Permalänk
Medlem

Edifier S530D Svart

Hej!

jag har en fråga, när jag kopplade in kablarna i subben, var ska jag lägga den i PC? jag har 6 st olika färger, jag har köpt Edifier S530D Svart det är 2.1 system, men jag kan inte välja 2.1 någonstans, det finns bara stereo

Permalänk
Medlem

Grönt uttag för 2.0 och 2.1 oftast. Du ska köra stereo då jag antar att subben fördelar ljudsignalen till sig själv och sen vidare till högtalarna.

Kollat i manualen?

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

@Niclas:

tack för snabb svar! jo kollat lite men de säger inget var man lägger in den, jag tror subben funkar i allafall, men på realtek program säger den ligger på stero, jag har inte 2.1 där, har 5.1 och 7.1, men jag känner på subben den vibbrerar

Permalänk

Det du vill välja är stereo, subbasen (".1" delen av 2.1) spelar endast de allra lägsta tonerna, människan är dålig på, om inte helt inkapabel, att avgörs varifrån låga toner kommer så man behöver inte stereo subbasar. Subbasen tar helt enkelt de låga tonerna och spelar bara dem, därför behöver den inte någon extra singal så datorn behöver inte veta att det finns en subbas, så du kommer aldrig hitta en inställng på datorn som är "2.1".

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Medlem

Tänkte låna tråden istället för att skapa en ny. Äger ett par Edifier S530d och högtalarna har börjat spraka vid vissa tonlägen. Så jag undrar om någon här kan svara på om man helt enkelt kan köpa t.ex https://www.dustinhome.se/product/5010761286/studio-1280t och byta ut orginalhögtalarna? Utan att behöva ha strömkabel inkopplad till dom givetvis.
Tacksam för svar

Visa signatur

[6700k@4.5ghz] [Gigabyte 1070 8gb] [16gb Corsair vengeance 2133mhz] [EVGA supernova G2 650w] [250gb intel ssd] [500gb seagate hdd] Skärm: Acer Predator 144hz