BBB-modem stryper hastigheten, köpa eget modem?

Permalänk
Medlem

BBB-modem stryper hastigheten, köpa eget modem?

Hej,

Har adsl från BBB och ett Zyxelmodem som ingick i paketet. Dock stryper modemet hastigheten (och ger inte heller den bästa wifisignalen i hela huset) en hel del så därför tänkte jag inhandla ett eget modem. Någon som har några tips på modem eller kanske andra lösningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av n1klass:

Hej,

Har adsl från BBB och ett Zyxelmodem som ingick i paketet. Dock stryper modemet hastigheten (och ger inte heller den bästa wifisignalen i hela huset) en hel del så därför tänkte jag inhandla ett eget modem. Någon som har några tips på modem eller kanske andra lösningar?

Hur menar du "stryper hastigheten"?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Hur menar du "stryper hastigheten"?

Med BBBs modem får jag ut ca 12/2, när jag tidigare lånade en kollegas Netgearmodem en kortare period fick jag ut närmare 19/2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n1klass:

Med BBBs modem får jag ut ca 12/2, när jag tidigare lånade en kollegas Netgearmodem en kortare period fick jag ut närmare 19/2.

Då är det bara att skaffa samma enhet som din kompis har?

Vilken anslutning har du från BBB?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Då är det bara att skaffa samma enhet som din kompis har?

Vilken anslutning har du från BBB?

24/3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av n1klass:

Nog bara modemet som är kasst, BBB har kört på de där Zyxel produkterna sen typ 2008. Man ställer in linje profil och synk hastighet i själva ADSL noden så tvivlar på att själva modemet stryper på något sett.

Permalänk
Medlem

Ditt modem påverkar inte, du kan ringa in och be dem ställa upp närmare "max attainable" om det är möjligt. Det är din telefonledning som begränsar inte något modem.

Visa signatur

Nätverksnörd