Andra streamingtjänster utöver Twitch?

Permalänk
Avstängd

Andra streamingtjänster utöver Twitch?

Tjena!

Jag hade tänkt å börja streama när jag klonkar piano och jag ser att
Creative-kategorin i Twitch är rätt fattig men det är ju ändå en spel-
streamingtjänst och inte riktigt det jag tänkte använda det till så säg.

Vet ni någon annan streamingtjänst utöver Twitch som man kan använda
och som är kompatibelt med OBS? Finns det någon streamingtjänst som
är särskilt inriktad på mer Creative-saker som musik, måla, och liknande?

/ AplAy.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Inaktiv

@AplAy: Det som slår mig närmast är ju antingen Facebook live eller Youtube Live.

Funderat på någon utav dem?

Permalänk
Medlem

hitbox finns också dock aldrig varit där typ

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

kör själv streaming på youtube, inga uppladdnings begränsningar. som twitch har om du inte har ett sammabete med dom, samt du får in allt på din youtubekanal, snabbt och smidigt tycker jag

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Microsoft Beam kanske?

Permalänk
Keeper of Traditions

Det finns annat än spel på Twitch, både musik- och målarkanaler, och det kommer nog bli svårt att hitta en annan tjänst som ens är i närheten i storlek.
Om du tycker creative-kategorin ser fattig ut så betyder ju det bara att det blir enklare för dig att slå igenom? Borde inte vara något att klaga på.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Tack så mkt för svaren!

Ja just det, jag glömde bort att mindre konkurrens är bättre i detta fall = lättare för folk å hitta en i Creative-flödet.

Btw, om man vill streama till t.ex. Twitch, Beam, Hitbox, Facebook å YouTube samtidigt vilken tjänst rekommenderar ni då?

Har kikat på restream.io och joicaster.co/switchboard.live men har ingen koll alls.

Finns även något snack på webben om att köra egen RTMP-server. Behöver man en till burk då som man streamar via nätverket som i sin tur sen streamar till alla diverse streamingtjänster?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |