Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

Visst det är bra att Acer gör en del förbättringar, men för oss som har ett av de första exemplaren borde få byta ut våra till den nya P-versionen!!

Min lider ju fortfarande av WFS och har garanti, så jag har ju skäl att få en ny på garanti.

Tycker jag absolut du ska göra. Nu vet väll ingen exakt när P-modellen kommer ut men 3 kvartalet vad jag själv hört(borde ju vara bra inom garantin).

Testade på X34n nästan när den släpptes själv. min hade lite små problem så jag skickade tbx den på ångerrätt(fanns inga i lager som utbytte) å sen har jag inte testat på nytt.

Frågan är ju om Acer kommer ha Tillverkningsproblem denna gången med å många barnsjukdomar. Kanske man ska räkna med....

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleeee:

Tycker jag absolut du ska göra. Nu vet väll ingen exakt när P-modellen kommer ut men 3 kvartalet vad jag själv hört(borde ju vara bra inom garantin).

Testade på X34n nästan när den släpptes själv. min hade lite små problem så jag skickade tbx den på ångerrätt(fanns inga i lager som utbytte) å sen har jag inte testat på nytt.

Frågan är ju om Acer kommer ha Tillverkningsproblem denna gången med å många barnsjukdomar. Kanske man ska räkna med....

Kollade lite noggrannare nu på den nya P. Den lockar ganska mycket, tycker skärmen fungerar bra nu, men man köpte den ju för "curved" och då vill man ju ha en böj också

Ska kontakta Acer i höst när den nya varianten finns, har en känsla av att man kan få bakslag, men det är ju P-varianten de bör ha tillverkat och sålt från första början kan man tycka!! Grejen med bakslaget är väl främst då de kanske ser P som en helt ny modell, som att byta en köpt Fiat till en Volvo

Främst undrar jag nog HUR de lyckades göra den 1900R böjen, ingen annan tillverkare har lyckats och de använder alla samma panel...

Permalänk
Medlem

Är det svårare böja ips än VA paneler? Har ju 2500 CR på min z35 och ser inga sprickor än.

Det är inte bara för att de vill att den ska va okej för kontorsarbete också? Kurvningen ger ju tydliga geometriska fel dock så för spel så känner jag aldrig av dem.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Är det svårare böja ips än VA paneler? Har ju 2500 CR på min z35 och ser inga sprickor än.

Det är inte bara för att de vill att den ska va okej för kontorsarbete också? Kurvningen ger ju tydliga geometriska fel dock så för spel så känner jag aldrig av dem.

2500R är medelgrov böj. Hur upplever du att det är att använda den?

X34an är omöjlig att på rak arm säga att den är böjd. Endast uppifrån man kan se böjen, annars är den som vilken platt skärm som helst.

Du får gärna dela med dig

Btw, about X34P, på något youtubeklipp så sade en Acer-rep "the end of Q4", alltså inte ens säkert att det blir i år. Är väl 2 års garanti på originalskärmen? Så man fortfarande har tid att be om en ny...

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

2500R är medelgrov böj. Hur upplever du att det är att använda den?

X34an är omöjlig att på rak arm säga att den är böjd. Endast uppifrån man kan se böjen, annars är den som vilken platt skärm som helst.

Du får gärna dela med dig

Btw, about X34P, på något youtubeklipp så sade en Acer-rep "the end of Q4", alltså inte ens säkert att det blir i år. Är väl 2 års garanti på originalskärmen? Så man fortfarande har tid att be om en ny...

Jo jag gillar den. I skrivbordsmiljö finns det inga plus med böjen men man vänjer sig fort sysslar inte med arkitektur eller grafisk design. För film och spel så tillför böjen en hel del ändå. Fast jag gillar den mindre efter att jag fick Viven. Samma pris men inte ens nära samma immersion

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

Visst det är bra att Acer gör en del förbättringar, men för oss som har ett av de första exemplaren borde få byta ut våra till den nya P-versionen!!

Min lider ju fortfarande av WFS och har garanti, så jag har ju skäl att få en ny på garanti.

Varför skulle du eller någon annan få byta mot en nyare variant? Det kommer ju alltid nya saker, ska jag gå byta min Volvo S80 mot nya S90 bara för volvo gjort en bättre eller snyggare bil?

Om du inte är nöjd med skärmen så skulle du skickat tillbaka den direkt eller om den är defekt.

Min funkar perfect.

§1.1 /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Skrivet av Alexi Estada:

Varför skulle du eller någon annan få byta mot en nyare variant? Det kommer ju alltid nya saker, ska jag gå byta min Volvo S80 mot nya S90 bara för volvo gjort en bättre eller snyggare bil?

Om du inte är nöjd med skärmen så skulle du skickat tillbaka den direkt eller om den är defekt.

Min funkar perfect.

haha var nog bästa inlägget:) eller så får man bara köpa en ny så enkelt är det!

Permalänk

Hej alla!

Acer har släppt en ny variant som heter Acer Predator X34P.
Är det någon här som vet när den kommer släppas på svenska marknaden?

https://www.youtube.com/watch?v=e3cDpnQYvMs

Permalänk
Medlem

@digitalstorm:

Den föreföll vara mycket lik/identisk med Asus välvda 34"-skärm, förutom att den är svart.

Permalänk
Medlem

"The Acer Predator X34P is an improved version of the X34. It features a 100 Hz refresh rate and it supports Nvidias G-Sync technology. Acer also increased the curvature which is now 1900R.
"

Inte så mkt nytt där

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Hehe! Jo jag vet men vill ju gärna veta när den släpps Med den här modellen så levereras den med 100hz och kan överklocka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av digitalstorm:

Hehe! Jo jag vet men vill ju gärna veta när den släpps Med den här modellen så levereras den med 100hz och kan överklocka.

Skickades från m.sweclockers.com

Alla X34 har 100Hz...

Du kan inte överklocka P:modellen om du trodde det!! 100Hz är Max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av digitalstorm:

Hehe! Jo jag vet men vill ju gärna veta när den släpps Med den här modellen så levereras den med 100hz och kan överklocka.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var tänkt att P versionen skulle komma Q4, men blev uppskjuten till nästa år. När vet man inte, tyvärr.

Kan dock säga att jag nyligen köpte en "X34", alltså inte en "A" versionen, och min är perfekt, kommer upp i 100hz utan problem och inga döda pixlar, minimalt med bleed etc.

Skrivet av eucalyptus:

Alla X34 har 100Hz...

Alla modeller är inte 100hz, utan "upp till" 100hz Förutom kommande "P" då, den är 100Hz.

Permalänk

Beställde en från Elgiganten i fredags då den var nersatt 3000:-
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/bildskarm/...

I specifikationerna står det att modellen heter "Acer Predator X34A" (detta gick jag efter när jag bestämde mig).
men bilden visas den "gamla" modellen Acer Predator X34 (denna är ej vridbar)
http://tubby.scene7.com/is/image/tubby/AC34PREDX34A_4?$prod_a...

Men 34A ska ju enligt Acer se ut såhär.
http://static.acer.com//up/Resource/Acer/Monitors/X34/Photoga...

Ska bli intressant att se när den kommer, men är det den gamla modellen (x34) så åker den tillbaka bums.
Har redan nu galet dåligt samvete att jag lagt så mycket pengar på en jäkla skärm, och då tänker jag vara extremt petig med att bli nöjd.

Permalänk
Skrivet av Norrbotten:

Beställde en från Elgiganten i fredags då den var nersatt 3000:-
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/bildskarm/...

I specifikationerna står det att modellen heter "Acer Predator X34A" (detta gick jag efter när jag bestämde mig).
men bilden visas den "gamla" modellen Acer Predator X34 (denna är ej vridbar)
http://tubby.scene7.com/is/image/tubby/AC34PREDX34A_4?$prod_a...

Men 34A ska ju enligt Acer se ut såhär.
http://static.acer.com//up/Resource/Acer/Monitors/X34/Photoga...

Ska bli intressant att se när den kommer, men är det den gamla modellen (x34) så åker den tillbaka bums.
Har redan nu galet dåligt samvete att jag lagt så mycket pengar på en jäkla skärm, och då tänker jag vara extremt petig med att bli nöjd.

Jag med. Paketet på väg och imorgon vet jag. Men allt talat för att det är en A-modell.

Visa signatur

i7 2600K 3,4GHz -Asus P8P67 PRO REV 3.1 - MSI Gaming 1070- OCZ SSD Agility 3 120GB - Corsair 32 GB VENGEANCE - Arctic Cooling Freezer 7 Pro - 3 x 2TB Western Digital Caviar Green

Permalänk

@Youngshield:

va kul! Hoppas vi båda blir nöjda

Permalänk
Skrivet av Norrbotten:

@Youngshield:

va kul! Hoppas vi båda blir nöjda

Inget paket till mig idag vad det verkar. Har du fått ditt?

Visa signatur

i7 2600K 3,4GHz -Asus P8P67 PRO REV 3.1 - MSI Gaming 1070- OCZ SSD Agility 3 120GB - Corsair 32 GB VENGEANCE - Arctic Cooling Freezer 7 Pro - 3 x 2TB Western Digital Caviar Green

Permalänk

@Youngshield:

Jag tror det kommer dröja ett tag faktiskt, valde hemleverans (kan fan inte med att gå till ica och lösa ut en spelskärm för 10k ifall jag skulle träffa någon jag känner) hursom.. Med detta så fick jag "trackingnummer". Där kan man läsa att 2016-11-26 16:15 skickades paketet från något icke nämnt lager någonstans utomlands.

"Posten/Bring har fått ett meddelande från Elgiganten AB c/o Bring om att det kommer en sändning. Försändelsen är en del av ett varuparti som först kan spåras vid ankomsten till mottagarlandet. "

Så om jag förstår det hela rätt har sändelsen skickats från deras lager i något land, dock har den ej dykt upp i Sverige ännu.
Vi får nog tyvärr ge oss till tåls :/

Permalänk
Skrivet av Norrbotten:

@Youngshield:

Jag tror det kommer dröja ett tag faktiskt, valde hemleverans (kan fan inte med att gå till ica och lösa ut en spelskärm för 10k ifall jag skulle träffa någon jag känner) hursom.. Med detta så fick jag "trackingnummer". Där kan man läsa att 2016-11-26 16:15 skickades paketet från något icke nämnt lager någonstans utomlands.

"Posten/Bring har fått ett meddelande från Elgiganten AB c/o Bring om att det kommer en sändning. Försändelsen är en del av ett varuparti som först kan spåras vid ankomsten till mottagarlandet. "

Så om jag förstår det hela rätt har sändelsen skickats från deras lager i något land, dock har den ej dykt upp i Sverige ännu.
Vi får nog tyvärr ge oss till tåls :/

Mitt kom till Jönköping i lördags:

Mått/vikt på sändningen har korrigerats. Sändningen har vidaresänts till mottagaren.
2016-11-26 17:23 553 03 JÖNKÖPING
Sändningen har sorterats och skickats vidare.
2016-11-26 17:23 553 03 JÖNKÖPING

Visa signatur

i7 2600K 3,4GHz -Asus P8P67 PRO REV 3.1 - MSI Gaming 1070- OCZ SSD Agility 3 120GB - Corsair 32 GB VENGEANCE - Arctic Cooling Freezer 7 Pro - 3 x 2TB Western Digital Caviar Green

Permalänk

@Youngshield:

inatt befann sig mitt paket i Hägersten, så det bör väl komma i morgon

Permalänk
Skrivet av Norrbotten:

@Youngshield:

inatt befann sig mitt paket i Hägersten, så det bör väl komma i morgon

Hämtat upp min men inte packat upp. Står INTE 34A någonstans på lådan men tillverkad Sept 16, kan knappast var en gammal 34 då va?

Men P/N på lådan stämmer med X34a på Acers hemsida:UM.CX0EE.A01

http://www.acer.com/ac/en/GB/content/predator-model/UM.CX0EE....

Lär vara en A.

Visa signatur

i7 2600K 3,4GHz -Asus P8P67 PRO REV 3.1 - MSI Gaming 1070- OCZ SSD Agility 3 120GB - Corsair 32 GB VENGEANCE - Arctic Cooling Freezer 7 Pro - 3 x 2TB Western Digital Caviar Green

Permalänk

@Youngshield:
Kul att den kom så fort, grattis

Lättaste är ju att bara öppna och kontrollera ifall den har metallringar där bak. Det ska vara unikt för A-modellen vad jag förstått (detta gör den svängbar), sen TROR jag även att 34A kommer förinställd på 100hz (den äldre versionen kommer med 60hz inställt), inte helt 100% säker, men tror det va så

Permalänk

Uppackad nu: har ringar och är svängbar.

Visa signatur

i7 2600K 3,4GHz -Asus P8P67 PRO REV 3.1 - MSI Gaming 1070- OCZ SSD Agility 3 120GB - Corsair 32 GB VENGEANCE - Arctic Cooling Freezer 7 Pro - 3 x 2TB Western Digital Caviar Green

Permalänk

@Youngshield:

Va kul! Då känns det bättre

Permalänk
Medlem

@Norrbotten
@youngshield

och er andra.

Ingen som tröttnat än och känner att det är dags att kränga den vidare för oss som missade dealen? =D

Permalänk

Nu har jag kört ett par dagar på skärmen. Riktigt häftig upplevelse faktiskt (har bara spelat/arbetat på 27" som bäst innan)

Spelen blir magnifika, känns ganska galet med en sån vy år sidorna man har nu, nästan som man missat halva spelupplevelserna innan.

ex. Körde lite world of warships igår. Vid starten kunde jag se samtliga skepp utan att behöva "kolla runt" och man fick en helt annan uppmärksamhet på vad som hände runt om kring.

G-sync och 100hz va också ganska häftigt (bara kört 60hz som mest innan)
Flyter otroligt bra på skärmen (trots att jag bara har ett 980 kort)

Dock känner jag mig lite kluven ang priset. Har svårt att motivera att "detta" ska vara värt 10 000:-
Tycker ett rimligare pris borde vara kring 7

Återstår att få filmupplevelsen. Har fått uppfattningen att en bluray film i rätt format ska vara något i hästvägar på denna skärm.
Blir jag överraskad där så kanske detta kan motivera de sista 3000:-

Skrivet av Gustenrocks:

@Norrbotten
@youngshield

och er andra.

Ingen som tröttnat än och känner att det är dags att kränga den vidare för oss som missade dealen? =D

Nja, det får nog bli en pass på den

Permalänk
Medlem

Behöver råd i frågan

Mitt allra första inlägg här Trevligt. Nu e det så här att jag behöver köpråd vad gäller skärm.

De skärmar jag väljer emellan just nu är som följande.

Asus 27" LED G-Sync Rog Swift PG279Q

Asus 34" LED G-Sync Rog Swift PG348Q

Acer 34" Predator Curved LED G-Sync X34A

Jag har förstått att det är gansla liten skillnad mellan 34tummarna men är det något att satsa på detta formatet nu eller ska jag gå för den "lilla" 27:an istället. Mellan de två 34tummarna vilken skulle ni använda?
Burken jag använder den i kör på 1080 SLI så jag förväntar mig att kunna dra ut ordentligt och vill ha en så bra skärm som möjligt. Jag vill inte säga att pengar är inget hinder men jag genomför utlandsmission och har redan nu bestämt mig för att lägga en anselig summa pengar på skärm om det skulle hjälpa er ytterligare till att ge mig info Hej hopp från Afrika!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Mitt allra första inlägg här Trevligt. Nu e det så här att jag behöver köpråd vad gäller skärm.

De skärmar jag väljer emellan just nu är som följande.

Asus 27" LED G-Sync Rog Swift PG279Q

Asus 34" LED G-Sync Rog Swift PG348Q

Acer 34" Predator Curved LED G-Sync X34A

Jag har förstått att det är gansla liten skillnad mellan 34tummarna men är det något att satsa på detta formatet nu eller ska jag gå för den "lilla" 27:an istället. Mellan de två 34tummarna vilken skulle ni använda?
Burken jag använder den i kör på 1080 SLI så jag förväntar mig att kunna dra ut ordentligt och vill ha en så bra skärm som möjligt. Jag vill inte säga att pengar är inget hinder men jag genomför utlandsmission och har redan nu bestämt mig för att lägga en anselig summa pengar på skärm om det skulle hjälpa er ytterligare till att ge mig info Hej hopp från Afrika!

Självklart ska du ha en X34a, finns inget annat alternativ!

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Självklart ska du ha en X34a, finns inget annat alternativ!

Ok så du skulle säga att den är bättre Swift 34tummarna då alltså, för det lutar ju mest åt någon av de två faktiskt pga storleken

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Ok så du skulle säga att den är bättre Swift 34tummarna då alltså, för det lutar ju mest åt någon av de två faktiskt pga storleken

Finns inga Swift 34"...

Du tänker förmodligen på Asus tog PQ348 skärm. Vilket är exakt samma som X34, men betydligt fulare design.

21:9 skärmar går inte att jämföra mot något annat. Det är som att jämföra en Ferrari mot en Skoda på 1/4 miles sträcka.