Valve-anställd: "Half-Life 3 kommer aldrig att släppas"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

"Dessa har dock alla stött på diverse problem under arbetets gång, vilket av olika anledningar lett till att arbetet avslutats."

Helt rätt inställning! Stöter man på problem är det bara att lägga av direkt. Problemlösning är överskattat.

Med tanke på min erfarenhet utav Valve tycker jag att det stämmer ganska bra in med hur övriga grenar utav företaget agerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Vadå "stött på problem", hur jäkla svårt kan det vara egentligen, ge oss HL3 nu!!!

Jag vet inte men ge det ett försök, kan ju ikte vara så jobbigt 😇😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Skrivet av ackwell:

"Dessa har dock alla stött på diverse problem under arbetets gång, vilket av olika anledningar lett till att arbetet avslutats."

Helt rätt inställning! Stöter man på problem är det bara att lägga av direkt. Problemlösning är överskattat.

Precis, tänk om Intel, AMD och Nvidia hade resonerat likadant.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Som jag förstår så bestämmer dom anställda själva vilka projekt dom vill arbeta med eller starta egna projekt utan att någon ger dom order.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Jag vet inte men ge det ett försök, kan ju ikte vara så jobbigt 😇😊

Skickades från m.sweclockers.com

De hade jag gärna gjort om det inte vore för att jag saknar både tid och rättigheter till spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

De hade jag gärna gjort om det inte vore för att jag saknar både tid och rättigheter till spelet.

Valve söker alltid efter nya talanger de är bara att mecka ihop ett CV och ett sjuhelsikes Brev till Gaben ;).

I believe in you👌

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Half-Life 3 confirmed.

Jag känner likadant..

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Ni ligger en nyhet efter. Källan har nu uppgett att idéerna och koncepten var för Half Life 2: Episode 3, och att Half Life 3 aldrig ens varit under utveckling i någon påtatlig form. Han uppgav att Episode 3 aldrig kommer göras, men utesluter inte att Half Life 3 kan bli verklighet om tillräckligt många på Valve engagerar sig i det, även om det inte är troligt.

Källa

Permalänk

När JJ Abrams nu gör några rullar av Portal och HL blir nog allt bra... kanske... ?

Permalänk
Medlem

Kommer det så kommer det. Finns så mycket annat att spela och se fram emot att ett "if" från Valve inte får mig superintresserad, särskilt inte när jag aldrig tyckt Half-Life-serien varit något mer än "bra".

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag skulle tycka det var tillräckligt kul om de gjorde ett nysläpp på Half-Life 1 igen. Skulle gärna spela igenom det med uppdaterad grafik.

Kommer alltid vara tacksam för att de gjorde och släppte Portal. Poartal 2 var kul men hade aldrig en chans att komma i närheten av känslan man hade när man spelade igenom Portal första gången och får som belöning en fantastisk låt, både musik och text belönade arbetet med att spela igenom det.
Sedan har det väkt en pop-kultur som få spel kan nå, köpa sig en companion cube kanske?

There will be cake

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celebmir:

Jag skulle tycka det var tillräckligt kul om de gjorde ett nysläpp på Half-Life 1 igen. Skulle gärna spela igenom det med uppdaterad grafik.
There will be cake

Black Mesa? Visserligen HL2-grafik, men väl värt en genomspelning.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tänkte väl att jag läste det här för några år sedan.

Jag gissar på att det är samma källa, då videon kom ut 24 Jul 2015 med en anonym källa, och i artikeln ovan av gameinformer kan vi läsa
"A few months went by, and in the summer of 2015, I received an email from someone I originally pitched but never heard back from. The subject line read “Half-Life 3.” The person said they could talk to me for 30 minutes, but they wanted to remain anonymous.

Gamla nyheter med andra ord.

video inte längre aktuell
Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Skönt, jag har aldrig spelat HL2 *duckar*

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Trist, men hypen kring HL har ju dött ut, så deras plan lyckades tillslut. Med det sagt hade det ändå varit trevligt att få ett avslut med episode 3, man vill ju fan veta vad som händer med Alyx och Gordon när Eli dog!

Permalänk
Medlem

"Bästa pris på Truth or lies" ;D

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

Den absoluta drömmen vore ju att i Half-Life och Portal möts. Shelly hjälper oss att hitta Alyx. Aperture science gick i graven efter att Black Mesa öppnade sin portal och släppte in the combine och i något stadie av spelet så drar Gordon Freeman iväg till Aperture Science labbet för att hitta något objekt som kan återställa världen till hur den var innan combine tog över .. och självklar så kommer man möta Glados hos Aperture.

Dom delar ju redan samma universum iaf, det är massor av referenser och scener till varandra i båda spelen. Black Mesa och Aperture Science är rivaler.

http://gaming.stackexchange.com/questions/122/what-are-the-co...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Dom delar ju redan samma universum iaf, det är massor av referenser och scener till varandra i båda spelen. Black Mesa och Aperture Science är rivaler.

http://gaming.stackexchange.com/questions/122/what-are-the-co...

Ja jag vet förklarade kanske lite dåligt. Jag menar att karaktärerna möts och att man som Gordon går in i aperture labs och skaffar en portal Gun. Kan vara ballt med olika pussel med både portal Gun och gravity Gun.

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk

Bahh
som så många bra tv serier om bara läggs ner mitt i
Dark Angel
No Ordinary Family
Super Girl
osv...

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

Ja jag vet förklarade kanske lite dåligt. Jag menar att karaktärerna möts och att man som Gordon går in i aperture labs och skaffar en portal Gun. Kan vara ballt med olika pussel med både portal Gun och gravity Gun.

Ja dom nämner ju att i Ep 2 att Aperture har kommit på något revolutionerande, kan vara Portal Gun relaterat? Fast vad utvecklarna för 10 år sen tänkte kan ju skilja sig rätt rejält från vad eventuella utvecklare tycker nu

Permalänk
Medlem

Hela grejen känns för anonym, hade det varit ett namn bakom som gick att kolla upp hade de kanske haft någon tyngd, men nu...nää. Vägrar tro att ett företag som lyfts så högt och dessutom tjänat pengar på sina lojala fans arbete kommer att lämna oss i sticket, isof är det dags för bojkott!

Duke nukem släpptes ju till slut, tror vi får se Ep3 eller HL3 nån gång också!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Black Mesa? Visserligen HL2-grafik, men väl värt en genomspelning.

Klart jag spelat igenom det, många gånger. Jag bara menar att det skulle vara kul om de gjorde det modernare som de har gjort med Monkey Island, Day of the Tentacle och så vidare. Jag har mycket kul med att spela igenom dessa äldre spel med uppdaterad grafik.
Det som är riktigt kul med Lucasarts spelen är att med en knapptryckning så går de tillbaka till original grafik och ljud. Det blir värre att göra med ett 3D spel.
Men att göra en ny-release av Black-Mesa hade varit kul. Ser hellre det än att de gör en trea som inte håller måttet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nej, men sannorlikheten att de är det är magnituder större än att en "anonym anställd" skulle ha mer rätt. Det går ju inte ens verifiera om hen jobbar på Valve utan det kan ju lika gärna vara ett troll som vill orsaka uppståndelse för skojs skull.

Du har fel här, det är inte ett troll.

Andrew Reiner på GameInformer kontaktade ett antal personer som arbetat/arbetar på Valve, någonstans runt 30-50, ingen av dem ville bli intervjuad. Men efter ett antal månader så kontaktade en av dem Reiner, men den personen ville vara anonym.
Reiner vet alltså vem personen som har sagt dessa saker är, och att denne har jobbat eller fortfarande jobbar på Valve.

Finns ett problem gällande vad personen har sagt, det är att Reiner inte fått en andra källa för det som skrivs, som sagt, ingen annan ville ställa upp på en intervju.

Permalänk
Medlem

Erhmm... Half Life 3: VR

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Ingen bryr sig....

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Känns bara som att dom ändå borde vara så rika så det inte riktigt borde kosta dom något nämnvärt att slänga ihop 50-200 personer som kan utveckla spelet...

Det tjänar dom väl ändå in på efter 5 minuter steam sales ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NinTrance:

Bahh
som så många bra tv serier om bara läggs ner mitt i
Dark Angel
No Ordinary Family
Super Girl
osv...

Vadå Supergirl? Den är ju inne på säsong 2 och blev förnyad för säsong 3 förra veckan.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig förstått mig på Half Life-hypen.
Ettan må varit tekniskt imponerande, men både grafik och gameplay anser jag var till fördel för Unreal då det begav sig.
Tvåan var väl likså imponerande med sin fysikmotor och med schysst grafik. Gameplay vågar jag inte uttala mig om då jag inte ens kommit mig för att spela det, och i ärlighetens namn kan jag inte påstå att jag känner att jag gått miste om något heller.
Så. Careface?

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem

PR-trick
Av ondo
Skämt
Falsk
Sant

Så här ser jag denna nyhet då den inte har substans.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NinTrance:

Bahh
som så många bra tv serier om bara läggs ner mitt i
Dark Angel
No Ordinary Family
Super Girl
osv...

Offtopic:
Supergirl blev ju förnyad för en tredje säsong av the cw🙄

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.