Permalänk

Felbeställt

Hej har beställt en dator som jag hämtade ut idag (Snabb leverans som vanligt) men verkar haft för bråttom då jag inte upptäkte att det var ddr3 minnen jag beställt då jag egentligen skulle ha ddr4. Självklart lyckades jag klippa upp förpackningen innan jag upptäckte mitt misstag. Min fråga är nu om jag kan returnera dem ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widde_100:

Hej har beställt en dator som jag hämtade ut idag (Snabb leverans som vanligt) men verkar haft för bråttom då jag inte upptäkte att det var ddr3 minnen jag beställt då jag egentligen skulle ha ddr4. Självklart lyckades jag klippa upp förpackningen innan jag upptäckte mitt misstag. Min fråga är nu om jag kan returnera dem ändå?

Förmodligen, men du tror inte att din återförsäljare kan ge ett bättre svar än vad vi kan?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Förmodligen, men du tror inte att din återförsäljare kan ge ett bättre svar än vad vi kan?

Det är troligtvis därför han skriver i Inets forumdel.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

Enligt distansavtalslagen får en konsument utöva sin ångerrätt endast om denne kan återsända varan i väsentligen oförändrat skick. Enligt vad som sägs i lagens förarbeten ska ett brutet emballage normalt inte ses som att varan har förändrats. Kostnaden för en ny förpackning får anses ingå i de kostnader för varans återtagande som säljaren har att svara för. Konsumenten har även rätt att göra sådana ingrepp i varan som är nödvändiga för att kunna undersöka den, även om varan därigenom undergår en värdeminskning.

Källa:
http://www.arn.se/referat--vanliga-fall/vanliga-fall-hos-arn/...

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zunil:

Det är troligtvis därför han skriver i Inets forumdel.

Säkerligen, men jag misstänker att Inets vanliga vägar för support är snabbare

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Observera att enskilda supportärenden ej hör hemma i forumdelen Butiker och tillverkare, se tråden OBS! Denna forumdel är ingen kundtjänst

Citat:

I avdelningen Butiker och tillverkare har alla medlemmar en unik möjlighet att påverka företag i datorbranschen genom att exempelvis ge konstruktiva förslag på förbättringar av utbud, service och produkter. Denna forumdel ska dock inte användas för att ta upp konflikter. Dessa frågor diskuteras istället i forumdelen Konsumenträtt.

Vänligen observera att forumet inte heller ska ses som en motsvarighet till den ordinarie kundtjänsten. Vid frågor om exempelvis en specifik order, leveranstider eller returärenden är det bättre att använda de officiella supportkanalerna.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...