Många tjänster i Windows/Msconfig inaktiverade - Går inte att återaktivera

Permalänk

Många tjänster i Windows/Msconfig inaktiverade - Går inte att återaktivera

Hej!

Har stött på ett för mig tidigare okänt problem! Jag upptäckte för ett par dagar sedan att under msconfig och Tjänster i Windows 10 Home är mängder av tjänster avaktiverade och det går inte att återaktivera dem, ok/verkställ är helgrå!
Idag gjorde jag en ren ominstallation formatering av windows och samma fel kvarstår! Känner någon annan till detta problem?
Jag vet inte orsaken och vill bara att det som ska vara igång ska vara igång. Har det med Windows 10 Home att göra? Har mest haft Windows 10 Pro

Kan ej välja och köra Normal Start utan hoppar tillbaks till Selektiv Start!

Permalänk
Medlem

Vad är problemet, och varför vill du att alla tjänster ska vara igång? Det är väl bara bra att allt inte är igång om du inte behöver det just nu?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Vad är problemet, och varför vill du att alla tjänster ska vara igång? Det är väl bara bra att allt inte är igång om du inte behöver det just nu?

Hej

Jag trodde att något blivit fel och att det var avvikande, haft problem med att det inte går att komma igång med ESU på denna dator men samtidigt funkar det på en annan laptop jag har, tänkte att det hängde ihop