Permalänk
Medlem

Bärbar med 1060

Tjena, jag är ute efter en bärbar dator att kunna spela på.

Och jag har letat lite men inte hittat någon bärbar med 1060 graffet. Någon som vet om Lenovo eller Asus kommer släppa ett snart eller redan släppt en bärbar med detta grafikkortet?

Permalänk
Avstängd

du får vänta ett tag på det

Permalänk
Medlem

det finns redan

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353#rparams=l=s28876912...

asus datorerna verkar komma in den 28oktober

Permalänk
Medlem

http://www.ultrabookreview.com/11702-laptops-nvidia-1060/
Verkar vara svårt att finna i Sverige i dagsläget.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Där ser man, trodde inte de hade släppts ännu.

Tror ni de sjunker i pris någorlunda snart? Tycker priset är lite väl saftigt för ett 1060 men det är väl så i början?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Där ser man, trodde inte de hade släppts ännu.

Tror ni de sjunker i pris någorlunda snart? Tycker priset är lite väl saftigt för ett 1060 men det är väl så i början?

Det kommer det nog göra senare när de har fyllt upp sina lager. Du får avvakta några månader så kommer det säkert någon schysst drive.
Det är tyvärr alltid dyrt när man vill ha det senaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Det kommer det nog göra senare när de har fyllt upp sina lager. Du får avvakta några månader så kommer det säkert någon schysst drive.
Det är tyvärr alltid dyrt när man vill ha det senaste.

Ja precis, det är som du säger. Är ändå lite sugen på Lenovo's Y700 serie med IPS skärm. Blir nog ett köp om dom kör med G-sync annars får jag avgöra beroende vad dom ska ha för den.

Permalänk
Medlem

Jag sitter och velar mellan att vänta och se om det släpps några bärbara med 1060 inom min prisklass.Har googlat en del idag och spontant känns det inte som om det kommer göra det. Jag kan tänka mig att gå upp till högst 12 000. Så ska man kanske satsa på en Lenovo Y700 med ett 960/970 istället?

Vad hade ni gjort?

Permalänk
Medlem

15 tum alienware
1060
128 ssd 1tb vanlig

11952 med koden alienware10 gäller fram tills måndag

står 13 280 men man lägger till koden i kundvagnen innan man betalar. (med denna konfiguration, står till höger)

Jag har haft svårt att hitta något bättre
(köpte själv en med 1070 kortet och värre processor, och lite större ssd. men den gick på 15.5k)

förtydligande
Permalänk
Medlem
Skrivet av Croww_:

15 tum alienware
1060
128 ssd 1tb vanlig

11952 med koden alienware10 gäller fram tills måndag

står 13 280 men man lägger till koden i kundvagnen innan man betalar. (med denna konfiguration, står till höger)

Jag har haft svårt att hitta något bättre
(köpte själv en med 1070 kortet och värre processor, och lite större ssd. men den gick på 15.5k)

Usch din jäkel.. jag vill helst inte gå ner till en 15,6 men priset på den var perfekt...

Permalänk
Medlem

Själv väntar jag in 1050 och 1050Ti, hoppas som släpps till bärbart samtidigt som till stationärt, ville först köra 1060 men ångrade mig och tänker ha en lägre budget då jag behöver spara pengar för andra viktigare saker, men samtidigt vill jag inte köpa förra gen gpu'er, 960m och 970m är inte bra gpu'er för priserna.