Permalänk
Medlem

Funkar komponenterna tillsammans?

Hej, jag har bestämt mig att jag ska lära mig att bygga datorer, men ännu är jag inte så bra på det och är tveksam på vad som passar med vad, därför har jag provbyggt en dator på inet som jag tror funkar. Jag skippade fläktarna och kylningen för att jag har bara byggt en "provdator". Jag skulle uppskatta svar och jag vill görna veta vad som inte passar och varför. Tack på förhand! https://www.inet.se/kundvagn/visa/9550597/

Permalänk
Inaktiv

Skulle vilja ha länk till det du köpt

Permalänk
Medlem

@anon196996: Haha, förlåt, har fixat det nu.

Permalänk
Inaktiv

@Fiskmåz: ser bra ut men skulle ta en Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB istället om man vill spara pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskmåz:

@ztarlineR: Haha, förlåt, har fixat det nu.

Du har valt DDR3 minne men du behöver DDR4, här är motsvarigheten till de du valt fast i DDR4: https://www.inet.se/produkt/5310096/kingston-16gb-2x8gb-ddr4-...

Permalänk
Hedersmedlem

6800K fungerar inte i ett 1151-moderkort. Då behöver du antingen ett 2011-3-kort eller gå ner till 6700K eller 6600K.

Permalänk
Medlem

@anon196996: Ok, kanske var onödigt att köra en 9800 i7

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Andreaz1: OK, tack. men jag skulle byta till en i5 6600K

Permalänk
Hedersmedlem

Lägg gärna upp en ny länk när du gjort dina ändringar så kan du få fler rekommendationer och en bekräftelse på att allt faktiskt kommer att fungera.

Permalänk
Inaktiv

@Fiskmåz: skulle inte säga det är onödigt gäller bara om man behöver verkligen en I7

Permalänk
Medlem

I mina ögon så är enda anledningen till att välja en i5 över en i7 om man måste hålla en budget, tog bara ett år när jag köpte min förra processor (2500k) innan jag ångrade att jag inte tog en 2600k istället.
När jag nu köpte Skylake så var 6600k inte ens något jag funderade på, speciellt när DX12 och kanske även Vulkan kommer bli vanligare.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.