Köpråd Android runt 3.000-4.000kr

Permalänk
Medlem

Köpråd Android runt 3.000-4.000kr

Hej

Har börjat på ett nytt jobb och har förmån på en mobiltelefon upp till 3125 kr inkl moms (2500 exkl). Vill man köpa en dyrare kan man lägga mellanskillnad. Kollar på telefoner för upp till 4.000kr, vill inte lägga mer än max 1000 kr i mellanskillnad.

Har inga specifika krav egentligen utan vill ha en modern och framtidssäker telefon. Vet att budgeten är begränsad, men man kanske kan tag i någon prisvärd fjolårs-modell.

Tycker ni jag ska försöka passa på att fynda något idag eller är det nya prisvärda modeller på ingång om typ en månad? Det är ju ingen brådska egentligen.

Sneglade på en Honor 8 som kostar 3500kr idag vilket är ett ok pris. Dock så hörde jag att den var nere på 2200kr på Black Friday, och då känns ju inte 3500kr så lockande. http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Tacksam för tips

Permalänk
Skrivet av naikon:

Hej

Har börjat på ett nytt jobb och har förmån på en mobiltelefon upp till 3125 kr inkl moms (2500 exkl). Vill man köpa en dyrare kan man lägga mellanskillnad. Kollar på telefoner för upp till 4.000kr, vill inte lägga mer än max 1000 kr i mellanskillnad.

Har inga specifika krav egentligen utan vill ha en modern och framtidssäker telefon. Vet att budgeten är begränsad, men man kanske kan tag i någon prisvärd fjolårs-modell.

Tycker ni jag ska försöka passa på att fynda något idag eller är det nya prisvärda modeller på ingång om typ en månad? Det är ju ingen brådska egentligen.

Sneglade på en Honor 8 som kostar 3500kr idag vilket är ett ok pris. Dock så hörde jag att den var nere på 2200kr på Black Friday, och då känns ju inte 3500kr så lockande. http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Tacksam för tips

För 2000kr (ungefär) får du inte en bättre mobil ån honor 8, men om de är kring 4000 så finns inge bättre än op3t

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8700k | GTX 1080 TI | 32GB 3200Mhz ddr4

Permalänk
Medlem

One plus 3 eller Nexus 6P om du inte har något emot stora telefoner. Annars är ju Huawai H 8 eller Samsung s6 bra alternativ

Permalänk
Medlem

Helt Klart köpt en Oneplus 3t om du kan sträcka dig till 4300.
https://oneplus.net/se/

Permalänk

Tips är tele 2 s mellandagsrea. Du behöver bara skriva in personnummer på någon som är medlem om du själv inte är det. Köpte min Sony XZ därifrån för 4000 och är helnöjd.
Nexus 6P och OP3/3t är också väldigt bra alternativ.

Permalänk
Medlem

Jag äger en Nexus 6P som är en jättebra telefon, men om du kan sträcka dig till Oneplus 3T är den nog snäppet vassare. Söker du bäst och billigast så är det Honor 8.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen! OnePlus 3T verkar ju väldigt intressant, en tusenlapp kan jag väl lägga emellan. Dock blir jag osäker på hur det blir med momsen då den inte verkar gå att köpa inom Sverige? Är beloppet på inkl moms eller exkl?
Nexus 6P verkar ju redan vara något år gammal om jag förstod det rätt?

Att köpa på Tele2's webbshop i en annan person namn går bort då jag ska kunna visa kvitto med mitt namn...

Sen har jag ju upptäckt att Dual-SIM verkar jävligt smart, har ju idag både en jobbtelefon och en privat. Hade man kunnat slå ihop dom vore det ju grymt. Kan man ta emot samtal på båda SIM-korten samtidigt utan att behöva välja vilket av dem som ska vara aktivt?

Permalänk
Medlem

Huawei P9 kan köpas för 3500kr inkl.moms så det är ett bra tips från mig. Strået vassare än Honor 8.

Permalänk
Medlem

@naikon: Jag har en OP3 som tjänstetelefon, båda SIM kan vara aktiva samtidigt utan problem. Momsen är avdragsgill om du köper via ett företagskort och så sköter ekonomiavdelningen resten. Är förövrigt grymt nöjd med telefonen, bästa jag ägt.

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Tack för tipsen! OnePlus 3T verkar ju väldigt intressant, en tusenlapp kan jag väl lägga emellan. Dock blir jag osäker på hur det blir med momsen då den inte verkar gå att köpa inom Sverige? Är beloppet på inkl moms eller exkl?
Nexus 6P verkar ju redan vara något år gammal om jag förstod det rätt?

Att köpa på Tele2's webbshop i en annan person namn går bort då jag ska kunna visa kvitto med mitt namn...

Sen har jag ju upptäckt att Dual-SIM verkar jävligt smart, har ju idag både en jobbtelefon och en privat. Hade man kunnat slå ihop dom vore det ju grymt. Kan man ta emot samtal på båda SIM-korten samtidigt utan att behöva välja vilket av dem som ska vara aktivt?

Priset är inklusive moms.

Angående dual-SIM funktionen, så är båda SIM-korten aktiva så länge de har täckning, men om du har ett samtal på SIM 1, så kan du inte ta emot ett samtal på SIM 2, utan de går direkt till telefonsvararen/upptagen ton, då OnePlus 3 är en dual SIM, dual standby telefon. Telefoner där man kan ta emot samtal på båda SIM-korten samtidigt är dual SIM, dual active.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Oneplus 3t är oslagbar om du kan tänka dig att lägga till.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag gillade min Nexus 5X även om man köpte Nexus 6P så tyckte jag den var förstora för min hand, 5X var riktigt skön för min hand, köpte dessa nästan som ny på blocket tror jag gav runt 2600 för 5X utan riper och kitt och massa tillbehör, 6P gav jag lite över 3k för. Dock har jag fundera på titta på Pixel XL

Visa signatur

▰ Asus RTX 4080 Super ▰ Intel Core I7 14 700K 3.4Ghz ▰ be quiet! Straight Power 12 Platinum 1500W ▰ MSI Z790 Gaming Plus WiFi ▰ Define R5 ▰ SSD 1: Samsung 980 1TB ▰ SSD 2: Kingston KC3000 4TB ▰ SSD 3: Kingston Fury Renegade 4TB ▰ SSD 4: Kingston Fury Renegade 4TB
▰ Kingston 64GB 2x32GB DDR5 5600MHz ▰ be quiet! BL097 ▰ Alienware AW3225QF