Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

@griid: Har nu efter 2 år 21k-ish, för min ålder, utbildning och erfarenheter är det väldigt lågt enligt mina undersökningar och jämförelser.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Nu gick allt åt helvete för mig, låg i sängen och kollade youtube och telefonen frös, tog det som en vanlig frysning och det skulle gå tillbaka till det vanliga, men nej telefonen ger mig massa grön text och sedan stänger den av sig.

Därefter så vill den inte komma in i android och då kommer jag på att en del LG G4or har problem med någon kontakt och man måste skicka in den till LG för att få det fixat, så nu sitter jag här 00:08 utan telefon och väckarklocka och måste till skolan imorn.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Skrivet av Daark:

Nu gick allt åt helvete för mig, låg i sängen och kollade youtube och telefonen frös, tog det som en vanlig frysning och det skulle gå tillbaka till det vanliga, men nej telefonen ger mig massa grön text och sedan stänger den av sig.

Därefter så vill den inte komma in i android och då kommer jag på att en del LG G4or har problem med någon kontakt och man måste gicka in den till LG för att få det fixat, så nu sitter jag här 00:08 utan telefon och väckarklocka och måste till skolan imorn.

kör online alarm?

http://onlineclock.net/

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpaatkins:

Hur ska jag använda det? måste jag ha datorn på hela natten för det?

Visa signatur

En dator

Permalänk

@Daark:

skulle tro det ja, jag har aldrig använt det

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpaatkins:

@Daark:

skulle tro det ja, jag har aldrig använt det

Får se om jag väljer det, har ju ganska lång tid på att tänka på det.

Visa signatur

En dator

Permalänk

Skitsur över att Pokemon GO stängt av sitings QQ Jag har 100 min väg till skolan enkel väg, involverar gång, buss, gång, tunnelbana, mer gång, pendeltåg, och ännu mer gång. Då brukar jag sitta på både buss, pendel och tuben med Pokemon GO för att jag ibland tröttnar på Facebook och annan social media.... Men no more, någon mer son stör sig över detta?

PS. ser att mitt problem kan anses mycket trivialt när jag läser era. Fick just självdistans....

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Tur i oturen så säger diagnosen just nu UK. Och jag tror det stannar på det även fast jag inte fått provsvar på vävnadsproven ännu.

"Skönt"! Hoppas du bor i ett landsting där man inte är snål gällande behandling av IBD.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Står i köket och ser till att ungarna får frukost i vanlig ordning. Hade en fjärt på gång och tog i. Sket på mig.
Har haft vab några dagar då minsta grabben har varit magsjuk, jag trodde jag hade klarat mig, men nehe.

Permalänk
Medlem

@biorrith: Jag lider med dig, och tackar dig samtidigt för dagens asgarv - för mig och närmsta kollegorna. /salute

Permalänk
Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Någon med erat allra första förhållande? Och funderat ifall det skulle finnas någon bättre? Varit ihop 9 år, snart 10 år med min sambo, var 16 när vi blev ihop.. Jag älskar min sambo otroligt mycket och skulle bli förkrossad ifall han lämnade mig...

Men är gräset grönare verkligen på andra sidan staketet? =/

EDIT:

Och snälla, inga hatkommentarer nu...

Om vi säger så här. Ingen jag känner, ingen släkting, ingen vän, som är i sitt första förhållande än. Jag tror att många måste vara i några stycken för att sen uppskatta ett som fungerar (för att man inte ska bry sig om andra sidan staketet). Sen förändras folk också, och det är långt i från säkert att man är samma "person" när man var ung och vårdslös 16-åring, vs mogen och familjetänkande 26-åring. Ofta är det nog mer det som gör att folk som blivit tillsammans i tidig ålder därför går skilda vägar när de blir äldre.

Med det sagt... det finns undantag. Det finns de som träffats efter en natts ligg och varit gifta några år senare (känner en som har gjort detta). Ibland bara blir det rätt, och så länge det är så, och ni fungerar så är det ju bara positivt. Tror att om något så måste ni känna varandra väl efter 10 år, och jag ser ingen poäng att vilja titta efter andra, så länge ni är ärliga med varandra.

Så gräset må vara grönare på andra sidan... men det finns en hel del ogräs också, och det är inte alltid värt det. Gäller bara att hålla sin egen gräsmatta ogräsfri

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

"Skönt"! Hoppas du bor i ett landsting där man inte är snål gällande behandling av IBD.

Skickades från m.sweclockers.com

Nja IBD? Det är ju ulcerös kolit. Jag kommer behöva medicinera resten av livet bara. Just nu går jag på kortison och Asacol. Kortisonet ska sakta trappas ned över ett antal veckor. Men Asacol måste jag fortsätta med, det är det som hindrar immunförsvaret att attackera tarmen. Plus att jag ska in och få infusioner via dropp av en annan immundämpande medicin(Remasim) med jämna mellanrum framöver, hur länge beror på hur jag svarar på behandlingen.

Edit: Helvete vad speedad man blir av kortison förresten

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Nja IBD? Det är ju ulcerös kolit. Jag kommer behöva medicinera resten av livet bara. Just nu går jag på kortison och Asacol. Kortisonet ska sakta trappas ned över ett antal veckor. Men Asacol måste jag fortsätta med, det är det som hindrar immunförsvaret att attackera tarmen. Plus att jag ska in och få infusioner via dropp av en annan immundämpande medicin(Remasim) med jämna mellanrum framöver, hur länge beror på hur jag svarar på behandlingen.

Edit: Helvete vad speedad man blir av kortison förresten

Kände inte av kortison alls när jag åkte på samma skit..

Vad jag läst så ska det vara bra att försöka undvika gluten. Personligen så har jag inte så stora problem med min UK så jag har inte riktigt orkat ta steget att ändra min kost..

Om du får kost råd av någon läkare så får du gärna dela med dig i ett PM eller nått då jag inte har fått några råd alls. Har för den delen inte fått någon diagnos heller.(Tror det är 3 år sedan jag "började" bli sjuk)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt trött på grannen precis ovanför vår lägenhet, en 75+ dam som lirar dragspel i ett jäkligt lyhört hyreshus.

Jag och min sambo var relativt nyinflyttade vid denna tiden förra året då jag blev väckt runt kl 10 på en lördagmorgon av att hon drog igång och tänkte att jag måste säga något. Gick upp och var trevlig, som man bör, och meddelade att det hörs extremt tydligt neråt och att det kanske inte är jättelämpligt att dra igång såpass tidigt en lördagmorgon (I min värld är kl 10 en lördag rätt tidigt, om man vill sova ut åtminstone). Inga problem, hon var jättetrevlig och förstod till 100 %.

När min sambo sedan kom hem cirka fyra månader senare från utlandsstudier (vi båda är studenter) så sitter hon hemma och studerar en dag medan jag är i skolan. Alla som vet hur högskolan fungerar vet också att det är en hel del studier på egen hand vilket blir hemma oftast. Hursomhelst så drar hon igång, och redan då är vi båda ganska trötta på det jäkla dragspelet, det är ju trots allt ett ganska tungt och jobbigt ljud, och min sambo bestämmer sig för att gå upp och kolla hur länge hon tänkt spela osv. Detta för att eventuellt skjuta på studerandet och göra något annat under tiden. Istället för den förstående tonen hon hade mot mig så går hon till attack mot min sambo och mer eller mindre skriker ur sig saker som "Jag tänker då inte flytta!", "det var fan vad ni klagar", "Jag får spela hur mycket jag vill och jag tänker aldrig flytta". Min sambo blir chockad då jag berättat att hon är lätt att prata med osv och förklarar situationen att vi är studenter och ville bara veta hur länge hon tänkt spela för att istället kunna göra något annat under tiden. Men käringen fortsätter med sin taskiga attityd och drar igen dörren. Nu hade bägaren runnit över för oss båda samtidigt som vi inte visste vad vi skulle göra.

Spelandet fortsätter i alla fall varje dag, som det brukar och ett par veckor senare kommer fastighetsskötaren för att fixa till vårt badkar varpå han säger att grannen ringt och "klagat" på oss. Fastighetsskötaren är visserligen ganska förstående åt vårt håll också, även om han aldrig har hört hur det låter och säger bara något i stil med "hon får spela tyvärr", "vi kanske borde sagt att det var lyhört innan ni tog denna lägenheten". Suck.

Som om inte spelandet varje dag var nog, en-två gånger i veckan har hon besök av en-två musikanter till som drar igång en miniorkester och stampar takten i golvet och allt vad det heter.

Det ska tilläggas att hon spelar två-tre timmar om dagen men det är tillräckligt länge för oss då tålamodet är nere på noll för denna idiot, ursäkta uttrycket men jag bara hatar människor som yrkar på sin rätt utan förståelse för andra människor. Det hade varit en helt annan femma om hon var tillmötesgående och förstående.

Är bara så trött på detta så jag ville skriva av mig lite.

Permalänk
Medlem

@neytiri:

Enligt Jordabalk (1970:994):

"25 § När hyresgästen använder lägenheten skall han se till att de
som bor i omgivningen inte utsätts för störningar som i sådan grad
kan vara skadliga för hälsan eller annars försämra deras
bostadsmiljö att de inte skäligen bör tålas (störningar i boendet). Hyresgästen skall vid sin användning av lägenheten också i övrigt
iaktta allt som fordras för att bevara sundhet, ordning och gott
skick inom fastigheten. Hyresgästen skall hålla noggrann tillsyn
över att detta också iakttas av dem för vilka han svarar enligt 24 § första stycket."

Om man tycker att så är fallet ska man göra en anmäla till hyresnämnden.
Personligen hade jag inte accepterat det.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

@neytiri:

Tycker verkligen synd om er.
Har haft ett par dåliga grannar genom åren men jämfört med det här har det nog inte varit så illa.

Brukar alltid sluta med att det blir ljudkrig, vem kan störa bäst.
Har "vunnit" en del ljudkrig genom att dra igång hela 5.1 systemet på hyffsad bra volym med Raised Fist på och sen gått till gymmet ett par timmar. Funkar såklart bara om grannen inte har samma musiksmak..

På senare dagar har jag köpt mig ett par Bose QC lurar så slipper man det värsta.
Längtar verkligen till att flytta till hus så man slipper förhålla sig till alla förlorade själar i samma byggnad.. man tappar tron på mänskligheten efter 10år i lägenhet.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

@trecy:

Enligt Jordabalk (1970:994):

...

Skrivet av RetarDeD:

@trecy:

Tycker verkligen synd om er.
Har haft ett par dåliga grannar genom åren men jämfört med det här har det nog inte varit så illa.

....

Tack för feedback och tack för tipset @Lärkan. Ska kika på detta.

Permalänk
Skrivet av neytiri:

Fruktansvärt trött på grannen precis ovanför vår lägenhet, en 75+ dam som lirar dragspel i ett jäkligt lyhört hyreshus.

Fy fan, dragspel! Det är bland de värsta ljud som finns. Blir ju galen bara av att höra eländet när dom sitter utanför ICA och spelar. Ren ljudterror.

Har en granne som hoppar hopprep som hörs rätt bra, fast han har lugnat ner sig på senare tid. Helt sjukt hur han (70+ gubbe) kunde hålla på förr, hoppade gärna nån timme och sen gärna 2-3 ggr till under dagen/kväll. Annars är det väldigt tyst här, ingen som spelar musik eller som har te.x hemmabiosystem som låter högt, jag är en enda. Jag valde bottenvåning eftersom jag gillar bas. Bott här i 10 år aldrig någon som klagat..

Kan nog lätt bli "ljudkrig" i bostäder ifall någon börjar störa, hade lite sånt på förra stället där jag bodde, där man skulle bräcka varandra. Rätt barnsligt, men det finns väl inget som man blir så triggad av som när någon spelar musik (som man själv hatar) på jättehög volym

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27" / Ipad Pro 11" 2024

Permalänk
Proffsmoddare

Frugan var ute med bilen igårkväll, åkte på macken för att handla. Efter hon handlat färdigt står hon bakom en bil väntandes på att få åka ut från macken. Killen i bilen framför är påväg ut när han ser några kompisar och stannar för att prata med dom, börjar backa bakåt, rakt in i våran bil.

Enligt frugan skämdes han och visste knappt vad han skulle säga. Han hade ingen aning om hur man gjorde skadeanmälan och frugan var också lite osäker, så hon ringde och jag sa hon skulle ta killens uppgifter.

Kofångaren fick sig repor, regskylten bucklig samt uttaget för motorvärmarkabeln var helt sprucket och intryckt. Ringde upp han när jag hon kom hem, jag var inte arg då direkt, de blir ju försäkringsärende så de mesta löser sig ju tänkte jag. Men aldrig pratat med någon så dryg person, bara malde på om hur de inte var hans fel, hur frugan stått för nära bakom osv.

Nu stod ju hon helt still, inte onormalt nära och han backade in, så hur som helst är det ju hans fel enligt mig. Jag röt ifrån och sa att hur som helst, vems fel de än är så måste man ju göra en skadeanmälan, sen är de upp till försäkrinsbolagen att bestämma vems fel de var.

Får se om han är lika stöddig när man sitter face to face och ska fylla i skadeanmälan.

Snorungar.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Vägledare

Är så nervös att jag inte kan sitta still längre. Imorgon åker jag till Australien för att jobba. Är inte alls orolig inför resan, att jag ska till ett nytt ställe eller jobbet utan det faktum att jag första dagarna ska bo på ett hostel.... Det är SÅÅ långt utanför min komfortzon att jag tänker knappt förstår att jag tagit beslutet om att göra detta, haha. Paniken över att behöva dela sovrum med personer jag inte känner och att under ett par dagar inte ha något privatliv. Whoa, hur ska detta gå?!?! Återkommer med uppdatering om jag har överlever panikattackerna

Permalänk
Medlem

@Miikks
Du kommer ha den roligaste tiden i ditt liv! Jag tog en månad i Thailand i våras och gud vad roligt jag hade, för roligt tycker jag.

Jag sticker till Australien i början av Januari och fram tills dess är det bara jobb! Mitt problem är att mina kompisar som jag hänger med under dagarna jobbar samma jobb och vi har aldrig ledigt samma dag, jag tror vi kommer få totalt EN gemensam ledig dag fram tills min resa.... Mina lediga dagar har gått från att vara spänningsfyllda till extremt långtråkiga. Jag vet inte vad jag ska ta mig till, antingen jobbar jag eller så sitter jag hemma ensam och kan inte göra något nämnvärt eftersom polarna jobbar...

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av neytiri:

Fruktansvärt trött på grannen precis ovanför vår lägenhet, en 75+ dam som lirar dragspel i ett jäkligt lyhört hyreshus.

Jag och min sambo var relativt nyinflyttade vid denna tiden förra året då jag blev väckt runt kl 10 på en lördagmorgon av att hon drog igång och tänkte att jag måste säga något. Gick upp och var trevlig, som man bör, och meddelade att det hörs extremt tydligt neråt och att det kanske inte är jättelämpligt att dra igång såpass tidigt en lördagmorgon (I min värld är kl 10 en lördag rätt tidigt, om man vill sova ut åtminstone). Inga problem, hon var jättetrevlig och förstod till 100 %.

När min sambo sedan kom hem cirka fyra månader senare från utlandsstudier (vi båda är studenter) så sitter hon hemma och studerar en dag medan jag är i skolan. Alla som vet hur högskolan fungerar vet också att det är en hel del studier på egen hand vilket blir hemma oftast. Hursomhelst så drar hon igång, och redan då är vi båda ganska trötta på det jäkla dragspelet, det är ju trots allt ett ganska tungt och jobbigt ljud, och min sambo bestämmer sig för att gå upp och kolla hur länge hon tänkt spela osv. Detta för att eventuellt skjuta på studerandet och göra något annat under tiden. Istället för den förstående tonen hon hade mot mig så går hon till attack mot min sambo och mer eller mindre skriker ur sig saker som "Jag tänker då inte flytta!", "det var fan vad ni klagar", "Jag får spela hur mycket jag vill och jag tänker aldrig flytta". Min sambo blir chockad då jag berättat att hon är lätt att prata med osv och förklarar situationen att vi är studenter och ville bara veta hur länge hon tänkt spela för att istället kunna göra något annat under tiden. Men käringen fortsätter med sin taskiga attityd och drar igen dörren. Nu hade bägaren runnit över för oss båda samtidigt som vi inte visste vad vi skulle göra.

Spelandet fortsätter i alla fall varje dag, som det brukar och ett par veckor senare kommer fastighetsskötaren för att fixa till vårt badkar varpå han säger att grannen ringt och "klagat" på oss. Fastighetsskötaren är visserligen ganska förstående åt vårt håll också, även om han aldrig har hört hur det låter och säger bara något i stil med "hon får spela tyvärr", "vi kanske borde sagt att det var lyhört innan ni tog denna lägenheten". Suck.

Som om inte spelandet varje dag var nog, en-två gånger i veckan har hon besök av en-två musikanter till som drar igång en miniorkester och stampar takten i golvet och allt vad det heter.

Det ska tilläggas att hon spelar två-tre timmar om dagen men det är tillräckligt länge för oss då tålamodet är nere på noll för denna idiot, ursäkta uttrycket men jag bara hatar människor som yrkar på sin rätt utan förståelse för andra människor. Det hade varit en helt annan femma om hon var tillmötesgående och förstående.

Är bara så trött på detta så jag ville skriva av mig lite.

Av ren nyfikenhet, hur länge är det ok att spela instrument? Kommer nämligen flytta in i lägenhet snart och spelar blåsinstrument. Spelar dock max 30 minuter per dag. Är det störande för grannarna? (Har bara bott i villa)

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Av ren nyfikenhet, hur länge är det ok att spela instrument? Kommer nämligen flytta in i lägenhet snart och spelar blåsinstrument. Spelar dock max 30 minuter per dag. Är det störande för grannarna? (Har bara bott i villa)

Beror nog mera på tiden du gör det och vilken typ av grannar du har...

Själv hade jag för många år sedan en kvinna som var präst till granne. Själv jobbade jag skift till kl. 00.00 på natten och gick väl och la mig runt kl. 02.00. Men kl. 09.00 varje morgon drog hon igång och plinkade på sin gitarr och sjöng halleluja-sånger, precis på andra sidan väggen där jag hade min säng.......

På samma ställe var det ganska mycket ljud nästan dygnet runt, så jag vande mig ganska snabbt. Men ville jag ha tyst, så drog jag upp stereon så rutorna vibrerade i någon minut. Sen var det knäpptyst i hela huset..

Ett annat ställe hade jag en liten inflyttningsfest på eftermiddagen och det knackades på nästan direkt. En kvinna som sa att hon höll på och söva sitt barn. Sa upp den lägenheten nästa dag..

Mina nuvarande grannar är väl i stort sett döva, så har inte så mycket bekymmer... Men brukar fråga ibland om man stör och att de inte ska vara rädda för att säga till.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Beror nog mera på tiden du gör det och vilken typ av grannar du har...

Själv hade jag för många år sedan en kvinna som var präst till granne. Själv jobbade jag skift till kl. 00.00 på natten och gick väl och la mig runt kl. 02.00. Men kl. 09.00 varje morgon drog hon igång och plinkade på sin gitarr och sjöng halleluja-sånger, precis på andra sidan väggen där jag hade min säng.......

På samma ställe var det ganska mycket ljud nästan dygnet runt, så jag vande mig ganska snabbt. Men ville jag ha tyst, så drog jag upp stereon så rutorna vibrerade i någon minut. Sen var det knäpptyst i hela huset..

Ett annat ställe hade jag en liten inflyttningsfest på eftermiddagen och det knackades på nästan direkt. En kvinna som sa att hon höll på och söva sitt barn. Sa upp den lägenheten nästa dag..

Mina nuvarande grannar är väl i stort sett döva, så har inte så mycket bekymmer... Men brukar fråga ibland om man stör och att de inte ska vara rädda för att säga till.

Precis så gjorde jag igår natt när min granne fick för sig att för 3.e natten i rad gå runt och möblera om i hela sin lägenhet halv ett på natten.... Men då bankade jag istället i vägen så att alla rutorna vibrerade och sen blev det knäpptyst Däremot så är min hand nästan helt bortdomnad och lite blå till färgen men det får man tåla =O

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Precis så gjorde jag igår natt när min granne fick för sig att för 3.e natten i rad gå runt och möblera om i hela sin lägenhet halv ett på natten.... Men då bankade jag istället i vägen så att alla rutorna vibrerade och sen blev det knäpptyst Däremot så är min hand nästan helt bortdomnad och lite blå till färgen men det får man tåla =O

Slå med handen har jag nog aldrig gjort, kanske för att jag behöver mina händer eller för att jag är lat.. vet inte.
Lättare att bara vrida på en volymkontroll.

Bodde längst ner i ett 4:a våningshus med två trappuppgångar. Dagen efter jag gjort så en gång, mötte jag en granne ute på gården som frågade om jag hade hört någon spela något vidrigt högt tillfälligt kvällen innan.. Äh, nää..
Visade sig att han bodde högst upp och längst ut i andra trappen.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag blir lite deprimerad av att hålla min budget Att när man kollar över hur mycket man spenderar på en månad gör så att det känns som man aldrig kommer att kunna spara något stort:P Det räcker bara med att ett nytt grafikkort släpps så försvinner pengarna antar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Jag blir lite deprimerad av att hålla min budget Att när man kollar över hur mycket man spenderar på en månad gör så att det känns som man aldrig kommer att kunna spara något stort:P Det räcker bara med att ett nytt grafikkort släpps så försvinner pengarna antar jag

Har ett sparkonto där man bara kan ta ut en gång per år.. Mitt problem är att jag inte sätter in något.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Vägledare

@Alexander7938: Tack för ditt svar, det lugnar ska jag säga. Även om man läst många "det löser sig"-svar från andra så betyder det extra mycket att höra det från en annan på Sweclockers Kanske syns vi på andra sidan jordklotet, vem vet hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Frugan var ute med bilen igårkväll, åkte på macken för att handla. Efter hon handlat färdigt står hon bakom en bil väntandes på att få åka ut från macken. Killen i bilen framför är påväg ut när han ser några kompisar och stannar för att prata med dom, börjar backa bakåt, rakt in i våran bil.

Enligt frugan skämdes han och visste knappt vad han skulle säga. Han hade ingen aning om hur man gjorde skadeanmälan och frugan var också lite osäker, så hon ringde och jag sa hon skulle ta killens uppgifter.

Kofångaren fick sig repor, regskylten bucklig samt uttaget för motorvärmarkabeln var helt sprucket och intryckt. Ringde upp han när jag hon kom hem, jag var inte arg då direkt, de blir ju försäkringsärende så de mesta löser sig ju tänkte jag. Men aldrig pratat med någon så dryg person, bara malde på om hur de inte var hans fel, hur frugan stått för nära bakom osv.

Nu stod ju hon helt still, inte onormalt nära och han backade in, så hur som helst är det ju hans fel enligt mig. Jag röt ifrån och sa att hur som helst, vems fel de än är så måste man ju göra en skadeanmälan, sen är de upp till försäkrinsbolagen att bestämma vems fel de var.

Får se om han är lika stöddig när man sitter face to face och ska fylla i skadeanmälan.

Snorungar.

Är andra personens fel oavsett vad han säger, backar man in i någon är det alltid den som backar som gör fel. Varit själv med om en situation där en bil kom från mötande håll, svängde över till mitt körfält och stannade just bakom mig när jag skulle backa. Trodde han körde om en bil så backade rakt in i honom och försäkringsbolagen sa att oavsett situation så är det mitt fel då jag ska ha full uppsikt när jag backar.
Lärde mig dock en sak, BMW E30 är väldigt osäkra bilar då min Mitsubishi Galant fick en liten buckla och en trasig lampa medan hans bil inte kunde stänga bagageluckan och ena bakdörren. Notera att det var inga höga hastigheter jag backade i.

Kom på att det här hände för 11 år sedan, herregud vad tiden går, nu har jag även en god orsak till att skriva i denna tråd.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Om än en liten bagatell, så riktigt sur på den höstförkylning som nu drabbat mig. Fan också, har inte tid med sådant skräp!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305