Tävla och vinn Samsung SSD 750 Evo 500 GB med Inet

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Tävla och vinn Samsung SSD 750 Evo 500 GB med Inet

Återförsäljaren Inet firar sommar och sol med en tävling på SweClockers, där fem fyndiga sångfåglar får chansen att kamma hem en rymlig SSD-enhet från Samsung.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Lomma
Registrerad
Nov 2011

1, 2, 3, DRICK

Lucas är en glad 19-åring, på fritiden bygger han datorer, spelar volleyboll och saxofon. Att hjälpa andra är en självklarhet och han hänger massor i gruppen Swerigs på Facebook. Ni hittar hans hemsida här www.auxiliumdesign.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av Lucas G:

1, 2, 3, DRICK

Fan också. Här trodde jag att jag var originell när jag skickade in mitt bidrag.

Intel i7 6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | Palit Geforce GTX 1080 GameRock | 16GB DDR4 | Fractal Design Define R5 | EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

@Lucas G:
Lite för långt, går att korta ner det till "DRICK"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av str8forthakill:

@Lucas G:

Är inte det den finska snapsvisan?

EDIT: "nu!!" är finska snapsvisan, förlåt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av str8forthakill:

@Lucas G:

Riktiga finnar dricker direkt ur flaskan utan skitsnack.

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jul 2016

Inte för att man har en chans, men hälften vågat, allt vunnit

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Bakgrund:

Riktiga finnar dricker direkt ur flaskan utan skitsnack.

Två alkisar sitter på en parkbänk och krökar. "-Skål!" säger den ena. "-Vafan, ska vi snacka eller supa?" svarar den andre.

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av dlq84:

Är inte det den finska snapsvisan?

EDIT: "nu!!" är finska snapsvisan, förlåt.

"Int' nu, men NU!"

Det är en finsk snapsvisa som jag har fått lära mig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2011

lycka till folket som är lite kreativa, hoppas man får läsa några av de bra efteråt?

FX-8350 | 290 Tri-x | 2x8GB | Asus Crosshair V Formula-z | Corsair TX 650W 80+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidingö
Registrerad
Nov 2007

Nog knåpade man ihop tre verser nödrim alltså!

Skrivet av twk:

"Int' nu, men NU!"

Det är en finsk snapsvisa som jag har fått lära mig!

Den finns på danska också
"Icke nu, men NU!"

P67A-GD65 | 2600K | GTX580 SLI | NH-D14 | 4x4GB @ 1600MHz 9-9-9-24 | Vertex 3 120GB | Newton R2 800W | NZXT H2

Dell U2711 | QPad MK-85 | QPad 5K | QPad CT Large | Sennheizer PC360 | Logitech Extreme 3D Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Funkar Samsung 750 Evo bra eller lider den av massa firmware buggar likt tidigare SSD enheter från Samsung?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av rektor:

Funkar Samsung 750 Evo bra eller lider den av massa firmware buggar likt tidigare SSD enheter från Samsung?

Hade aldrig ens hört talas om 750-serien, men det är tydligen en lågbudgetserie under 850-serien som är relativt ny. Tänkt för OEM i första hand.

Storage Review har en recension:

http://www.storagereview.com/samsung_750_evo_ssd_review

Dock verkar inte varianten med 500 GB vara tillgänglig i USA - recensionen surar lite på att 250 GB är max, vilket ju i praktiken inte stämmer (i europa och antagligen asien).

1800X, 1080 SLI, 4K

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Greveholm
Registrerad
Aug 2008

Dags för kräftor redan?

Edit, de borde verkligen byta ut den där fula maskot gubben till något annat...

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014

Hah skickade in mitt bidrag med "mors lilla olle" som melodi. Och sen märker man att man inte kan melodin på den efter man skickat in bidraget....

Intel i7 4770 | GTX 980 stockkylare | Corsair Vengeance 1600MHz | Coolermaster 412S | Evga supernova G2 750w Guld | Nzxt H440 röd | MSI Gaming 5 | Logitech G502 | Benq XL2430T 144 Hz | Xtrify XG1-R | Flygprylar: Thrustmaster warthog | Saitek combat rudder pedals | Oculus rift CV1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Kunde man inte blivit bjuden på Samsungs fest också

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Greveholm
Registrerad
Aug 2008

Såja, inskickat och klart. Lycka till allihopa!

Skulle verkligen behöva avlasta min andra Samsung SSD med lite Raid-Powah ^^

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Dec 2010

Nu är mitt bidrag inne. En variant av "helan går". En klassiker.

Burk: Processor: i3 8100 stock cooler, Grafikkort: Sapphire RX 470 Nitro+ 8gb, Memory: HyperX Fury 16 GB Dual Channel, SSD: 128 GB + 240 GB, Display: AOC 24".

= > ÷

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Jag kan inte minnas min snapsvisa i tid när minnes cellerna driftar i spänning och läshastigheten sjunker, firmwarpatchen kommer 18 månader för sent, två jular senare bli det julklappsrim istället.....

Gallerier: Modern Midi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Människobyn
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av pa1983:

Jag kan inte minnas min snapsvisa i tid när minnes cellerna driftar i spänning och läshastigheten sjunker, firmwarpatchen kommer 18 månader för sent, två jular senare bli det julklappsrim istället.....

Till vilken melodi ska denna trall sluddras? 👰

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lilla huset på landet
Registrerad
Jan 2005

Jonas går å Emil åker radiobil
Jonas går
sjung hopp fallerallan-lej

Skickades från m.sweclockers.com

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Frågan är om de kommer skratta med mig eller åt mig när det kommer till mitt bidrag...

Fractal Design Arc Mini R2 | i5 3470 | Powercolor 7970 | HyperX 8GB | Random MSI Mobo | be quiet! 630W | Kingston V300 120GB | Samsung 500GB | Kyld av Noctua

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Mar 2016

Grymt rolig tävling! Har själv skickat in mitt bidrag och det kommer bli kul att se vem som vinner.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jämtland
Registrerad
Aug 2009

Chansade och gjorde en version av Kalmarevisan, kan aldrig gå fel!

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Apr 2003

Kul med tävling men nu har jag gjort det igen! Slösat tid på att ta fram ett bidrag som jag tycker är roligt, bra och med en stor chans att vinna. Detta håller sedan i sig tills tävlingen är avslutad då jag ser vinnande bidragen för att inse att jag är värdelös och bestämmer mig för att inte slösa mer tid på tävlingar! Men det är inte lätt att vara gammal och glömma bort mellan gångerna...

System: CPU: 4790K, MB: Asus Z97-A, Memory: 16GB DDR3, GPU: 1x GTX 1070

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2006

Har avaktiverat adblock plus och även tagit bort Adblock från Chrome men ändå för upp medellandet att jag blockera annonsens på Sweclockers och kan ej skriva in min bidrag till tävling. Nåväl

Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2006

"För att jag behöver mer platssss
Och det ingenting att skratta åt attsss
Jag har bara har pengar till snapssss "

Hej hå!!

Darrenj

Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2014

En mycket effektiv snapsvisa:

"TYSTNAD!
...tagning"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

Rimmade samsung med pung, men i ett positivt lyse. En riktig snapsvisa ska vara fräck.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Aug 2012

Kul med lite snappa tävlingar! Även för mig som inte dricker mer

Urspårning /screamin-daemon, moderator

[CPU: AMD 1700 @4ghz ] - [RAM: 16gb DDR4 2800] - [ GPU: Gigabyte 1080ti Gaming G1 @ 1545mhz] - [HDD: 12TB, 60gb SSD OS, 250GB SSD, 128GB SSD, 240GB SSD]