Samsung S6 i Windows...

Permalänk
Medlem

Samsung S6 i Windows...

Hej

Skäms nästan men jag lyckas inte få in en Samsung S6 i Windows 10. Jag kopplar den via USB som vanligt och då dyker installationsrutan upp. Där står den sedan och tuggar på ca 20%, har stått så i åtminstone en timme så jag utgår från att den inte kommer vidare. Har prövat flera gånger. Är det något särskilt man måste göra eller drivrutiner man kan ladda hem utan att gå via Windows Update (som jag antar att den gör nu)?

Mvh

Permalänk
Medlem

@MsSmith:
Nej det är bara att plugga in så funkar det. När du pluggar in den så öppnas automatiskt ett fönster som frågar vad du vill göra med telefonen, typ browsa och liknande options. Eventuellt har detta fönster hamnat i bakgrunden nånstans, men om du tittar under "Den här datorn" så borde du se din telefon som en ny enhet brevid dina diskar.
Kolla så du kopplat upp den via en USB2port på din dator också, även om det inte ska spela nån roll

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Medlem

Du måste även låsa upp telefonen för att datorn skall få tillgång till mapparna.
(swipe eller fingeravtryckaren)

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Tycker även att jag sett dom senaste Android M enheterna hamna i "Endast laddläge" när jag kopplat in dom i Win10. Kolla statusfältet i telefonen.
För att se filer på telefonen behöver den vara i MTP.

Permalänk
Skrivet av MsSmith:

Hej

Skäms nästan men jag lyckas inte få in en Samsung S6 i Windows 10. Jag kopplar den via USB som vanligt och då dyker installationsrutan upp. Där står den sedan och tuggar på ca 20%, har stått så i åtminstone en timme så jag utgår från att den inte kommer vidare. Har prövat flera gånger. Är det något särskilt man måste göra eller drivrutiner man kan ladda hem utan att gå via Windows Update (som jag antar att den gör nu)?

Mvh

När jag köpte min S6 för snart ett år sen var man tvungen att ladda ner drivrutiner då den mobilen specifikt hade problem att koppla ihop sig med datorer.

Kika på deras hemsida alt ladda ner deras mjukvara för datorer, Smart Switch eller vad det heter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KOOL-AID JAMMER:

När jag köpte min S6 för snart ett år sen var man tvungen att ladda ner drivrutiner då den mobilen specifikt hade problem att koppla ihop sig med datorer.

Kika på deras hemsida alt ladda ner deras mjukvara för datorer, Smart Switch eller vad det heter.

Samsung Kies tänker du på? Skall inte användas längre. jag har S6 och w10. Dert ÄR bara att plugga in mobilen så skall den funka. men man måste allså öppna skärmlåset för att datorn skall kunna se mapparna på den.
Har nyinstallerat clean w10 och det var inga problem alls. Inga extra program eller filer behövde fixas så det är något annat fel.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jaha, det är alltså - eller åtminstone var - problem med den modellen. Då behöver jag inte skämmas för att jag inte fick ihop det Tack