Permalänk
Medlem
Skrivet av ViciousViktor:

Ska även fixa Origin access för då får man spela 10 timmar innan releasen

Seriöst? Du gör det för 10 timmar extra BF1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

50 spänn för 10 timmars nöje är inte så dyrt om man verkligen vill spela.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

50 spänn för 10 timmars nöje är inte så dyrt om man verkligen vill spela.

Tänkte mest på att man är så lättköpt.

Permalänk
Skrivet av f@boy:

Så du menar att det är osäkert att man har spelet till release om man handlar på andra ställen?
Det tog några minuter efter att jag betalt 383:- till HRK att få koden. Så nu väntar jag bara på spelsläpp.

Nja tror jag mer avslöjar att jag är en lat person som tar det som är lätt tillgängligt ^^

Skrivet av Imaculent:

Ja ha en bra dag för 40 spänn betalar jag gärna

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Är HRK en verifierad affär? Annars kan nyckeln bli spärrad.

Det vet jag inte. Hur kollar man det?
Första gången jag handlar på HRK, men jag har köpt mängder med spel på CDJkeys och andra utan några problem. Ända gången jag inte fått nyckeln i tid var hos en svensk ÅF.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk

Nån här som testade betan med 980 TI Sli? Tänkte hur det funkade fps osv?

Sen vart blir det billigaste att köpa bf1 Ultimate?

Visa signatur

i7 4770k @ 4.3Mhz
Z87-G45 Gaming
16 Gb DDR3
Gigabyte 980 Ti G1 @ 1500Mhz
Acer XB270HU 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av belarus_84:

Har en kompis som körde betan på med SLI men det fanns ingen riktikg profil, även de gick att aktivera. Så det var lite "stutter" och "lag".
Men det funkade jättebra på en 980ti så med en profil det kommer att fungera hur bra som helst.

Visa signatur

Alienware AW2723DF- LCD2C-
Apollo Twin X-MacBook Pro M1
Aune X1S-GT- Ryzen 7 9800X3D- RTX4080- NCase M2
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem
Skrivet av belarus_84:

Ultimate finns väl bara på Origin.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på hur man skaffar BF1 billigast möjligt? Är det spelbutiken och sedan köpa premium i efterhand?

Jag har origin acces om det är av betydelse.

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Nån som har koll på hur man skaffar BF1 billigast möjligt? Är det spelbutiken och sedan köpa premium i efterhand?

Jag har origin acces om det är av betydelse.

De här är de billigaste jag sett.
http://www.cdkeys.com/
https://www.instant-gaming.com/en/

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

För en som är dum i huvet - helt exakt vad innebär Premium Access? Att man får alla framtida DLCs rakt av och att man kommer före i server-kön? Eller är det mer än så?

Jag kommer nog köpa spelet direkt i Origin. 100kr extra kan jag gott kosta på mig för att slippa klabb med konstiga sidor med billiga nycklar och försenad leverans. Fråga är om jag ska köpa Standard edition, standard+premium, eller Ultimate edition?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

För en som är dum i huvet - helt exakt vad innebär Premium Access? Att man får alla framtida DLCs rakt av och att man kommer före i server-kön? Eller är det mer än så?

Jag kommer nog köpa spelet direkt i Origin. 100kr extra kan jag gott kosta på mig för att slippa klabb med konstiga sidor med billiga nycklar och försenad leverans. Fråga är om jag ska köpa Standard edition, standard+premium, eller Ultimate edition?

Battlefield™ 1 Premium Pass
Led anfallet mot otroliga nya frontlinjer, och få Battlepacks och mer Battlefield 1™ Premium Pass.

4 expansionspaket med teman: Få två veckors försprång med varje kommande expansionspaket. Innehåller 16 nya banor, nya spellägen, elitklasser, 20 nya vapen och mer. Gå med i striden med den franska armén i den första expansionen Battlefield™ 1 They Shall Not Pass som kommer i mars 2017.

14 Battlepacks till Battlefield 1 och ID-brickor: Dessa Battlepacks levereras varje månad och innehåller vapenskal som ser till att dina fiender vet vem som är ute efter dem på slagfältet. Dessutom får du 14 unika ID-brickor som är exklusiva för Premium.

Själv är jag nyfiken på hur det kommer se ut med server biten. Kommer Admins kunna kicka folk som uppförsig illa exempelvis. Inget av detta är ju klar ännu. https://www.battlefield.com/en-gb/news/article/rent-a-server-...

Här är en lista på en del som BF communityn önskar svar på.

1) Will there be some form of RCON communication that we can use?
2) Will there be ability to kill, kick or ban players? And move players ingame?
3) Will we have reserved slots?
4) Will there be customization levels for weapons? Assuming by the screenshots I’m guessing yes but confirmation would be nice.
Examples: Pistols Only, No Explosives, Infantry Only, Fast Vehicle Respawn.
5) Can we swap maps at will, or are we limited to adjusting the map rotation only?
6) Can we restart game rounds at will?
7) Do we have access to admin yell / say commands?
8) What game mode limitations will be present?
9) Will there by ping limits or region locking?
10) Will we be put in “unranked” if we choose to customize the server with the items in question 4?
11) What will determine ranked v. unranked?
12) Will we have the ability to rent private passworded servers?
13) Will the game modes be locked to specific player counts? Like how rush is limited to 24 players now. Can we set rush to 64 players like conquest?
14) What type of hardware and connection will these servers be hosted on? Latest Xeon based? Multiple backbone providers?
15) What type of DDoS protection will be implemented against attacks?
16) Will server rentals be locked to East Coast, West Coast, Europe, Asia, Africa? Or will we have more options like we do with BF4? Chicago, Dallas, Los Angeles, Atlanta, New York, Frankfurt, London, Tokyo etc.
17) What kind of level of support can we expect? What kind of turnaround times on support tickets can we expect to see? Will everyone have the same level of support?
18) Ability to report cheaters and griefers to the admins.
19.) If EA is hosting all the servers will we FINALLY have an effective way of reporting admins blatantly violating the EA ToU?
20.) If there is a way to ban players, will there be any limitations on such? And will there be any provisions for a central ban list of known cheaters?
21.) Custom messages when players get vanity kills with such weapons as knives, revive mechanic, flare gun etc.
22) In game balancing?
23) Language filters?
24) Punishment system (warn/kill/kick/tban/pban)?
25) Banlist across servers rented by clan/group?
26) Votemap / Votekick?
27) What will be the Cost of the server per slot?
28) Can you rent less than a 32 man server?
29) Will tick rates be configurable?
30) What type of presets will we have for those that want those options?
31) Will admins need to be in-game to use/monitor server activity of players playing? Monitor from outside server?
32) Will HARDCORE and/or CLASSIC modes be presets you can search for, or would these setups count as "CUSTOM"?
33) How will you deal with vanilla map server rotations INCLUDING the DLC maps for players WITHOUT DLC/PREMIUM?
34) What actual company/companies will be providing the servers to EA/DICE and can we choose where the server is located?
35) Is mixed mode possible?
36) Referring to nr. 21, will there be a spambot for ingame info?
37) WIll servers has support for ban streaming (GGC, Metabans)?
38) Can servers to be connected to statsdatabase (mysql) so we can use ingame server stats?
39) Can se use gametracker with the server?
40) Can we get CPU priority -option to servers?
41) remote admin of server web based or other, so we are able to admin from ingame and eg. work (remote)?
42) Can we choose min/max.tickets/timer same way as in BF4 and server stays ranked.
43) Will we have "All Unlocks" in Private Servers for the persons who hasn't unlocked all weapons? For the use of clanwars or fun events ?
44) Referring to question 3), will reserved list and banlist be available to server managers?
45) Will there be different levels of admins in server controls? (different levels of authority granted? )
46) Referring to question 13, Will servers be able to be changed on the fly ( a la: change from 64 slots to 32 slots, restart and run)? If so, can slots be mixed and matched? (This is currently a function almost all of us have with GSPs)
47) Will there be a mute function for specific players?
48) Will there be a custom, plugin support?

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | ASUS ROG Swift 27" 4K PG27UCDM | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

@blackis: En copy-paste besvarar tyvärr inte mina frågor, det där har jag redan läst.

Permalänk

BF1 trial går att spela nu. Silky smooth i singleplayer 3440x1440 60FPS

Permalänk
Medlem

Folk spelar nu med origin access.

edit: Brekk1e streamar på Battlefield kanalen på Twitch nu:
https://www.twitch.tv/battlefield

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Kliar i fingrarna att betala för Origin Access men tror nog att jag klarar mig en vecka till. Har så mycket annat att spela.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag har laddat ner men tänker spara på timmarna till helgen. Kanske kör lite men servrarna va tomma när jag kollade för ca 2 timmar sedan.

@biorrith Det står ju vad du får.

4 expansionspaket med teman: Få två veckors försprång med varje kommande expansionspaket. Innehåller 16 nya banor, nya spellägen, elitklasser, 20 nya vapen och mer. Gå med i striden med den franska armén i den första expansionen Battlefield™ 1 They Shall Not Pass som kommer i mars 2017.

14 Battlepacks till Battlefield 1 och ID-brickor: Dessa Battlepacks levereras varje månad och innehåller vapenskal som ser till att dina fiender vet vem som är ute efter dem på slagfältet. Dessutom får du 14 unika ID-brickor som är exklusiva för Premium.

Det är exat vad du får idag vännen :). Resterande har inte DICE/EA gott ut med.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | ASUS ROG Swift 27" 4K PG27UCDM | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

det är fett kul 40 spänn för 10 timmar fett värt

Permalänk
Medlem

Man sparar ju in de pengarna på att köpa origin access. Spelet blir ju 10% billigare, så även om man köper den billigaste så sparar man in 20kr och får spela i 10 timmar innan release.

Permalänk
Medlem

Någon annan som inte får FRAPS att funka i BF1? Har bara testat det i singel player men tyvärr så dyker det inte upp där (download @ 57%), syftar då på FPS mätaren. FRAPS funkar annars i allt annat

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Skrivet av lord_tito:

Någon annan som inte får FRAPS att funka i BF1? Har bara testat det i singel player men tyvärr så dyker det inte upp där (download @ 57%), syftar då på FPS mätaren. FRAPS funkar annars i allt annat

Kör du med DX12? Fraps fungerar inte i DX12.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Oh dear detta spel är sjukt snyggt även på low- ultra, ruskigt skoj mot BF4 som man är lite less osv.
The king is dead long live the king

Visa signatur

| AMD 5700X3D | ASUS PRIME B550-PLUS | Corsair 32gb 3600MHz | PowerColor Radeon RX 7900 GRE Hellhound | Asus TUF 1000w | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | En HTPC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lord_tito:

Använd den inbyggda eller kör något annat som inte är så 2k5

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Supair:

det är fett kul 40 spänn för 10 timmar fett värt

10h, värt, förutsatt att du får en stabil upplevelse och inga korkade teammates, det senare vilket är rätt svårt.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Jag fick bara upp FPS mätaren men jag kunde inte spela in med FRAPS. Hade problem med min stream via OBS också men fick det att fungera slutligen.

Annars så tycker jag spelet är ruggit vackert. Spelar ingen roll om jag kör låga eller höga inställningar.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

MSI Afterburner klarar sedan en tid tillbaks att spara material från DX12-titlar. Till skillnad från Fraps är det dessutom gratis att använda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vet inte om den blivit postad ännu, men här är lite nytt material från en spelare som inte är sämst.

https://www.youtube.com/watch?v=MDvHoBme2UA

Permalänk

Kommer rank och exp som man drar in nu under de 10 timmarna att sparas till det riktiga släppet ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av knubbsalen:

Kommer rank och exp som man drar in nu under de 10 timmarna att sparas till det riktiga släppet ?

Japp