Kablage till Corsair RM nätaggregat

Permalänk

Kablage till Corsair RM nätaggregat

Jag har några såna som jag lyckats tappa bort det mesta av kablaget till. Dom finns någonstans men var ?

Någon som sitter på ett bränt psu och vill sälja kablage ? Främst SATA och Molex är intressant.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Medlem

Jag har ingan kablar och detta är inte min annons så jag hoppas jag inte bryter mot någon regel..
men här har du kablar.

http://www.sweclockers.com/marknad/131240-cablemod-full-kit-t...

Permalänk

Är det såna här du vill ha?
http://imgur.com/a/a2b42
100 kr?

Permalänk
Skrivet av Linus:

Jag har ingan kablar och detta är inte min annons så jag hoppas jag inte bryter mot någon regel..
men här har du kablar.

http://www.sweclockers.com/marknad/131240-cablemod-full-kit-t...

Jag tror inte dom där passar till vanliga RM serien

Skrivet av B3liskner:

Är det såna här du vill ha?
http://imgur.com/a/a2b42
100 kr?

Det ser rätt ut iaf, vad kommer dom från för nätagg ?

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Skrivet av EfterlysT:

Det ser rätt ut iaf, vad kommer dom från för nätagg ?

Jag kommer inte ihåg exakt. Tror det var ett RM650, men de kan vara från ett HX750. Jag har en låda med extra kablar från 5-6 olika psu.

edit:
Jag har också kablar med blåa kontakter, jag tror att de är de som kommer från HX750.

Permalänk
Skrivet av B3liskner:

Jag kommer inte ihåg exakt. Tror det var ett RM650, men de kan vara från ett HX750. Jag har en låda med extra kablar från 5-6 olika psu.

edit:
Jag har också kablar med blåa kontakter, jag tror att de är de som kommer från HX750.

Ok.
Kontakterna passar säkert men det är lite läskigt att inte säkert veta vad man pluggar i. Jag vet att vissa Corsair kablage inte får användas på andra modeller då dom brinner då. Jag får nog försöka forska lite i vad som kan passa mellan modellerna och återkomma.

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Skrivet av EfterlysT:

Ok.
Kontakterna passar säkert men det är lite läskigt att inte säkert veta vad man pluggar i. Jag vet att vissa Corsair kablage inte får användas på andra modeller då dom brinner då. Jag får nog försöka forska lite i vad som kan passa mellan modellerna och återkomma.

Gör det och säg till om du vill ha fler bilder.

Permalänk
Medlem

Har ett helt komplett orginalset från mitt rm1000, finns i västerås men det händer att jag har vägarna förbi uppsala. Går ju att skicka annars. Intressant?

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk

har kablar ifrån ett rm550

Permalänk
Skrivet av B3liskner:

edit:

e nästan helt säker på att dom kommer ifrån ett rm agrregat

Permalänk
Skrivet av Garvey:

Har ett helt komplett orginalset från mitt rm1000, finns i västerås men det händer att jag har vägarna förbi uppsala. Går ju att skicka annars. Intressant?

Absolut intressant, pris ?
Jag bor fem mil nordost Uppsala så det får nog bli ett uppdrag för Posten isf.

Skrivet av Rutger jörnåker:

e nästan helt säker på att dom kommer ifrån ett rm agrregat

Också intressant, jag avvaktar lite och återkommer.

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Medlem
Skrivet av EfterlysT:

Absolut intressant, pris ?
Jag bor fem mil nordost Uppsala så det får nog bli ett uppdrag för Posten isf.

200 spänn för hela kitet?

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Skrivet av Garvey:

200 spänn för hela kitet?

Du har pm

Visa signatur

Subzero Junkie !