Permalänk

LG tv ingen Cl modul?

hej jag har precis köpt en ny TV men när jag försöker att kolla på dem vanliga kanalerna så kommer det fram ett felmeddelande "ingen Cl modul" kanal 4 fungerar med ljud och bild men resten får jag bara fram bild eller så kommer meddelandet upp .
jag har också en stor box som ger mig tillgång till HD kanaler som tex discovery men dem får jag bara fram bild men inget ljud alls.

Tvn: https://www.siba.se/prisfest/tv-ljud/lg-60uh605v-129712

Visa signatur

i5 4670k 4 GHz | Asus GeForce GTX 780 DirectCU II 3 GB | Msi Z87-G43 | Kingston ddr 3 8GB | Crucial 120 GB SSD | WD Blue 2 TB | seagate firecuda 2 TB SSHD
Dell u2412M
Corsair k70 RGB Cherry MX Brown | Corsair Void RGB USB 7.1
Logitech G502 Proteus Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av RikudouGoku:

hej jag har precis köpt en ny TV men när jag försöker att kolla på dem vanliga kanalerna så kommer det fram ett felmeddelande "ingen Cl modul" kanal 4 fungerar med ljud och bild men resten får jag bara fram bild eller så kommer meddelandet upp .
jag har också en stor box som ger mig tillgång till HD kanaler som tex discovery men dem får jag bara fram bild men inget ljud alls.

Tvn: https://www.siba.se/prisfest/tv-ljud/lg-60uh605v-129712

Det meddelandet skall enbart komma upp när du försöker se krypterade kanaler.

Vad gäller din feting-box så hoppa in i dess meny och kontrollera signalförhållandet. Är det för dåligt sker exakt det du beskriver.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Du ger inte mycket information , bor du i en lägenhet och har Com Hem via "tre hål i väggen" där det finns ett basutbud via koax men du har kopplat in en box med HDMI till din TV osv.osv.osv...

Ring din leverantör^^

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk

@Lifooz: dem kanalerna jag vill få åt nu är gratis kanaler som 1,2,3,4,5 så jag förstår inte varför det felmeddelandet kommer upp eftersom att jag försöker inte få åt kanaler som kostar

Visa signatur

i5 4670k 4 GHz | Asus GeForce GTX 780 DirectCU II 3 GB | Msi Z87-G43 | Kingston ddr 3 8GB | Crucial 120 GB SSD | WD Blue 2 TB | seagate firecuda 2 TB SSHD
Dell u2412M

Permalänk
Medlem

Gör en ny kanalsökning på tv'n och se till att välja analog + digital. Det låter som att du försöker kolla på digitala sändningar som är kodade. Troligtvis har du ett analogt basutbud som du kan titta på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RikudouGoku:

@Lifooz: dem kanalerna jag vill få åt nu är gratis kanaler som 1,2,3,4,5 så jag förstår inte varför det felmeddelandet kommer upp eftersom att jag försöker inte få åt kanaler som kostar

Jäkla konstigt, min LG 42lb561v fixar in kanalerna hur lätt som helst.
Testa autosökning igen och se om du kan hitta signalkvalitétsförhållandet i menyn.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Kabel? Parabol? Fiber? Ibland krävs ett kort för att se på gratiskanalerna, i så fall får du ringa en leverantör. De är skyldiga att erhålla kortet men kan ta ut en depositionsavgift.

Permalänk
Medlem

SVT, Tv4 och 6:an bör du få in analogt.
3:an, 5:an är inte "gratis" på samma sätt så de är kodade och du behöver ett kort + CI modul (alternativt boxen), även om de kanske ingår i det basutbud som du har där du bor.

Permalänk
Medlem

I mitt Com Hem-hus måste jag söka upp de fria kanalerna under valet "Antenn" på LG-TVn, söker man under "Kabel" så letar den bara efter digitala kanaler, de som kräver CI/programkort.

Permalänk

@keyser: jag har sökt med bara antenn och provat att söka med antenn plus kabel plus satellit men inget fungerar.
Jag har dock inte provat automatiskt sökning vilket jag ska prova när jag kommer hem

Visa signatur

Dell u2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av RikudouGoku:

@keyser: jag har sökt med bara antenn och provat att söka med antenn plus kabel plus satellit men inget fungerar.
Jag har dock inte provat automatiskt sökning vilket jag ska prova när jag kommer hem

Man gör INTE en kanalsökning på TV'n om man har en box , det är den som delar ut kanalerna.

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j