Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Du får gärna PMa mig direkt om du ser dom dyka upp igen på amazon.

http://fr.camelcamelcamel.com/features#alerts för att hålla koll på priser på Amazon

Permalänk
Medlem

Inte överdrivet bra då den bara söker ett lands amazonsida. Som att söka det själv

Permalänk
Medlem

@Mumu55: Du länkade igår till HD598SE (som tyvärr blivit lite dyrare igen) och idag till HD598CE. Finns det någon skillnad mellan dessa hörlurar?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

@Mumu55: Du länkade igår till HD598SE (som tyvärr blivit lite dyrare igen) och idag till HD598CE. Finns det någon skillnad mellan dessa hörlurar?

598SE är open-back, medans 598Cs är closed-back. Vet inte om det är några andra märkvärda skillnader. Men det är nog den största skillnaden.

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Gainsgoblin:

Ångrar att jag inte högg på den här dealen då jag är osäker på om jag kommer vara nöjd med mitt G933 :/ Hoppas det kommer en till deal på HD598 lurarna så man kan hugga sig ett par också.

Du får gärna PMa mig direkt om du ser dom dyka upp igen på amazon.

Annars 110€ på Amazon Italien just nu för HD 598 SE.

https://www.amazon.it/gp/product/B0126HISOO/ref=ox_sc_act_tit...

http://it.camelcamelcamel.com/Sennheiser-HD598-Special-Cuffia...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Icte:

@Mumu55: Du länkade igår till HD598SE (som tyvärr blivit lite dyrare igen) och idag till HD598CE. Finns det någon skillnad mellan dessa hörlurar?

Öppen vs sluten. Olika impedans och känslighet så det verkar skilja lite i konstruktion och eventuellt driver. Ljudmässigt borde den öppna HD598SE ha större soundstage och vara en bättre hörlur. Kanske den slutna HD598CS ger lite mer basdunk.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ante Pan:

598SE är open-back, medans 598Cs är closed-back. Vet inte om det är några andra märkvärda skillnader. Men det är nog den största skillnaden.

Skrivet av Mumu55:

Öppen vs sluten. Olika impedans och känslighet så det verkar skilja lite i konstruktion och eventuellt driver. Ljudmässigt borde den öppna HD598SE ha större soundstage och vara en bättre hörlur. Kanske den slutna HD598CS ger lite mer basdunk.

Tack, blir nog en SE då jag föredrar öppna lurar Var det någon superdeal på €99 som Amazon.fr hade eller är det ett rätt återkommande pris? Funderar på om man ska vänta då jag inte är i akut behov just nu eller slå till på den för €110 på Amazon.it

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Mumu55: såg ditt pm och hade beställt 598cs lurarna imorse från Amazon.fr så ska bli kul att se vad jag tycker. Är mer för slutna lurar med ljudisolering ändå så det blir nog bra och förhoppningsvis bättre än mina slitna M50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Sennheiser PC360 Special Edition Gaming Headset för 89€.

PC360 kostade kring 1300-1500kr när den såldes i Sverige.
Amazon daily deal så priset kan gå upp snart. Normalt 169£

https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01LDTRJG4/ref=ox_sc_act_...

Blir 1199.98 kr inkl. frakt till Sverige via Amazons valutaomvandling till SEK (£98.78) vilket kan vara värt att tänka på när man beställer!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Tackar blev 1240kr när jag beställde med expressfrakt och betalade i euro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kukilon:

Tackar blev 1240kr när jag beställde med expressfrakt och betalade i euro.

Hur brukar leveranstiden vara från Italien ?
Har själv haft dålig erfarenhet därifrån förr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

http://fr.camelcamelcamel.com/features#alerts för att hålla koll på priser på Amazon

Man tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppadew:

Hur brukar leveranstiden vara från Italien ?
Har själv haft dålig erfarenhet därifrån förr.

Har handlar kläder från Italien flertalet gånger som då har skickats med UPS, vilket då oftats tagit exakt en vecka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Onyx 2 för 1500 känns ej som ett fynd. Cdon brukar har rätt frekventa reor på den med lägre priser. Senast under BF 900 kr... Sen hade de onyx 3 för cirkus 1300.

Svårt att kalla detta fynd på dustin

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Är det någon här som fått sin förhandsbokning av Intenso Memory Center 8TB från netonnet levererad?

Mailade netonnet och frågade om ev leveransdatum och fick det här svaret.

"Hej,
Tack för ditt mail!

Vi har tyvärr inte fått någon leveransdatum än. Det enda jag kan se är att produkten är en utgående vara från vårat sortiment och att vi inte kommer att få in den på lager ingen.
Vill du att jag avbokar din order ller vill du ändra till en anna produkt? "

Är jag lite trög eller är det ett rätt förvirrande svar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Onyx 2 för 1500 känns ej som ett fynd. Cdon brukar har rätt frekventa reor på den med lägre priser. Senast under BF 900 kr... Sen hade de onyx 3 för cirkus 1300.

Svårt att kalla detta fynd på dustin

Skickades från m.sweclockers.com

Men Dustin har ju satt ner priset med 67%!!!

Skrivet av snailerman:

Är det någon här som fått sin förhandsbokning av Intenso Memory Center 8TB från netonnet levererad?

Mailade netonnet och frågade om ev leveransdatum och fick det här svaret.

"Hej,
Tack för ditt mail!

Vi har tyvärr inte fått någon leveransdatum än. Det enda jag kan se är att produkten är en utgående vara från vårat sortiment och att vi inte kommer att få in den på lager ingen.
Vill du att jag avbokar din order ller vill du ändra till en anna produkt? "

Är jag lite trög eller är det ett rätt förvirrande svar?

Förvirrande, har ordern legat länge? Får du ändra till liknande produkt (8TB disk)?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kronwalled:

Förvirrande, har ordern legat länge? Får du ändra till liknande produkt (8TB disk)?

Förhandsbokade när jag såg erbjudandet här i Fyndtråden 12e oktober så snart två månader.
Ska fråga om det går att ändra till en likvärdig produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Asus VG245HE 24" TN 1ms 75hz med Freesync för 1590:- inkl. frakt hos Webhallen.
Länk till Prisjakt.

Är jag helt blind eller framgår inte vilken upplösning som gäller?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Är jag helt blind eller framgår inte vilken upplösning som gäller?

1920x1080 står det på Prisjakts-länken...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av L'ombra:

Är jag helt blind eller framgår inte vilken upplösning som gäller?

Både Prisjakt och Asus säger 1920x1080. Lagt till infon i tipstråden

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jo, visst. Reagerade mest på att informationen saknas på Webhallen. Känns som en halvviktig detalj.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Icte:

Blir 1199.98 kr inkl. frakt till Sverige via Amazons valutaomvandling till SEK (£98.78) vilket kan vara värt att tänka på när man beställer!

Just därför betalar man i ursprungsvalutan och får bättre kurs från Visa, Mastercard, bank etc. Amazons och Paypals omvandlare undviker jag så ofta jag kan.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Peppadew:

Hur brukar leveranstiden vara från Italien ?
Har själv haft dålig erfarenhet därifrån förr.

Det roliga med Amazon är ju att även om du beställer från ett EU-lands Amazon så kan det skickas från ett Amazon logitikcenter i annat EU-land. Har hänt mig flera ggr.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Icte:

Tack, blir nog en SE då jag föredrar öppna lurar Var det någon superdeal på €99 som Amazon.fr hade eller är det ett rätt återkommande pris? Funderar på om man ska vänta då jag inte är i akut behov just nu eller slå till på den för €110 på Amazon.it

HD598SE för 99€ var väl lägsta den gått för. Men det verkar vara återkommande på flera Amazon. Helst vill man ju ha den för 99€ fraktfritt från Amazon DE men det var ett tag sen.
Logga in på Camelcamelcamel, sätt larm, och vänta

http://de.camelcamelcamel.com/Sennheiser-HD598-Special-Over-E...

http://fr.camelcamelcamel.com/Sennheiser-HD598SE-Sp%C3%A9cial...

http://it.camelcamelcamel.com/Sennheiser-HD598-Special-Cuffia...

http://es.camelcamelcamel.com/Sennheiser-HD-598-Auriculares-c...

http://uk.camelcamelcamel.com/Sennheiser-HD598-Special-Over-E...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Inte överdrivet bra då den bara söker ett lands amazonsida. Som att söka det själv

Har inte provat själv, men är inte poängen lite att man kan hålla koll på hur priserna går upp och ner och kan lägga in en egen bevakning?
Vill man söka på fler samtidigt kan man alltid använda t.ex. https://www.curiua.com/

Permalänk
Medlem

Ni som går i tankarna angående Asus VG245HE. Tänk på att det inte är Asus VG245H. Var själv nästan för snabb att klicka hem den innan jag förstod att den ej är höj-sänkbar som VG245H. Enligt prisjakt skiljer det diverse saker: Prisjakt

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Asus Z97-P | I5 4690K | Crucial Ballistix 8GB 1600MHz | Gigabyte 970 G1 Gaming | Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

https://www.amazon.es/dp/B01JP436TS/?tag=curiua0c-21 HD598 closed

127 euro från Spanien den här gången. Finns ej att jämföra på prisjakt än men gissningsvis 500-700kr billigare än vad de kommer kosta i Svedala.

Köpte fel egentligen när jag beställde från den italienska amazon sidan där den öppna versionen finns för samma pris. Skulle någon vara missnöjd med de stängda så byter jag gärna då det var dem jag vara ute efter.

Permalänk
Medlem

Är Eucomtech en pålitlig sida? Någon som har erfarenhet av leveranstid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av feliz:

Är Eucomtech en pålitlig sida? Någon som har erfarenhet av leveranstid?

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1430165-eucomtech-webbu...