fps drop med helt ny dator CS:GO, hjälp :(

Permalänk
Medlem

fps drop med helt ny dator CS:GO, hjälp :(

Hej jag har ett problem med min nya dator får inte upp fpsen alls...
ligger på 60 - 120 åker fram o tillbaka hela tiden
behöver hjälp här
Tack för svar

mina speccs

Bäst för Spel
Skärmstorlek 15.6" LED-skärm
Skärmupplösning 3840 x 2160
Processor Intel Core i7-6500U 2.5 GHz (3.1 GHz Turbo)
Processorkärnor 2 kärnor - snabbar upp datorn
Cacheminne 4 MB L3-cache för bättre prestanda
Hyperthreading Processorn stödjer hyperthreading för bättre prestanda
Minne 16 GB DDR3 RAM-minne
Maximal minneskapacitet 16 GB
Lagringsutrymme 256 GB SSD + 1TB mekanisk hårddisk
Hårddiskhastighet Hårddiskens rotationshastighet är 5400 RPM
Grafikkort NVIDIA GeForce GTX950M med 4096 MB GDDR3 VRAM
Optisk enhet Super Multi DVD-brännare (DVD±R) med stöd för dubbla lager
Trådat nätverk Upp till 100 Mbit/s
Trådlöst nätverk Upp till 433 Mbit/s (802.11ac 1x1)
Webbkamera HP TrueVision HD webbkamera
Högtalare Stereohögtalare
HDMI En HDMI-utgång
USB 2.0 En USB-port
USB 3.0 Två USB-portar
Bluetooth Bluetooth integrerat
Minneskortläsare 5-i-1
Batteri 3-cells batteri
Musplatta Med multitouch
Tangentbord Med numeriska tangenter
Språklayout Svenska, Danska, Finska, Norska
Vikt 2.4 kg
Bredd 38.5 cm
Höjd 2.3 cm
Djup 25.5 cm
Operativsystem Windows 10 Home 64-bit kommer förinstallerat
Språkstöd Svenska, Danska, Norska, Finska, Engelska
Garanti 12 månader från Hewlett-Packard
Miljöcertifiering Energy Star och EPEAT Silver

Permalänk
Medlem

60-120 Är ju tillräckligt för att spela utan att uppleva det som hackigt. Vad är det för uppdateringsfrekvens på din skärm? Finns en chans att din skärm ändå bara uppdaterar sig 60 ggr/s (60hz). Om inte fallet är så så råder jag dig att kolla ifall du har en inställning för vertical sync på.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Vilka settings kör du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av schulzen:

Hej jag har ett problem med min nya dator får inte upp fpsen alls...
ligger på 60 - 120 åker fram o tillbaka hela tiden
behöver hjälp här
Tack för svar

mina speccs

Bäst för Spel
Skärmstorlek 15.6" LED-skärm
Skärmupplösning 3840 x 2160
Processor Intel Core i7-6500U 2.5 GHz (3.1 GHz Turbo)
Processorkärnor 2 kärnor - snabbar upp datorn
Cacheminne 4 MB L3-cache för bättre prestanda
Hyperthreading Processorn stödjer hyperthreading för bättre prestanda
Minne 16 GB DDR3 RAM-minne
Maximal minneskapacitet 16 GB
Lagringsutrymme 256 GB SSD + 1TB mekanisk hårddisk
Hårddiskhastighet Hårddiskens rotationshastighet är 5400 RPM
Grafikkort NVIDIA GeForce GTX950M med 4096 MB GDDR3 VRAM
Optisk enhet Super Multi DVD-brännare (DVD±R) med stöd för dubbla lager
Trådat nätverk Upp till 100 Mbit/s
Trådlöst nätverk Upp till 433 Mbit/s (802.11ac 1x1)
Webbkamera HP TrueVision HD webbkamera
Högtalare Stereohögtalare
HDMI En HDMI-utgång
USB 2.0 En USB-port
USB 3.0 Två USB-portar
Bluetooth Bluetooth integrerat
Minneskortläsare 5-i-1
Batteri 3-cells batteri
Musplatta Med multitouch
Tangentbord Med numeriska tangenter
Språklayout Svenska, Danska, Finska, Norska
Vikt 2.4 kg
Bredd 38.5 cm
Höjd 2.3 cm
Djup 25.5 cm
Operativsystem Windows 10 Home 64-bit kommer förinstallerat
Språkstöd Svenska, Danska, Norska, Finska, Engelska
Garanti 12 månader från Hewlett-Packard
Miljöcertifiering Energy Star och EPEAT Silver

Lite överdrivet med info. När har chassits höjd och bredd m.m. någon inverkan på prestandan?? Du kör ju 4K skärm vad jag förstår så det är väl inte så konstigt att det droppar?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Lite överdrivet med info. När har chassits höjd och bredd m.m. någon inverkan på prestandan?? Du kör ju 4K skärm vad jag förstår så det är väl inte så konstigt att det droppar?

Han är väl antagligen inte superinsatt i vad han har i sin dator och har kopierat rakt av den informationen han har till hands? Förstår att folk börjar gnälla för för lite information, men när det finns för mycket .. ??

typo
Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Skulle gissa att du kör med 4k-upplösning även in-game? I så fall är det inget konstigt att även spel som CS:GO droppar, särskilt med laptopkomponenter också. Testa ställ ner upplösningen

Visa signatur

Lian Li O11D Evo | Full custom loop | 6900XT Red Devil Ultimate | Ryzen 5800x3d | MSI B550 Mortar | G.Skill Ripjaws V 3600mhz CL16 32g | LG 32GP850-B | Topping DX3Pro+ | Sivga SV021| Logitech G Pro X Superlight| Akkogear 3084B Jelly Black

Permalänk
Medlem

den ska klara av högre vad jag fick sagt innan jag köpte den@Dakkie:

Permalänk
Medlem

Hur ändrar jag det då ? är helt off just nu -.- xD haha@DrDrelis:

Permalänk
Medlem

det är den... har ingen aning längre vad som är bra inställningar för csgo, satt 2 år på anstalt sen när jag kom ut så hajjar jag ingenting haha uppskattar lite hjälp på den fronten @DozeN:

Permalänk
Medlem
Skrivet av schulzen:

den ska klara av högre vad jag fick sagt innan jag köpte den@Dakkie:

Skrivet av schulzen:

Hur ändrar jag det då ? är helt off just nu -.- xD haha@DrDrelis:

Ja, men det du har fått information om vad den skall klara har säkert vart angående HD-upplösning och inte 4K. 4k är mycket större uppläsning än HD och tar således mer kräm från datorn. Det är 4 gånger så många pixlar som datorn ska beräkna osv osv. Om du drar ner din upplösning INGAME till 1080 och kollar, vad får du då?

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

har på 1080 :/@Dakkie:

Permalänk
Medlem
Skrivet av schulzen:

Hur ändrar jag det då ? är helt off just nu -.- xD haha@DrDrelis:

Nu kommer jag inte ihåg exakt vad det heter då jag sitter på jobbet, men beroende på om du har det på engelska eller svenska så är heter det liknande inställning(inne i spelet) och videoinställningar, så ska det heta något som heter upplösning eller dylikt(Har det på engelska själv)

Svar hade hunnit komma in. Kolla gärna så att all mjukvara är rätt installerat, tex. nvidia's egna drivrutiner, directx, Microsoft Visual C++ Redistributable Package version 2008, 2010, 2012 och 2013, både x86 och x64, .NET Framework 3.5, 4.0 och 4.5

Visa signatur

Lian Li O11D Evo | Full custom loop | 6900XT Red Devil Ultimate | Ryzen 5800x3d | MSI B550 Mortar | G.Skill Ripjaws V 3600mhz CL16 32g | LG 32GP850-B | Topping DX3Pro+ | Sivga SV021| Logitech G Pro X Superlight| Akkogear 3084B Jelly Black

Permalänk
Medlem

jag gissar att det är turbo boosten på processorn som åker upp och ner, antar att datorn är rätt tunn i design, och därmed också har en värmetröskel den kommer upp i och klockar då ned din processor.. det är ju en 6500u, och även om den är bra så är den ämnad för tunna laptops med låg TDP värde, och itne lika mycket för spel.. det är min gissning..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem

Men upplever du spelet som hackigt? Det ska du inte göra med de frame:sen. Ifall det är ok så förstår jag inte syftet med att jaga frames man ändå inte får ut ur skärmen.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk

Det är ju ganska enkel maskin som nog inte borde briljera i CS.

Och 60-120fps är ospelarbart så förstår ditt problem!

Kollat så hyperthreading är aktiverat?
Har du något i din launchoptions för CS GO?

Permalänk
Skrivet av Dakkie:

Men upplever du spelet som hackigt? Det ska du inte göra med de frame:sen. Ifall det är ok så förstår jag inte syftet med att jaga frames man ändå inte får ut ur skärmen.

Klart det upplevs och ÄR hackigt med 60-120fps......

Permalänk
Medlem
Skrivet av joel.wedberg:

Klart det upplevs och ÄR hackigt med 60-120fps......

Hur kan det vara självklart? Fram tills nyligen när 120 och 144hz-skärmar slog igenom så var hz:en 60 på gamingskärmar, räcker gott och väl.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk

@Dakkie:

Men kära Dakkie, hört talas om inputlagg?

https://www.youtube.com/watch?v=hjWSRTYV8e0

Permalänk
Medlem
Skrivet av joel.wedberg:

@Dakkie:

Men kära Dakkie, hört talas om inputlagg?

https://www.youtube.com/watch?v=hjWSRTYV8e0

Den där nedlåtande tonen kan du hålla för dig själv ifall du vill ha en diskussion.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av joel.wedberg:

@Dakkie:

Men kära Dakkie, hört talas om inputlagg?

https://www.youtube.com/watch?v=hjWSRTYV8e0

http://www.tomshardware.co.uk/forum/314080-33-what-playable

t.ex.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av joel.wedberg:

Det är ju ganska enkel maskin som nog inte borde briljera i CS.

Och 60-120fps är ospelarbart så förstår ditt problem!

Kollat så hyperthreading är aktiverat?
Har du något i din launchoptions för CS GO?

vart finns hyperthreading? ja då hittat lite men vet inte om det är rätt
-opengl -freq 120 -novid -high -threads 4 -nod3d9ex -nojoy -refresh 120

Permalänk

Men du kan absolut inte påstå att 60fps är följsamt om du spelat CS GO.
Argumentera mer än gärna emot logiken 3kliksphilip använder, mer briljant och djupare analytisk herre hittar man knappast.

Enkelt sagt:
Din skärm hämtar alltid senaste bilden som din dator producerat.
Dess fler bilder din dator producerar, dess kortare input-lag blir där mellan datorns bild och den faktiska du ser.

Skrivet av schulzen:

vart finns hyperthreading? ja då hittat lite men vet inte om det är rätt
-opengl -freq 120 -novid -high -threads 4 -nod3d9ex -nojoy -refresh 120

Kolla i BIOS eller CTRL+ALT+DEL och under fliken prestanda, visas 2 eller 4 rutor där för dig under "Historik för processoranvändning"

Av det du skriver så behövs bara:
-freq 120 (tvingar skärmen till 120hz)
-novid (ger ingen startvideo vid spelets början)
-threads 4 (tvingar CS att använda 4 kärnor, OM dessa är tillgängliga via tex HyperThread)

Permalänk
Medlem
Skrivet av joel.wedberg:

Men du kan absolut inte påstå att 60fps är följsamt om du spelat CS GO.
Argumentera mer än gärna emot logiken 3kliksphilip använder, mer briljant och djupare analytisk herre hittar man knappast.

Enkelt sagt:
Din skärm hämtar alltid senaste bilden som din dator producerat.
Dess fler bilder din dator producerar, dess kortare input-lag blir där mellan datorns bild och den faktiska du ser.

Kolla i BIOS eller CTRL+ALT+DEL och under fliken prestanda, visas 2 eller 4 rutor där för dig under "Historik för processoranvändning"

Av det du skriver så behövs bara:
-freq 120 (tvingar skärmen till 120hz)
-novid (ger ingen startvideo vid spelets början)
-threads 4 (tvingar CS att använda 4 kärnor, OM dessa är tillgängliga via tex HyperThread)

Du kan ju inte på riktigt påstå att 60-120 fps inte räcker och är ospelbart?! Så du menar att en skärm med 60Hz egentligen är oändligt med Hz? är det det du säger?

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av joel.wedberg:

Men du kan absolut inte påstå att 60fps är följsamt om du spelat CS GO.
Argumentera mer än gärna emot logiken 3kliksphilip använder, mer briljant och djupare analytisk herre hittar man knappast.

Enkelt sagt:
Din skärm hämtar alltid senaste bilden som din dator producerat.
Dess fler bilder din dator producerar, dess kortare input-lag blir där mellan datorns bild och den faktiska du ser.

Kolla i BIOS eller CTRL+ALT+DEL och under fliken prestanda, visas 2 eller 4 rutor där för dig under "Historik för processoranvändning"

Av det du skriver så behövs bara:
-freq 120 (tvingar skärmen till 120hz)
-novid (ger ingen startvideo vid spelets början)
-threads 4 (tvingar CS att använda 4 kärnor, OM dessa är tillgängliga via tex HyperThread)

vad menar du med
"Historik för processoranvändning"
är CPU

Intel(R) Core(TM) i7-5500U CPU @ 2.40GHz

Högsta hastighet: 2,40 GHz
Socketar: 1
Kärnor: 2
Logiska processorer: 4
Virtualisering: Inaktiverat
Hyper-V-stöd: Ja
L1-cache: 128 kB
L2-cache: 512 kB
L3-cache: 4,0 MB

Användning 34%
Hastighet 2,93 GHz
Drifttid 0:03:03:13
Processer 124
Trådar 1773
Referenser 48603

Permalänk
Medlem
Skrivet av joel.wedberg:

Klart det upplevs och ÄR hackigt med 60-120fps......

Skrivet av Dakkie:

Hur kan det vara självklart? Fram tills nyligen när 120 och 144hz-skärmar slog igenom så var hz:en 60 på gamingskärmar, räcker gott och väl.

Skrivet av joel.wedberg:

@Dakkie:

Men kära Dakkie, hört talas om inputlagg?

https://www.youtube.com/watch?v=hjWSRTYV8e0

Skrivet av Dakkie:

Den där nedlåtande tonen kan du hålla för dig själv ifall du vill ha en diskussion.

Skrivet av joel.wedberg:

Men du kan absolut inte påstå att 60fps är följsamt om du spelat CS GO.
Argumentera mer än gärna emot logiken 3kliksphilip använder, mer briljant och djupare analytisk herre hittar man knappast.

Enkelt sagt:
Din skärm hämtar alltid senaste bilden som din dator producerat.
Dess fler bilder din dator producerar, dess kortare input-lag blir där mellan datorns bild och den faktiska du ser.

Kolla i BIOS eller CTRL+ALT+DEL och under fliken prestanda, visas 2 eller 4 rutor där för dig under "Historik för processoranvändning"

Av det du skriver så behövs bara:
-freq 120 (tvingar skärmen till 120hz)
-novid (ger ingen startvideo vid spelets början)
-threads 4 (tvingar CS att använda 4 kärnor, OM dessa är tillgängliga via tex HyperThread)

Skrivet av Dakkie:

Du kan ju inte på riktigt påstå att 60-120 fps inte räcker och är ospelbart?! Så du menar att en skärm med 60Hz egentligen är oändligt med Hz? är det det du säger?

Sluta tjabba och hjälp killen istället.

Visa signatur

Lian Li O11D Evo | Full custom loop | 6900XT Red Devil Ultimate | Ryzen 5800x3d | MSI B550 Mortar | G.Skill Ripjaws V 3600mhz CL16 32g | LG 32GP850-B | Topping DX3Pro+ | Sivga SV021| Logitech G Pro X Superlight| Akkogear 3084B Jelly Black

Permalänk
Skrivet av Dakkie:

Du kan ju inte på riktigt påstå att 60-120 fps inte räcker och är ospelbart?! Så du menar att en skärm med 60Hz egentligen är oändligt med Hz? är det det du säger?

Nej det är verkligen inte det jag säger, läs om texten jag skriver.
Skilj på FPS och HZ, inte alls samma grej

Din skärm uppdateras var 16,67ms om du har 60hz detta OAVSETT vilken FPS din dator levererar.
Om din dator levererar 60fps så kan skillnaden mellan när bilden är skapad och bilden visas bli som mest nästan 33ms vilket du absolut kommer reagera på.

Låt oss säga din dator levererar 300fps vilket CS-GO motorn är optimerad för så har du 3,33ms mellan bilderna.
Då kan det maximalt bli cirka 20ms mellan bild 1 och bild 2.
¨
Med andra ord så uppdateras bilden cirka 50% mer EXAKT än vad som 60fps på datorn och 60hz på skärmen ger.

Hade man dragit på med 144hz-skärm ihop med 300pfs på datorn är vi nere på cirka 10ms.

Skrivet av schulzen:

vad menar du med
"Historik för processoranvändning"
är CPU

Intel(R) Core(TM) i7-5500U CPU @ 2.40GHz

Högsta hastighet: 2,40 GHz
Socketar: 1
Kärnor: 2
Logiska processorer: 4
Virtualisering: Inaktiverat
Hyper-V-stöd: Ja
L1-cache: 128 kB
L2-cache: 512 kB
L3-cache: 4,0 MB

Användning 34%
Hastighet 2,93 GHz
Drifttid 0:03:03:13
Processer 124
Trådar 1773
Referenser 48603

För att hålla oss lite till ämnet igen:
Dessa två fetmarkerade innebär att du har HT aktiverat samt att du har just som launchoptions anger 4st threads.

Då är det OK där.

Nästa hade varit att starta något program som kan analysera medan du lirar, hur mycket:
Vardera CPU-kärna lastas
Temperatur CPU
Last på GPU
Temperatur GPU

Detta för att se vilket som är svagheten, CPU eller GPU samt ifall den blir för varm.
Viktigt för att se vart vi ska justera inställningar då inställningarna är ofta CPU eller GPU-baserade

Permalänk
Medlem
Skrivet av joel.wedberg:

Nej det är verkligen inte det jag säger, läs om texten jag skriver.
Skilj på FPS och HZ, inte alls samma grej

Din skärm uppdateras var 16,67ms om du har 60hz detta OAVSETT vilken FPS din dator levererar.
Om din dator levererar 60fps så kan skillnaden mellan när bilden är skapad och bilden visas bli som mest nästan 33ms vilket du absolut kommer reagera på.

Låt oss säga din dator levererar 300fps vilket CS-GO motorn är optimerad för så har du 3,33ms mellan bilderna.
Då kan det maximalt bli cirka 20ms mellan bild 1 och bild 2.
¨
Med andra ord så uppdateras bilden cirka 50% mer EXAKT än vad som 60fps på datorn och 60hz på skärmen ger.

Hade man dragit på med 144hz-skärm ihop med 300pfs på datorn är vi nere på cirka 10ms.

För att hålla oss lite till ämnet igen:
Dessa två fetmarkerade innebär att du har HT aktiverat samt att du har just som launchoptions anger 4st threads.

Då är det OK där.

Nästa hade varit att starta något program som kan analysera medan du lirar, hur mycket:
Vardera CPU-kärna lastas
Temperatur CPU
Last på GPU
Temperatur GPU

Detta för att se vilket som är svagheten, CPU eller GPU samt ifall den blir för varm.
Viktigt för att se vart vi ska justera inställningar då inställningarna är ofta CPU eller GPU-baserade

Jag förstår dig nu. I concede. (Y)

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Jag skulle kolla om multicore rendering är på i CSGO options. Samt kolla om kärnorna är upplåsta.
Några launch kommandon kommer inte hjälpa så mkt, men skadar väl inte precis.
Vad kör du på för inställningar? Inte res utan high eller low på allt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joel.wedberg:

Det är ju ganska enkel maskin som nog inte borde briljera i CS.

Och 60-120fps är ospelarbart så förstår ditt problem!

Kollat så hyperthreading är aktiverat?
Har du något i din launchoptions för CS GO?

det är det inte, jag spelar 60fps låst och jag utklassar många folk på servrar. så nej det är inte ospelbart, det är bara p13's som jagar extra frames så de hinner döda någon runt ett hörn, AKA FUSK!!!!!!!!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem

Om ingen nämnt det än så kan du kolla i kontrollpanelen och leta efter energialternativ. Sätt det på hög prestanda om det inte redan är satt så.

Om CS:GO inte nyttjar din hårdvara fullt ut kan det vara så att energisparalternativen drar ner exempelvis processorhastigheten.

Sedan såg jag att du hade ett nvidiakort i datorn. Gå in på nvidias kontrollpanel (högerklicka på skrivbordet) sedan ska det finnas en flik för globala inställningar och för respektive program.

Hittar du CS:Go där så kolla efter en inställning för prestanda alternativ. sätt den på max prestanda/optimal kraft och likaså finns ett alternativ för vertikal synk (vsync), sätt den på adaptive (halv uppdateringsfrekvens) och klicka apply (använd).

Det borde hjälpa lite.

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam