Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Mmm,

Ser nästan ut som ett markerings streck. Ett sånt för att dela upp skärmytan.

Har du provat köra en fabriksåterställning?

Japp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irdeto:

Tråkigt värre. Bara att skicka tillbaks då till säljaren, altenativt Acer själva då.

Bådar ju inte gått. Får nog hem min idag.

För det priset räknar jag med att ska det vara stabilt som ett berg.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Vad har ni för batch, tillverknings datum på era? Läste nått om att efter Februari ska det mesta vara fixat.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Pratade precis med Acer, den faller under DOA (30 dagar). Dom skickar en fraktsedel och kontaktar Inet att dom krediterar den och jag kan få en ny från Inet. Väldigt bra support måste jag säga. Högsta betyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Vad har ni för batch, tillverknings datum på era? Läste nått om att efter Februari ska det mesta vara fixat.

Min var November 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irdeto:

Min var November 2015

Ok, ja för som jag förstod på Acer forumet så har November batchen tydligen rätt hög andel fel.

Ska hämta ut min senare. Hopaps jag har en senare batch. Februari och framåt.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Ok, ja för som jag förstod på Acer forumet så har November batchen tydligen rätt hög andel fel.

Ska hämta ut min senare. Hopaps jag har en senare batch. Februari och framåt.

Pratar med Acer nu.
Dock är min 2016 Mars....
Så inte problemfritt efter Februari iallafall :/

Säg gärna till vart du beställt så man kanske kan beställa där med om det går bättre för dig.

*edit*
Dom sa att min var DOA också, och det lät inte som kabel fel.
Så ska åka tillbaka med min till elgiganten. Dom föreslog pickup och så undersöker dom och skickar ny sen.
Men känner inte för att vänta flera veckor på det liksom.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Pratar med Acer nu.
Dock är min 2016 Mars....
Så inte problemfritt efter Februari iallafall :/

Säg gärna till vart du beställt så man kanske kan beställa där med om det går bättre för dig.

*edit*
Dom sa att min var DOA också, och det lät inte som kabel fel.
Så ska åka tillbaka med min till elgiganten. Dom föreslog pickup och så undersöker dom och skickar ny sen.
Men känner inte för att vänta flera veckor på det liksom.

Vad för fel har du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irdeto:

Vad för fel har du?

Skärmen blinkar. Väldigt mycket med OC aktiverat. (hela skärmen blinkar på och av när man ser med ögat, på filmen ser det ut som ränder dock)

http://youtu.be/5UAMXPDTk5o

Men även på ett område när det är HELT avstängt. (svårt och få med på kameran men synas lite i slowmotion, är ett ganska stort område på mitten av skärmen och längst ner)

https://youtu.be/mYuBY2E7dD4

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Då är en ny X34 påväg. Var inga problem att lämna tillbaka osv på Elgiganten.
Hoppas den nya har lika bra backlight och coulwhine. Känner inte för att behöva springa tillbaka med en till skärm 😞

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

La märke till något.
Elgiganten skriver att skärmen ska vara 75 hz och inte 60hz med 100hz OC.
AC34PREDX34A AC 34" CUR/WQHD/IPS/4M/DP/75HZ/GSYNC
Kan vara en ändring till 75hz sen dom gjorde en uppdaterad modell. Frågan är ju dock om dom gör reklam för den som 100hz fortfarande eller om det är 75 Hz dom säger nu pga problemen.
Min förra X34A jag lämna tillbaka, var 60 Hz standard.

Verkar också som att X34A är nya modellen, så det kan vara värt och titta efter. (som flera återförsäljare än bara Elgiganten som det var för en vecka sen fått in.)

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Hej igen,

Har nu fått min. Första intryket var bra. Inga större BLB (helt acceptabelt, van med min gamla Dell u2711), Scan lines (vad jag noterat) 100Hz funkar fint, Inga Döda pixlar eller coilwine.

Har nu kalibrerat skäremen som beskrivs på TFT central. Helt galet snyggt.

Har bara hunnit testa The witcher 3 lite. Och jag är riktigt nöjd. Aldrig haft G-sync, eller högre än 60hz.

Mitt 980 Ti får dock jobba hårt nu för att överhuvudtaget komma över 75fps i TW3. Men galet smooth.

Kollade kartongen. Och den är tillverkad jan 16. version: X34 BMIPHZ

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

La märke till något.
Elgiganten skriver att skärmen ska vara 75 hz och inte 60hz med 100hz OC.
AC34PREDX34A AC 34" CUR/WQHD/IPS/4M/DP/75HZ/GSYNC
Kan vara en ändring till 75hz sen dom gjorde en uppdaterad modell. Frågan är ju dock om dom gör reklam för den som 100hz fortfarande eller om det är 75 Hz dom säger nu pga problemen.
Min förra X34A jag lämna tillbaka, var 60 Hz standard.

Verkar också som att X34A är nya modellen, så det kan vara värt och titta efter. (som flera återförsäljare än bara Elgiganten som det var för en vecka sen fått in.)

min var också 60hz standard som det såg ut.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Hej igen,

Har nu fått min. Första intryket var bra. Inga större BLB (helt acceptabelt, van med min gamla Dell u2711), Scan lines (vad jag noterat) 100Hz funkar fint, Inga Döda pixlar eller coilwine.

Har nu kalibrerat skäremen som beskrivs på TFT central. Helt galet snyggt.

Har bara hunnit testa The witcher 3 lite. Och jag är riktigt nöjd. Aldrig haft G-sync, eller högre än 60hz.

Mitt 980 Ti får dock jobba hårt nu för att överhuvudtaget komma över 75fps i TW3. Men galet smooth.

Kollade kartongen. Och den är tillverkad jan 16. version: X34 BMIPHZ

Nice!
Hoppas det håller för dig.

Sitter och hoppas på att den nya jag får håller måttet.
Den andra var mer eller mindre perfekt utom blinkningen :/
Är inte kul om man behöver lämna tillbaka den nya också...

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

fått min nya skärm nu.
Verkar funka bra än så länge.
Är lite coil brus (whinear inte direkt), men bara när man kör med en helt vit skärm.
Och det är väldigt lågt.
Hör det bara om man verkligen anstränger sig.
Backbleeden är bra. Och inga blinkningar.
Än så länge går 100hz bra utan problem. Men så var ju förra också.
Så vi får väll se hur det utvecklar sig.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

fått min nya skärm nu.
Verkar funka bra än så länge.
Är lite coil brus (whinear inte direkt), men bara när man kör med en helt vit skärm.
Och det är väldigt lågt.
Hör det bara om man verkligen anstränger sig.
Backbleeden är bra. Och inga blinkningar.
Än så länge går 100hz bra utan problem. Men så var ju förra också.
Så vi får väll se hur det utvecklar sig.

Skönt att höra.

Nyare eller äldre modell än din förra?

Hoppas det håller i sig.

Min funkar fint ännu. Jag har också noterat att den "piper" lite när man kommer nära skärmen vid hel vit skärm i 100hz. Men inget jag upplever som ett problem vid normalt avstånd.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Skönt att höra.

Nyare eller äldre modell än din förra?

Hoppas det håller i sig.

Min funkar fint ännu. Jag har också noterat att den "piper" lite när man kommer nära skärmen vid hel vit skärm i 100hz. Men inget jag upplever som ett problem vid normalt avstånd.

Denna är Februari, förra var Mars.
Men det är fortfarande den nya skärmen, dvs X34a.

Min piper inte tack och lov, utan det är ett väääääldigt lågt brummande/brusande.
När jag sitter i stolen och stänger av och på skärmen med hel vit 100hz skärm, så hör jag ingen skillnad, det är först när jag trycker örat mot skärmen som det hörs.
Så, så länge allt håller i sig som det är nu, så är jag en glad

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Denna är Februari, förra var Mars.
Men det är fortfarande den nya skärmen, dvs X34a.

Min piper inte tack och lov, utan det är ett väääääldigt lågt brummande/brusande.
När jag sitter i stolen och stänger av och på skärmen med hel vit 100hz skärm, så hör jag ingen skillnad, det är först när jag trycker örat mot skärmen som det hörs.
Så, så länge allt håller i sig som det är nu, så är jag en glad

Nä, precis. Det är när man kommer ytterst nära skärmen som jag upplever lludet. (oklart vad det är. Låter inte likt coil-whine). Sitter man som sagt normalt. Hör man inget alls.

Upptäckte det av en slump då jag skulle koppla in en USB kabel när skärmen var på och kom nära med örat.

Så inget problem..

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Nu får vi försöka luska ut vad skillnaden är mellan X34 och X34A. Står ju inget om A modellen på Acers sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irdeto:

Nu får vi försöka luska ut vad skillnaden är mellan X34 och X34A. Står ju inget om A modellen på Acers sida.

Aldrig diskuterats om någon A modell på Overclockers så vitt jag vet. Tror det bara är något internt påhitt hos er återförsäljare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irdeto:

Nu får vi försöka luska ut vad skillnaden är mellan X34 och X34A. Står ju inget om A modellen på Acers sida.

Skrivet av eucalyptus:

Aldrig diskuterats om någon A modell på Overclockers så vitt jag vet. Tror det bara är något internt påhitt hos er återförsäljare?

Går man in på modellen med A så kommer man till Acers X34 hemsida i Österrike.

http://www.acer.com/ac/de/AT/content/predator-model/UM.CX0EE....

Modellname : Predator X34A
Artikelnummer: UM.CX0EE.A01

UK modell
Model Name: X34
Part Number: UM.CX1EE.006

US modell
Model Name: X34 bmiphz
Part Number: UM.CX1AA.A01

Så jag tror det bara är vilka sälj marknader det är ämnat för.
Troligen har man på vissa ställen importerat A modellen från Österrike eller Tyskland. Medans andra importerar från UK.

Tex tror jag min kommer från UK. Då det även ligger en kabel för UK marknaden i lådan (el-kabel adapter). liknande denna LINK

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Går man in på modellen med A så kommer man till Acers X34 hemsida i Österrike.

http://www.acer.com/ac/de/AT/content/predator-model/UM.CX0EE....

Modellname : Predator X34A
Artikelnummer: UM.CX0EE.A01

UK modell
Model Name: X34
Part Number: UM.CX1EE.006

US modell
Model Name: X34 bmiphz
Part Number: UM.CX1AA.A01

Så jag tror det bara är vilka sälj marknader det är ämnat för.
Troligen har man på vissa ställen importerat A modellen från Österrike eller Tyskland. Medans andra importerar från UK.

Tex tror jag min kommer från UK. Då det även ligger en kabel för UK marknaden i lådan (el-kabel adapter). liknande denna LINK

Tror du slog huvudet rätt på spiken o att det här är svaret

Min skärm fungerar kanon bortsett från WFS. Stänger jag av datorn och skärmen sover så går den igång automatiskt. Men sätter man datorn i sleep o skärmen somnar så tänds enbart halva skärmen. Stänger aldrig av skärmen utan den går av själv. Får starta om den när det behövs, vilket jag är positivt inställd till att det enbart tar 5 sekunder

Tror min är en Oktober, köpte den vid release. Orkar inte hålla på o bråka om det lilla bekymret heller. Kanske gör det i framtiden de veckor jag ej använder datorn Var väl 1 års garanti, kanske 2?

Dock ej kollat scan lines. Är för okunnig på skärmteknik så skulle inte märka något om någon så gott pekade ut dem åt mig Hur är det med era, senare leveranser? Jag vet att ni ska ha en senare programvara som kom på de efter november. Men har ni några bekymmer med era? Om vi bortser från typ BLB, vilket min har väldigt minimalt av. Men pga av den tunna ramen samt den ultra lilla böjen och storleken gör att IPS belysningen lyser rätt starkt från alla sidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Går man in på modellen med A så kommer man till Acers X34 hemsida i Österrike.

http://www.acer.com/ac/de/AT/content/predator-model/UM.CX0EE....

Modellname : Predator X34A
Artikelnummer: UM.CX0EE.A01

UK modell
Model Name: X34
Part Number: UM.CX1EE.006

US modell
Model Name: X34 bmiphz
Part Number: UM.CX1AA.A01

Så jag tror det bara är vilka sälj marknader det är ämnat för.
Troligen har man på vissa ställen importerat A modellen från Österrike eller Tyskland. Medans andra importerar från UK.

Tex tror jag min kommer från UK. Då det även ligger en kabel för UK marknaden i lådan (el-kabel adapter). liknande denna LINK

Det där med kabeln verkar inte stämma. Jag fick nämligen med både brittiska pluggar och EU pluggar.
Som jag uppfattat det så ersätter A modellen CX1EE.006 modellen.
Men där vet jag inte skillnaden exakt vad som skiljer.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Förmodligen samma skärm. Men dom har haft mycket problem med denna modell. Kan bara vara en psykologisk grej att dom bytar namn för att folk förknippar x34 med problem. Det är ungefär samma som att sminka en gris 😉 Btw så dyker fortfarande x34 in i lager. Komplett har ett gäng som snart dyker in (x34 alltså)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Det där med kabeln verkar inte stämma. Jag fick nämligen med både brittiska pluggar och EU pluggar.
Som jag uppfattat det så ersätter A modellen CX1EE.006 modellen.
Men där vet jag inte skillnaden exakt vad som skiljer.

Stämmer bra. Både EU och UK plug.

tror fortfarande det är marknads version. Trodde också att det var en ny revision. IOFS har det ju kommit en ny revision. Men det var ju den firmware alla är bekanta med.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Fick min förra veckan. Mycket nöjd! Inga kvalitetsproblem vad jag kan märka vid normalt användande.
100hz inga problem.
Dock är mitt 780 lite väl klent för upplösningen tycker jag. Hoppas på trevligt pascalkort snart

Permalänk
Bildexpert 📺

A-modellen

Frågade Acer om skillnaden mellan X34 och X34A och det skiljer sig så att A-modellen har ett vridbart stativ, ±30 grader med hörlurskrok på baksidan. Det är också uppdaterad formgivning av OSD:n för menyerna. I grunden samma prestanda och panel i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Frågade Acer om skillnaden mellan X34 och X34A och det skiljer sig så att A-modellen har ett vridbart stativ, ±30 grader med hörlurskrok på baksidan. Det är också uppdaterad formgivning av OSD:n för menyerna. I grunden samma prestanda och panel i övrigt.

Ok, då fick vi det uträtt Tack för det.

Undrar hur mycket det skiljer rent utseendemässigt. Vore intressant.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk

X34, X34 A å Nu kommer då X34 P Med mer kurva ( 1900R ) Och 100hz standard utan överklockning, å bästa av allt Matt finish och ingen blank plast.

Vad tror ni om denna?

Är själv intresserad av den men blir fundersam om den extra böjning (vilket ser ut som att vara en hel del mer) försämrar mer än vad det hjälper, ser lite konstigt ut på bild. https://gaming.youtube.com/watch?v=O1BWY45suf4&feature=share&... kanske möjlighet att överklocka mer manuellt ?

Länk för bild å info: http://www.nordichardware.se/massor/computex-2016/acer-predat...

Och sen med tidigare rykten om att LG och Samsung ska jobba med nya 21:9 med DP 1,3 å nya möjligheter. Om det är läge att köpa en 21:9 idag eller om dom skärmarna är långt långt fram.... ( Har ingen källa )

Vill bara se om man kan väcka tråden till liv igen om det är fler än jag som har funderingar!

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleeee:

X34, X34 A å Nu kommer då X34 P Med mer kurva ( 1900R ) Och 100hz standard utan överklockning, å bästa av allt Matt finish och ingen blank plast.

Vad tror ni om denna?

Är själv intresserad av den men blir fundersam om den extra böjning (vilket ser ut som att vara en hel del mer) försämrar mer än vad det hjälper, ser lite konstigt ut på bild. https://gaming.youtube.com/watch?v=O1BWY45suf4&feature=share&... kanske möjlighet att överklocka mer manuellt ?

Länk för bild å info: http://www.nordichardware.se/massor/computex-2016/acer-predat...

Och sen med tidigare rykten om att LG och Samsung ska jobba med nya 21:9 med DP 1,3 å nya möjligheter. Om det är läge att köpa en 21:9 idag eller om dom skärmarna är långt långt fram.... ( Har ingen källa )

Vill bara se om man kan väcka tråden till liv igen om det är fler än jag som har funderingar!

Visst det är bra att Acer gör en del förbättringar, men för oss som har ett av de första exemplaren borde få byta ut våra till den nya P-versionen!!

Min lider ju fortfarande av WFS och har garanti, så jag har ju skäl att få en ny på garanti.