Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sturesson:

När jag köpte min I5 4690K så kostade den 1900kr medan för någon månad sen (det var senast jag kollade) så kostade den 2500kr. Känns skumt att den gick upp 600kr...

Det kallar jag en prishöjning i alla fall, konstigt att det blir dyrare ju längre man väntar, kan tycka att den skulle bli billigare då en processor oftast blir billigare med åren och inte dyrare. Men vad vet jag, det är bara min åsikt.

Fakta är en annan sak dock Mycket beror på vad amerikanska dollarn står i.
Priset har ändrats i svenska kronor pga detta, men i amerikanska dollar har det i stort sett stått still.

Permalänk
Medlem

Väntar tills Vega kommer! Men visst, ett mATX bygge med allt förutom grafikkort (med Ryzen 1700X) ligger ju och väntar i Inets kundvagn.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

AMD's åttakärniga RyZen-processorer konkurrerar inte mot Intels mainstream-processorer utan mer specifikt deras HEDT/X99-plattformar. Jämförelserna är rättvisa och korrekta sett till bestyckningen av de olika tillverkarnas processorer.

Lite dåligt med RAM-minnes kapacitet på Ryzen jämfört med X99 dock.

Permalänk

Det blir nog en Ryzen till servern, men behöver inte en R7 till den, och behöver ett mITX, så, jag väntar till sommaren, så får vi se vad vi kan hitta för spännande som kan flytta in i FD Arrayen

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Sitter på en 3770k-burk nu, så det blir hur man än vrider och vänder på det bara frågan om att bygga en AMD-burk för att AMD är tillbaka på banan och det är roligt att bygga en AMD-burk för första gången sedan Athlon XP. Håller an tills plattformen är etablerad, och det finns mer material att researcha, mitt egentliga behov av en ny dator är obefintligt

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Ja, du har rätt i det mesta. Jag kan erkänna att jag är en fejk-fanboi som snabbt kan vända kappan efter vinden beroende på CPU-marknadens läge och tillstånd!

Med det sagt så gillar jag Intel mer som företag eller vad man ska säga. Skulle AMD ha en CPU som är 100 kr billigare och ger exakt samma prestanda (OC inräknat här) som en Intel-prolle så skulle jag ta Intel alla dagar om året. Det bara är så. Det är väl ändå en aning äkta fanboi? xD Jag skulle utan tvekan betala tex 10% mer för Intel med samma prestanda som billigare AMD, och då är jag en konsument i prestandasegmentet som ändå betalar bra när jag köper dator, att vara dumsnål är det värsta jag vet.

AMD har ju totalignorerat det riktiga övre mellansegmentet och prestandasegmentet för konsumentdatorer ända sedan Intel kom med Core 2 (kan ha fel, men någonstans där right?). Och sedan dess bara haft en chans i budgetklassen upp till mellansegmentet eller några specifika program/spel där många kärnor är ovanligt gynnsamt (men dessa spel och program ser vi blir vanligare och vanligare). Men där tar de bästa i5:orna över, och i7:orna har piskat och har varit herren på täppan, eller King of the Hill om man vill kalla det för det under alla dessa år. Och det är ju många många år som det handlar om, inte bara en generation eller två. Btw nu pratar jag i princip bara spel-pretanda då det är vad som är intressant för mig, och många andra. En 4-kärnig Intel med HT är rapp i Photoshop den med.

När AMD väl insåg att Intel var så överlägsna så har de väl tom öppet sagt att det är just budget-mellansegment som är deras målgrupp och kundbas? Det kanske bara gällde en generation det uttalandet, men det är ju så det har sett ut i åratal. Hur många "ordentliga" spel-datorer har egentligen använt AMD senaste 5 åren? Det är mest billiga datorer på Elgiganten som kör AMD. Bland billiga laptops är AMD över-reppade, och bland prestanda-laptops är det nästan uteslutande Intel i7:or som gäller vad jag vet. I och med AMDs frånvarande har jag i princip tappat respekt och trovärdighet för dem.

Det är samma med GFX. Jag väljer Nvidia före AMD förutom om det skulle vara ekonomiskt/prestandamässigt idiotiskt att inte köpa dem. Kruxet här är dock att Nvidia tar en rejäl slant för sin G-Sync vilket är en enorm nackdel och som jag hoppas att de får nerr merkostnadern, medan AMD Freesync ligger ganska långt under prismässigt. Jag hade ett GTX 1080 så det fick bli G-Sync för mig och det ångrar jag inte, men hade det varit 1000-1500 kronor billigare hade jag absolut inte klagat. Efter att ha testat G-Sync i några veckor är jag övertygad om att syncad uppdateringsfrekvens mellan GPU och skärm är framtiden. Det kanske finslipas ännu mer här och där, men det kommer nog att finnas kvar om fem år enligt samma princip.

MEN - om AMD nu skulle överraska mig stort så "byter jag sida" så att säga. Men då ska det till markanta skillnader, inte 1-2 FPS skillnad i spel, 3% bättre resultat i 3DMark eller 10 sekunder snabbare i något CAD-program som jag ändå aldlrig använder. Så ska vi säga halv-fanboi tills vidare? =D

Ursäkta Wall of Text, jag är trött, uttråkad och lite småsjuk och hostmedicinen jag fått gör mig lite extra skriv-glad känns det som. Hoppas att jag inte svamlat för mycket nu.

Du svamlar inte alls.
Din Wall of Text vart riktigt bra skrivet!! Och roligt/intressant att läsa.
Tack för att du delar med "halv-fanboi"

Och krya på dig!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sturesson:

När jag köpte min I5 4690K så kostade den 1900kr medan för någon månad sen (det var senast jag kollade) så kostade den 2500kr. Känns skumt att den gick upp 600kr...

Det kallar jag en prishöjning i alla fall, konstigt att det blir dyrare ju längre man väntar, kan tycka att den skulle bli billigare då en processor oftast blir billigare med åren och inte dyrare. Men vad vet jag, det är bara min åsikt.

Det är alltså den svenska återförsäljaren som höjt priset.

Permalänk
Medlem

Inväntar vad det kommer att finnas för moderkort i mITX och små µATX och 4- och 6-kärniga processorer när väl tester av dessa kommer jämfört mot Intel, och jämfört mot vad Intel kostar.
Jag är ganska sur över att intel-priserna bara har gått upp sen i somras, då en 6700K kostade 3000:-, nu 3600.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

1700 och Asus x370 Prime Pro bokat. Om det presterar under Haswell-E överklockat så returneras hela klabbet och 7700k med passande moderkort beställs istället!

Permalänk
Medlem

Köpa grisen i säcken är ganska korkat, har väntat ett år och kan vänta någon vecka till.
Ryktet (nordichardware )som finns är att 1700 klockar som bäst 4Ghz-ish och är extremt kinkig med moderkort.
Att lägga 3k på ett moderkort för att få den knappt över 4gHz, är inte intressant. som jag gissar att 1700 behöver i alla applikationer jag är intresserad av (spel) Lol.
Kanske blir att vänta på R5, men som sagt allt bygger på nya och gamla rykten hur ryzen presterar.
Behöver inte 16 trådar, men är en Nice bonus.

Vänta på testerna och möjliga pris justeringar från Intel.[ul]

Permalänk
Skrivet av ramlösa:

Köpa grisen i säcken är ganska korkat, har väntat ett år och kan vänta någon vecka till.
Ryktet (nordichardware )som finns är att 1700 klockar som bäst 4Ghz-ish och är extremt kinkig med moderkort.
Att lägga 3k på ett moderkort för att få den knappt över 4gHz, är inte intressant. som jag gissar att 1700 behöver i alla applikationer jag är intresserad av (spel) Lol.
Kanske blir att vänta på R5, men som sagt allt bygger på nya och gamla rykten hur ryzen presterar.
Behöver inte 16 trådar, men är en Nice bonus.

Vänta på testerna och möjliga pris justeringar från Intel.[ul]

Korkat och korkat, vet jag inte om jag håller med om, allt man gör här i livet behöver inte vara grundat i logik, ibland kan man även grunde det på passion och vissa vill vara först med att testa nya saker, då är det itne korkat att förhandsboka ...

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Korkat och korkat, vet jag inte om jag håller med om, allt man gör här i livet behöver inte vara grundat i logik, ibland kan man även grunde det på passion och vissa vill vara först med att testa nya saker, då är det itne korkat att förhandsboka ...

Om nu det är så folk tänker och har jag inget problem med det.
Lite som att köpa en ny Jagge..
Vilket är orsaken jag väntar på recensionerna.

Permalänk
Skrivet av ramlösa:

Om nu det är så folk tänker och har jag inget problem med det.
Lite som att köpa en ny Jagge..
Vilket är orsaken jag väntar på recensionerna.

Ja, hade det varit för några år sen så hade jag förhandsbokat en Ryzen jag med, så jag kan förstå de som gjort det, nu har jag inte direkt tid att leka med datorn på det sättet och då känns det onödigt, men jag väntar på mITX och lite svagare 4c till lillservern!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Tänkte höra hur många som bokat en AMD Ryzen. Står du i valet och kvalet? Vänta då med att rösta.

Själv har jag bokat en R7 1700.

Jag kommer defintivt köpa, men vilken det blir beror på hur de klockar. Om det visar sig att alla har ungefär samma tak känns det ju onödigt att köpa någon av de dyrare. XFR berör inte mig då jag kommer klocka manuellt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det ska bli riktigt intressant att se vad Ryzen går för då speltesterna släpps Jag struntar i strömföbrukning och processorarkitektur, det som presterar bäst i spel blir mitt nästa köp.

Permalänk
Hjälpsam

Bytte från 1700 utan x till 1700x.
Vi får se om det var värt pengarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Beställde en Ryzen 7 1800X med moderkortet Asus PRIME X370-PRO. Får fortsätta titta på Netflix 4 K i Samsungappen på min TV då 4K endast går att titta med KabyLake (CopyLake). Vilka mer finesser blir man utan?

Minnesstödet verkar lurigt med Ryzen men chansade på Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB (PC24000/3000MHz CL15)

8 788 kr gick kalaset på

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Beställde en Ryzen 7 1800X med moderkortet Asus PRIME X370-PRO. Får fortsätta titta på Netflix 4 K i Samsungappen på min TV då 4K endast går att titta med KabyLake (CopyLake). Vilka mer finesser blir man utan?

Minnesstödet verkar lurigt med Ryzen men chansade på Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB (PC24000/3000MHz CL15)

8 788 kr gick kalaset på

Guru3D killen skaffade väl sig såna där minnen i sin video. Gå till 3:36 där han plockar upp minnena

Själv ska jag bara ha 2400 MHz 4x8 GB G.Skill minnen då jag inte brukar överklocka nåt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Minnesstödet verkar lurigt med Ryzen men chansade på Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB (PC24000/3000MHz CL15)

Asus släpper antagligen sin QVL till X370-PRO vilken dag som helst, så det smartaste är nog att vänta tills den är ute med tanke på att det antagligen dröjer ett tag innan de tweakat BIOS för ökad minneskompatibilitet. Det var likadant vid Skylake-releasen. Jag hade nog tre olika fabrikat hemma innan jag fick tag på ett par som datorn bootade på, trots att de andra minnena var felfria.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av AMD-FX:

Guru3D killen skaffade väl sig såna där minnen i sin video. Gå till 3:36 där han plockar upp minnena https://www.youtube.com/watch?v=mSO-aLM79iQ

Själv ska jag bara ha 2400 MHz 4x8 GB G.Skill minnen då jag inte brukar överklocka nåt

Varför inte 2*16?
Mer lättdrivet och möjligt att uppgradera, eller har du redan dina minnen?
Själv tänker jag lägga mig på default till en början, 2133 tror jag att det är.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Tänkte höra hur många som bokat en AMD Ryzen. Står du i valet och kvalet? Vänta då med att rösta.

Själv har jag bokat en R7 1700.

edit Blev en R7 1700X i stället.

Med 1009 röster är rösterna statistisk säkra,

Nu finns det 374 förnuftiga personer här (37 %), som precis om jag röstat på "Jag väntar på att testerna kommer ut". De andra är väl våghalsar, idoter eller Intel-anhängare.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Jag väntar till jag stöter på ett spel som min 1090T inte orkar med i hyfsad fart, eller mitt Sabertooth 990FX lägger av, vilket kan dröja med den robustheten XD

Jag gissar på att det snarare blir uppgradering för att gäst-spel-PCn börjar bli gammal i så fall (Den kör Athlon X4 på 3GHz och ett HD4870, så den duger til WoW och Diablo 3 typ).

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Varför inte 2*16?
Mer lättdrivet och möjligt att uppgradera, eller har du redan dina minnen?
Själv tänker jag lägga mig på default till en början, 2133 tror jag att det är.

32GB räcker för min del och då är detta perfekt. Jag har ju kört 8GB sedan länge så 32GB är en enorm uppgradering

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av sAAb:

Med 1009 röster är rösterna statistisk säkra,

Nu finns det 374 förnuftiga personer här (37 %), som precis om jag röstat på "Jag väntar på att testerna kommer ut". De andra är väl våghalsar, idoter eller Intel-anhängare.

Skönt att vi i alla fall är mindre än 10%.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Själv tänker jag lägga mig på default till en början, 2133 tror jag att det är.

Det är väl ändå dumt att inte köpa DDR4-2400-minnen eftersom de sannolikt ligger närmare sweet spot än 2133?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Sveklockarn:

Det är väl ändå dumt att inte köpa DDR4-2400-minnen eftersom de sannolikt ligger närmare sweet spot än 2133?

Jag har köpt 4 st 16 GB, DDR4-3000 minnen, men jag misstänker att de får gå lite långsammare till en början.
Får se hur stabilt det blir.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jag har köpt 4 st 16 GB, DDR4-3000 minnen, men jag misstänker att de får gå lite långsammare till en början.
Får se hur stabilt det blir.

Hittade följande angående minneshastigheter med Ryzen häromdan:

Citat:

A comment from Asus:

"
I’ve decided to provide some recommendations on DDR4 limitations concerning AM4 currently.

As it stands the AMD code has restricted RAM tuning options which means many RAM kits at launch will not be compatible. This is the same for our competitors also.
What we recommend is the following:
If fully populating a system with 4 DIMMs (2DPC), use memory up to a max of 2400MHz.
If using 1DPC (2 DIMMs) ensure they are installed in A2/B2 and use memory up to max of 3200MHz.

The indication I have received from HQ is that AMD has focused all their efforts on CPU performance so far and will release updated code in 1~2 months when we expect improved DDR4 compatibility and performance."

In short if filling all 4 DIMM's set your speed to 2400MHz and work up from there.
If using 2 DIMM's put them in the A2/B2 slots and a max of 3200MHz should be possible.

In our testing only the Crosshair board achieved 3000-3200MHz, the others were in the 2400-2666MHz range.

BIOS updates will come!

Källa: https://forums.overclockers.co.uk/threads/ryzen-ddr4-memory-w...

Det är alltså sannolikt bara en tidsfråga innan det går att köra högre frekvenser, men det är som sagt bra att vara medveten om före köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Jag är nyfiken på hur tankegången är hos er som förbokat innan ni ens sett "äkta" (läs: opartiska) prestandatester.

Missförstå mig inte, jag tycker Ryzen verkar extremt intressant, men jag skulle aldrig förboka något innan jag vet hur det *faktiskt* presterar.

Man kan ju alltid ångra sitt köp om det visar sig att benchmarks suger.
Problem solved.

Anledningen?
Man vill ha grejerna asap!

Visa signatur

3800X@PBO (4,3GHz) | Prime x370-pro | 16GB G.Skill Ripjaws V 3600Mhz @ 3600 Mhz(16-16-16-36-52) | Zotac 1080 Ti AMP Extreme | MG279Q | QPAD-1339 | Ownit 1000/1000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Beställde en Ryzen 7 1800X med moderkortet Asus PRIME X370-PRO. Får fortsätta titta på Netflix 4 K i Samsungappen på min TV då 4K endast går att titta med KabyLake (CopyLake). Vilka mer finesser blir man utan?

Minnesstödet verkar lurigt med Ryzen men chansade på Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB (PC24000/3000MHz CL15)

8 788 kr gick kalaset på

Exakt samma på kronan här

Visa signatur

3800X@PBO (4,3GHz) | Prime x370-pro | 16GB G.Skill Ripjaws V 3600Mhz @ 3600 Mhz(16-16-16-36-52) | Zotac 1080 Ti AMP Extreme | MG279Q | QPAD-1339 | Ownit 1000/1000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrutto:

Man kan ju alltid ångra sitt köp om det visar sig att benchmarks suger.
Problem solved.

Anledningen?
Man vill ha grejerna asap!

Kan ju vara så att man inte kommer med i första batchen och får vänta till april. Hemska tanke men då får vi ändå extra betänketid och kan läsa tester även efter FW och BIOS uppdateringar. Jag förbeställde därför att jag tro att priserna kommer öka i Europa beroende på hur populär plattformen blir och dollarkursen seglar. Hade jag trott på en prisnedgång hade jag väntat. Jadu, man kan tro allt möjligt

Undra hur det är att försöka boota upp i Windows 10 Proo med en ny arkitektur för att försöka göra en full återställning sedan en aktivering? Från Intel till AMD! Uppdrag omöjligt eller vad tror ni?

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-w...

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]