Hårddisk vägrar synas i Den här datorn.

Permalänk

Hårddisk vägrar synas i Den här datorn.

Hej
Jag har nu satt i en 1tb hårddisk. Men den vägrar synas i den här datorn.
Sen Om jag går in i Datorhantering som finns i Adminstrationsverktyg. Så står det offline. Jag högerklickar och trycker online det tar en stunds sen står det ogiltigt istället. Jag vill gärna få igång den för jag har massa bilder, txt dokument och filmklipp på den.

Jag har kört dessa program och alla kan hitta hårddisken o scanna den, och alla säger samma sak helt felfri osv.

Hard Drive Inspector
Hard Disk Sentinel
ActiveSMART
HDD Regenerator

// Christian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultraform:

Hej
Jag har nu satt i en 1tb hårddisk. Men den vägrar synas i den här datorn.
Sen Om jag går in i Datorhantering som finns i Adminstrationsverktyg. Så står det offline. Jag högerklickar och trycker online det tar en stunds sen står det ogiltigt istället. Jag vill gärna få igång den för jag har massa bilder, txt dokument och filmklipp på den.

Jag har kört dessa program och alla kan hitta hårddisken o scanna den, och alla säger samma sak helt felfri osv.

Hard Drive Inspector
Hard Disk Sentinel
ActiveSMART
HDD Regenerator

// Christian

Kör du windows 7? Gå in i dikshantering och ge den ett namn och formatera så ska det fungera.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Kör du windows 7? Gå in i dikshantering och ge den ett namn och formatera så ska det fungera.

Jag antar att du inte läste allt han skrev.

Permalänk

Absolut ingen som vet något eller vad jag kan testa ? =(

Permalänk
Medlem

Prova om du kan hitta den genom diskpart.
Start>Skriv "diskpart" och tryck enter.
Skriv sedan "list disk" och se om den dyker upp.
Om den dök upp så välj den genom att skriva "select disk <nummer på disken>"
Kör sedan "clean" för att se till att den är ren från partitioner osv.
Kör sedan "create partition primary" för att skapa en primär partition som tar upp hela diskutrymmet.
Kör sedan "format fs=ntfs quick" för att göra en formatering av den nya partitionen
Kör sedan "assign" för att ge den en enhetsbokstav, den bör då också dyka upp i Dator.

Om du inte hittar disken i diskpart så kolla så att sladdarna verkligen sitter i helt, kan vara glapp vid sata-anslutningen.

Permalänk
Medlem

Är du "admin" när du försöker göra den "online" ??

Sen har du gjort så att din HDD har en "bokstav" så den finns med i listan, dvs lokal disk C: etc...

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Har du initierat disken i diskhantering. Ska göras före formateringen i windows 7.

Permalänk
Medlem

@Villor: Tack så hemskt mycket för detta. Köpte ny hårddisk som inte hittades, ens i BIOS. Gjorde detta som du skrev och nu fungerar den! Tusen tack!! <3