Vad heter låten/filmen-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Tyvärr inget utav dessa, som sagt, säker på att filmen är gjord i början på 2000-talet, möjligen lite senare, såg filmen någon gång runt 09-2010 har jag för mig, detta var då en DVD som man fick använda sig av i en stuga som vi (familjen) hyrde alltså är den antagligen i alla fall något år äldre än 09 som max.

Lucky number slevin?
http://www.imdb.com/title/tt0425210/?ref_=nv_sr_1

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Tyvärr inget utav dessa

Misstänkte det då det var ganska vilda gissningar
Ibland tar man fel på ålder, så det var värt en chansning åtminstone.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W: Jag får ta och se om jag hittar några avsnitt av detta och Choujin Sentai Baratack

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

YASS! De är den! Tackar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

YASS! De är den! Tackar

Aha, så det är en hämndplott i den? Det hade jag ingen aning om. Måste se den nångång

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Aha, så det är en hämndplott i den? Det hade jag ingen aning om. Måste se den nångång

Tyvärr en spoiler då det inte är tänkt att man ska veta det men kom på det först när jag såg på trailern förut

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken låt som spelas här (46:33)? Har försökt få fram den på alla sätt och vis men inte lyckats..
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=q0R...

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Någon som vet vilken låt som spelas här (46:33)? Har försökt få fram den på alla sätt och vis men inte lyckats..
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=q0R...

Hehe dags att fråga igen nu?
Man tycker ju den inte borde vara så svår att hitta då man hör en hyfsad del av texten... Men det ÄR den!
Jag har textgooglat en hel del och inte fått någon match.
Det svåraste är nog att höra om han sjunger can eller can't. Min gissning är "I can't see you and I can't feel you" men får ingen vettig träff på det heller.
Har du provat köra musiken i nån sån där app som försöker lista ut vad den kommer från? Borde funka?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon slags Stone Sour - Hesitate cover?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Någon slags Stone Sour - Hesitate cover?

Jo, den låter dök förstås upp i alla sökningarna, men det låter inte riktigt rätt.. Vare sig textmässigt eller melodimässigt.
Tvivlar på att det är en cover på den, men allt är möjligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hehe dags att fråga igen nu?
Man tycker ju den inte borde vara så svår att hitta då man hör en hyfsad del av texten... Men det ÄR den!
Jag har textgooglat en hel del och inte fått någon match.
Det svåraste är nog att höra om han sjunger can eller can't. Min gissning är "I can't see you and I can't feel you" men får ingen vettig träff på det heller.
Har du provat köra musiken i nån sån där app som försöker lista ut vad den kommer från? Borde funka?

Haha jaså jag har frågat här också innan, såg bara att jag frågat i ett annat forum i början av 2014
Ja jag provade att köra den i Shazam men ingen träff där.. Verkar inte vara nån kändis iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Haha jaså jag har frågat här också innan, såg bara att jag frågat i ett annat forum i början av 2014
Ja jag provade att köra den i Shazam men ingen träff där.. Verkar inte vara nån kändis iallafall

Nått halvlitet Norskt band kanske, med tanke på videon? Jag kollade runt lite, men hittade inte rätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

YASS! De är den! Tackar

För övrigt producerad av allas vår Chris Roberts, som nu håller på med spelet Star Citizen

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

En dancelåt jag hörde på radion precis.. refrängen var kanske 'take me back to the time of 85'.

Nån som vet?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av chrono:

En dancelåt jag hörde på radion precis.. refrängen var kanske 'take me back to the time of 85'.

Nån som vet?

Beroende på radiokanal så kan de ha låtlistor på sin hemsida om du vet på ett ungefär när du hörde den. Sveriges Radio har iallafall listor på sina P-kanaler med länkar till bland annat Spotify.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

För några år sedan såg jag några sanslöst roliga kortfilmer på vad jag antar var Youtube. Jag tror serien hette Babyfox, men kan inte hitta nåt nu - så minns jag fel namn? Det var en rätt sjuk serie om en vidrig liten rävunge, läst på låtsasnorska av svenskar. Nån som vet om man kan se den nånstans idag?

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Jag har letat så otroligt mycket efter ett gammalt Filip & Fredrik klipp nu.
Det handlade om typ "den grinigaste mannen" som tydligen har varit väldigt upprörd över en vanlig felstavning i hans hemort eller något, och att han blivit förbjuden att skriva fler insändare om saken i den lokala tidningen.

Minns speciellt när han nämnde att Filip & Fredrik jobbar för "TV 5" och Filip rättar gubben med att säga "Kanal 5 säger vi faktiskt men vi är inte så noga med sånt där."

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

För några år sedan såg jag några sanslöst roliga kortfilmer på vad jag antar var Youtube. Jag tror serien hette Babyfox, men kan inte hitta nåt nu - så minns jag fel namn? Det var en rätt sjuk serie om en vidrig liten rävunge, läst på låtsasnorska av svenskar. Nån som vet om man kan se den nånstans idag?

Det är inte Fox Family?
https://www.youtube.com/watch?v=_KN5-ijmTlw
(verkade lite för enkel att hitta, så tvivlar... men man vet aldrig)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Jag har letat så otroligt mycket efter ett gammalt Filip & Fredrik klipp nu.

Måste vara kommunmannen

Permalänk
Medlem

@Roger W: Nej det var Baby Lo! Lo.. Fox.. Same same but different Rekommenderas! Finns på tuben, upplagt av Pleppo Toy eller vad de heter. Sanlöst roligt om man uppskattar lite ... simplare humor

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Texaco:

TACK! Kunde verkligen inte googla fram detta... du är bäst!

Permalänk
Medlem

Den förlorade (och mycket perversa) låten från barndomen

Hej Sweclockers.

För 10-12 år sedan när jag var pjuklarv och spelade onlinespel på Jesper.nu/hamsterpaj så cirkulerade en låt på forumet som jag och en polare lyssnade på medans vi lirade Freerider.

För någon vecka sedan kom den på tal och det hade vart trevligt, roligt, nostalgiskt, intressant(?) att höra den igen.

Den gick som följer.
Ordet "bajs" i någon minut, följt av ordet "kiss" i ytterligare någon minut, och slutligen "diarré" i några sekunder.
(Låttexten var bokstavligt talat, Bajs bajs bajs bajs, kiss kiss kiss kiss, diarré diarré diarré)

Jag har hittat en video som verkar vara låten, men den laddar inte.
http://jesper.nu/video/4449

Någon som vet vilken katastrof till låt det är jag beskriver och vet vart man kan lyssna på misären?

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Törs nästan satsa ena pungkulan på att det är en låt med "bandet" Tunnan & Moroten. Vilken är svårt att säga, då samtliga låtar mer eller mindre enbart handlar om detta delikata ämne.

En gammal goding med bandet i fråga är "äta farfars bajs"

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

@Ramsam:

tyvärr inte.

Exakt samma stil, men tyvärr.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Som @Ramsam säger är denna låt garanterat ett verk av Tunnan och Moroten! Problematiskt lär det bli att finna den specifika låten dock. Dessa pionjärer inom den svenska kiss- och bajsmusikbranchen har endast skrivit låtar om, ja; kiss och bajs.

Minns själv när man var klassens cooling och diggade Tunnan & Morotens Bajs I Bastun! B)

Lyckta till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Hej Sweclockers.

För 10-12 år sedan när jag var pjuklarv och spelade onlinespel på Jesper.nu/hamsterpaj så cirkulerade en låt på forumet som jag och en polare lyssnade på medans vi lirade Freerider.

För någon vecka sedan kom den på tal och det hade vart trevligt, roligt, nostalgiskt, intressant(?) att höra den igen.

Den gick som följer.
Ordet "bajs" i någon minut, följt av ordet "kiss" i ytterligare någon minut, och slutligen "diarré" i några sekunder.
(Låttexten var bokstavligt talat, Bajs bajs bajs bajs, kiss kiss kiss kiss, diarré diarré diarré)

Jag har hittat en video som verkar vara låten, men den laddar inte.
http://jesper.nu/video/4449

Någon som vet vilken katastrof till låt det är jag beskriver och vet vart man kan lyssna på misären?

Kan det vara detta mästerverk?

Permalänk
Hedersmedlem

@Ain0k *Trådar sammanfogade (§2)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hej

Söker en låt från som är från ett åtminstone tio år gammalt punkband.

Är nästan helt säker på att bandet hette Snöblind. Är mer osäker på låten, men jag tror bestämt att den hade antingen ordet "borgare" eller "moderat" i titeln.
Tvivlar på att så många utanför en relativt smal krets av punkarna hört låten, men man vet aldrig

Edit: Yes, kom på det! Det jag var ute efter var

Snöblind - Borgerligt Hyckleri

Nu återstår det bara att hitta låten. Finns varken på youtube eller de torrentsidor jag använder.

Permalänk
Medlem

Jag satt precis och lyssnade på "gamla" låtar ifrån en yngre tid i mitt liv då jag lyssnade som mest på musik. Kom osökt att tänka på en låt som jag inte tror att jag har hört på evigheter.

Jag har för mig att låten är någon typ av rock med 50-tals inspiration. Bandet kan vara svenskt, men jag är inte helt hundra. Det enda jag minns av låten är att de i musikvideon har vita kostymer på sig.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather