WING X99 | CNC-fräst scratch-bygge! (Slutgiltiga bilder postade!)

Permalänk
Medlem

jävlar vilket bygge. lycka till med tävlingen

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Alltså, så jäkla grymt jobbat! Både designen och finishen är absolut toppklass!

Är helt klart 2 byggen på swec som håller en helt annan nivå än allt annat. Det är din x99 och mr3D's tatami. Antalet timmar och mängden alu spån... sanslöst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Helt sanslöst bygge! Får allt annat att blekna...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Blir mer o mer imponerad då jag kollar in här. Så unikt, proffisionellt gjort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem

Ouch, vilket jobb, men snyggt blev det. Hoppas det gick bra på tävlingen!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av PierreB:

jävlar vilket bygge. lycka till med tävlingen

Tackar! Kul att du gillar det!

Skrivet av Heinel:

Alltså, så jäkla grymt jobbat! Både designen och finishen är absolut toppklass!

Är helt klart 2 byggen på swec som håller en helt annan nivå än allt annat. Det är din x99 och mr3D's tatami. Antalet timmar och mängden alu spån... sanslöst

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar! mr3D gör sjukt nice byggen. Tatami är ett konstverk

Skrivet av maniac:

Helt sanslöst bygge! Får allt annat att blekna...

Kul att du tycker det! Får tacka!

Skrivet av kettu92:

Blir mer o mer imponerad då jag kollar in här. Så unikt, proffisionellt gjort.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack och bock

Skrivet av the squonk:

Ouch, vilket jobb, men snyggt blev det. Hoppas det gick bra på tävlingen!

Tackar! Det gick bra, tog hem förstapriset. Men det var väldigt tufft motstånd, flera riktigt fina byggen!

__________

Är tillbaka till verkligheten nu efter lan, tävling, 90års-kalas etc. Nu ska jag redigera lite mer bilder och video! Hoppas slutresultatet snart!

Ill keep you posted

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Är du spritt språngande galen? Du behöver inte ens svara på den frågan, jag kan redan svaret.

Du måste vara lika galen som bygget!

Permalänk
Medlem

Måste vara det bästa bygge jag någonsin har sett, och jag har varit här på sweclockers länge! 10/5 poäng!

Permalänk
Medlem

Grattis till vinsten på Birdie 27
riktigt välförtjänt! och lär nog bara vara första i en lång rad vinster

Permalänk

Helt sjukt! Har följt projektet sen start fast tror aldrig jag skrivit något. Blev makalöst bra!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av biorrith:

Är du spritt språngande galen? Du behöver inte ens svara på den frågan, jag kan redan svaret.

Du måste vara lika galen som bygget!

Kanske Vem vet!

Skrivet av Ownage:

Måste vara det bästa bygge jag någonsin har sett, och jag har varit här på sweclockers länge! 10/5 poäng!

Kul! Tackar för den stora komplimangen

Skrivet av Jorvin:

Grattis till vinsten på Birdie 27
riktigt välförtjänt! och lär nog bara vara första i en lång rad vinster

Tackar! Man kan alltid hoppas! Många bra konkurrenter ute där dock!

Skrivet av Oscargrundstrom:

Helt sjukt! Har följt projektet sen start fast tror aldrig jag skrivit något. Blev makalöst bra!

Tackar! Kul att du skrev något!

_____________________________________

Håller på och redigerar just nu och laddar upp bilder och nästan klar med filmen! Går allt som det ska kommer allt upp imorgon!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare

Dags att posta de sista bilderna i projektet! Tack till alla som följt projektet! Hoppas ni gillar resultatet!

Kolla gärna in videon också!

Vill också tacka mina sponsorer samt kontakter på respektive företag! Tack för att ni trott på projektet! TACK!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Wow. Jag är helt mållös. Bland det bästa jag någonsin har skådat. Otroligt imponerande bygge och vilket hantverk.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Mästerverk!

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem

Inte så mycket att säga egentligen. Magnifikt hantverk och snyggt som fan.Diggar looken på kylkanalerna och den röda vätskan som fan. Blir ju även jävligt unikt till skillnad från slang/rör.

Man får väl även passa på att gratulera för kommande priser I modd-tävlingar(DHs närmast?), vore föga förvånande om du inte kammade hem en del

Sen får du passa på att njuta nu att det "äntligen" är over, du lär behöva en paus nu ett tag då jag misstänker att du har spenderat åtaliga 100 timmar på detta^^

Hade varit kul att få sen en bild från CAD jämförd med slutresultatet också

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Helt sjukt vackert! Varit kul att följa byggtråden men även lite tråkigt du "äntligen" är klar 10 av 5 möjliga!

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Dreijer:

Wow. Jag är helt mållös. Bland det bästa jag någonsin har skådat. Otroligt imponerande bygge och vilket hantverk.

Kul! Tackar!

Skrivet av seigmenn:

Mästerverk!

Tack och bock

Skrivet av bardbard:

Inte så mycket att säga egentligen. Magnifikt hantverk och snyggt som fan.Diggar looken på kylkanalerna och den röda vätskan som fan. Blir ju även jävligt unikt till skillnad från slang/rör.

Man får väl även passa på att gratulera för kommande priser I modd-tävlingar(DHs närmast?), vore föga förvånande om du inte kammade hem en del

Sen får du passa på att njuta nu att det "äntligen" är over, du lär behöva en paus nu ett tag då jag misstänker att du har spenderat åtaliga 100 timmar på detta^^

Hade varit kul att få sen en bild från CAD jämförd med slutresultatet också

Man ska aldrig räkna med något! Det är 5st andra riktigt bra builds!

Om du kollar på första sidan ser du renderingarna. Det är i princip exakt identiskt med hur det ser ut i cad med lite små ändringar. Ska försöka fixa en bild åt dig senare under helgen

Skrivet av maLakai:

Helt sjukt vackert! Varit kul att följa byggtråden men även lite tråkigt du "äntligen" är klar 10 av 5 möjliga!

Tråkigt och riktigt skönt på samma gång kan jag lova

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare
Permalänk
Medlem

Herregud människa!
Jag är grymt imponerad och mer därtill.

Permalänk
Inaktiv

Attans va snyggt.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MrIzoard:

Herregud människa!
Jag är grymt imponerad och mer därtill.

Skrivet av anon176726:

Attans va snyggt.

Kul att ni gillar det!

____

Någon som kommer till Dreamhack summer eller?!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Grattis till segern på Dreamhack !

Permalänk
Proffsmoddare

@Cadtekniker: Tackar! Det var tufft motstånd!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Administrativ avgift

@Brodholm: Fast näe

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Vinsten var helt klart välförtjänt, enligt mig hade du inget motstånd alls.
Du ligger helt i en klass för sig.

GRATTIS

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Proffsmoddare

Av någon outgrundlig anledning så försvann bilden på baksidan i posten.

Så här kommer den sista bilden

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Mycket imponerad

Hej Andreas
Jag såg ditt bygge på Dreamhack och var sjukt imponerad, du spelade helt enkelt i en egen klass jämfört mot dina motståndare här.
Frågan är om man kunde använda ditt koncept för chassin i framtiden eller om det är som du sa, bara för rika som har råd och lägga 200 lax på ett chassi. I vilket fall så var du den klar värdigaste vinnaren. Grattis!
/robert

Permalänk
Desk Master

Man blir lite skrämd om de är dig man tävlar mot nästa år:) 10/10 bygge

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Återigen så måste jag få applådera... Vilket bygge! Det var en ära att få befinna sig på samma scen samtidigt med dig och din kreation!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av cyberob66:

Hej Andreas
Jag såg ditt bygge på Dreamhack och var sjukt imponerad, du spelade helt enkelt i en egen klass jämfört mot dina motståndare här.
Frågan är om man kunde använda ditt koncept för chassin i framtiden eller om det är som du sa, bara för rika som har råd och lägga 200 lax på ett chassi. I vilket fall så var du den klar värdigaste vinnaren. Grattis!
/robert

Jao, det är knepigt.

Skrivet av Khezan:

Man blir lite skrämd om de är dig man tävlar mot nästa år:) 10/10 bygge

Du ska bli inspirerad! Inte skrämd!

Skrivet av Zpnk:

Återigen så måste jag få applådera... Vilket bygge! Det var en ära att få befinna sig på samma scen samtidigt med dig och din kreation!

Ja det var kul att träffas! Du var ju med på scen av en anledning!

Visa signatur

[Project]
WING X99