Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av jdarchini:

Du kan ju slå på lösenord, kör du utan kan du slå av wi-fi för det är över wifi 📶 man kommer åt tror jag

Skickades från m.sweclockers.com

Jag stängde av enhetsportalen, det är ju lätt att slå på om det behövs.
Sedan blir det intressant att se hur länge appen klarar sig innan Niantic eller Nintendo stänger ner den..

Permalänk
Medlem

Edge har flippat ut helt efter anniversary update. Den laddar om sidor slumpmässigt medan jag läser eller skriver något på sidan. Sidor som redan laddat färdigt. Väldigt irriterande.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk

Alltså, jag har aldrig fattat vilket nummer man ska kolla på för att veta vilken build man har. Är det "Version" eller "OS-version" man ska kolla på?

Permalänk

@Krigarvarg: OS version. .494 har jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Hur säkert är det att ha telefonen i utvecklarläge konstant? Och med enhetsportalen påslagen osv?

Du kan stänga av Utvecklarläget helt efter att du installerat appen

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanruda:

Du kan stänga av Utvecklarläget helt efter att du installerat appen

Ah, det stämmer ju, man kan ställa in den på mittenläget. Jag provade bara att ställa tillbaka till "bara Windows Store-appar" först och då gick det ju inte att köra PoGo.

Det verkar hända en hel del på GitHub med projektet. Närmaste uppdateringarna verkar få lite snyggare gränssnitt, fungerande menyer osv. Kul att följa

Permalänk
Medlem

Mer om PoGo-UWP:
Katt-och-råtta-leken har börjat! Niantic la till kryptering i kommunikationen mellan klient och server, ffa för att komma åt fusk-apparna som visar vara alla pokemons finns. Det drappar ju så klart PoGo-UWP också. Men formeln verkar vara knäckt i natt och allt som behövs är en uppdatering av APIet. Jag antar att det blir hårdare kryptering i en ny uppdatering, som knäcks igen, osv..

Ett annat problem är att det tydligen finns en gräns för hur många API-anrop en app får göra till tex Bing Maps. En opublicerad app har i storleksordningen 125000 anrop per år (och konto) och de anropen har ätits upp på tre dagar av ivriga användare.

Permalänk
Skrivet av doomas:

Mer om PoGo-UWP:
Katt-och-råtta-leken har börjat! Niantic la till kryptering i kommunikationen mellan klient och server, ffa för att komma åt fusk-apparna som visar vara alla pokemons finns. Det drappar ju så klart PoGo-UWP också. Men formeln verkar vara knäckt i natt och allt som behövs är en uppdatering av APIet. Jag antar att det blir hårdare kryptering i en ny uppdatering, som knäcks igen, osv..

Ett annat problem är att det tydligen finns en gräns för hur många OP API-anrop en app får göra till tex Bing Maps. En opublicerad app har i storleksordningen 125000 anrop per år (och konto) och de anropen har ätits upp på tre dagar av ivriga användare.

Det var väl deras servrar som inte klarade av alla tredjepartsappar. Hoppas dom släpper en win10 app då

Permalänk

Installerade anniversary update på telefonen nyss, riktigt nice uppdatering.. Diggar nya skype starkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jdarchini:

Installerade anniversary update på telefonen nyss, riktigt nice uppdatering.. Diggar nya skype starkt.

Har den släppts till andra än insiders? Har lämnat insider men väntar på en skarp Anniversery update innan jag skickar min 950 på garantiservice.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Skrivet av [SH]:

Har den släppts till andra än insiders? Har lämnat insider men väntar på en skarp Anniversery update innan jag skickar min 950 på garantiservice.

Nej jag tröttnade på att vänta så jag gick med i insider. Testade för ett par veckor sedan och då fick jag inte gå med, konstigt som satan :S. Ska släppas nionde tydligen.

Permalänk
Medlem

Kan ni gå in på expressen.se med era telefoner efter senaste uppdatering? Har numera en 950 efter att min xl gick i backen igen.. Storleken passar mig bättre men kan inte fatta varför det inte går att surfa till expressen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmkbiker:

Kan ni gå in på expressen.se med era telefoner efter senaste uppdatering? Har numera en 950 efter att min xl gick i backen igen.. Storleken passar mig bättre men kan inte fatta varför det inte går att surfa till expressen..

Jag provade precis med min 950 som inte är med i insider och fick en liten uppdatering igår (10586.545), inga problem vad jag kunde se med expressen.se.

Permalänk

@jmkbiker:

Jag kommer inte heller in på expressen, insider 14393.67

Edit: Du kan lägga till expressen i appen "Nyheter" under Mina källor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jdarchini:

@jmkbiker:

Jag kommer inte heller in på expressen, insider 14393.67

Edit: Du kan lägga till expressen i appen "Nyheter" under Mina källor.

Har samma insider så då är det nog det som spökar och inte jag som missat något. Tack för tipset med appen nyheter! Tyvärr hjälper den inte om man får en länk skickade till sig som hänvisar till expressen

Permalänk
Skrivet av jmkbiker:

Har samma insider så då är det nog det som spökar och inte jag som missat något. Tack för tipset med appen nyheter! Tyvärr hjälper den inte om man får en länk skickade till sig som hänvisar till expressen

Hm sant. Har du testat en Annan webbläsare? Typ shiye browser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jdarchini:

Hm sant. Har du testat en Annan webbläsare? Typ shiye browser?

Stort tack igen! Med shiye funkar expresssen, var en del annat som videoklipp mm. som verkar fungera bättre med shiye. Ska prova den lite mer ikväll.

Edit: Kan man och i så fall hur ändrar man så att exempelvis shiye blir standard webbläsare istället?

Permalänk
Skrivet av jmkbiker:

Stort tack igen! Med shiye funkar expresssen, var en del annat som videoklipp mm. som verkar fungera bättre med shiye. Ska prova den lite mer ikväll.

Edit: Kan man och i så fall hur ändrar man så att exempelvis shiye blir standard webbläsare istället?

Det är det som suger, det finns inget sådant, bara i windows 10 desktop. Men jag har för mig att jag har läst att det kommer till mobile också. Shiye har svepfunktioner btw, bakåt framåt etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmkbiker:

10.0.14393.67 Lumia 950 XL inga problem med Edge och Expressen, kan se videos och allt.

Permalänk
Medlem

Fick en uppdatering idag som tog totalt närmare en timme från Sök uppdateringar till telefonen klar att användas igen. Trodde det var W10 Anniversity Update men när jag tittar under OM så står det Version:1511 och det hade jag på datorn innan W10 Anniversity Update nu efter är det Version: 1607.
Det borde det väl vara på W10 Mobile också? Har jag fått W10 Anniversity Update installerat i telefonen eller inte?
Om inte när kommer den? I datorn fick jag den 4 augusti.

Permalänk
Medlem

@pjb: Den kommer inom någon vecka. Det du fick nu var en kumulativ eller förberedande patch, kommer inte ihåg vilket av dem

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Jämförelse av specar mellan HP Elite och 950 XL:
http://www.windowsphonearea.com/windows-phone-flagship-compar...

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Skrivet av mackanj:

Är väl typ batteriet och processorn som lockar mig till nya hp. 810an blir ju varm som satan

Permalänk
Medlem

Ser med lite avundsjuka på "Backwater maps", svensk app m Topowebbkartan, man ska kunna använda kartan offline; enkom tillgänglig i Sverige, min Nexus 7 köpt på Irland gråter i ett hörn trots svenskt kort och adress för kontot den används med; finns nåt liknande för Win phone? Gillar nya Kart-appen en del, tycker den är som Here Maps, åtminstone för stad/bilnavigation. Nåt för terrängen vore dock nåt, likt Backwater, men det verkar tämligen snålt om det för Windows phone?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

@Kolsvart Katt

Vad för kartapp? Lantmäteriets kartor bör ju inte vara så svårt att få tag i, i någon form av app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

@Kolsvart Katt

Vad för kartapp? Lantmäteriets kartor bör ju inte vara så svårt att få tag i, i någon form av app.

"Kartor", Microsofts, de som följer med Windows 10 for Phone, ersättare av Nokia Here Maps. Har samma typ av karta, dvs google maps /openstreetmap = gat/vägkarta, vitt och tomt ute i terrängen.

"Bör inte"? Windows för Phone-marknadsandelarna fortsätter att dala, http://www.windowsphonearea.com/windows-phone-market-share-co... , Windows för Phone har aldrig haft så många appar, LM släppte relativt nyligen Terrängkartan och den finns som vektor enbart i dagsläget, dock ingår delar i Topowebb, som bla "Backwater Maps" använder. http://www.lantmateriet.se/sv/Kartor-och-geografisk-informati...

Menar inte alls att verka otrevlig här men om det "borde" nånting så kan väl du försöka hitta vad jag efterfrågar Har sökt på Windows-affären och inte hitta nåt lämpligt, inte sedan jag började använda den här plattformen för 2 år sen. Skulle enbart bli glad om det visade sig att det var jag som var monumentalt usel på att söka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

"Kartor", Microsofts, de som följer med Windows 10 for Phone, ersättare av Nokia Here Maps. Har samma typ av karta, dvs google maps /openstreetmap = gat/vägkarta, vitt och tomt ute i terrängen.

"Bör inte"? Windows för Phone-marknadsandelarna fortsätter att dala, http://www.windowsphonearea.com/windows-phone-market-share-co... , Windows för Phone har aldrig haft så många appar, LM släppte relativt nyligen Terrängkartan och den finns som vektor enbart i dagsläget, dock ingår delar i Topowebb, som bla "Backwater Maps" använder. http://www.lantmateriet.se/sv/Kartor-och-geografisk-informati...

Menar inte alls att verka otrevlig här men om det "borde" nånting så kan väl du försöka hitta vad jag efterfrågar Har sökt på Windows-affären och inte hitta nåt lämpligt, inte sedan jag började använda den här plattformen för 2 år sen. Skulle enbart bli glad om det visade sig att det var jag som var monumentalt usel på att söka.

Reagerade mer över att det lät på dig som om Backwater Maps utvecklades av ett svenskt företag. Kontakta utvecklaren och börja porta hans program, eller hämta hem kartorna och börja skriv egen UWP/WP-app. Om nu inte Fredrik vill lägga ner jobbet. Det finns säkert redan någon kartapp som tillåter att du lägger in terrängkartan, t.ex. finns det en som gjort den tillgänglig som en kmz som många program kan hantera. Nu har jag i och för sig inte sett någon vettig kartapp på WP/W10M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Reagerade mer över att det lät på dig som om Backwater Maps utvecklades av ett svenskt företag. Kontakta utvecklaren och börja porta hans program, eller hämta hem kartorna och börja skriv egen UWP/WP-app. Om nu inte Fredrik vill lägga ner jobbet. Det finns säkert redan någon kartapp som tillåter att du lägger in terrängkartan, t.ex. finns det en som gjort den tillgänglig som en kmz som många program kan hantera. Nu har jag i och för sig inte sett någon vettig kartapp på WP/W10M.

Att göra en applikation själv är inte helt utanför verklighetens sfär(dock ett ganska stort arbete) men hade klart hoppats på att det fanns någon bra kartapplikation för Sverige redan. Welladay.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser med lite avundsjuka på "Backwater maps", svensk app m Topowebbkartan, man ska kunna använda kartan offline; enkom tillgänglig i Sverige, min Nexus 7 köpt på Irland gråter i ett hörn trots svenskt kort och adress för kontot den används med; finns nåt liknande för Win phone? Gillar nya Kart-appen en del, tycker den är som Here Maps, åtminstone för stad/bilnavigation. Nåt för terrängen vore dock nåt, likt Backwater, men det verkar tämligen snålt om det för Windows phone?

B-bark appen har funnits några år på wp store. Värt att kolla. De finska terrängkartorna är gratis, tror de svenska kostar nån krona. Väldigt snygga de skuggade kartorna, använde alltid de på mina lumior.

Permalänk
Medlem

Att göra en applikation själv är inte helt utanför verklighetens sfär(dock ett ganska stort arbete) men hade klart hoppats på att det fanns någon bra kartapplikation för Sverige redan. Welladay.

Skrivet av Noonam:

B-bark appen har funnits några år på wp store. Värt att kolla. De finska terrängkartorna är gratis, tror de svenska kostar nån krona. Väldigt snygga de skuggade kartorna, använde alltid de på mina lumior.

Där har du ett tips, enligt beskrivningen så har den svenska terrängkartor som köp https://www.microsoft.com/sv-se/store/p/b-bark/9nblggh08fm1

Dock verkar det kosta en hel del. Delvis därför jag tänkte att det kanske är enklare att ladda in kartorna i någon app själv, folk har gjort de tillgängliga både som ren raster och kmz, så man själv slipper hämta allt från Lantmäteriet. På Android verkar det möjligt i t.o.m. open source-appar, men någon app tycker jag borde ha möjlighet att lägga till egna kartor på WP också. Som sagt, utvecklaren Fredrik som gör Backwater kanske inte är helt främmande för att portera heller om du nu gillar den appen. Kanske något att köra på Project Islandwood (bryggan för iOS).