Blizzard gör första Diablo i Diablo III

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Rekar Grim Dawn. Det har vad som efterfrågas

Verkligen! Grim Dawn är riktigt välgjort! Synd bara att de är så få som spelar det

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Jag är på Blizzcon och var på panelen 20 year anni där de visade gameplay... vet inte riktigt vad de tänkte men det är ingen "remake" de har i princip gjort om AIn och grafiken samt lagt till de nya bossarna. Kartorna är helt annorlunda, det finns ingen gammal tristram med NPCs osv... skittråkigt. Sen har de retro UI osv och 8 directions istället för 360 så animationer o allt såg inte bra ut i nya motorn haha , de kallar det för "retro mode" men vetifan. Hoppas jag har fel men det såg inte kul ut alls när de visade upp det.

Får väll testa på PTR nästa vecka

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Hmm hade hellre sett ett Diablo 4

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Kommer ju inte ens kunna lira orginal klasserna Warrior, rogue och sorc,
Synd att det inte är en riktigt remastered

Permalänk
Medlem

Såååååå.... Allt de gör på 20-årsfirandet och hypen som kommit är en uppdatering till den minst intressanta i serien?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Såååååå.... Allt de gör på 20-årsfirandet och hypen som kommit är en uppdatering till den minst intressanta i serien?

Man kanske inte skall gnälla allt för mycket. Spelet är trots allt gratis för den som äger ROP.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Man kanske inte skall gnälla allt för mycket. Spelet är trots allt gratis för den som äger ROP.

En standalone remaster hade nog många uppskattat mera.

Permalänk
Medlem

Såg nu också att man ska få betala för att få Necromancern. Finns inte på kartan.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPlow:

Men vad gör Blizzard? T o m jag som inte ens har spelat något av Diablo-spelen har tillräckligt stor koll på att de flesta som är ett fan av serien helst skulle vilja se Diablo 2 som en remake, inte Diablo 1...

Ja men då som en "fristående remake", inte integrerat i diablo3...

Ja tycker det här ska bli jättekul:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

En standalone remaster hade nog många uppskattat mera.

Så är det säkert, men en sådan hade med största sannolikhet inte varit gratis eller vad tror du? Nu bygger man ju förmodligen mestadels på redan befintligt kod, artwork etc.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Inaktiv

Lite roligt ska det ändå bli att prova detta

Permalänk
Medlem

Fan va alla ska klaga då. Fattar ni inte att D1 är bara början av en rad remakes som är på gång. Att de börjar med ettan handlar helt klart om story.. Sen sa de faktiskt att D1 i D3 ska vara nerlåst med funktioner så att känslan inte försvinner.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg en tid då nya spel gjordes, och inte bara remakes och remasters. Det var tider det.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Såååååå.... Allt de gör på 20-årsfirandet och hypen som kommit är en uppdatering till den minst intressanta i serien?

Vore väl rätt konstigt om de skulle uppmärksamma 20 års jubileumet för Diablo med något annat än just Diablo? Man släpper också spelet gratis för spelare som har Diablo 3 med tillägg.

Ibland känns det som om folk bara klagar för att ha något att klaga på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/havoc

Permalänk

Det är inte en remake.. De har gjort en dungeon i Diablo 3 som ska ha "liknande" känsla som Diablo. De använder fortfarande samma art assets som Diablo 3, förutom ett par monster modeller och bossarna då. Sen har de lagt på ett pixel filter som ska ge det en "retro" känsla.

Permalänk
Medlem

Helt okej, men hade gärna set att necromancern också var gratis. Kanske blir ett köp iaf men 100 kr är nog min smärtgräns där. Om det inte kommer någon ytterliggare content patch vill säga.

Permalänk
Medlem

Grejen är ju den att det inte kommer kännas som ett diablo 1, utan mer som en ny akt för diablo 3. Det är ju bara storyn från d1 som kommer till d3 om jag inte fattat fel? Och styrningen.

Men det är klart att man kommer testa det, gratis är gott.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Ok vänta lite här nu. Folk vill ha en HD-remake på Diablo 2, så att man kan få känslan från det gamla spelet fast med ny teknik. Istället får vi inslag från diablo (1), med pixelering och sämre rörelsemönster? Nackdelarna med de gamla spelet är ju knappast något de ska skylta med som content i en "remake", eller vad de nu vill kalla det.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Läste en rolig kommentar på deras forum. "Not even a necromancer can revive diablo3"
Gav mig ett gött skratt

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

En kul grej de gör o jag förstår att de inte kan rekommendera The Hell eftersom det bygger på Hellfire fast jag tror inte detta kommer bli lika bra som The Hell.

Många ser nog på Diablo med rosafärgade glasögon. Det var grymt när det kom, men inte nu längre....

Jag lirade t.o.m The Hell, en mod som förbättrar det nåt enormt!

+Byta mellan två uppsättningar vapen/sköld.
+MYCKET svårare! Till bristningsgränsen skulle jag säga!
+Ny A.I
+"Clicker", ett litet program som gör att man kan hålla inne musknappen istället för att klicka som en stolle.
+Fler klasser, Gladiator och Assassin
+Två nya områden efter Hell: Abyss och Hive
+Stash. En för aktuell karaktär o en för alla karaktärer
+Ny musik! Riktigt bra också.

Läs på sajten istället. Finns mer än vad jag berättat.

Dock efter jag kommit till sista nivån så inser man att det fortfarande är Diablo....Inga färdigheter (skills) vilket gör det rätt trist....
The Hell är alltså en superb uppdatering och det är väl som att ta en 486 DX 66Mhz o sätta den i ett modernt chassi med stark kylning o alla de bästa komponenterna till den. Fast till slut så är det ändå en 486a....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Inaktiv

Det är ju ingen remake utan bara en riktigt dålig mod som kickar igång när man går in i en portal i Tristan.
För första gången så tycker jag Blizzcon sög rejält. De tog bort allt det roligt så som "behind the scenes" och la till e-sports... som förövrigt var gratis... vilket introt också var.... så vad betalade jag för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Själv så har jag alltid ansett att Diablo var bättre än Diablo 2. Men jag är inte något stort fan av serien i övrigt dock.

Och själv har jag alltid ansett att Diablo 2 är bättre än D1 och D3, smaken är som baken.

Förövrigt, förmodligen den sämst Blizzcon genom tiderna, inga riktigt stora reveals, känns som man kunde gjort något bättre för dom 30 euro som den virtuella biljetten kostade i år.
Hade förväntat mig minst en D3 exp, eller en riktig HD remake av D2, inte en D1 remake som bygger på D3..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske är det så att Blizzard inte vågade sig på att göra en remake av D2 så enkelt som de gjort nu med D1 i D3.
Alltså, att de har en mer seriös remake av D2 på gång som är mer välgjord eftersom att fanbasen kräver en bra lägstanivå?

Hoppas oavsett på att Blizzard släpper sitt störtlöjliga agerande med 21:9-skärmar som de av outgrundlig anledning försöker motarbeta...

Aja, vi får väl se vad som kommer framöver.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Det är ju ingen remake utan bara en riktigt dålig mod som kickar igång när man går in i en portal i Tristan.
För första gången så tycker jag Blizzcon sög rejält. De tog bort allt det roligt så som "behind the scenes" och la till e-sports... som förövrigt var gratis... vilket introt också var.... så vad betalade jag för?

Känner exakt samma sak, årets Blizzcon var en stor besvikelse. Förmodligen den sämsta av alla 10 Blizzcons.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av muSashi:

Känner exakt samma sak, årets Blizzcon var en stor besvikelse. Förmodligen den sämsta av alla 10 Blizzcons.

Helt klart. Jag fick en sådan bismak av deras låga kvalitet jag nu ifrågasätter min tilltro till Blizzard.

Permalänk
Medlem

@elajt_1: Tror inte folk har problem med att betala för content, utan snarare att det inte kommer finnas så mycket att köpa.

Permalänk
Medlem

@havoc: Tror folk gärna hade betalat för att se en riktig remake/uppdatering av Diablo. Snarare än att få något halvdant gratis.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oneone:

Jag är på Blizzcon och var på panelen 20 year anni där de visade gameplay... vet inte riktigt vad de tänkte men det är ingen "remake" de har i princip gjort om AIn och grafiken samt lagt till de nya bossarna. Kartorna är helt annorlunda, det finns ingen gammal tristram med NPCs osv... skittråkigt. Sen har de retro UI osv och 8 directions istället för 360 så animationer o allt såg inte bra ut i nya motorn haha , de kallar det för "retro mode" men vetifan. Hoppas jag har fel men det såg inte kul ut alls när de visade upp det.

Får väll testa på PTR nästa vecka

Jag hoppas Blizzard får smaka på sin egna medicin. Ända sedan de kickade Blizzard North har de varit helt fel ute.

Skrivet av Blaze84:

Äntligen, den första har alltid varit den bästa i serien för mig! Fastnade aldrig för 2an riktigt och 3an vet ju alla att det inte riktigt är Diablo.

För mig med även om jag diggade tvåan. Inget kan slå animationerna, miljöerna och känslan i D1. Slaktaren aka The Butcher var något som satte sig i min näthinna för all framtid.

Dessutom rekar jag denna genomgång med David Brevik om hur Diablo 1 blev till!

http://www.gdcvault.com/play/1023469/Classic-Game-Postmortem

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Jag hoppas Blizzard får smaka på sin egna medicin. Ända sedan de kickade Blizzard North har de varit helt fel ute.

För mig med även om jag diggade tvåan. Inget kan slå animationerna, miljöerna och känslan i D1. Slaktaren aka The Butcher var något som satte sig i min näthinna för all framtid.

Dessutom rekar jag denna genomgång med David Breivik om hur Diablo 1 blev till!

http://www.gdcvault.com/play/1023469/Classic-Game-Postmortem

I all välmening påpekar jag att han heter Brevik i efternamn. Breivik för tankarna till en avsevärt sämre människa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Jag är på Blizzcon och var på panelen 20 year anni där de visade gameplay... vet inte riktigt vad de tänkte men det är ingen "remake" de har i princip gjort om AIn och grafiken samt lagt till de nya bossarna. Kartorna är helt annorlunda, det finns ingen gammal tristram med NPCs osv... skittråkigt. Sen har de retro UI osv och 8 directions istället för 360 så animationer o allt såg inte bra ut i nya motorn haha , de kallar det för "retro mode" men vetifan. Hoppas jag har fel men det såg inte kul ut alls när de visade upp det.

Får väll testa på PTR nästa vecka

Det var precis detta jag var rädd för när jag såg öppningsceremonin av BlizzCon då de utannoncerade denna nyhet :(. När de nämnde att man kunde spela sina nuvarande karaktärer så förstod man detta skulle bli något katastrofalt.

Skrivet av Wolmer:

@havoc: Tror folk gärna hade betalat för att se en riktig remake/uppdatering av Diablo. Snarare än att få något halvdant gratis.

Exakt, jag hade lätt betalat ~$30 för en riktig remake med 1080 grafik och modern spelmotor.