Vad har SweClockers för hörlurar?

Permalänk
Medlem

Beyerdynamic DT990 Pro 250 ohm.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Fostex TH-X00 (Grace m9xx) musik på jobbet
SONY MDR-1A (Aune X1s) gaming hemma
Supra Nero (Lumia 925) musik/film på tuben

Permalänk
Medlem

Till speldatorn: Sennheiser HD650
Till HTPC:n och Surface Pro 4: Sony MDR-1RBT (trådlösa bluetooth-lurar)

Är nöjd med båda lurarna trots att de låter helt olika. Skönt med trådlöst till HTPC:n för sena film och TV-seriekvällar.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

Steelseries H-Wireless Trådläsa headset med grymt lång räckvid, två batterier med över 8 timmar aktiv tid, laddar det ena och använder det andra, byta batteri tar mig mindre än 5 sekunder. Fantastiskt, går alldrig tillbaka till sladd bundna

Permalänk
Medlem

Retro Microsoft gamevoice.
Gillar framförallt switchen för att byta mellan högtalare och headset.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Audeze LCD-X
Beyerdynamic DT990 Pro 250 ohm

Permalänk
Testpilot

Audio Technica ATH-M50, sjukt nöjd!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Bascule666:

Till speldatorn: Sennheiser HD650
Till HTPC:n och Surface Pro 4: Sony MDR-1RBT (trådlösa bluetooth-lurar)

Är nöjd med båda lurarna trots att de låter helt olika. Skönt med trådlöst till HTPC:n för sena film och TV-seriekvällar.

Vad heter efterföljaren till "Sony MDR-1RBT"? Dem verkar inte finnas att köpa längre och är själv lite sugen på ett par trådlösa till vardagsrummet!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Phillips Fidelio X2, bästa ljudet jag hört. Glad att jag slutade falla för hela "gaming-headset" trenden.

Permalänk
Medlem

Använder hemma: Fostex TH-x00, Sennheiser HD650. Drivs av en Grace Design m9xx
Använder på resande fot: Bose QuietComfort 35 (halvkass ljudkvalité men noise cancellation är guld värt)

Inaktiva men äger: AKG K550, AKG K551, Sennheiser Momentum

Favoriterna är överlägset TH-x00 och HD650. TH-x00 för det fantastiska ljudet. HD650 för riktigt bra komfort.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mnemozyne13:

Får man ut ett bättre ljud med ett par Sennheiser lurar? lyssnar mest på musik i 192kbps.

Det kan du få om du skaffar en bra lur oavsett fabrikat, Sennheser har hursomhelst modeller som är bättre än den du har och 192kbps är tillräckligt bra för att det ska gå att höra skillnad även om du borde byta till flac.
Det kan också vara så att du behöver en bra hörlursförstärkare för att ljudet inte ska förvrängas.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Stationärt: Sennheiser HD650 + Liten enkel rörförstärkare + Creative Sound Blaster ZxR ljudkort
Bärbart: Beats Studio 2.0 Wireless (Riktigt bra lurar, inte alls som första gen Beats med blaskigt ljud)

Har även ett par Sennheiser HD700, men dessa används till mitt keyboard.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Dator hemma: Beyerdynamic DT 770 PRO 250 Ohms
Mobilt/slappa med surfplatta: Sennheiser ie80
Jobbet: Sennheiser HD 598

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Vad heter efterföljaren till "Sony MDR-1RBT"? Dem verkar inte finnas att köpa längre och är själv lite sugen på ett par trådlösa till vardagsrummet!

Tror att uppföljaren är Sony MDR-1ABT, finns just nu till kampanjpris hos Dustin.

Skrev ett inlägg om mina MDR-1RBT när jag precis skaffat dem 2014 som du kan läsa här.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Hemma: Fostex TH-X00 med en Naim Dac-V1.
Ute: B&W P7 med en iBasso DX90.

Sugen på Audeze LCD-X för hemmbruk och nyfiken på Sine för portabelt bruk tho. We'll see.

Visa signatur

Monitor Audio GX 300 | Naim Dac V1 | Naim Nap 200 | Nac A5 | Fostex x Massdrop TH-X00 | B&W P7 | iBasso DX90 |

Permalänk
Medlem

Stationärt och till PS4: Astro Gaming A40 + MixAmp förstärkare och mixerbord.

Har alltid kört någon snålvariant av Koss innan och öppnade upp stora plånboken för dessa. Inhandlades för 1800:-. Jag är nöjd med lurarna.

Efter lite krångel med att få igång dolby på pc:n så förpassade jag mixerbordet till min PS4 där ljudet matas in optiskt. På pc:n kör jag gammal hederlig 3,5mm för ljud och mic. Moderkortets ljudkort orkar driva på lurarna fint. Inget brus, klart och fint ljud. Tung bas.

Riktigt sköna kuddar och halvslutet system så man slipper flugsvampar på öronen sommartid.

Visa signatur

.:Ryzen 7 3700X ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 5700 XT 8GB Pulse OC ♠ Corsair RM750x 750W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem

Motörheadphones Motörizer. Plastiga, men kan inte klaga varken på utseende, kvalitet eller ljud.
Tog ett tag att "bryta in" dem, de klämde rätt bra i början men nu sitter de bekvämt.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag har tre par som används vid olika tillfällen. Till min stationära dator har jag ett par Sennheiser HD 598 inkopplade, vid träning använder jag Sol Republic Shadow och mina nyinköpta Sony MDR100-ABN agerar hörlurar för vardagen. Jag har även ett par Bowers & Wilkins P3, men de används inte så mycket på grund av deras vita färg och osköna huvudband.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

har ett par hyperx cloud 2 och ett par dt990 pro 250 ohm, funderar dock på att köpa denon AH-MM400 men drar mig lite pågrund av priset

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnemozyne13:

Med risk för att bli mobbad så sitter jag på ett par Razer Kraken ett så kallat gaming headset, köpte dom för att dom var rosa. Dom lät riktigt illa först och fick ut ett ljud som var oanvändbart men det var bara några inställningar som gick att fixa.

Får man ut ett bättre ljud med ett par Sennheiser lurar? lyssnar mest på musik i 192kbps.

Du får garanterat bättre ljud än vad razer kan erbjuda. Kvalitén på de flesta streaming tjänster tycker jag inte riktigt når upp till en helt vanlig cd skiva, känns som det allt för ofta förstörs genom alla dessa komprimeringar. För att sticka ut hakan, ordentliga hörlurar är det man skall ha, vare sig man gillar in, on eller over-ear. Dem låter helt enkelt bättre, vissa modeller i den högre skalan har en mer rak ljudkurva, eftersom det är meningen att det skall låta precis som artisten har tänkt sig och används även när man producerar musik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, så illa? Är det för att de klämmer åt för mycket på sidorna? Isåfall går det ju troligen att böja ut bygeln lite så trycket minskar.
Mmm, CAL är kluriga. Byggkvaliteten inger inte direkt något förtroende, men de tål rätt mycket!
Komforten är en kompromiss (typ små over ears) vilket ändå funkar ganska ok. Sätter man dem fel eller har stora öron så kan de skava på öronkanterna och bli obekväma dock.

Ja, det är verkligen så illa. Saken är den att jag inte tycker att de trycker så himla mycket, inte direkt en väsentlig skillnad från mina X2or. Jag tror att det är kuddarna som inte är kompatibla med mina glasögon.

CAL ger absolut inget kvalitetsintryck genom att ta på dem, kablaget är dessutom väldigt tunt (men hållbart!). Det är plast, men det är bra plast så att säga. Använder den mest för att ljudet faktiskt är bra för att vara i den prisklassen (ca 500) och att jag inte kan använda in-ears som givetvis låter bättre rent generellt när man kopplar in de i en mobil.

Permalänk
Medlem

Suttit och lyssnat på lite FLAC-filer hela dagen i båda mina lurar och grottat igenom en podcast för jobbet i Audition, generellt ljudonanerat lite och försökt pressa mina öron. Blindtestade mig själv och hade lite svårt att uppleva skillnaden mellan 320Kbps MP3 och FLAC om det var elektronisk musik men på levande organiska ljud var den hörbar. Röst-vibraton och skarpa toner känns mjukare okomprimerat, liksom trycker mindre på öronen, och det gjorde ganska mycket för mig.

Tack vare alla goda tips här ska jag dra förbi Ljudmakarn imorgon och provlyssna lite lurar som verkar intressanta, huvudämnet blir Beyer DT990 som jag läst mycket gott om, så ska jag kika lite på Sennheiser ett steg ovanför de jag har och se om komforten känns bättre på några av dem om Beyer-lurarnas ljudbild inte passar mig och jag vill ha lite mindre bas.

Hur som haver, tack ska ni ha gubbar! Fått gott om hemläxa att göra för köp nu. Om det blir något köp alls dvs, kanske inte upplever att HD595 behövs kasseras om ingen wow-upplevelse kommer inom ett par tusenlappar.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Suttit och lyssnat på lite FLAC-filer hela dagen i båda mina lurar och grottat igenom en podcast för jobbet i Audition, generellt ljudonanerat lite och försökt pressa mina öron. Blindtestade mig själv och hade lite svårt att uppleva skillnaden mellan 320Kbps MP3 och FLAC om det var elektronisk musik men på levande organiska ljud var den hörbar. Röst-vibraton och skarpa toner känns mjukare okomprimerat, liksom trycker mindre på öronen, och det gjorde ganska mycket för mig.

Tack vare alla goda tips här ska jag dra förbi Ljudmakarn imorgon och provlyssna lite lurar som verkar intressanta, huvudämnet blir Beyer DT990 som jag läst mycket gott om, så ska jag kika lite på Sennheiser ett steg ovanför de jag har och se om komforten känns bättre på några av dem om Beyer-lurarnas ljudbild inte passar mig och jag vill ha lite mindre bas.

Hur som haver, tack ska ni ha gubbar! Fått gott om hemläxa att göra för köp nu. Om det blir något köp alls dvs, kanske inte upplever att HD595 behövs kasseras om ingen wow-upplevelse kommer inom ett par tusenlappar.

Om du tittar bortom beyers dt serie kan jag bara säga som sådan att beyers Tesla/T serie är väldigt bra, inte lika basiga utan mera musikaliska, nästan som man hade artisten framför.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beyerdynamic DT880 250 Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Om du tittar bortom beyers dt serie kan jag bara säga som sådan att beyers Tesla/T serie är väldigt bra, inte lika basiga utan mera musikaliska, nästan som man hade artisten framför.

Skickades från m.sweclockers.com

Beyerdynamic DT 990. Som dyrast 2190Kr. (Edition 600ohm)
Vilka Beyerdynamic är det du menar? För priset springer iväg upp med rätt många tusen kronor.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

B&O BeoPlay H6 (skrivbordslurar)
B&O BeoPlay H8 (pendlingslurar)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Beyerdynamic DT 990. Som dyrast 2190Kr. (Edition 600ohm)
Vilka Beyerdynamic är det du menar? För priset springer iväg upp med rätt många tusen kronor.

Ok då blir det svårt. Nästa är t70/t90/t1/t5p dem två sista modellerna är likvärdiga, skillnaden är att dena är portabel, vilket P:et betyder. Finns även t70p däremot springer priset iväg. Dem kostar mellan 4-12k beroende på vilka du vill ha. Dem två sista kommer med 5 års garanti. Man bör lyssna eftersom Tesla kapseln som sitter i luarna har en lite ljus grundton. AKG använder även liknande teknik i sin k812 och luarna från McIntosh är en Beyer lur. Värt att notera att alla nämnda lurar är dyra fast väldigt bekväma och med enastående ljud. Lite svårt att veta när det inte framgår någon direkt budget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lengab:

Så sött med rosa. Och nä, det här är sweclockers.... inte facebook. Så vi mobbas inte... ge oss en selfie please.

Förstår vad du tänker på, tyvärr ja är kille annars hade jag bjudit på lite fanservice. Det ser förövrigt rätt illa ut att ha rosa hörlurar på sig men ja har ingen spegel framför datorn så det är lugnt. Datorn och skärmen är helsvart med ett stort svart lackat skrivbord och ja tänkte att rosa passade rätt bra in med svart.

Skrivet av mrqaffe:

Det kan du få om du skaffar en bra lur oavsett fabrikat, Sennheser har hursomhelst modeller som är bättre än den du har och 192kbps är tillräckligt bra för att det ska gå att höra skillnad även om du borde byta till flac.
Det kan också vara så att du behöver en bra hörlursförstärkare för att ljudet inte ska förvrängas.

Svårt att veta vilka som är bra bara. Kan inte byta till flac, lyssnar inte på konventionell musik spelar musikspel istället. https://osu.ppy.sh/ där rankade banor har inte stöd för högre än 192kbps av olika anledningar. Däremot uppskattar jag när dom inte slänger på så mycket bas i hörlurarna att man inte hör hur instrumenten egentligen spelar. Så det där som någon skrev om "korrekt återspelat ljud" lät intressant. Visst kan det låta bra med lite extra bas ibland men det fungerar inte, speciellt inte om man kör 10 timmars pass. Hörlursförstärkare har jag inte ens hört talas om, måste kolla upp det tack för tipset.

Permalänk
Medlem

Bose QC25, köptes först för flygresor men nu använder jag dem till allt

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

V-moda crossfade wireless
.. Ja bara ja

Skickades från m.sweclockers.com