Permalänk
Medlem

Köpa mer minne, fungerar det här?

Har just nu 16GB av dessa:
https://www.komplett.se/product/894958/datorutrustning/pc-kom...

Men vill köpa 16GB till då jag gärna behåller spotify, Chrome osv uppe när jag kör mina spel. Så undrar om dessa:
https://www.komplett.se/product/894959/datorutrustning/pc-kom... fungerar ihop då enda skillnaden är att dom har Röd LED istället. Tänkte det kan vara snyggt och blanda. Frekvenser osv är detsamma men ibland kan jag missa något viktigt med. Annars kör jag på exakt samma som jag har då jag vill kunna köra dom i 3200MHz och ha samma hastighet.

mvh Jimmy

EDIT:
MOB: https://www.inet.se/produkt/1900174/asus-prime-z270-k#specs
CPU: i7 7700k

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

Du har länkat samma minnen i båda länkarna.
Men 16GB ska räcka gott och väl till att kunna ha Spotify och Chrome uppe i backgrunden.
Har du kollat användningen av minnena medans du spelar? Är dom maxade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Du har länkat samma minnen i båda länkarna.
Men 16GB ska räcka gott och väl till att kunna ha Spotify och Chrome uppe i backgrunden.
Har du kollat användningen av minnena medans du spelar? Är dom maxade?

Har ändrat nu...
Mja, är inte långt ifrån jag använder allt. Men finns det något pålitligt sätt att kolla mer exakt minnesmängd som används?

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av auToeXeC:

Har ändrat nu...
Mja, är inte långt ifrån jag använder allt. Men finns det något pålitligt sätt att kolla mer exakt minnesmängd som används?

Jo då dom ska funka bra då det är samma modell men som du säger bara leden som skiljer.
Skulle säga att Windows aktivtetshanterare är rätt så pålitlig när datorn är i load, alltså inte precis vid start av spel eller när du stänger ner men när du väl spelar så ligger användningen av RAM under ungefär samma load. Men du skulle märka av fps drops ifall RAMen tog slut under spelandet.

Permalänk
Medlem

@auToeXeC: Ifrån aktivitetshanterarens prestandaflik kan du även öppna Resursövervakaren som troligen kan hjälpa dig än bättre.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Körde MSI Afterburner så jag ser In Game vad som används.. Ram är uppe och rör på 10-11 GB så har lite kvar. Då kör jag chrome med 6 Tabs uppe. Så kanske safe än och endast testat i Mass Effect med högsta inställningar.

Visa signatur