Permalänk

mitx-gamingdator

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9529133/

Hejsan! Jag hade tänkt mig en liten gamingdator med dessa komponenter, men jag har några frågor då jag inte har så bra koll.

Jag hade tänkt mig ett gtx 1070 och jag blev tipsad av Inet om att köra ett founders edition pågrund av att jag har ett mITX-chassi, av anledningen att ett non-reference card kommer bara blåsa runt luften inne i chassit medans ett founders edition kommer blåsa ut luften från chassit. Eller hur man nu ska förklara det, ni fattar.
Låter det vettigt? Har fattat det som att aftermarket är oftast bättre kylda annars..

Sen undrar jag också om fläktarna som ingår i chassit, kommer det räcka och hålla temperaturen nere på nån bra nivå?

Några andra råd?

Ha det fint!

Permalänk

Du borde klara dig utan founders, men om du är kräsen med ljud nivå så kan du kolla på lite andra chassin med bättre ludtflöde. En tumregel är att små fläktar låter mer och det vada chassit hade 2 st 92mm vilket är ganska litet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk

nah det är mest att jag är nojjig över att det blir för varmt, men om det inte är någon risk så borde jag kunna köra på något av partnerskorten?

Skickades från m.sweclockers.com