"ej registrerad på nätverk" Samsung s7

Permalänk
Medlem

"ej registrerad på nätverk" Samsung s7

Hej!

Nu är det så att jag investerade i en helt ny telefon för bara några veckor sedan, en samsung s7 från halebop. Igår kväll slutade typ abbonemanget helt fungera. Kommer upp när jag försöker ringa "ej registrerad på nätverk" och får ingen som helst kontakt med mobil datan, som att halebop stängt av abbonemanget. Försökt reseachat en hel del om problemet där folk ibland bara fått startat om telefonen så det är gjort, testat slå på flygplansläge men det funkar inte heller, försökt manuellt ställa in operatör men funkar inte heller. Inget verkar fungera, och detta kom bara sådär, inte tappat telefonen eller något sånt. Enda jag kan tänka mig som påverkade var att jag lyssnade på spotify via bluetooth i bilen men det ska ju inte stänga av mitt abbonemang precis. Någon som har någon ide om vad detta kan bero på? Har "kontaktat" halebop via chatt men dom kunde inte hjälpa med mer än att jag skulle testa mitt sim i en annan telefon till att börja med och återkomma efter 20 ikväll då dom har driftstopp tills dess och inte kan göra s.k. HLR uppdatering osv på sim kortet.

MvH Robert

Visa signatur

Gigabyte Z97P-D3 | Intel Core i7 4790K | G.Skill 16GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws X Performance | Maxtor 250GB | OCZ Vertex 2 SSD 60GB | Samsung SSD 830-Series 128GB | Samsung SSD 840-Series 128GB | 620W HX Corsair | GIGABYTE GTX 970 GAMING | Samsung TFT 24" P2450H Rose Black | BENQ XL2420T