Permalänk
Avstängd
Skrivet av mallesoft:

@Genx031:
Jag kunde inte låta bli att maila säljaren

Hej, JA den ser väldigt unik ut, ingår dammet man ser i fronten?
13K låter lite lite tycker jag, är den defekt? jag skulle vilja påstå
att den är värd minst 13001 kr.
DREAM ON

Då säljer vi vår unika speldator! Sammanbyggd av de absolut bästa beståndsdelar som går att hitta.

Totalt lagringsutrymme: 802 gb
CPU: 4x AMD Phenom II X4 965 3.4 giga hertz
Display/Skärm (Philips): 1920x1017
GPU(Grafikkort): AMD Radeon HD 6700 Series
Datormus: Deathadder Chroma
Tangentbord: Qpad MK -50
Operativsystem: Windows 10
Musplatta: Boman Express Logistics
RAM: 8 GB
2st Stereo högtalare och en ultra bas högtalare

Lova att ge mig uppföljning på detta om d kommer svar.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

SERVER: Case: SC-4324S | Mobo: Asrock Z690 Pro RS | Cpu: i7 12700K | Ram: 3200mhz 128GB | Gpu: GTX 1660 Super | Psu: ASUS Strix 850W | Controller card: LSI 9300-8i & LSI 9300-16i | Cache: 5TB | Storage: 40TB

GAMING: Case: SilverStone RM44 | Mobo: ASRock B760M | Cpu: i5 13600KF | Ram: DDR5 6000mhz 32GB | Gpu: RTX 3080 | Psu: EVGA Supernova 1300W | Nvme: 1x Samsung 980 pro 1TB Monitor: Asus PG42UQ

Permalänk
Medlem

Blocket

Hur kan man lista så mycket och ändå glömma det viktigaste delarna om man nu säljer en "gaming" dator?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Blocket

Hur kan man lista så mycket och ändå glömma det viktigaste delarna om man nu säljer en "gaming" dator?

Listar fulla namnen på mindre viktigare delar, medan de viktigare delarna ignoreras.
Processor: absolut ingen info förutom att moderkortet är Z97
Grafikkort: ännu värre info då MSI inte säger något
Minne: Ballistix 2x, kan vara 2x1GB eller 2x8GB

Kanske en Haswell Pentium, MSI 750 Ti och 2x2GB? Då vill man låta köparen tro anta att det är i5, 970 och 2x4GB

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Det är lätt att sitta här och vara bror duktig när man är insatt. Sanningen är ju den att folk generellt inte orkar och vill ha 100 koll på sånt de inte är intresserade av. Skulle aldrig falla mig in att sälja saker på Sweclockers eller någon annan nischad site där folk har koll. På blocket däremot är säljarens dröm om man har lite tålamod att vänta på "rätt" köpare. 99 av 100 kan tycka att varan är överprisad men det räcker att 1 av 100 tycker priset är bra så har man en affär om man ser till att ha en 100%ig vara och är en trevlig prick att göra affär med. Se dessa exempel på bilaffärer jag gjort de närmaste åren:

Mitsubishi Carisma köpt för 26000:- såld efter 1 år och 1500 mil 40000:-, 3 veckor annonsering.
Toyota Corolla TTE Compressor köpt för 67000:- och såld för 82000:- 6 månader senare och 700 mil, 1 månad annonsering.

Älskar blocket

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Deimos:

Det är lätt att sitta här och vara bror duktig när man är insatt. Sanningen är ju den att folk generellt inte orkar och vill ha 100 koll på sånt de inte är intresserade av. Skulle aldrig falla mig in att sälja saker på Sweclockers eller någon annan nischad site där folk har koll. På blocket däremot är säljarens dröm om man har lite tålamod att vänta på "rätt" köpare. 99 av 100 kan tycka att varan är överprisad men det räcker att 1 av 100 tycker priset är bra så har man en affär om man ser till att ha en 100%ig vara och är en trevlig prick att göra affär med. Se dessa exempel på bilaffärer jag gjort de närmaste åren:

Mitsubishi Carisma köpt för 26000:- såld efter 1 år och 1500 mil 40000:-, 3 veckor annonsering.
Toyota Corolla TTE Compressor köpt för 67000:- och såld för 82000:- 6 månader senare och 700 mil, 1 månad annonsering.

Älskar blocket

Exakt därför jag inte heller lägger upp annonser här på Sweclockers förutom när de har kampanjer på gratis annonsering. Orkar inte dalta med en massa prutanden och skitsnack från datorinsatta sweclockare om att jag satt priset för högt. Affärer går betydligt smidigare på Blocket och det gynnar både säljaren och köparen.

En tumregel som köpare är att du alltid ska kolla upp vem du handlar av.

Permalänk
Skrivet av Deimos:

Älskar blocket

jag är inte speciellt kunnig på varken bilar, båtar, Hus, eller andra prylar förutom teknik.. skulle jag dock sälja en bil/båt så kollar jag om jag kan få fram kvitton på den jag köpt, eller eller frågar nån mer kunnig vad ska det stå i annonsen för att jag ska slippa få samma fråga 200ggr / dag. för att ja missat skriva hur många hk det är eller bensin/disel förbrukning / mil..

missar jag att skriva ner den informationen så får jag gladeligen svara på samma fråga 200ggr / dag eller redigera annonsen..

hur många gånger har man sett nån försöka sälja en bil/båt/hus med en suddig bild där det står "hej ja vil selja min bil/båt/hus den är röd" / jag orkar inte skriva ner modellnummer/ eller kvadratmeter ring om du har frågor.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Sötast
Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

jag är inte speciellt kunnig på varken bilar, båtar, Hus, eller andra prylar förutom teknik.. skulle jag dock sälja en bil/båt så kollar jag om jag kan få fram kvitton på den jag köpt, eller eller frågar nån mer kunnig vad ska det stå i annonsen för att jag ska slippa få samma fråga 200ggr / dag. för att ja missat skriva hur många hk det är eller bensin/disel förbrukning / mil..

missar jag att skriva ner den informationen så får jag gladeligen svara på samma fråga 200ggr / dag eller redigera annonsen..

hur många gånger har man sett nån försöka sälja en bil/båt/hus med en suddig bild där det står "hej ja vil selja min bil/båt/hus den är röd" / jag orkar inte skriva ner modellnummer/ eller kvadratmeter ring om du har frågor.

Exakt, när det kommer till marknadsföring har man låg konkurrens på blocket för folk anstränger sig inte ett smack. En säljande annons, visa att man kunnig om sin bil samt att ha en mycket välpolerad yta när köparen kommer för att titta är det viktiga för att få bra betalt för sin produkt. Det går att översätta till de flesta varor man säljer. Och det är därför ni ser alla långa skrytannonser på datorer på blocket. Varför? För det funkar. Det var nog 10 år sen jag sålde min dator senast men jag använde samma teknik. Det kom någon stressig pappa som ville ha en speldator till sin son men hade egentligen inte en aning om vad han betalade för. Lurendrejeri? Knappast så länge man inte ljuger folk rakt upp i ansiktet. Det är köparens ansvar att kolla upp vad man egentligen betalar för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deimos:

Exakt, när det kommer till marknadsföring har man låg konkurrens på blocket för folk anstränger sig inte ett smack. En säljande annons, visa att man kunnig om sin bil samt att ha en mycket välpolerad yta när köparen kommer för att titta är det viktiga för att få bra betalt för sin produkt. Det går att översätta till de flesta varor man säljer. Och det är därför ni ser alla långa skrytannonser på datorer på blocket. Varför? För det funkar. Det var nog 10 år sen jag sålde min dator senast men jag använde samma teknik. Det kom någon stressig pappa som ville ha en speldator till sin son men hade egentligen inte en aning om vad han betalade för. Lurendrejeri? Knappast så länge man inte ljuger folk rakt upp i ansiktet. Det är köparens ansvar att kolla upp vad man egentligen betalar för.

Rent juridiskt har inget fel begåtts men hur fan kan man ha mage att 'lura' ovetande personer genom ockerpriser? Just datorer är en djungel eftersom det finns ett sånt enormt utbud av produkter med snarlika namn och det är många komponenter som ska kollas upp. Söker man t.ex. på GTX970 på Prisjakt får man 55 träffar och hur lätt tror du att det är att kolla upp specifikationerna på en dator när man inte kan ett skvatt om datorer och knappt ens begriper vad de olika delarna kallas?

Du visste mycket väl att du sålde dina prylar till grovt överpris och man måste ju ha helt sjuka moraliska värderingar om man tycker att det är OK och att kunden minsann får skylla sig själv. I många av dessa fall handlar det ju t.o.m. om unga killar som kanske har sparat ihop pengar under väldigt lång tid för att kunna köpa en egen speldator.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Deimos:

Älskar blocket

Så kan man absolut göra, om man är en gniden individ med tveksamma moraliska värderingar dvs.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jösses.
Måste ha kostat betydligt mindre än 13000 då den var ny. Processorn fyller snart 7 år och grafikkortet är 5,5 år. Dessutom var delarna mellanklass redan då.
Hur lyckas man ens skriva 1920x1017? Säljaren måste ju ha sett 1920x1080 många gånger i spelens inställningar.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Skrivet av Orisons:

Blocket

Skrivet av ArcticFire:

Listar fulla namnen på mindre viktigare delar, medan de viktigare delarna ignoreras.
Processor: absolut ingen info förutom att moderkortet är Z97
Grafikkort: ännu värre info då MSI inte säger något
Minne: Ballistix 2x, kan vara 2x1GB eller 2x8GB

Kanske en Haswell Pentium, MSI 750 Ti och 2x2GB? Då vill man låta köparen tro anta att det är i5, 970 och 2x4GB

jag fick svar..

processor är intel(R) Core(TM) i5-4690K CPU @ 3.50GHz
grafik kort AMD Radeon R7 200 series köpt för ca 1 och ett halvt år sedan

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd

https://www.blocket.se/varmland/Speldator_billigt_67546358.ht...

Vilket custombygge! Vattenkylning utan varken pump eller radiator? har han dragit slang från vattenkranen i badrummet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

https://www.blocket.se/varmland/Speldator_billigt_67546358.ht...

Vilket custombygge! Vattenkylning utan varken pump eller radiator? har han dragit slang från vattenkranen i badrummet?

inte för att vara den som är den men extern vattenkylning var ganska hett ett tag

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - RX7600 - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 VI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Twidash:

inte för att vara den som är den men extern vattenkylning var ganska hett ett tag

Finns det något externt vattenkylningssystem som ingår kanske man ska nämna det man kanske även ska nämna vad det är för komponenter i datorn. Men mest utförandet jag reagerade på, skitsnyggt bra cable-management också....

Permalänk
Medlem

Monster PC...verkligen? Grymt pris...Njeeee!

https://www.blocket.se/stockholm/Monster_PC_till_grymt_pris_6...

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Jösses.
Måste ha kostat betydligt mindre än 13000 då den var ny. Processorn fyller snart 7 år och grafikkortet är 5,5 år. Dessutom var delarna mellanklass redan då.
Hur lyckas man ens skriva 1920x1017? Säljaren måste ju ha sett 1920x1080 många gånger i spelens inställningar.

Det kan ju vara att 63 lodräta pixlar är döda när han räknat manuellt?

Underbar kvällslektyr, beundrar häxjakten!

Permalänk
Skrivet av Streamdog:

Jag gillar verkligen hur han skriver " Allting är som sagt nytt (1år)........"

Alltså saker som är ett år gamla och ståt i ens bokhylla kan man ändå betrakta som nytt!?

Man lär sig sannerligen något nytt varje dag.

Visa signatur

Även jag har en dator, mobiltelefon och stereo.
Dock har jag inget behov av att skryta om vad det är eller vad den innehåller.

Permalänk
Skrivet av AJohansson:

Jag gillar verkligen hur han skriver " Allting är som sagt nytt (1år)........"

Alltså saker som är ett år gamla och ståt i ens bokhylla kan man ändå betrakta som nytt!?

Man lär sig sannerligen något nytt varje dag.

Ja man lär sig nå nytt (1år) varje dag hahaha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att sälja min 17" MacBook Pro för att köpa en mindre modell eftersom jag ska ut och resa ett par år. Därför gick jag in och kollade på blocket vad liknande modeller går för och satte nästan mina snacks i halsen. Jag hade tänkt att man kanske får 4-5000 om man har tur, eftersom den är i gott skick. Men annonserna jag hittade ligger på 7500 - 10000, för 4-7 år gamla datorer. 8500 vill någon ha för en från 2009 - som dessutom har spanskt tangentbord! Nog för att Appleprodukter verkar hålla sitt värde ganska bra, men vafan!

Visa signatur

5950x | 64GB | RTX 4090 | MPB14 M4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Exakt därför jag inte heller lägger upp annonser här på Sweclockers förutom när de har kampanjer på gratis annonsering. Orkar inte dalta med en massa prutanden och skitsnack från datorinsatta sweclockare om att jag satt priset för högt. Affärer går betydligt smidigare på Blocket och det gynnar både säljaren och köparen.

En tumregel som köpare är att du alltid ska kolla upp vem du handlar av.

Tycker man bara får skambud på blocket. När jag la upp ett skylake paket som kostade 6500 nytt och prisatte det på 5000, oanvänt med kvitto så fick jag ett bud på 3000 kronor och ett byte mot fiskegrejer...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Karazhan:

Tycker man bara får skambud på blocket. När jag la upp ett skylake paket som kostade 6500 nytt och prisatte det på 5000, oanvänt med kvitto så fick jag ett bud på 3000 kronor och ett byte mot fiskegrejer...

Jo det får man förvisso men det får du också på Sweclockers en hel del faktiskt.

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fenerim:

Jag vaknade till det här imorse och höll på ramla av sängen

http://imgur.com/SvBF1Gq

Har han seriöst lagt nypris på datorn? Nog för att den är värd en del med tanke på vattenkylningen men kom igen nu? 29.000? Knappast.

Skrivet av mallesoft:

@Genx031:
Jag kunde inte låta bli att maila säljaren

Hej, JA den ser väldigt unik ut, ingår dammet man ser i fronten?
13K låter lite lite tycker jag, är den defekt? jag skulle vilja påstå
att den är värd minst 13001 kr.
DREAM ON

Då säljer vi vår unika speldator! Sammanbyggd av de absolut bästa beståndsdelar som går att hitta.

Totalt lagringsutrymme: 802 gb
CPU: 4x AMD Phenom II X4 965 3.4 giga hertz
Display/Skärm (Philips): 1920x1017
GPU(Grafikkort): AMD Radeon HD 6700 Series
Datormus: Deathadder Chroma
Tangentbord: Qpad MK -50
Operativsystem: Windows 10
Musplatta: Boman Express Logistics
RAM: 8 GB
2st Stereo högtalare och en ultra bas högtalare

Suck... 1920x1017? Killen kan ju inte ens få upplösningen rätt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/vastmanland/Grym_speldator_med_tyst_ut...

tyckte den passade in i denna tråd! då jag hittade den i köpråd på swec....

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Computer... Ano yan po?" - Datorförsäljare i Greenhills NCR

Permalänk
Medlem

Undrar vad definitionen på "klarar" är

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

http://www.blocket.se/alvsborg/Riktig_bra_Spel_dator_Orginal_...

"Denna dator spelar nästan ALLA spel på höga inställningar!
Till exempel: GTA V, CS:GO, Minecraft, COD, Farcry 3, Farcry 4, Dying light, OCH MER!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slothensen:

http://www.blocket.se/alvsborg/Riktig_bra_Spel_dator_Orginal_...

"Denna dator spelar nästan ALLA spel på höga inställningar!
Till exempel: GTA V, CS:GO, Minecraft, COD, Farcry 3, Farcry 4, Dying light, OCH MER!"

"Köpte datorn för: 10400KR" och "CPU: Intel Core i3 3220 @ 3.30GHz" hänger inte ihop, vem vart han lurad av från början?

Visa signatur

"Computer... Ano yan po?" - Datorförsäljare i Greenhills NCR