Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk

Är det någon som vet om det finns något ställe där man kan förhandsboka Zelda Breath of the Wild Master Edition (förutom Webhallen, där den är fullbokad redan..)?

Permalänk
Skrivet av TardShroom:

Är det någon som vet om det finns något ställe där man kan förhandsboka Zelda Breath of the Wild Master Edition (förutom Webhallen, där den är fullbokad redan..)?

Mediamarkt

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Medlem

USA och Japan har fått riktiga priser men finns inte i Europa än. Konstigt. Jag väntar tills vi får riktig fast pris innan jag förbokar.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TardShroom:

Skrivet av Tossitoker12:

Mediamarkt

Frågan är varför utgåvan de säljer är så fattig. Så här ska Master Edition se ut: http://www.ign.com/articles/2017/01/13/the-legend-of-zelda-br...

EDIT: Det är Limited Edition/Collectors Edition dessa två butiker säljer. Inte Master Edition.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Frågan är varför utgåvan de säljer är så fattig. Så här ska Master Edition se ut: http://www.ign.com/articles/2017/01/13/the-legend-of-zelda-br...

http://oyster.ignimgs.com/wordpress/stg.ign.com/2017/01/C2BwO2wUUAcIcwg.jpg

EDIT: Det är Limited Edition/Collectors Edition dessa två butiker säljer. Inte Master Edition.

Master Edition kommer inte till Europa men eftersom Switch inte är region locked så kan man importera!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare

Då har man beställt ett "litet" starter kit
Man skulle hellre vilja ha Sheikah Slate carrying case men kommer säkert kosta skjortan att importera

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Master Edition kommer inte till Europa men eftersom Switch inte är region locked så kan man importera!

Skrivet av tyvar1:

Då har man beställt ett "litet" starter kit
Man skulle hellre vilja ha Sheikah Slate carrying case men kommer säkert kosta skjortan att importera
http://i.imgur.com/nX4TgJl.png

Fan, den vi får hit känns inte riktigt som den motiverar priset av både Wii U och Switch-utgåvan av spelet. Statyn är rätt läcker dock, frågan är hur den ser ut IRL bara.

Är det bara i USA den kommer säljas? Lär nog bli rätt dyrt med alla extra avgifter som tillkommer utanför EU. Blir nog att avvakta lite.

Jo, Sheikah Slate-fodralet var vad jag lockades mycket med Master Edition. Hade gärna fått vara med i den vi får hit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

USA och Japan har fått riktiga priser men finns inte i Europa än. Konstigt. Jag väntar tills vi får riktig fast pris innan jag förbokar.

Är väl Bergsala som håller på förhandla ett överpris med Nintendo så dom kan få en del av kakan?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | MSI RTX 5080 | Asus XG27AQDMG Oled

Permalänk
Medlem

@tyvar1: Hur funkar det när man förbokar? Måste man ta på faktura och få den efter release? Om man betalar med kort, reserveras summan då och den riktiga kostnaden dras sedan eller sätts en del tillbaka?

Permalänk

Är det någon här som tror att Switch kommer att lyckas mot PS4 och Xbox One? Det känns som att den kommer bli dyr med få titlar när den släpps?

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Fan, den vi får hit känns inte riktigt som den motiverar priset av både Wii U och Switch-utgåvan av spelet. Statyn är rätt läcker dock, frågan är hur den ser ut IRL bara.

Är det bara i USA den kommer säljas? Lär nog bli rätt dyrt med alla extra avgifter som tillkommer utanför EU. Blir nog att avvakta lite.

Jo, Sheikah Slate-fodralet var vad jag lockades mycket med Master Edition. Hade gärna fått vara med i den vi får hit.

hmm, vet faktiskt inte. Vet bara att Europa får inte Master edition

Skrivet av Trebsor:

@tyvar1: Hur funkar det när man förbokar? Måste man ta på faktura och få den efter release? Om man betalar med kort, reserveras summan då och den riktiga kostnaden dras sedan eller sätts en del tillbaka?

Jag valde att betala med faktura, så då kommer jag få en faktura med leveransen som ska betalas inom 14 dagar! Vet inte hur det fungerar om man betalar med kort.

Skrivet av Swedish Berserk:

Är det någon här som tror att Switch kommer att lyckas mot PS4 och Xbox One? Det känns som att den kommer bli dyr med få titlar när den släpps?

Jag har alltid varit lite emot "cosole wars" grejen. Man skaffar den konsolen man vill ha och spelar dom spelen man vill spela och bara ha roligt! Jag skaffar mest Nintendo konsoler för just nintendos spel. Annars kör jag allt på PC. Skaffade dock mig ett PS4 PRO vid lanseringen för jag kunde inte hålla mig längre för att få testa på The Last of Us och Uncharted serien! Så bryr mig inte så mycket om hur Switch kommer lyckas mot PS4 och Xbox One

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Jag har alltid varit lite emot "cosole wars" grejen. Man skaffar den konsolen man vill ha och spelar dom spelen man vill spela och bara ha roligt! Jag skaffar mest Nintendo konsoler för just nintendos spel. Annars kör jag allt på PC. Skaffade dock mig ett PS4 PRO vid lanseringen för jag kunde inte hålla mig längre för att få testa på The Last of Us och Uncharted serien! Så bryr mig inte så mycket om hur Switch kommer lyckas mot PS4 och Xbox One

Kan inte säga att jag bryr mig mycket själv eftersom jag inte skaffat varken PS4 eller Xbox One än. Däremot är jag mer fundersam på hur bra Switch kan tänkas sälja för det är ändå väldigt viktigt för Nintendo som företag.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att jag bryr mig mycket själv eftersom jag inte skaffat varken PS4 eller Xbox One än. Däremot är jag mer fundersam på hur bra Switch kan tänkas sälja för det är ändå väldigt viktigt för Nintendo som företag.

Tja, så länge Nintendo får tummen ur ofta nog att släppa spel till den som tilltalar så är chansen rätt god, trots allt.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Inaktiv

Så är det ju alltid, det fanns inte massvis med spel till exempelvis PS4 när den släpptes, de har kommit med tiden. Och de andra konsollerna var också dyra vid lanseringen. Man får tänka på att både PS4 och Xbox One funnits på marknaden i drygt tre år. Dock har de ovanligt få exklusiva titlar, snudd på allt finns på minst en annan plattform.

Nu hänger inte Nintendos överlevnad på om Switch säljer bra eller dåligt, företaget är allt annat än fattigt. Självklart vill Nintendo, som alla andra företag, att deras produkter säljer bra då det genererar mer pengar.

Skrivet av tyvar1:

hmm, vet faktiskt inte. Vet bara att Europa får inte Master edition

Jag valde att betala med faktura, så då kommer jag få en faktura med leveransen som ska betalas inom 14 dagar! Vet inte hur det fungerar om man betalar med kort.

Riktigt synd iallafall. Var ju den utgåvan som var intressant. Oh well.

Personligen skulle jag inte förboka produkter som inte officiellt utannonserats av tillverkaren/utgivaren. Men faktura borde gå bra, då får butiken ändå inga pengar förrens de skickar produkten.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@Trebsor: Med kort så dras pengarna sen kommer de tillbaka till ditt konto efter ett antal dagar och den aktuella summan dras när priset är fastställt. På komplett dras pengarna när varan skickas tror jag. Alla företag har inte såhär så ring och kolla vad som gäller.

Beställde en på Inet på faktura och en annan på komplett med kort. Varför jag inte tog den på kort på Inet var att pengarna inte kom tillbaka. Det justeras i efterhand sa de (ringde och frågade på båda företagen).

Permalänk
Medlem

Jag undrade själv lite hur man laddar joycons och deras batteritid.

Batteritiden verkar tydligen inte vara några problem och laddningen verkar som tur är ganska enkel - bara ha dom på switch när den laddas/används i dockan eller med kabeln:
http://www.polygon.com/2017/1/13/14269692/nintendo-switch-con...
Får hoppas bara de på ett vettigt sätt visar när de behöver laddas också - gärna i god tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Nintendo har alltid varit mer fokuserade på spelglädje och innovation snarare än toppmodern teknik. Jag har varit konsolspelare i många år och har ägt samtliga konsoler de senaste generationerna men känner idag att det räcker gott och väl med en PC och något från Nintendo som komplement eftersom tredjepartstitlarna till PS4 och XB1 alltid släpps till PC i alla fall. De enda stationära Nintendokonsolerna jag ägt är dock GC och Wii.

Då är det ju guldläge att klippa till på en WiiU nu, så kan du värma upp med en hel del fina Wii & WiiU spel inför Switch lanseringen

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

PS4 och Xbox One hade få titlar när de släpptes.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Faktiskt är jag sugen på denna En lysande blandning mellan gameboy/NES/SNES/WII med riktigt bra grafik
Brutalt dyr dock, även tillbehören, och spelen som i vissa fall faktiskt är gamla titlar.

Men sugen som bara den faktiskt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe-:

Är väl Bergsala som håller på förhandla ett överpris med Nintendo så dom kan få en del av kakan?

Jag tycker Bergsala har varit väldigt rimliga tidigare men framtiden får väl utvisa.
Personligen kommer jag inte köpa om den kostar mer än 3000kr

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Många som gnäller på att Switch eventuellt e för underpresterande både när det gäller prestanda å batteri/mobilitet. Men det e ju första iterationen trots allt, det e bara kolla på gameboy, ds/3ds.
konceptet e ju det som visas upp å säljs.
Även om det e en maxwell gpu/720p å eventuellt att den e för tung/tjock så kommer det ju bli förbättringar längre fram antar jag.

gpun kan med lätthet ersättas med pascal/volta för bättre energieffektivitet(e ju nvidia) å även säkert mer prestanda som lär tillåta 1080p när den även är handhållen å samtidigt göra den smäckrare/plattare/lättare å med mer batteritid. Jag e hoppfull iaf som sagt.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Nintendo för mig, har alltid handlat om spelglädje! Jag spelar liksom gamla nes, snes på min pi3 och har as kul.
Vill jag spela grafik tunga spel på hög fps, så använder jag min pc istället.
Har haft tanke på att köpa varsin 3ds till mig och grabben, då vi ofta är iväg på helgerna.
Men nu blir det nog en switch istället.
En "konsol" som har ok prestanda enligt mig.
Lite dåligt utbud på spel vid lansering, men det har flera konsoler haft. Kan nog trolla bort x antal timmar i zelda ändå

Men satt och tittade på olika tillbehör, är det något paket där en laddare ingår? Inte bil laddare utan vanlig vägg laddare. Vill ju inte släpa med dockningsstationen.

Visa signatur

Dator 1: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Strix B650E-F Gaming Cpu: AMD Ryzen 7800x3d Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Corsair VengeanceKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Dator 2: Chassie: Lian li O11 Dynamic mini Moderkort: Asus Prime B660 Cpu: Intel 12600k Gpu: Radeon 7900GRE Minne: 64 Corsair VengeanceKylning:Custom loopLagring:2tb Samsung 990pro PSU: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Jag tycker Bergsala har varit väldigt rimliga tidigare men framtiden får väl utvisa.
Personligen kommer jag inte köpa om den kostar mer än 3000kr

Skulle bli väldigt förvånad om den kostar under 3 000 kr vid release. 299$+moms landar i trakterna 3 300-3 400 kr.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas då man kan köra wii och wii u spel på den där saken annars har jag 0 intresse för den.

jag vill bara ha en för jag missade wii och wii u och nu vill jag köra mario och zelda spelen!

någon som vet var jag kan få tag på ett wii u? verkar inte säljas längre..

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

@Kethsi Tror Wii u kommer komma ut billigt på begagnat marknaden när switch närmar sig. Annars har du ju tyska ebay osv

Skrivet av Cooling23:

PS4 och Xbox One hade få titlar när de släpptes.

Ja men de tävlade mot sina föregångare inte direkt så kunderna hade något val förutom PC eller Wii u. Denna släpps ju nu och då har man två billigare kraftfullare alternativ som har rätt mycket spel. Men lyckas de blir jag glad, kommer säkert köpa en beg switch om 2-4 år om det kommer lite bra spel

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gloremir:

...
Men satt och tittade på olika tillbehör, är det något paket där en laddare ingår? Inte bil laddare utan vanlig vägg laddare. Vill ju inte släpa med dockningsstationen.

Switch laddas ju via USB-C, så vilken sådan laddare som helst med rätt spänning och strömstyrka går säkert bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@Kethsi Tror Wii u kommer komma ut billigt på begagnat marknaden när switch närmar sig. Annars har du ju tyska ebay osvJa men de tävlade mot sina föregångare inte direkt så kunderna hade något val förutom PC eller Wii u. Denna släpps ju nu och då har man två billigare kraftfullare alternativ som har rätt mycket spel. Men lyckas de blir jag glad, kommer säkert köpa en beg switch om 2-4 år om det kommer lite bra spel

vilka sidor är bra för att köpa begagnat då? har inte gjort det förr men är de bara ebay och blocket man kan hitta ett wii u?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

vilka sidor är bra för att köpa begagnat då? har inte gjort det förr men är de bara ebay och blocket man kan hitta ett wii u?

Du kan hitta wii u lite var som helst ex facebookgrupper och sånt du får ta och söka lite så lär du finna. Köp i första hand av personer du kan träffa. Tradera är svenska ebay kan man säga. Sedan om du köper på ebay så se till att köpa från ett land inom EU för att slippa tull och moms.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Hur Nintendo lovade att Zelda kommer att se ut mot hur det faktiskt ser ut.

Digital Foundry har testat spelet och säger följande om Switch-versionen.

• 720p and "30 fps" in handheld mode.

• 900p and "30 fps" when docked.

• Texture filtering is poor.

• Frame-rate drops typically seem to happen when there's depth of field on screen.

• Lowest recorded frame-rate is 20 fps.

Switch klarar alltså inte av att hålla Zelda, ett portat Wii U-spel, i stabila 30 fps. Det dippar så lågt som 20 fps vid flera tillfällen. Det är också ett tomt spel med enormt mycket döyta. Förstår inte hur Nintendo kan med att släppa detta spelet när det är så opolerat.

Visa signatur

Theme From Futurescope.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FU-Bot:

Hur Nintendo lovade att Zelda kommer att se ut mot hur det faktiskt ser ut.

Digital Foundry har testat spelet och säger följande om Switch-versionen.

• 720p and "30 fps" in handheld mode.

• 900p and "30 fps" when docked.

• Texture filtering is poor.

• Frame-rate drops typically seem to happen when there's depth of field on screen.

• Lowest recorded frame-rate is 20 fps.

Switch klarar alltså inte av att hålla Zelda, ett portat Wii U-spel, i stabila 30 fps. Det dippar så lågt som 20 fps vid flera tillfällen. Det är också ett tomt spel med enormt mycket döyta. Förstår inte hur Nintendo kan med att släppa detta spelet när det är så opolerat.

Om detta stämmer är det faktiskt inte okej, tänkte köpa en switch då jag har barn och älskar mario, men jag blir mer tveksam för varje dag..

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet