Permalänk
Medlem

Finns det svenska som systemspråk och textinmatning i dessa kinatelefoner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Finns det svenska som systemspråk och textinmatning i dessa kinatelefoner?

En del av dom, inte alla med deras stock rom, man brukar dock kunna hitta custom roms som har mer språk

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Har ägt en del kinamobiler och år 2016 är det verkliga riktigt bra byggen, det jag märkt är att vissa märken t.ex doogee verkar använda sig av skärmar/paneler som inte riktigt har klarat all tester men riktigt bra byggen.

Kommer att titta på Elephone S3 du får den för cs 180$ och verkar vara riktigt trevlig.
http://www.elephone.cc/elephone-s3.html

Xiaomi är ett säkert köp, dock så har ingen av deras enheter stöd för Band 20 (det behöver jag ute i stugan) Annars har jag varit väldigt nöjd med mina X4, X4i hade gärnat skaffat 5:an men pga av brist av Band 20 kollar jag på annat.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltkoma:

Har ägt en del kinamobiler och år 2016 är det verkliga riktigt bra byggen, det jag märkt är att vissa märken t.ex doogee verkar använda sig av skärmar/paneler som inte riktigt har klarat all tester men riktigt bra byggen.

Kommer att titta på Elephone S3 du får den för cs 180$ och verkar vara riktigt trevlig.
http://www.elephone.cc/elephone-s3.html

Xiaomi är ett säkert köp, dock så har ingen av deras enheter stöd för Band 20 (det behöver jag ute i stugan) Annars har jag varit väldigt nöjd med mina X4, X4i hade gärnat skaffat 5:an men pga av brist av Band 20 kollar jag på annat.

Riktigt intressant, men tyvärr faller det på batteriet, bara 2000 mAh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag sa inte att ingen stödjer 4G utanför städer, jag sa att många inte gör det. Doogee är en av dom Kina telefoner som stödjer alla 4G band i Sverige. Många gör dock inte det, t.ex. Xiaomi gör inte det

Men hur många bryr sig om att ha 80mbit/s på sin telefon egentligen? Jag är nöjd om jag har fem.

Jag bor på landet och har 4g, men jag bryr mig verkligen inte. Hemma har jag wifi och använder hellre 2g för att spara batteri.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Men hur många bryr sig om att ha 80mbit/s på sin telefon egentligen? Jag är nöjd om jag har fem.

Jag bor på landet och har 4g, men jag bryr mig verkligen inte. Hemma har jag wifi och använder hellre 2g för att spara batteri.

Ja du, det är trevlig o kunna surfa på 4G, där 3G inte finns? Jag gick på kollo förut o där fanns det bara 2G o 4G (på lågfrekvensband) o nej, vi ungdomar fick inte använda Wi-Fi:et där. Sedan är det ju väl bra o MEDDELA så att personer som inte har koll på sånt, iallfall får veta att många av kina telefonerna inte stödjer alla 4G band, tycker du inte det? Eller när man är ute o reser i Sverige, så iallafall uppåt i landet (Norrland bland annat) så är 4G mycket mer utbyggt än 3G

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ja du, det är trevlig o kunna surfa på 4G, där 3G inte finns? Jag gick på kollo förut o där fanns det bara 2G o 4G (på lågfrekvensband) o nej, vi ungdomar fick inte använda Wi-Fi:et där. Sedan är det ju väl bra o MEDDELA så att personer som inte har koll på sånt, iallfall får veta att många av kina telefonerna inte stödjer alla 4G band, tycker du inte det? Eller när man är ute o reser i Sverige, så iallafall uppåt i landet (Norrland bland annat) så är 4G mycket mer utbyggt än 3G

Men 3g har väl täckning i 110% av landet? Var många många år sedan det inte gick att få någon 3g täckning.

Men ja, självklart är det bra att upplysa om att inte alla band stödjs!

Hittade även en guide till Redmi Note 3 för att låsa upp fler band om man vill pilla lite: http://forum.xda-developers.com/redmi-note/general/unlock-lte...

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Men 3g har väl täckning i 110% av landet? Var många många år sedan det inte gick att få någon 3g täckning.

Nej då. Bara sträckan Ljusdal - Sveg o Sveg - Funäsdalen så finns det i stort sett ingen 3G täckning med min operatör, utan där är det 2G eller 4G. Det är bara o kolla på respektive operatörs täckning (utom 3 då dom inte har något 2G nät) så kan du se att 3G är mycket mindre utbyggt i Norrland jämfört med 4G. Eller som där jag gick på kollo, ligger mellan Gnesta o Vagnhärad, 3G fick du in om du är utomhus, inomhus är det 2G eller 4G som gäller där

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Xiaomi Redmi Note 2 Prime i September. Jag gjorde min research och har inga problem att få 4G med min operatör (telia).

Värt att veta när man köper en kinalur är att med få undantag har de _inga_ Google-appar installerade. Det betyder inget Google-ekosystem. Man kan installera dem, men det krävs lite pillande för att få det att funka. Också värt att veta, beroende på vem man köper luren från på t.ex. Aliexpress så finns det en risk att säljaren har installerat en modifierad och "förbättrad" ROM som har en massa idiotisk bloatware. Min telefon var sån och jag fick flasha om den direkt jag fick den för att få normal funktion.

Xiaomis version av Android heter MIUI och jag tycker den är rätt okej. Den har sjukt mycket funktioner och konfigurering, men jag kan instämma att bitvis är den lite opolerad runt kanterna. Dock är jag helt nöjd med den här luren och har inga egentliga klagomål.

Den har en imponerande skärm, massor med lagringsplats. Saker som gjorde att jag valde den var ett utbytbart batteri och dubbla simkortsplatser samt möjlighet att bygga ut med SD-kort. Enda egentliga klagomålet är att pga telefonens baksida så är den halare än en blöt tvål och man bör köpa ett vettigt fodral för annars kommer den att glida ur alla fickor man har den i - jag tappade ner min under förarstolen i bilen ett gäng gånger innan jag fick hem första fodralet.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isecore:

Jag köpte en Xiaomi Redmi Note 2 Prime i September. Jag gjorde min research och har inga problem att få 4G med min operatör (telia).

Din har inte stöd för 800 bandet, som Telia använder, så i städer o så, så bör du inte ha några problem, som du skriver men om du åker ut utanför städer, ute på landet om man så vill säga, så kommer du troligtvis inte ha någon 4G. Men bra att det fungerar för dig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på var man kan få reda på om någon butik har/ska ha en flash sale?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

3G fungerar dåligt där stugan är men 4G puffar på bra och Då behöver jag Band 20 för min del.

Använder mobilen för utdelning till mina andra enheter så jag vill gärna ha hastigheten också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Din har inte stöd för 800 bandet, som Telia använder, så i städer o så, så bör du inte ha några problem, som du skriver men om du åker ut utanför städer, ute på landet om man så vill säga, så kommer du troligtvis inte ha någon 4G. Men bra att det fungerar för dig

Jag är så sällan utanför tätbebyggda områden, så det stör mig minimalt. Jag tycker att 4G överhuvudtaget är rätt opålitligt även i städer (läs: Stockholm) och med min jobbtelefon (en totalt standard iPhone 5S). Som man säger: your mileage may vary

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk

Lenovo?

Ser att det är sällan som Lenovo nämns i samband med kinamobiler. Är märket inget att ha?

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 11

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk
Medlem
Skrivet av isecore:

Jag är så sällan utanför tätbebyggda områden, så det stör mig minimalt. Jag tycker att 4G överhuvudtaget är rätt opålitligt även i städer (läs: Stockholm) och med min jobbtelefon (en totalt standard iPhone 5S). Som man säger: your mileage may vary

Oki! För mig har 4G fungerat utmärkt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Farsan har ju kollat mycket på en lur som heter Kingzone K2, går att få för knappt 1500kr, med 1080p 5" display, dubbla sim, 3GB RAM, 2600mAh batteri. Bra betyg har den fått dessutom och stilig är den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Farsan har ju kollat mycket på en lur som heter Kingzone K2, går att få för knappt 1500kr, med 1080p 5" display, dubbla sim, 3GB RAM, 2600mAh batteri. Bra betyg har den fått dessutom och stilig är den

Vet inte om jag hade kollat på Xiaomi Redmi Note 3 istället, samma specc men 4050mAh batteri istället. Kostar 1450kr.

Skrivet av Kjellkritisk:

Ser att det är sällan som Lenovo nämns i samband med kinamobiler. Är märket inget att ha?

Jag visste knappt att Lenovo har några mobiler? De äger väl Motorola, så vill du ha Lenovo får du köpa Motorla telefoner antar jag.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Jag visste knappt att Lenovo har några mobiler? De äger väl Motorola, så vill du ha Lenovo får du köpa Motorla telefoner antar jag.

Det verkar som om Motorola Mobility numera ägs av Google eller har jag fått allt om bakfoten?
https://en.wikipedia.org/wiki/Motorola_Mobility

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Dom har också mobiler, men inte lika mycket längre tror jag

Skrivet av Caldetron:

Det verkar som om Motorola Mobility numera ägs av Google eller har jag fått allt om bakfoten?
https://en.wikipedia.org/wiki/Motorola_Mobility

Google ägde Motorola fram tills för något år sedan, då dom sålde det till Lenovo, precis som det står i Wiki-länken

Skrivet av Wikipedia:

Google's ownership of the company would be short-lived, as it announced in January 2014 that it would sell most of Motorola Mobility to Chinese computer technology firm Lenovo for $2.91 billion.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lenovo är en av världens största mobiltillverkare (och var det redan innan de köpte upp Motorola), till skillnad från källarföretag som Kingzone eller Elephone.

Jag använder Lenovo K3 Note som min huvudtelefon.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Lenovo är en av världens största mobiltillverkare (och var det redan innan de köpte upp Motorola), till skillnad från källarföretag som Kingzone eller Elephone.

Jag använder Lenovo K3 Note som min huvudtelefon.

Det visste jag inte, men det går väl knappt att köpa Lenovo telefoner i svenska butiker? Finns mycket som aldrig kommer hit.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Google ägde Motorola fram tills för något år sedan, då dom sålde det till Lenovo, precis som det står i Wiki-länken

Bra att jag läser min egen källa... *facepalm*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caldetron:

Bra att jag läser min egen källa... *facepalm*

Syndade innehållet i länken lite för fort kanske

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har sedan tre (?) år tillbaka en oppo find 7, och jag älskar den. Oppo eller liknande kinamärken som vänder sig till västvärlden skulle jag satsa på.

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Jag har sedan tre (?) år tillbaka en oppo find 7, och jag älskar den. Oppo eller liknande kinamärken som vänder sig till västvärlden skulle jag satsa på.

Vad gör att dessa lämpar sig bättre för oss i väst?

Min sambo ska skaffa ny telefon och jag var inne på att köpa en Remi Note 3, men så som jag ser det måste man nästan roota och flasha dessa för att få en någorlunda bra upplevelse, finns en rom med stock ASOP 5.1.1 men dessa får inte mycket support eller dylikt. Jag flashar gärna, men jag orkar inte maintaina hennes telefon också, har inte tid och hon tycker det är drygt när saker inte fungerar.

Jag vill gärna köpa en kinatelefon till henne, och tänkte först på att vänta på Oneplus 3, men denna lär väl kosta runt 3-4000kr, vilket är ganska mycket.

Finns det några vettiga kinatelefoner för runt 2000kr som får uppdateringar, har play store och därmed möjlighet att ha svenska som systemspråk?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Vet inte om jag hade kollat på Xiaomi Redmi Note 3 istället, samma specc men 4050mAh batteri istället. Kostar 1450kr.

Grym telefon förutom 2GB RAM
Alltid är det något som fallerar, antingen RAM eller batteriet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Grym telefon förutom 2GB RAM
Alltid är det något som fallerar, antingen RAM eller batteriet.

Den finns i två modeller:

16gb minne och 2gb ram samt 32gb minne och 3gb ram.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Det visste jag inte, men det går väl knappt att köpa Lenovo telefoner i svenska butiker? Finns mycket som aldrig kommer hit.

I Sverige har de inte funnits men i andra länder, Kina förstås, Indien och en del europeiska länder som Ukraina . Dock kommer ju "Lenovo Moto" telefoner hit om några veckor.

Skrivet av Baxtex:

Vad gör att dessa lämpar sig bättre för oss i väst?

Min sambo ska skaffa ny telefon och jag var inne på att köpa en Remi Note 3, men så som jag ser det måste man nästan roota och flasha dessa för att få en någorlunda bra upplevelse, finns en rom med stock ASOP 5.1.1 men dessa får inte mycket support eller dylikt. Jag flashar gärna, men jag orkar inte maintaina hennes telefon också, har inte tid och hon tycker det är drygt när saker inte fungerar.

Jag vill gärna köpa en kinatelefon till henne, och tänkte först på att vänta på Oneplus 3, men denna lär väl kosta runt 3-4000kr, vilket är ganska mycket.

Finns det några vettiga kinatelefoner för runt 2000kr som får uppdateringar, har play store och därmed möjlighet att ha svenska som systemspråk?

De västerländska modellerna har oftast LTE-band anpassade för Sverige vilken 99.99% av mobilerna för den kinesiska marknaden inte har.

Problemet med Redmi Note 3 är väl att kameran inte är så bra. Dock har Note 3 Pro Prime eller vad den heter fler LTE-band än de vanliga kinesiska så den är lite extra intressant bara därför (t.ex. band 8 som stöds på landsbygden i Sverige av Tele2 och Telenor).

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Undrar jag också?
Just nu är jag sugen på en Xiaomi Redmi Note 3 Pro Prime http://www.aliexpress.com/item/Original-Xiaomi-Redmi-Note-3-P...

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Undrar jag också?
Just nu är jag sugen på en Xiaomi Redmi Note 3 Pro Prime http://www.aliexpress.com/item/Original-Xiaomi-Redmi-Note-3-P...

Varför den och inte en Doogee F5?
http://www.geekbuying.com/Search/?keyword=doogee+f5

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11