Permalänk
Avstängd

Bitcoins framtid?

Hur tror ni bitcoins framtid kommer att vara?
De har ökat något enormt i värde på grund av droghandeln de senaste åren kombinerat med spekulation.

Jag tänker på hackerattacken som nyligen var där de krävde bitcoin till ett värde av 300$ vilket kanske leder till fler liknande attacker och att de måste förbjuda bitcoins till slut?

Permalänk
Inaktiv

Ja den som vet svaret på denna frågan är miljonär om en vecka. Väntar ivrigt på svar

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Inaktiv

Jag ångrar att jag inte fortsatte med mining på den tiden GPU gick att använad för ändamålet. Hade ett HD5850, bästa kortet för Bitcoin-mining innan GPU utkonkurrerades. Hade man vetat vad man visste idag då hade jag suttit på en del egna BTC.

Permalänk
Inaktiv

Vad gör denna värde ökning nu?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

bland annat att bank of japan har börjat acceptera bitcoin som valuta för att stimulera ekonomin...

venezuela är en annan bidragande orsak

flera andra kryptovalutor som handlas med friskt, och i slutänden så måste de alla växlas in till bitcoin, för att kunna omväxlas till Fiat Valuta
detta hjälper också till att trycka up den...
sky is the limit

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon200632:

Som sagt innan, dels att Bank of Japan ställt sig ganska positiva till bitcoin på senaste så en del spekulation från japaner.
Även mycket omsättning i bitcoinen nu kommer från att folk växlar mellan "alt coins" alltså andra digitala skräpvalutor.
Sedan har du även kineserna som flippar coins pga rädsla för att yuanen ska devalveras.

Permalänk
Medlem

Hade 0.2 btc för något år sedan. Var värt 200SEK då.. Hade varit värt 459$ nu.. Faaaan xD

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Magic! Men ja har ju blivit lite av en trend att bitcoin ökar våldsamt i värde för att sedan långsamt dala under månader/år för att sen upprepa processen.

Permalänk

Själv satt jag med två 6970s och minade för några år sedan. För det jag fick ihop köpte jag Humble Bundles vilket var ett stort misstag.

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Medlem

Går upp som f*n, tjänade ca 400$. Ska dock köpa alt coins för de. Finns coins som går upp mycket bättre och snabbare än bitcoins.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durham:

Finns coins som går upp mycket bättre och snabbare än bitcoins.

Dom går också ner snabbare ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

Dom går också ner snabbare ;P

Vilka kollar du på nu?

Finns några som går långstam upp hela tiden vilket du kan tjäna en hel del på om du lägger ner en slant på dem nu.

Att investerar är aldrig 100% säkra pengar, dom kan gå upp och ner.

Permalänk
Medlem

Ha ha... Minade doge när de var som hetast. De har hängt på BTC och ökat sjukt i värde. Jag köpte spel för nästan allt men har sparat 100k som är värt ungefär $200. Hade jag sparat allt hade jag haft ca $1500. Men nästan all alt-crypto funkar så att den hänger med BTC.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Skulle hållt i dom hårdare eller snarare, investerat mer. Var nervöst som fan dock, speciellt $10 -> $200, sedan dipp ner till 30-40ish, upp till $1000, sen dip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durham:

Vilka kollar du på nu?

Ja genomsnittet verkar ligga -30-40% för alts senaste 24h, inte direkt en stabil investering ens i jämförelse med BTC som är extremt instabil till att börja med (-25%!) Problemet med alts är att dom pumpas och dumpas i ännu större utsträckning än BTC då det krävs betydligt mindre kapital.

Iofs är nedgången nu ganska väntad med tanke på hur överhettad kryptomarknaden varit senaste månaden. Vi får se om det här va slutet den här gången eller ej när banker öppnar till veckan och pengar börjar flöda in till exchanges igen.

Permalänk
Inaktiv

Undra hur han som köpte 2st pizzor för 10000 bitcoin känner sig idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

Ja genomsnittet verkar ligga -30-40% för alts senaste 24h, inte direkt en stabil investering ens i jämförelse med BTC som är extremt instabil till att börja med (-25%!) Problemet med alts är att dom pumpas och dumpas i ännu större utsträckning än BTC då det krävs betydligt mindre kapital.

Iofs är nedgången nu ganska väntad med tanke på hur överhettad kryptomarknaden varit senaste månaden. Vi får se om det här va slutet den här gången eller ej när banker öppnar till veckan och pengar börjar flöda in till exchanges igen.

Redan tjänat 200$ från mina investeringar i alt coins, coinsen jag investera i har en bra teknologi och kommer behöva användas. I long term kommer jag tjäna mycket, ska bli väldigt roligt att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durham:

Redan tjänat 200$ från mina investeringar i alt coins, coinsen jag investera i har en bra teknologi och kommer behöva användas. I long term kommer jag tjäna mycket, ska bli väldigt roligt att se.

"I long term kommer jag tjäna mycket, ska bli väldigt roligt att se." - Du är säker du Hoppas för din egen skull att du har rätt. Men som @KalBumling sa, akta dig för pump och dump, det är lätt att man bränner sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Hur tror ni bitcoins framtid kommer att vara?
De har ökat något enormt i värde på grund av droghandeln de senaste åren kombinerat med spekulation.

Jag tänker på hackerattacken som nyligen var där de krävde bitcoin till ett värde av 300$ vilket kanske leder till fler liknande attacker och att de måste förbjuda bitcoins till slut?

Eeeh vart får du ifrån att den har ökat i värde pga droghandeln? En mycket större sannolikhet varför värdet ökar att det var halvering juni 2016, japan har legaliserat de som ett betalmedel och över 250 000 butiker kommer börja ta betalt i bitcoin fram till sommaren i bara japan, sen så vill folk fly minus räntor och inflation runt om i världen. Jag har varit med sedan sent 2012 och köpt hela tiden även crashen 2013 och sedan efter. IMO så är Bitcoin det bästa långsiktiga sparmedlet mycket bättre än att spara i en fiat valuta iaf. Sedan så kommer förmodligen SegWit aktiveras vilket möjlig gör faktiska micropayments på så låga som en tusendels Satoshi och möjliggör direktbetalningar utan en confirmation

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon200632:

Undra hur han som köpte 2st pizzor för 10000 bitcoin känner sig idag.

Med tanke på att den pizzan är värd dryga 184 miljoner kronor idag så är han nog lite bitter...

https://twitter.com/bitcoin_pizza/status/869013949899034625

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gimberg:

Eeeh vart får du ifrån att den har ökat i värde pga droghandeln? En mycket större sannolikhet varför värdet ökar att det var halvering juni 2016, japan har legaliserat de som ett betalmedel och över 250 000 butiker kommer börja ta betalt i bitcoin fram till sommaren i bara japan, sen så vill folk fly minus räntor och inflation runt om i världen. Jag har varit med sedan sent 2012 och köpt hela tiden även crashen 2013 och sedan efter. IMO så är Bitcoin det bästa långsiktiga sparmedlet mycket bättre än att spara i en fiat valuta iaf. Sedan så kommer förmodligen SegWit aktiveras vilket möjlig gör faktiska micropayments på så låga som en tusendels Satoshi och möjliggör direktbetalningar utan en confirmation

Kanske från värdet på en bitcoin före och efter man kunde köpa droger med dem. 100kr vs 20 000kr ....
Det finns inte en ända vara som sålts i bitcoin utan det är bitcoin relativt till USD.
Din hyra kostar inte 2 bitcoin utan den kostar bitcoin till ett värde av vad din hyra ligger på i USD.

Du kan köpa ett par skor för euro,kr eller somaliska pengar online utan några större problem men vad du inte kan köpa är 14 gram heroin utan det köper man med Bitcoin.
Vad bankerna kan och KOMMER att göra om de ser bitcoin som ett hot är att sätta stopp för växling mellan bitcoin->USD och därmed kommer ingen längre vilja ha bitcoins.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K W:

Skulle hållt i dom hårdare eller snarare, investerat mer. Var nervöst som fan dock, speciellt $10 -> $200, sedan dipp ner till 30-40ish, upp till $1000, sen dip.
http://i.imgur.com/hyALOe5.png

Trodde på riktigt ingen köpte från btcx på den tiden. Avgift på 10% var extremt verkligen. Kapiton var i princip den enda svenska "återförsäljaren" som hade låga avgifter, (finns för övrigt några läsvärda flashbacktrådar om Kapiton)

Skrivet av gabriel15:

Kanske från värdet på en bitcoin före och efter man kunde köpa droger med dem. 100kr vs 20 000kr ....

Det var långt lägre innan man kunde köpa droger, låg snarare på typ 50kr. Du har rätt i att det steg en hel del i samband med det, men knappast till 20000kr. det steg nog till ca 500-1000kr när droghandeln hade slagit som mest. Går alltså inte att koppla direkt till droghandeln.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Med tanke på att den pizzan är värd dryga 184 miljoner kronor idag så är han nog lite bitter...

https://twitter.com/bitcoin_pizza/status/869013949899034625

verkligen? Hade inte jag varit när jag badade i pengar.

Var ju med precis i början av mineingen och spenderade väl 1/100del av sina coins på en pizza (eller två), så om man antar han behöll minst hälften tills nu så svider ju inte 180mille så mycket när man har 100miljarder på kontot

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Klubba:

verkligen? Hade inte jag varit när jag badade i pengar.

Var ju med precis i början av mineingen och spenderade väl 1/100del av sina coins på en pizza (eller två), så om man antar han behöll minst hälften tills nu så svider ju inte 180mille så mycket när man har 100miljarder på kontot

Nu blir det iofs 9 miljarder om man ska använda dina siffror, men jag hade nog ändå varit lite sur för att ha betalt dryga 184 miljoner kronor för en pizza

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skrotnisse92:

Trodde på riktigt ingen köpte från btcx på den tiden. Avgift på 10% var extremt verkligen. Kapiton var i princip den enda svenska "återförsäljaren" som hade låga avgifter, (finns för övrigt några läsvärda flashbacktrådar om Kapiton)

Det var långt lägre innan man kunde köpa droger, låg snarare på typ 50kr. Du har rätt i att det steg en hel del i samband med det, men knappast till 20000kr. det steg nog till ca 500-1000kr när droghandeln hade slagit som mest. Går alltså inte att koppla direkt till droghandeln.

Kapiton var helt otrolig, grov psykiskt stört kille med tillgång till flera miljarder som tog livet av sig men vem vet vad han kunde fått för sig att göra med så mycket pengar.

Tänk på att droghandeln är större nu än någonsin + diverse annan kriminell verksamhet.
https://www.freemansperspective.com/silk-road-died-bitcoin-cr...

Folk vart livrädda och började sälja av sina bitcoins men så klart när man "inser" att bitcoins är en odödlig valuta som man alltid kommer kunna använda till kriminell verksamhet så är det något riktigt värdefullt och den vägen har det gått än så länge.

Bitcoin kanske klarade sig denna gången men nästa WannaCRY då?

En sak som är säker är att om bankerna förlorar pengar för folk använder bitcoin kan de ta ner värdet till 0kr bitcoin på några dagar.

Permalänk
Medlem

Undra om Laszlo Hanyecz gillar synen av pizza nu för tiden
Edit: någon hade redan nämnt honom :^)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Nu blir det iofs 9 miljarder om man ska använda dina siffror, men jag hade nog ändå varit lite sur för att ha betalt dryga 184 miljoner kronor för en pizza

råkade bli en nolla för mycket

Permalänk
Medlem

@Skrotnisse92: Köpte från Kapiton med någon gång, men det gick ju som det gick med det "företaget"