Permalänk

Project Electro

Hej och välkomna till ett nytt projekt vid namnet "Electro"

Mina tankar runt detta projekt vara watt min dator såg lite trist ut och därför tyckte jag att jag behövde bygga om.

Mina planer för detta projekt är att göra lite små fix till att börja med sen kommer man alltid på något på vägen. Temat på bygget ska vara elektriskt och färgerna blir vit samt orange som en liten avbrytande färg. Materiellt jag tänker jobba med är aluminium samt plexiglas.

Komponenterna:
Chassi: Fractal Design r5
Moderkort: Asus Z97-Deluxe
CPU: Intel I7
GPU: -
PSU: -
RAM: -
Lagring: -

Nu blir det ingen mer intro! Kör igång!

Permalänk

Börjar denna logg med lite sönderplocking och lackering. Blev några lager grundlackering sen 2 lager av den riktiga färgen som blev vit och orange. Gjorde även en psu plate.

Permalänk

Denna gången var det test montering och lite mer lackning som gällde. Lackat radiatorn samt byggt klart psu covern, test monterade sedan sakerna i chassit snabbt. Har köpt 2 st gtx 770 med vattenblock som jag ska använda i bygget, ska bara rengöra dem innan användning.

Permalänk
Medlem

Skön kontrast med orange mot det vita och ser ut att vara fint lackjobb! Kör hårt!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk

@Nizr: tack så jätte mycket