Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag menar mer att bf3 kom när cod was the shit.
Det vara ganska solklart att man skulle med på den vågen.
Jag tycker bf1 kändes som gamla bf mer och framförallt
Bort med alla heat signals och sånt skräp

Skickades från m.sweclockers.com

Ja temat håller jag med om. Men makaniken är mer lik COD nu, nästan obefintlig bulletdrop tex.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Ja temat håller jag med om. Men makaniken är mer lik COD nu, nästan obefintlig bulletdrop tex.

Ja det tänkte jag inte så mycket på när jag spelade.
men jag tror om det blir för lite BF kännsla så kommer det nog justeras.
tycker alla spel enda från BF1942 hade bra kännsla att man fick sikta lite framför osv.

Faktiskt har jag hört att det var "omedvetet", det var pga den "sugiga" nätkoden som gjorde allt, sen blev det en "BF Feature"

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det tänkte jag inte så mycket på när jag spelade.
men jag tror om det blir för lite BF kännsla så kommer det nog justeras.
tycker alla spel enda från BF1942 hade bra kännsla att man fick sikta lite framför osv.

Faktiskt har jag hört att det var "omedvetet", det var pga den "sugiga" nätkoden som gjorde allt, sen blev det en "BF Feature"

Det handlar om att att kulorna har speciella hastigheter och att det är därför du får sikta framför personer på håll, kulorna färdas i luften alltså.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Gillar att Dice lyssnat på communityt efter betan.

Support klassen kommer få medel till att kontra bepansrade fordon,
Kills räknas som tickets i Conquest igen och en revive av medic ger ticket tillbaka.
Revive symboler kommer att synas direkt på lagkamrater för medics.
Light tanken blir nerfad!
Kavalleriet kommer tåla mindre stryk

Detta är ändringar till releasen

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViciousViktor:

Kills räknas som tickets i Conquest igen och en revive av medic ger ticket tillbaka.

Låter bra, blir nog roligare så helt klart. Dom borde ta bort 3rd person view i tanks också.

Permalänk
Medlem

Tumme upp för detta!

Permalänk
Medlem

My body is ready

Permalänk
Medlem

Nu har det bekräftats av DICE alla kartor och spellägen till spelet.

Kartor och spellägen!

Måste säga, skönt med bara 5 spellägen och nya faktiskt, jag gillade inte hur BF4 hade för många och många glömdes bort sen.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Det bästa är ju att med fiender/fiende fordon på mindre än 200m avstånd så kommer inte Irnv killarnas kulor att börja smattra direkt. Tänk, inga tanks campande med irnv på halvdistans som ser ALLT, inga dmr killar eller bipod-lmg hjältar med irnv sikten. Man kanske kommer att undra om det är ett krig som pågår eftersom man inte kommer att ha samma smatter av kulor?

Bara det är ju en bra anledning till köp.

Permalänk
Medlem

Battlefield 1 + Premium finns inte och köpa ännu antar jag? Förutom Ultimate paketet som kostar 1288kr på Origin då. Tänkte förboka BF1 i dagarna. 488kr på Komplett med frakten inräknad låter mer rimligt.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på hur min dator skulle klara Battlefield 1?

Har inte spelat betan, hade inte tid.

i5-2500K 3,3GHz, nu uppklockad till nånstans över 4GHz
16gb ram
PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC

Permalänk
Medlem

@dammskog:
Jadå, det kommer gå alldeles utmärkt. Du kommer nästan garanterat klara att spela på medium-inställningar i 1080p. Jag körde med min 2500K och 580 SLI 3GB i betan med allt inställt på HIGH och klarade 60fps stabilt. Tänkte inte uppgradera min GPU egentligen, eftersom mina 580 klarade betan så bra, men det kliade i fingrarna när komplett sålde ASUS 1070 STRIX såpass billigt för ett par veckor sen

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

@dammskog:
Jadå, det kommer gå alldeles utmärkt. Du kommer nästan garanterat klara att spela på medium-inställningar i 1080p. Jag körde med min 2500K och 580 SLI 3GB i betan med allt inställt på HIGH och klarade 60fps stabilt. Tänkte inte uppgradera min GPU egentligen, eftersom mina 580 klarade betan så bra, men det kliade i fingrarna när komplett sålde ASUS 1070 STRIX såpass billigt för ett par veckor sen

Tack, var mest orolig för min CPU. Kommer antagligen skaffa nytt grafikkort i oktober/november.

Det är det här spelet och Civ 6 som är mina måttstockar just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Battlefield 1 + Premium finns inte och köpa ännu antar jag? Förutom Ultimate paketet som kostar 1288kr på Origin då. Tänkte förboka BF1 i dagarna. 488kr på Komplett med frakten inräknad låter mer rimligt.

Ultimate edition är väl det du efterfrågar, BF1+alla DLC.

edit: Premium löst verkar inte gå att köpa än om det var vad du menade.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Man betalar ju 200 kr extra om man bara vill ha spelet plus all DLC om man köper Ultimate Edition. Premium medlemskap kommer säkert att börja säljas separat innan första DLC-paketet kommer.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Premium pass kan man köpa separat redan för 499 kr på Origin

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Sök på "battlefield 1 premium" i origin. Köper du standardversionen av BF1 på komplett eller valfri sida och Premium pass från origin så klarar man sig under tusenlappen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo, man kan få båda under tusenlappen, men eftersom man inte verkar få spelet förrän den 21:a från andra ställen utanför Origin missar man de där tre dagarnas tidigare spel. Så det spelar ingen roll att premium i princip ger en rätt till att spela från den 18:e eftersom man inte har huvudspelet då.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Jo, man kan få båda under tusenlappen, men eftersom man inte verkar få spelet förrän den 21:a från andra ställen utanför Origin missar man de där tre dagarnas tidigare spel. Så det spelar ingen roll att premium i princip ger en rätt till att spela från den 18:e eftersom man inte har huvudspelet då.

Frågan är om det är värt att få tidigare dock om man minns hur det var i BF4. Dom borde ha lärt sig men man vet aldrig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Citera gärna så jag ser att jag fått svar på mitt inlägg Ok, jag trodde det räckte att förboka vart som helst för att få tillgång tidigare. Men så kanske inte är fallet då :/

Visa signatur

Permalänk

@Anguzz:
Hur tror ni min dator kommer klara bf1?

Nvidia GTX 1070
i5 4570 3,2 GHz
16gb 1600mhz DDR3 Ram

Satt på runt 60-90fps med ett gtx 970 tidigare men uppgraderade nyligen så hoppas det ska hjälpa mig över 110-120 iaf

Permalänk
Medlem

Kommer tydligen en Singleplayer trailer idag!

Permalänk
Skrivet av osterlichtenich:

@Anguzz:
Hur tror ni min dator kommer klara bf1?

Nvidia GTX 1070
i5 4570 3,2 GHz
16gb 1600mhz DDR3 Ram

Satt på runt 60-90fps med ett gtx 970 tidigare men uppgraderade nyligen så hoppas det ska hjälpa mig över 110-120 iaf

Tyvärr tror jag att din CPU kommer att flaska en hel del speciellt om du spelar i 1080p och speciellt om det är t.ex. 64 spelare. Men lite bättre fps kan du möjligen få.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av PangarN:

Kommer tydligen en Singleplayer trailer idag!

Japp.

Jag måste säga i förhand, bästa story sen första Bad Company? Jag tror minsann det.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slowpoke66:

@MrTin: Nu är alla DLC:s till BF4 gratis igen (t o m 19/9);

https://www.battlefield.com/news/road-to-battlefield

Doh! Missade de igen! Jaja snart kommer BF1 och då vill jag inte lira BF4...

Tack ändå.

//M

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Medlem

Vart köper ni er digital kopia? Jag tänkte handla på instant gaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Tänkte också handla där men blev konfunderad av detta:
"Pre-order bonus not included:
Seven day early access to a free map drop
Hellfighter Pack"

Så jag handlade på HRK, då vet man att bonusen är med.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Skrivet av mapo:

Blev från origin, visst kanske lite dyrare men då vet man att man har spelet till release. Ska även fixa Origin access för då får man spela 10 timmar innan releasen

Permalänk
Medlem

Blev från origin, visst kanske lite dyrare men då vet man att man har spelet till release. Ska även fixa Origin access för då får man spela 10 timmar innan releasen

Så du menar att det är osäkert att man har spelet till release om man handlar på andra ställen?
Det tog några minuter efter att jag betalt 383:- till HRK att få koden. Så nu väntar jag bara på spelsläpp.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Så du menar att det är osäkert att man har spelet till release om man handlar på andra ställen?
Det tog några minuter efter att jag betalt 383:- till HRK att få koden. Så nu väntar jag bara på spelsläpp.

Är HRK en verifierad affär? Annars kan nyckeln bli spärrad.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.