Varför BF Hardline fortfarande är bland det bästa FPS spelet

Permalänk
Medlem

Varför BF Hardline fortfarande är bland det bästa FPS spelet

lirat DICE spel sedan BF2 och alltid tyckt de är bland de bästa first person shooter.

hade inte lirat BF Hardline på ett tag så började häromdagen för att "provköra" mitt Strix 970..... och "Boy" är det sjyst.
grafiken, ljudet, banorna.........ja allt är sjukligt snyggt & optimerat. (tycker även BF4 fortfarande är super snyggt, framförallt har jag fastnat för mörker banorna som tex "Graveyard shift".

ta t ex Hardlines Everglades bana, (kan inte få nog av den, den är så snyggt gjord)
även Star wars Battlefront är super snyggt)...DICE är kungar när det kommer till FPS spel.
....................................................

Vad tycker ni själva om Hardline

Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Bf4 föll mig inte i smaken, bf har som aldrig det, gillar inte alla jädra pansarfordon och snipers. Är mer för små banor dm/tdm så jag håller mig till cod

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Jag tyckte varken om bf4 och definitivt inte hardline. Bf3 gillade jag dock.

Permalänk
Medlem

Du skrev fel i rubriken eller? Du pratar ju bara om att det är snyggt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spel_va:

lirat DICE spel sedan BF2 och alltid tyckt de är bland de bästa first person shooter.

hade inte lirat BF Hardline på ett tag så började häromdagen för att "provköra" mitt Strix 970..... och "Boy" är det sjyst.
grafiken, ljudet, banorna.........ja allt är sjukligt snyggt & optimerat. (tycker även BF4 fortfarande är super snyggt, framförallt har jag fastnat för mörker banorna som tex "Graveyard shift".

ta t ex Hardlines Everglades bana, (kan inte få nog av den, den är så snyggt gjord)
även Star wars Battlefront är super snyggt)...DICE är kungar när det kommer till FPS spel.
....................................................

Vad tycker ni själva om Hardline

http://i66.tinypic.com/2mra2xd.jpg

Sorry, men att det är snyggt gör det inte till ett av dom bästa fps liren. Jag tyckte spelet va "meh" som bäst. Hur snyggt det än må vara.

Permalänk

Hardline är förmodligen det sämsta FPS jag spelat på bra många år, det är min åsikt.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Min Battlefield-favorit är BC2 och tyvärr tycker jag varje spel gått ner sig sen dess.

Permalänk
Medlem

Hardline är sämsta BF någonsin. Spelet är inte ens gjord av DICE.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Min Battlefield-favorit är BC2 och tyvärr tycker jag varje spel gått ner sig sen dess.

BC2 var roliga tider, drar fortfarande igång spelet nu och då och lirar några runder. Mycket roligt spel.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Riktigt kasst spel i min mening. Bästa Battlefield för mig personligen var Bad Company 2 online och Bad Company 1 i singleplayer. Bästa FPS jag spelat? C&C Renegade/Renegade X.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

ja smaken är som baken........men att Bad company är bättre (snyggare, bättre optimerat & roligare)...no way.

ps.. single player läge så tycker jag nog Crysis 3 otroligt snyggt och bra.

Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Haha du skriver ju bara att grafiken är bra? Bara det gör det inte till ett roligt spel...

Permalänk
Medlem

Bästa BF för mig var Vietnam, BC2, 2 (delad 1'a plats).. fan va roliga stunder man hade i dom spelen

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

jo men jag skriver även det är "roligt"...läs.

Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel_va:

jo men jag skriver även det är "roligt"...läs.

Nä, det har du inte skrivit någonstans.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk

Hardline är enligt mitt tycke det sämsta BF genom tiderna... BC2 är det absolut bästa. BF3 va helt ok. BF4 va ett slag i ansiktet mot alla e-sportare med alla löften som inte hölls. Men Hardline..... Rent o skärt piss

Visa signatur

AMD phenom II X6 1090t 3,9ghz|Corsair H60 2xnoctua p12|12gb corsair vengeance 1600|AMD Saphire R9 290 Tri-X|XFX 850w 80+ Bronze|OCZ aghility III 60gb,Samsung EVO 256gb|WD green 2tb|WD caviar blue 1,5tb|F-D R4 titanium grey|

Besök oss påwww.Dirtyswedes.com en svensk BF4 klan!

Permalänk
Medlem

hardline är riktigt bra, håller med. Lite mer arkad en bf4 och det gillar jag. Battlefront 2 spelar jag mest nu.

Permalänk
Medlem

Tycker Hardline var helt värdelöst. Skulle nog inte ens komma på min top 20 FPS lista.

Permalänk
Medlem

Tyckte om BF3. BF4 är sisådär, det fungerar men inte mer med det.. Hardline är ett av de sämsta spelen jag kört. Fysiken är värdelöst, både bilkörningen samt hur man rör sig. Oftast rätt så obalanserat och helt generellt så känns spelet ofärdigt..

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Här var det beskt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel_va:

jo men jag skriver även det är "roligt"...läs.

Vart då? Tycker denna tråd är ganska komiskt med tanke på rubriken och ditt inlägg...
''Varför BF Hardline fortfarande är bland det bästa fps spelet''

Grafiken säger du

haha

Permalänk
Avstängd

Jag gillar Hardline,
Men fattigt med servrar för oss med premium medlemsskap.
Har inte ens kunnat prova alla kartorna p.g.a det.:(
Håller med,grafiken i Battlefront är makalöst snygg.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Håller med att Hardline är grymt kul. Lagt över 400 timmar nu Har testat gå tillbaka till Bf4 men har inte lika roligt där. Hardline är underskattat.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Grafik = Gameplay. Tydligen.
Titeln förvirrade mig.

Men att spelet är bäst(toppen), håller jag nog inte med om ^^

Permalänk
Inaktiv

Har spelat BF4 och gillade singelplayer om än det var lite för kort och för lätt på högsta svårighetsnivån. Däremot avskydde jag MP. Gillade betydligt mer CoD (Kommer inte ihåg vilket av dom, bara att en av banorna var att rymma från Vorkuta) när det gällde just MP.

Spelar i regel inte krigsspel/militärspel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Datanisse:

Håller med att Hardline är grymt kul. Lagt över 400 timmar nu Har testat gå tillbaka till Bf4 men har inte lika roligt där. Hardline är underskattat.

Hardline är inte underskattat. Då hade ju inte folk slutat spela det. För det hade inneburit att det i grund o botten är ett bra spel.
Massorna har talat.

Permalänk
Medlem

testade hardline men lämnade tillbaka det. Mest för att jag insåg att jag hellre spelade bf4 istället. Gillade vissa aspekter som t.ex. unlock systemet där man själv väljer i vilken ordning saker och ting ska låsas upp. Det jag störde mig mest på var att vapnen gjorde så hög skada. Kändes som att ett skott i foten lika gärna kunde vara ett i huvudet vilket fick många deaths att kännas billiga.

edit: eftersom andra listat sina favoriter så får nog även jag slå ett slag för bad company 2, spelar det fortfarande ibland.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ChronicPain:

Hardline är inte underskattat. Då hade ju inte folk slutat spela det. För det hade inneburit att det i grund o botten är ett bra spel.
Massorna har talat.

Jag förstår att många tycker det är kasst.
Men smaken är ju olika som tur är.
Jag testa rainbow six siege i helgen,Och för mig var det ett skitspel.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

gott folk.......en JÄKLA skillnad på spel utvecklare som släpper "Campaign" (single player) spel mot online (multiplayer) FPS spel.

pratar vi multiplayer spel tycker jag så här (d.v.s; grafik, rolighetsfaktor, optimerat)
1. Hardline
2. BF4
3. star wars battlefront
4. Bf3

i rena single player spel tycker jag (d.v.s; grafik, rolighetsfaktor, optimerat)
1. Crysis 3
2. Crysis 2
3. senaste två Wolfenstein (ha ha...grymt kul spel)

Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel_va:

gott folk.......en JÄKLA skillnad på spel utvecklare som släpper "Campaign" (singel player) spel mot online (multiplayer) FPS spel.

pratar vi multiplayer spel tycker jag så här (d.v.s; grafik, rolighetsfaktor, optimerat)
1.Hardline
2. BF4
3. star wars battlefront
4.Bf3

i rena single player spel tycker jag (d.v.s; grafik, rolighetsfaktor, optimerat)
1. Crysis 3
2. Crysis 2
3. senaste två Wolfenstein (ha ha...grymt kul spel)

Crysis 2 och 3 är inte endast singelplayerspel.

De flesta spel kan se snygga ut på screenshots, men att Hardline skulle vara något extremt snyggt när det väl spelas håller jag inte med om.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.