Tror mer han skaffar Apple MAC och då kan ju konsol vara ett alternativ till spel

Skaffar hen en Mac så blir det mer nedgradering sen köpa en konsol på det slöseri på pengar och smidighet, aja men vad vet jag

Hade jag varit hen skulle jag köpt en Steamlink eller vad det kallas, och sparat 5000:- samtidigt fått en mycket bättre spelupplevelse på duken.

Men nu vet jag ju inte hela historien bakom hens plan så..

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oringen:

Varför nedgradera dig till konsolspelande? Vad är det för fel på Windows nu då? Vad erbjuder Sony som är så mycket bättre än Microsoft så du offrar din fina dator mot en potatis?

Har förklarat i andra trådar.. För att fatta mig kort, så har Microsoft skitit i det blå skåpet.
Så nu blir det OSX och Linux i fortsättningen.

Då Apple inte är så värst kända för sina speldatorer, så kan det ju vara roligt att ha någon form av spelkonsol, de gånger man känner att man har tid till spelande.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oringen:

Skaffar hen en Mac så blir det mer nedgradering sen köpa en konsol på det slöseri på pengar och smidighet, aja men vad vet jag

Hade jag varit hen skulle jag köpt en Steamlink eller vad det kallas, och sparat 5000:- samtidigt fått en mycket bättre spelupplevelse på duken.

Men nu vet jag ju inte hela historien bakom hens plan så..

Om det blir en nedgradering eller inte, beror på vad man ska göra på datorn.. Själv ser jag det som en stor uppgradering, förutom spelstödet. Men då jag sällan hinner spela några spel, så är det ingen viktig funktion för mig.

Har inte satt mig in i Steamlink, men om det är ett allternativ, så kanske man kan kolla in det.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

Har förklarat i andra trådar.. För att fatta mig kort, så har Microsoft skitit i det blå skåpet.
Så nu blir det OSX och Linux i fortsättningen.

Då Apple inte är så värst kända för sina speldatorer, så kan det ju vara roligt att ha någon form av spelkonsol, de gånger man känner att man har tid till spelande.

Fast Apple är ju inte de direkt ''vita fåret'' de är inte mycket bättre än Microsoft ''Gör på Apple's sätt inte alls''

Linux, har de ens drivrutiner efter deras långfinger till de stora?

Du får såklart göra som du vill

Ledsen för OfT!

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oringen:

Fast Apple är ju inte de direkt ''vita fåret'' de är inte mycket bättre än Microsoft ''Gör på Apple's sätt inte alls''

Linux, har de ens drivrutiner efter deras långfinger till de stora?

Du får såklart göra som du vill

Ledsen för OfT!

Femtio nyanser av grått där Apple vinner med femtio nyanser enligt mitt sätt att se det. Alla stora företag har något gömt i garderoben, vissa mer än andra..

Då jag tänker investera runt 100k i ny hårdvara från Apple i år, så kanske du förstår vad jag tycker om Microsoft.

Men för att ta det lite OT, så funderar jag på vilken den bästa vägen är att gå om man inte vill ha en Windows-dator för att spela spel som NFS på. Vad säger ni?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Köpte spelet idag och har kört ett par timmar. Jag gillar det än så länge, lite trist att det alltid regnar iofs...

MEN! Det är ett par saker som stör mig (vet inte om det tagits upp redan i tråden, så jag ber om ursäkt isåfall).
Det ena är att ljudnivån är på tok för låg. Jag måste höja min förstärkare från 40 till 60 för att det skall vara normalt, då blir alla andra ljud så klart för höga. Allt står på samma nivå i Volume Mixer i Win 10. Någon som vet varför?

Det andra är att vägen plötsligt försvinner och bilen flyger igenom luften och måste resettas. Helt klart en kraftig grafikbug, men varför? Det händer ofta nog för att vara irriterande...
Edit: nu hände detta mitt i ett race. Vägen försvann ett par gånger, men jag kunde köra vidare, sedan försvann det helt och jag föll genom världen och kraschade...
Kör med allt på Ultra btw, runt 45-60 fps.
Tack.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Köpte spelet idag och har kört ett par timmar. Jag gillar det än så länge, lite trist att det alltid regnar iofs...

MEN! Det är ett par saker som stör mig (vet inte om det tagits upp redan i tråden, så jag ber om ursäkt isåfall).
Det ena är att ljudnivån är på tok för låg. Jag måste höja min förstärkare från 40 till 60 för att det skall vara normalt, då blir alla andra ljud så klart för höga. Allt står på samma nivå i Volume Mixer i Win 10. Någon som vet varför?

Det andra är att vägen plötsligt försvinner och bilen flyger igenom luften och måste resettas. Helt klart en kraftig grafikbug, men varför? Det händer ofta nog för att vara irriterande...

Tack.

Windows? Har väl kört runt 10h eller något nu och har inte råkat ut för att vägen försvinner/flygande bilar eller liknande

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Windows? Har väl kört runt 10h eller något nu och har inte råkat ut för att vägen försvinner/flygande bilar eller liknande

Ja, Win 10. Skitirriterande...

Se min edit ovan. Hände samma sak på exakt samma ställe i samma race. Kan inte ens köra klart ett jävla race för att spelet inte funkar. Vad gör man?

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Ja, Win 10. Skitirriterande...

Se min edit ovan. Hände samma sak på exakt samma ställe i samma race. Kan inte ens köra klart ett jävla race för att spelet inte funkar. Vad gör man?

Vet faktiskt inte men testa att dra ner grafiken lite och se ifall buggen fortfarande dyker upp.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vet faktiskt inte men testa att dra ner grafiken lite och se ifall buggen fortfarande dyker upp.

Testade att dra ner ett snäpp till High, och det verkar funka. Surt att jag inte kan köra på högsta när jag har tillräcklig fps. Men det är väl kanske inte så jättestor skillnad grafikmässigt High-Ultra? Jag märker fortfarande av det lite då och då, men väldigt mycket mindre nu.

Fortfarande inte löst ljudet dock, mer än att dra upp NFS i Volume Mixer.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Ja, Win 10. Skitirriterande...

Se min edit ovan. Hände samma sak på exakt samma ställe i samma race. Kan inte ens köra klart ett jävla race för att spelet inte funkar. Vad gör man?

Skumt! Jag kör iofs med allt på low om jag minns rätt - ev texture på high för att få ut 100+ fps (även om den droppar..)

Som ovan skrev, testa dra ned och se om det hjälper?

Ang ljudet, är det motorljudet? Går ju att sänka Music volume separat men effects är ju en och samma.

Mixtra med Stereo downmix/ headphone type? finns ju att välja på cinema, tv headphone eller liknande

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Skumt! Jag kör iofs med allt på low om jag minns rätt - ev texture på high för att få ut 100+ fps (även om den droppar..)

Som ovan skrev, testa dra ned och se om det hjälper?

Ang ljudet, är det motorljudet? Går ju att sänka Music volume separat men effects är ju en och samma.

Mixtra med Stereo downmix/ headphone type? finns ju att välja på cinema, tv headphone eller liknande

Allt på low? Jag vill ju ha max ögongodis

Har testat alla ljudinställningar in game, men det blir ingen skillnad. Det är ljudet överlag, typ Master volume. Som att hela spelet är lite dämpat, mutat. Har inte hittat något på Google angående det, ingen aning varför.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Köpte precis in NFS Deluxe Edition på Playstation Store för 289:-, (Ord.Pris 799:-).
Nu ska jag bara ladda hem de på mitt supersnabba 8mbit. Sist jag kollade stod de 19h återstå. xD

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

För er som inte redan vet. Ny uppdatering till NFS
http://www.needforspeed.com/en_GB/news/game-update-speedlists

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

http://www.needforspeed.com/en_GB/news/under-the-hood-7

Och nästa uppdatering blir den sista för spelet... Nästa NFS kommer 2017. Det var rätt kortlivat och jävligt lite som hände med spelet. Glad att jag inte köpte det för PC också...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag uppfattade som att det skulle stödjas med mer (mycket mer) och hela tiden uppdateras med nytt innehåll tills typ nästa NFS spel skulle släppas som i BF4 (typ 3år med nytt innehåll), när dom pratade om spelet mellan avslöjandet och lanseringen. Dom kunde ju åtminstone kört i 1år i alla fall .

Aja får se hur nästa blir om dom nu inte skulle stänga in sig i ett rum utan arbeta mer öppet med oss på det .

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Jag uppfattade som att det skulle stödjas med mer (mycket mer) och hela tiden uppdateras med nytt innehåll tills typ nästa NFS spel skulle släppas som i BF4 (typ 3år med nytt innehåll), när dom pratade om spelet mellan avslöjandet och lanseringen. Dom kunde ju åtminstone kört i 1år i alla fall .

Aja får se hur nästa blir om dom nu inte skulle stänga in sig i ett rum utan arbeta mer öppet med oss på det .

Jo, har för mig de till och med kallade uppdateringarna för "living game". Smula ironiskt med tanke på att typ inget skedde, vi fick typ tre nya bilar eller något samt att neonljus bara sopades under mattan. Dock inte förvånad, Ghost gjorde samma sak med Rivals, där släppte de DLC-bilar men sket totalt i att försöka fixa det supertrasiga spelet.

Ghost kändes lovande, men det är tydligt att de bara är bra på ljud och grafik, de skiter totalt i vad folk vill ha eller bryr sig om spelet. Kommer bli ett nytt förhastat spel som är trasigt vid release, saknar stöd för saker som borde vara självklara och sen blir det några småpatchar i sex månader innan de begraver skiten på nytt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

En liten glitch som låter dig plocka brott delar från bilen och även sätta dit delar som annars är låsta av andra delar

Så låt era galna fantasier väckas till liv igen

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Frida 🥐

Försöker konfigurera mina pedaler som en gamepad via X360c, någon som fått detta att fungera? Spelet verkar inte reagera på det.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Mitt lilla vrålåk i NFSU.

800HP på ~900KG..rapp som få.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mega-Dark:

Är det bara jag eller tycker ni också att AI motståndarna är rätt svåra., både att komma i kapp och köra i från samt vinna över.

Och sen saknar jag en starta om loppet knapp när man gått i mål. Förstår att det inte fungerar mot andra spelare men AI borde det gå med.

Jag tycker tvärtom..datorn är alldeles för enkel, och ''dum'' korkad.

Vinner oftast med över 2min förtid..eller ~50K+ driftpoäng.

All handikapp -Off.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

@Fisken1986:
När jag skrev det inlägget så var spelet nytt och rubber banding på AI var enormt mycket. Det har släppts en del uppdateringar som skulle fixa det. Så om du fört nu spelar det så är det bättre och lättare än var det var. Vill du ha mer utmaning så ska du aktivera prestige mode efter du har varvat det, Då blir det svårt

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mega-Dark:

@Fisken1986:
När jag skrev det inlägget så var spelet nytt och rubber banding på AI var enormt mycket. Det har släppts en del uppdateringar som skulle fixa det. Så om du fört nu spelar det så är det bättre och lättare än var det var. Vill du ha mer utmaning så ska du aktivera prestige mode efter du har varvat det, Då blir det svårt

Hehe, jag glömde kolla datumet

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Femtio nyanser av grått där Apple vinner med femtio nyanser enligt mitt sätt att se det. Alla stora företag har något gömt i garderoben, vissa mer än andra..

Heeelt rätt, håller med, 100%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Femtio nyanser av grått där Apple vinner med femtio nyanser enligt mitt sätt att se det. Alla stora företag har något gömt i garderoben, vissa mer än andra..

Då jag tänker investera runt 100k i ny hårdvara från Apple i år, så kanske du förstår vad jag tycker om Microsoft.

Men för att ta det lite OT, så funderar jag på vilken den bästa vägen är att gå om man inte vill ha en Windows-dator för att spela spel som NFS på. Vad säger ni?

Dualboot till windows och kabinett till laptop med ett geforce 1080 kort i via thunderbolt är vad mina mac-vänner som spelar kör så jag antar det är "the way to go" om man vill mac'a ner sig.

Off-topic: Du får mig att uppfatta dig som en långsur person som skulle investera tio timmar i telefonkö över en fakturaavgift istället för att bara acceptera vissa saker och gå vidare. Det suveräna så fort OS X och Linux kommer på tal är att alla begränsningar eller problem på dessa operativsystem/plattformar är som helt bortblåsa i tanken medan varenda liten pryl under windows, t om. bara pga. att man själv inte vet bättre, hånskrattas åt. Jag säger inte att du inte vet och OS X kan vara damn nice i rätt händer men jag tycker Windows 10 är fenomenalt men viss frustration runt appar (som man inte använder). Jag pinnar alla program jag använder och har allt groupat i taskbar. Slamma runt fönster och docka dom via tangentbord eller mus och spotlightkopian är välkomnad. Jag skulle (utan att vara mac-guru) säga att konceptet faktiskt känns OS X likt även om Apple var först 100k PC under windows rullar banne mig upp i kostnaden av hela min mancave med top-shelf hårdvara i huvudburken, mobil, laptop, vr, fullstor simrig med trippla 42'or, 60" film monitor, projektor, möbler och lite instrumenthårdvara. Att ersätta allt pga. en beef med operativsystemet låter som ett fantastiskt sätt att kapitalförstöra istället för att fortsätta PC-spåret och raka av ett par utlandsvisiter, en schysst motorcykel med ett körkort och lite norgetrippar, en båt för att prova det eller varför inte tömma utbudet på: http://www.kurser.se/kurs/kvallskurs ? Men å andra sidan kanske någon form av gräns är nådd, men ska du spela mycket och inte ha det som nöje någon gång ibland så kommer du ju ändå finna dig bootad under windows hela kvällarna och vi vet ju alla hur frustrerande dual boot kan vara. Det bästa är nog som sagt antingen dual-boot och extern gfx eller helt enkelt ha kvar en speldator som bara står och tuffar på en pc-plattform. Exklusive grafikkort som du ändå måste ha så pratar vi ju dryga 10% av din budget för ändamålet.

Edit: Såg i din sign att du numera är windows-fri. Wine är ju ett hett google-tips, men helhetsupplevelsen av det kan jag inte stå för. Joxande och donande vissa titlar fungerar kanon, vissa inte alls och vissa lite mittemellan. Återigen, meck och strul men vill du inte ta i MS så är det väl så man får jobba

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem
Skrivet av sCaz:

Dualboot till windows och kabinett till laptop med ett geforce 1080 kort i via thunderbolt är vad mina mac-vänner som spelar kör så jag antar det är "the way to go" om man vill mac'a ner sig.

Off-topic: Du får mig att uppfatta dig som en långsur person som skulle investera tio timmar i telefonkö över en fakturaavgift istället för att bara acceptera vissa saker och gå vidare. Det suveräna så fort OS X och Linux kommer på tal är att alla begränsningar eller problem på dessa operativsystem/plattformar är som helt bortblåsa i tanken medan varenda liten pryl under windows, t om. bara pga. att man själv inte vet bättre, hånskrattas åt. Jag säger inte att du inte vet och OS X kan vara damn nice i rätt händer men jag tycker Windows 10 är fenomenalt men viss frustration runt appar (som man inte använder). Jag pinnar alla program jag använder och har allt groupat i taskbar. Slamma runt fönster och docka dom via tangentbord eller mus och spotlightkopian är välkomnad. Jag skulle (utan att vara mac-guru) säga att konceptet faktiskt känns OS X likt även om Apple var först 100k PC under windows rullar banne mig upp i kostnaden av hela min mancave med top-shelf hårdvara i huvudburken, mobil, laptop, vr, fullstor simrig med trippla 42'or, 60" film monitor, projektor, möbler och lite instrumenthårdvara. Att ersätta allt pga. en beef med operativsystemet låter som ett fantastiskt sätt att kapitalförstöra istället för att fortsätta PC-spåret och raka av ett par utlandsvisiter, en schysst motorcykel med ett körkort och lite norgetrippar, en båt för att prova det eller varför inte tömma utbudet på: http://www.kurser.se/kurs/kvallskurs ? Men å andra sidan kanske någon form av gräns är nådd, men ska du spela mycket och inte ha det som nöje någon gång ibland så kommer du ju ändå finna dig bootad under windows hela kvällarna och vi vet ju alla hur frustrerande dual boot kan vara. Det bästa är nog som sagt antingen dual-boot och extern gfx eller helt enkelt ha kvar en speldator som bara står och tuffar på en pc-plattform. Exklusive grafikkort som du ändå måste ha så pratar vi ju dryga 10% av din budget för ändamålet.

Edit: Såg i din sign att du numera är windows-fri. Wine är ju ett hett google-tips, men helhetsupplevelsen av det kan jag inte stå för. Joxande och donande vissa titlar fungerar kanon, vissa inte alls och vissa lite mittemellan. Återigen, meck och strul men vill du inte ta i MS så är det väl så man får jobba

Känns som det börjar bli väl mycket sidospår.. Men mitt byte till OSX är det bästa jag gjort. Hade gärna stannat med Win7, men Microsoft gjorde det svårt, då de flera gånger tvingade på mig nedgraderingen till Win10.
Var många gånger jag fick stänga av automatiska uppdateringar, pga. att Microsoft gått in och ändrat de val jag gjort..
Då det bl.a. är arbetsdatorer kräver jag att de ska fungera utan avbrott, som de gjorde tidigare med Win7. Det gjorde det aldrig under Win10 eller "uppgraderings perioden".

Så grejen är att jag inte stör mig på Win7, däremot Microsoft som inte respekterar sina kunders val. Ett företag som inte respekterar sina kunder, får räkna med att de också tappar dem. Är inte svårare än så...
Mångt och mycket handlar det om förtroende.

Vad det gäller att kapitalförstöra, så kan man också se det som att jag förlorade väldigt mycket pengar och sömn, när mina datorer låg nere.. För att Microsoft t.ex. inte respekterade mitt val att stanna kvar på 7:an.
Det är för mig ett större problem, än att lägga ut 100k. Vill helt enkelt bara kunna lita på det operativsystem jag använder...

Vad det gäller spel, så kommer det bli konsol. Har testat OSX, Ubuntu och nu senast SteamOS.. Men utbudet är rätt klent, än så länge..
Hinner inte spela så mycket, så har inte haft så bråttom att skaffa någon ännu.. Men det lutar åt PS4 PRO.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Need for Speed 2015 utvecklat av Ghost games är sämsta nfs spel hade provat demo på Origin, det alltid regnar och mörk gator ständigt natt och väst av allt bilarnas styrning kör känsla är dåligt. Alltid online connection och ingen offline. Denuvo skydd och många tråkiga film sekvenser med verkliga billiga fula skådespelare. EA borde satta mer pengar på bättre actors de är inte så fattiga. Jag är också glad att jag inte köpte.

Det är bara dessa nfs spel som var bra:
Need for Speed Most Wanted (2012)
Need for Speed Hot Pursuit (2010)
Need For Speed Most Wanted Black Edition 2005
Need For Speed Shift
Need for Speed Carbon

Permalänk

Vad är det för JÄVLA CLOWNER som jobbar på EA/GHOST GAMES????? Köpte nyss NFS spelet på origin rea och det funkar ju inte ens med XBOX ONE kontroll, är ju en bugg som får bilen att bromsa hela tiden, och tydligen har det inte blivit åtgärdat sen spelet släppts till pc , hur i helv**ete kan man släppa något som inte fungerar???????????

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Någon som hört något om nästa Need For Speed?
Har letat runt på nätet men inte hittat något, annat än att utvecklarna inte skulle vara tysta och att communityn skulle få vara med mer i utvecklingen. Men det skrevs för snart ett år sedan och ingen info än .
http://www.gamespot.com/articles/new-need-for-speed-coming-in...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Nästa Need for Speed från Ghost games släpps inom ett år 2018 kanske...

Asså ett annat "Need for Speed Edge" verkar komma utvecklat av korean developer Nexon måste vara bara online liksom NFS World.

Det är bara att vänta ingen officiellt annonsering TBA.