Vad betyder ert nickname i spel?

Permalänk
Medlem

Vad betyder ert nickname i spel?

Minns en tråd från en annan spelsida en gång i tiden som hade ett jättepopulärt ämne om vad varje
spelares namn betyder och varför den heter så i spel.

Kan börja med mitt.

N3gn4v

Jättelätt svar.
Mitt efternamn baklänges.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

skyw00lker Kommer från Luke Skywalker en karaktär som återfinns i George Lucas Rymdfilmer.

Ska tilläggas att jag endast sett den första filmen

Permalänk
Medlem

Kathy144

Framträdde för en sisådär drygt 10 år sedan som ett fejknick i tonåren och har varit kvar sedan dess. Upprörde folk att en kille kunde nicka ett tjejnamn

144 då det var mindre sannolikt att det var upptaget.

Permalänk
Medlem

James Banana

Jan Banan - Fast på Engelska

I vissa fall även Jane Banana

Samma sak, fast kvinnligt

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

philipborg
Är inte känd för min fantasi... Philip är som ni kan gissa mitt förnamn och borg är första halvan på mitt efternamn. Min SC profilbild är gjord på 5min i CAD

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thriss:

Kathy144

Framträdde för en sisådär drygt 10 år sedan som ett fejknick i tonåren och har varit kvar sedan dess. Upprörde folk att en kille kunde nicka ett tjejnamn

144 då det var mindre sannolikt att det var upptaget.

Helt sjukt hur mycket gratis saker man kan få om man kör ett tjej nick med en tjej character i ett MMO.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

CS:GO : TheMagpie, engelska namnet på fågeln skatan. (Samma avatar där som här för tillfället)

Permalänk

Spelar inte online längre direkt.. men jag är rätt stolt över det första nicknamet jag började använda (Diablo 1) som var.. Dirtmaster.

Det var lite meningen att man ska tänka "person som TROR det låter skittufft att kalla sig så, nån som tar han om "smutsen"/elakingar", fast det enda man tänker på är ju någon slags rengöringsprodukt eller kanske en dammsugare (mindre tufft).

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

Jag kallade mej Devil's Evil Twin i spelet Mafia Wars (spelet gick i graven för ca 5 månader sedan) på Facebook, och kör på med samma nickname i spelet Mafia Reloaded, även den på Facebook.

Devil's Evil Twin anspelar på mina inre demoner jag hade när jag brottades med alkoholmissbruk, och inspirationen fick jag när jag lyssnade på Rainbow's gamla dänga "Gates of Babylon", specifikt textraden "Sleep with the devil and then you must pay".
Om någon undrar så har jag varit nykter i närmare 5 år.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techs:

Om någon undrar så har jag varit nykter i närmare 5 år.

Grattis! Snart 2 år för mig, dock inte pga alkoholproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Grattis! Snart 2 år för mig, dock inte pga alkoholproblem.

Bra jobbat

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

Det betyder att jag skapade det när jag var typ 12 och luktade kiss och det var inne med varannan gemen varannan versal.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

det betyder att jag fortfarande inte kommit på något bättre cirka 8-9 år senare.

samt att det nu blivit lite etablerat då

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Ronnie60... heter Ronnie steam gav mig 60:)

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Mitt nick kom jag på nån gång i tonåren, kanske runt 12 t.o.m, när man lirade CS. Endast här jag fortfarande nickar så.
Kass på engelska som jag var då och tänkte mig nått svengelskt ord för "Vispa". Vispa runt med musen.
Det blev whispy, eller Wh1spY eftersom man skulle vara lite c00L.
Det jag inte visste då var att whispy var ett faktiskt engelskt ord och betyder typ, stripig, tunn eller spinkig, vilket jag i och för sig också var då, så det stämde ju ganska bra i slutändan ändå...

I dagsläget nickar jag Krattskytte när jag lirar CS. Varför? Försök till någon sorts omvänd psykologi för att tilta mina motståndare. Visserligen bara svenskar som förstår, men ändå.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Använder TAM på grund av att jag skrev fel på ett arkadspel -83 eller -84. När väl internet dök upp så kunde man inte länge ha detta då det oftast var taget.
Namnet jag använder här brukar oftast vara ledigt, om man gillar Tolkien så kan man kanske översätta det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

började med Q3 2001 och det blev with_Ang3r. Hur det minns jag faktiskt inte längre. Men nickat Ang3r sedan dess.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

Rune hette en gubbe som jobba på samma ICA butik som min far på 90-talet. Han va snäll men lite speciell, precis som jag känner mig.

Webradio är för jag allt som oftast lyssnar på just Webradio. (via winamp)

Permalänk
Medlem

I online spel så heter man Eratchos, uttalas som Era och sen tch blir de där jugge c:et i t ex. Ibrahimovic, os blir ås typ fast utan någon betoning på å:et.

Kom på detta namnet som tolvåring när man började lira Lineage 2 med några polare i skolan. Eftersom man läste mycket fantasy under denna tid och valde att skapa en manlig dark elf så ville man ha ett namn som är unikt och skulle kunna representera en dark elf. Sen om man lyckades med den bedriften är en annan femma.

Efter detta har man alltid använt det och man var som mest aktiv med League of Legends med detta nick

Permalänk
Medlem

Mega-Dark = Hade en hund som var döpt till det av uppfödaren. Tyckte det var ett bra namn (rent, låter coolt och inte en massa siffror i det) när jag skapade mitt PSN konto och tycker fortfarande att det är ett av dom bättre som jag sett när man spelar.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Har tre nick jag brukar använda.

Noto Boil. Taget namn från en imperial high mage i Malazan-böckerna.

Mungo. Mördarmaskin från djurvärlden.

Musta, Musta Phiss. Betyder inget speciellt. Används till kvinnliga karaktärer.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

toggil

en kombo av för och efternamn, har hängt med sen vic 64 tiden

Permalänk
Medlem

Bajshatt.. Kommer väl aldrig ur kiss- och bajsåldern, tycker fortfarande de låter roligt, dock tjejen som kom på de för cirka 5 år sedan. Vill ni ha meningen med de får ni söka, blir så "obekvämt" att förklara här

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Intel i7 6700k | GTX 1070 MSI Gaming X | Asus Z170-A | EVGA Supernova G2 750W | Corsair Vengeance LPX16gb 3000mhz |

Permalänk
Medlem

Kallats Toivo sen blöjstadiet, baserat på mitt förra efternamn
Och 83 mitt föddelseår

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Talonmas: Någon som är gammal nog att minnas MUD? Fanns en där största bossen hette Talon Master. På tiden då jag skapade namnet så var 8 tecken max i typ alla system. talonmas har levt kvar sen dess (24 år nu).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Baptisten i sen CS 1.6.
Jag heter Johannes IRL och han var ju döpare/Baptist så det blev ett naturligt val.

Spelar nu endast WoW och har ett gäng karaktärer med olika namn, jag är rätt noga och acceptar endast, i mina ögon, vettiga namn.

Exempel på namn jag har.

Colera, Male shaman.
Galore, Female mage. (Som spinger naken som bank-alt i Stormwind, rätt nöjd med min omognad.)
Amputerad, Male hunter.
Thoreaon, Male rogue.
Maideen, female.

Permalänk
Medlem

Kör med pv52, då min första bil som jag fortfarande äger är en Volvo PV från 1952

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Mantiz har jag kallat mig online sedan Quake 1-tiden på modem, saknar verkligen Rlyeh CTF och DM på 130.236.234.23... och det var Regular Quake där laggen kändes och vad man såg var vad man fick, inget blaskigt Quake World med fejkad latens som alla tyckte var så bra.

Namnet härstammar från "mantis warriors (thrikreen)" i Advanced Dungeons & Dragons som jag spelade mycket på den tiden. Sedan började fler och fler på nätet kalla sig Mantiz så nuförtiden heter fan och hans moster så, men jag är tämligen övertygad om att jag var bland de första.

Sedan blev det Mad Mantiz istället för att vara lite unik. Och nu finns det fler än jag som heter så. Har folk ingen egen fantasi längre?

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem

Jag vill mig minnas att jag tänkte att mina motspelare skulle käka bly. Då kom jag in på matspjälkning, vilket resulterade i ett temporärt nick "Spjäkis". Därefter var det en (åtminstone lokal) trend att sitt nick skulle sluta med "arN" vilket då gjorde mitt nuvarande nick "Spjakarn". I övrigt oklart, så jag skyller på åldern.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivfel-fasoner på mobil
Permalänk
Medlem

Zach + Actionman = Zachtionman B-)

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein