Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

@kronwalled: Låter bra!

@Gustenrocks: Kul att du är nöjd, antar att det inte är superstor skillnad mellan dessa.

@anon5930: Jag misstänker att jag kommer ligga över 144 FPS med ett 1070 då det blir 1080p samt att jag sällan lägger settings på ultra, snarare medium/low.

Har ju min Dell 2209WA som är IPS och kommer få åka upp bredvid den andra någon gång i framtiden, så man har något vettigt att kolla filmer och photoshoppa med.

Beställer en nu, tack för era kommentarer!

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Mja, för någorlunda låg så.

Hehe okej

Permalänk
Skrivet av laudanum:

http://www.nordichardware.se/test/test-fem-radeon-grafikkort-...

Där kan du jämföra med en variant av RX460 mot starkare kort. I ultra på 1920x1080 verkar den ha svårt att driva BF4 i alla fall. Sänk inställningarna så bör det rulla på hyfsat. BF1 kanske är lite mer krävande dock.

Okej. Ja jag tror jag hoppar det där. Kanske kan få tag i ett bättre beggat för samma pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas Sandström:

Okej. Ja jag tror jag hoppar det där. Kanske kan få tag i ett bättre beggat för samma pengar.

För en tusing kan du, om du har tur, få tag på ett 780ti/290(x).

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Webhallen kör ju AOC G2460PF för 1990kr (endast idag) och visst borde man slå till?

Vill bara ha en skärm med 144hz, skiter i alla sync-tekniker (hade det funnits en g-sync i samma prisklass, fine) och tänker skaffa ett 1070 i samband med detta. Det skall spelas och inget annat i princip.

Annars är det MG248Q som jag har tänkt köpa när den går ner på ~2600 kr.

Vad säger ni?

Hade verkligen rekommenderat att du väntar till Black Friday. 144Hz-skärmar kommer säkerligen sänkas till 1490kr, eller så köper du en bättre skärm som sänks till 1990kr. Det vore dumt att köpa något så nära Black Friday.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av drwlz:

@kronwalled: Låter bra!

@Gustenrocks: Kul att du är nöjd, antar att det inte är superstor skillnad mellan dessa.

@anders190: Jag misstänker att jag kommer ligga över 144 FPS med ett 1070 då det blir 1080p samt att jag sällan lägger settings på ultra, snarare medium/low.

Har ju min Dell 2209WA som är IPS och kommer få åka upp bredvid den andra någon gång i framtiden, så man har något vettigt att kolla filmer och photoshoppa med.

Beställer en nu, tack för era kommentarer!

Du har ett snabbare kort än mig så borde gå bra.
1920x1080 är ju ingen direkt superkrävande upplösning idag så tearing bör vara ett icke-problem, speciellt med sänkta inställningar.

Låter vettigt det.

Skrivet av Zapa:

Hade verkligen rekommenderat att du väntar till Black Friday. 144Hz-skärmar kommer säkerligen sänkas till 1490kr, eller så köper du en bättre skärm som sänks till 1990kr. Det vore dumt att köpa något så nära Black Friday.

Risken finns ju att att de skärmar som skulle kunna vara aktuella fortfarande inte går under 1990kr. Nog kan man göra fynd, jag gjorde det själv förra året, men risken är att det man nu hoppas hitta inte har något pris utöver det ordinarie och om det har det så är den istället slutsåld.

Annars håller jag dock med om att det är bra att vänta om man har möjlighet till det.

Permalänk
Medlem

@Zapa: Förra årets BF var så sjukt dålig att mina förväntningar är lika med 0. Lika bra att slå till känner jag.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

@Zapa: Förra årets BF var så sjukt dålig att mina förväntningar är lika med 0. Lika bra att slå till känner jag.

Beror på vad du sökte, själv köpte jag ett Samsung 850 Evo 250GB för 499kr, under 2kr/GB för den klart bästa SSD i dess prisklass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Beror på vad du sökte, själv köpte jag ett Samsung 850 Evo 250GB för 499kr, under 2kr/GB för den klart bästa SSD i dess prisklass.

Såklart, fanns en del bra klipp men tyckte överlag att det var rätt uselt...

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag eller är Webhallen lite sega i kolan? "Till OCH MED imorgon" betyder idag inklusive morgondagen. Är det inte blott ett tillfälligt fel så är Webhallens svenskkunskaper patetiska(TheMuffinMan direktciterar Webhallen Sverige AB).

Citat:
Skrivet av TheMuffinMan:

Webhallen kör facebook kampanj på AOC G2460PF 24"
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/240807-a...
"144 Hz Gamingskärm med Freesync från AOC för endast 1 990:-
Ordinariepris är 2 690 kr, kampanjpriset gäller till och med imorgon."

Billigast på prisjakt är 2 611:-.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3328710

*MOD*
La till länk, Tack Danieleet, - Mod /DavidtheDoom

@EDIT

Med vänliga hälsningar
r3mpuh

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa ett ASUS Z170 PRO GAMING hos Inet idag innan deras kampanj går ut och sedan sälja Mafia III koden. Då bör jag hamna runt 1100 :- kr för ett ganska vettigt mobo. Detta kommer bli första inköpet för ett helt nytt system och resterande inköp kommer göras då bra deals dyker upp från nu fram till BF eller längre, ingen stress. Men jag funderar på om jag istället ska vänta även med moderkortet till BF, samtidigt har jag svårt att se att det dyker upp ett bättre pris på ett Z170-kort då mtp att det är rea på kortet nu + en kod jag kan sälja. Vad tror ni, vänta eller inte?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av r3mpuh:

Är det bara jag eller är Webhallen lite sega i kolan? "Till OCH MED imorgon" betyder idag inklusive morgondagen. Är det inte blott ett tillfälligt fel så är Webhallens svenskkunskaper patetiska(TheMuffinMan direktciterar Webhallen Sverige AB).

Det är väl bara att fråga webhallens representanter i lämplig kanal? Dock hade jag kanske valt att uttrycka mig annorlunda då ovan låter lite onödigt otrevligt.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Hade verkligen rekommenderat att du väntar till Black Friday. 144Hz-skärmar kommer säkerligen sänkas till 1490kr, eller så köper du en bättre skärm som sänks till 1990kr. Det vore dumt att köpa något så nära Black Friday.

Är ändå mycket tveksam till att priserna ska gå under 1990 på black friday, möjligtvis 1750.
De billigaste 144hz ligger runt 2500 idag. För att komma ner till 1500 krävs en 40% prissänkning, tveksam på att butikerna har en sån marginal. Möjligtvis om de kör 144 hz som lockvaror vilket känns tveksamt. Isåfall kanske att man kan få någon av de bättre 144hz skärmarna till dryga 2000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Du har ett snabbare kort än mig så borde gå bra.
1920x1080 är ju ingen direkt superkrävande upplösning idag så tearing bör vara ett icke-problem, speciellt med sänkta inställningar.

Låter vettigt det.

Risken finns ju att att de skärmar som skulle kunna vara aktuella fortfarande inte går under 1990kr. Nog kan man göra fynd, jag gjorde det själv förra året, men risken är att det man nu hoppas hitta inte har något pris utöver det ordinarie och om det har det så är den istället slutsåld.

Annars håller jag dock med om att det är bra att vänta om man har möjlighet till det.

Skrivet av Gatu:

Är ändå mycket tveksam till att priserna ska gå under 1990 på black friday, möjligtvis 1750.
De billigaste 144hz ligger runt 2500 idag. För att komma ner till 1500 krävs en 40% prissänkning, tveksam på att butikerna har en sån marginal. Möjligtvis om de kör 144 hz som lockvaror vilket känns tveksamt. Isåfall kanske att man kan få någon av de bättre 144hz skärmarna till dryga 2000.

Skrivet av Xizten:

Funderar på att köpa ett ASUS Z170 PRO GAMING hos Inet idag innan deras kampanj går ut och sedan sälja Mafia III koden. Då bör jag hamna runt 1100 :- kr för ett ganska vettigt mobo. Detta kommer bli första inköpet för ett helt nytt system och resterande inköp kommer göras då bra deals dyker upp från nu fram till BF eller längre, ingen stress. Men jag funderar på om jag istället ska vänta även med moderkortet till BF, samtidigt har jag svårt att se att det dyker upp ett bättre pris på ett Z170-kort då mtp att det är rea på kortet nu + en kod jag kan sälja. Vad tror ni, vänta eller inte?

Håller med, finns ingen anledning att vänta (nu verkar ju priset gått upp iaf så hoppas ev spekulanter slog till) på BF när sådana här deals dyker upp. Visst finns det en liten chans att en produkt i samma kategori och prissegment sänks till ännu lite lägre nivåer, men det är att gambla hejvilt. Dessutom är både skärm (har inte riktigt bra koll på dessa gamingskärmar, men min uppfattning) och moderkortet vara en av, eller den mest, åtråvärda produkterna i sin klass.

Du kan säkert få ~300kr för koden, vågar nästan satsa pengar på att du inte hittar det moderkortet billigare än tusenlappen inom ett överskådlig framtid.

Båda dessa skulle jag klassificera som bra deals om de dök upp under självaste BF.

Permalänk
Medlem

Jag slog till på moderkortet, dags att hålla ett öga på deals för resten av systemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av willienelpson:

Urbanears Hellas, Bluetooth headset med 14h batteritid 599:- På Sportamore
Finns någon enstaka mindre webshop som har dem för ett par hundra mer annars går de för 1190:- hos de större aktörerna. Prisjakt

Slut på Svarta, finns i grå, blå och vit

Kan verkligen rekommendera denna hörlur. Så sjukt lätt och materialet gör så att den "andas" sjukt bra. Med andra ord så blir inte hörluren svettig när Du har den liggandes mot örat som andra hörlurar lätt kan bli med skinn eller tyg.

Den har dessutom riktigt bra batteri-tid och låter fantastiskt bra!
Swipe funktionen på sidan av örat är också helt underbart, vilket innebär att Du kan swipe:a fram/bak för att byta låt (Du slipper ta upp mobilen), och upp/ned för att höja/sänka volymen. Du kan även one-tappa för att svara på samtal, och dubbel-tap för att lägga på.

Mycket bra hörlur helt enkelt, nu till kalaspris!

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem

Ska man köpa sig ett 1060 Strix för 2949kr nu på webhallen eller vänta till Black friday? (kommer även åka till usa den helgen så kanske finns möjlighet till ännu bättre deals där trots dollarns pris?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juilt:

Köpte idag en Huawei P9 Lite hos Telia för 1510kr.

Billigast på prisjakt är för 2490kr, men Telia tar 1990kr om man samtidigt tar emot ett kontantkort. Därtill har de en kampanj f.n. där man får 480kr extra inbyte på mobiler och jag lämnade in en gammal clamshell-modell med värde 0kr.

(Uppdatering/Förtydligande: Kampanjen +480kr inbyte är kopplat till just denna telefonen)

Hur är dina första intryck? Vad hade du tidigare?

Jag är lite sugen på att byta lur och med de här två kampanjerna blir det ett svårslaget pris.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

@zarkov: Det är en present som öppnas på söndag så jag vet inte. Men för priset jag fick så är jag ganska säker att den uppfyller förväntan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasse:

Ska man köpa sig ett 1060 Strix för 2949kr nu på webhallen eller vänta till Black friday? (kommer även åka till usa den helgen så kanske finns möjlighet till ännu bättre deals där trots dollarns pris?)

Black Friday kommer säkerligen slå det priset med mycket. Förra året sänktes 970 från 3200 till 2500kr i CDON, så ett 1060 kommer säkerligen säljas för runt samma summa.

Om du köper utomlands får du även inte butiksgarantin utan får istället skicka direkt till företaget bakom GPU:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juilt:

@zarkov: Det är en present som öppnas på söndag så jag vet inte. Men för priset jag fick så är jag ganska säker att den uppfyller förväntan.

Ah, då förstår jag.

Det enda som får mig att tveka är egentligen att den är snudd på för billig, jag vet inte riktigt hur stora förhoppningar man kan ha. Jag har en Samsung A5 på jobbet som jag aldrig blivit riktigt kompis med så frågan är om det är någon egentlig skillnad. Har en iPhone 6 idag som börjar krångla men jag vet inte om jag tycker om det är värt pengarna att byta upp mig till en sjua.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Jahapp.. Olyckligt så höll min AOC som webhallen hade med 144hz i cirka 2 timmar.. Efter 1 reboot så verkar något hänt med antingen själva komponenterna.. Då jag fick ca 120+ pixlar döda, och det är ett stort rött streck vänster om skärmen.. Aja tur att webhallen hanterar sitt garanti ärende snabbt! Direkt på morgonen fick jag en fraktsedel skickad till mig:)

Någon mer som upplevt problem med skärmen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Vasse:

Ska man köpa sig ett 1060 Strix för 2949kr nu på webhallen eller vänta till Black friday? (kommer även åka till usa den helgen så kanske finns möjlighet till ännu bättre deals där trots dollarns pris?)

Verkar som att de snålar lite och väljer att inte skicka med Mafia-koden med denna deal, annars hade det varit givet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

därför för priset gäller ENDAST i butik... står klart och tydligt.

Kommentarer tas ENDAST i denna tråd... står klart och tydligt.

Permalänk

Någon som beställde Battlefield 1 från ICA fått hem det?

2-4 dagar hette det, vilket nu passerat med marginal utan att jag hört att dyft annat än att jag fick ett mail i tisdags om att min order "behandlas". En öm behandling av tiden att döma.

Nu är det ju inte jättebråttom, men mest lite nyfiken på om någon fått det levererat?

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Skrivet av marmeladov:

Någon som beställde Battlefield 1 från ICA fått hem det?

2-4 dagar hette det, vilket nu passerat med marginal utan att jag hört att dyft annat än att jag fick ett mail i tisdags om att min order "behandlas". En öm behandling av tiden att döma.

Nu är det ju inte jättebråttom, men mest lite nyfiken på om någon fått det levererat?

Jag beställde också därifrån och har inte ens fått mail om att det skickats.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Laptop har börjat komma med 1060 3gb nu.
12990kr på kampanj hos Webbhallen för en asus var inte så farligt förutsatt att 1060 3gb presterar på ett ungefär liknande i laptop och i desktop.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/253865-a...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Mattecoach
Skrivet av zarkov:

Ah, då förstår jag.

Det enda som får mig att tveka är egentligen att den är snudd på för billig, jag vet inte riktigt hur stora förhoppningar man kan ha. Jag har en Samsung A5 på jobbet som jag aldrig blivit riktigt kompis med så frågan är om det är någon egentlig skillnad. Har en iPhone 6 idag som börjar krångla men jag vet inte om jag tycker om det är värt pengarna att byta upp mig till en sjua.

Tror den funkar helt okej, men beror ju på vad man har för krav.

Jag hade tills nyligen en Oneplus One. Funkade absolut tillräckligt för mig, det enda var att jag ville ha stöd för 2 SIM.
Riktigt skönt att kunna ha både privat och jobb i samma telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Jahapp.. Olyckligt så höll min AOC som webhallen hade med 144hz i cirka 2 timmar.. Efter 1 reboot så verkar något hänt med antingen själva komponenterna.. Då jag fick ca 120+ pixlar döda, och det är ett stort rött streck vänster om skärmen.. Aja tur att webhallen hanterar sitt garanti ärende snabbt! Direkt på morgonen fick jag en fraktsedel skickad till mig:)

Någon mer som upplevt problem med skärmen?

Skickades från m.sweclockers.com

riktig tråkigt :/ min funkar kanon än så länge! dock så efter ja uppgraderade drivrutinerna till grafikkortet så flimmrar min andra skärm(den som va min main skärm innan denna) testade installera dom gamla drivrutinerna men blinkar fortf lite..

hoppas du får en ny fungerande snarast!!