Permalänk
Skrivet av Eazy:

Den där ser riktigt fin ut. Vad är det för något? Gärna om du har länk till grejerna vore jag tacksam

Har idag en Smok stick V8 med big bayby tank. Den fungerar utmärkt, men jag är otroligt glömsk och glömmer att ladda den över natten. Har prövat att slå mig själv på käften när jag glömt, men hjälper inte. så nu tänkte jag att mig att köpa en ny med utbytbara batterier så jag kan ha ett par extra batterier i en laddare som en backup. Skulle inte vara fel med att den håller ett par dagar. Smok stick håller i 1,5 dagar för mig.

Modden är en Yihi SXmini G Class. RDTA´n är en Aromamizer Plus.
https://www.vapemore.rocks/product-page/yihi-sx-mini-g-class-...

Det jag använder allra mest.
Yihi SXmini G Class med Twisted Messes 30mm. Minikin V2 med Aromamizer Plus 30mm.

Coils i Twisted Messes 30mm: Fused Clapton, 24/40, 4mm id, ni80

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Hej, är helt ny på detta med vapeing, har testat dom billiga 120kr"pennorna"tidigare men det var inget att ha.
Har fått en Elaf iStick TC40w med en Vapeston Maganus tank? Och jag undrar lite över inställningarna på denna, temp och w för jag hostar något fruktansvärt.
Juicen är på 24mg ifall detta kan vara orsaken, men med tanke på att jag både röker och snusar så vet jag inte var jag ska starta,bir dyrt att köpa olika styrkor bara för att testa!
Vidare så enligt hen ska det inte vara någon bommullstråd i tanken, läser mycket här tex om japansk bomull mm.
Jag är dock helt okunnig och fick inte många vettiga svar av hen, tips mottages tacksamt. MVH Pierre

Permalänk
Skrivet av DunderHoken:

Modden är en Yihi SXmini G Class. RDTA´n är en Aromamizer Plus.
https://www.vapemore.rocks/product-page/yihi-sx-mini-g-class-...

Det jag använder allra mest.
Yihi SXmini G Class med Twisted Messes 30mm. Minikin V2 med Aromamizer Plus 30mm.
https://i.gyazo.com/26e04e7c3ed31671d800053e6215fe62.jpg

Coils i Twisted Messes 30mm: Fused Clapton, 24/40, 4mm id, ni80
https://i.gyazo.com/c784cc7ac6606490ed74ac55ee490bf9.jpg

Min Vape jag fick av vännen ser ut som något liknande dess foton, behöver man ingen Bomullstråd i dom?
Man läser mycket om att Japansk bomull skall vara den bästa, skitsamma var trådarna kommer ifrån, jag vill veta ifall jag skall jag bomull överhuvudtaget? Och rekommenderad styrka när man skall sluta röka, snuset är fortfarande för gott att sluta med.
Det är skuren i cigaretten jag vill sluta med, dvs det som orsakar KOL mm, en cigg innehåller över 2000 olika ämnen bla något som gör att ciggen "kickar",tjära och resten av skräpet
Visst snus är inte ofarligt men det finns en anledning att tex vissa Svenska atleter snusar och inte röker.
Jag undrar också ifall någon vet vad man får i sig när man vapar? Nu skall iaf jag sluta röka pga hälsa och cash mm. Då jag inte vet ett skit om vapning och fick en 24mg nikotiflaska med och hostar sönder mig, är det styrkan eller ovanan? Mvh Nybörjaren

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre232:

Min Vape jag fick av vännen ser ut som något liknande dess foton, behöver man ingen Bomullstråd i dom?
Man läser mycket om att Japansk bomull skall vara den bästa, skitsamma var trådarna kommer ifrån, jag vill veta ifall jag skall jag bomull överhuvudtaget? Och rekommenderad styrka när man skall sluta röka, snuset är fortfarande för gott att sluta med.
Det är skuren i cigaretten jag vill sluta med, dvs det som orsakar KOL mm, en cigg innehåller över 2000 olika ämnen bla något som gör att ciggen "kickar",tjära och resten av skräpet
Visst snus är inte ofarligt men det finns en anledning att tex vissa Svenska atleter snusar och inte röker.
Jag undrar också ifall någon vet vad man får i sig när man vapar? Nu skall iaf jag sluta röka pga hälsa och cash mm. Då jag inte vet ett skit om vapning och fick en 24mg nikotiflaska med och hostar sönder mig, är det styrkan eller ovanan? Mvh Nybörjaren

Skickades från m.sweclockers.com

24mg låter sjukt mycket. Nu kan jag inget om din nuvarande E-cig, men om det är en sub ohm coil du använder så undrar jag om du inte svimmar efter ett bloss. När jag gick över till E-cig köpte jag en Smok Stick V8 ihop med 12 mg nikotin och höll på att hosta ihjäl mig. Köpte 6mg och det funkar. Tyvärr räcker 6mg-styrkan inte till för att få bort mitt röksug helt, men poängen är ändå att jag skall sluta helt med både E-cig och vanliga cigaretter (inte rökt någon vanlig sedan jag började med E-cig) så det får duga. Vet inte hur man kan höja styrkan av nikotin man får i sig när man använder E-cig utan att hosta ihjäl sig. Kanske finns det andra E-cig man kan köpa som tillåter högre styrkor.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Modden är en Yihi SXmini G Class. RDTA´n är en Aromamizer Plus.
https://www.vapemore.rocks/product-page/yihi-sx-mini-g-class-...

Det jag använder allra mest.
Yihi SXmini G Class med Twisted Messes 30mm. Minikin V2 med Aromamizer Plus 30mm.
https://i.gyazo.com/26e04e7c3ed31671d800053e6215fe62.jpg

Coils i Twisted Messes 30mm: Fused Clapton, 24/40, 4mm id, ni80
https://i.gyazo.com/c784cc7ac6606490ed74ac55ee490bf9.jpg

Hmm, det var ju lite över min budget. Får önska i julklapp kanske

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk

!/#Var köper man tex filter och div reserv och slitage delar bäst iom Sverige och med Normala priser? Har fgått en Ela 40w och beköver vya filte ,sen ska jag försöka lära mig röka skiten också!!
Fick en flaska med 24mg nikotin med tobaksssmak ock kunde inte ta ett andetag höll på att hosta ihjäl mig.
Men köpte nikotinfri vattenmelon som jag blandar upp det med 1/ och det funkar ganska bra än så länge iaf.
Tips om svenska shoopar med ok priser och även slitageprylar mottages tacksamt!!
MVH Pierre GBG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre232:

!/#Var köper man tex filter och div reserv och slitage delar bäst iom Sverige och med Normala priser? Har fgått en Ela 40w och beköver vya filte ,sen ska jag försöka lära mig röka skiten också!!
Fick en flaska med 24mg nikotin med tobaksssmak ock kunde inte ta ett andetag höll på att hosta ihjäl mig.
Men köpte nikotinfri vattenmelon som jag blandar upp det med 1/ och det funkar ganska bra än så länge iaf.
Tips om svenska shoopar med ok priser och även slitageprylar mottages tacksamt!!
MVH Pierre GBG

Handlar själv från både Esmokes och Eciggbutik, bra utbud och helt okej priser.
24 mg är på tok för mycket för en sub ohm. Testa att späda ut den med lika mycket 70/30 VG/PG utan nikotin som din flaska innehåller så ska du se att det blir lite enklare att puffa men då försvinner också mycket av smaken då mängden smakessens är avsett för mängden i flaskan.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

@FireFox: sjölva Coilen lr vad det heter, delen man byter med filter i.
La bara av igår, kanske har med det att göra, är det något speciellt att tänka på när man köper? Såg att han sålde lösa i butiken mitt emot, men hade ingen koll själv.
Tyckte min såg lite annorlunda ut, men tar med min och jämför, kanske annat fabrikat bara?
Mvh Pierre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre232:

@FireFox: sjölva Coilen lr vad det heter, delen man byter med filter i.
La bara av igår, kanske har med det att göra, är det något speciellt att tänka på när man köper? Såg att han sålde lösa i butiken mitt emot, men hade ingen koll själv.
Tyckte min såg lite annorlunda ut, men tar med min och jämför, kanske annat fabrikat bara?
Mvh Pierre

Du har väl en cigoteket butik där nere i GBG?

Dem är oftast lite dyrare på hårdvara men du kan ju gå in och fråga om hjälp så kan du beställa ifrån esmokes t.ex.
Och sen kan du ju alltid testa lite olika smaker medans du är där

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre232:

@FireFox: sjölva Coilen lr vad det heter, delen man byter med filter i.
La bara av igår, kanske har med det att göra, är det något speciellt att tänka på när man köper? Såg att han sålde lösa i butiken mitt emot, men hade ingen koll själv.
Tyckte min såg lite annorlunda ut, men tar med min och jämför, kanske annat fabrikat bara?
Mvh Pierre

Jo, coil heter den delen som bomullen och metalltråden sitter i som förångar e-juicen. Skulle säga att istället för att bränna sköna pengar på färdiga coils så sätter du dig framför Youtube i 5 timmar och kollar hur man bygger på en RTA (rebuildable tank atomizer) så har du en hel värld av spännande meck framför dig.

Började själv med en Big Baby Beast med RBA (rebuildable atomizer) redan efter att ha vejpat i 2 veckor och det var rätt enkelt. Startkostnaden är en slant då man behöver ett kit med bl.a. ohm-läsare (mycket viktigt!) men det tar man snabbt igen på att slippa köpa färdiga coils för 30-50 kr st som kan hålla allt ifrån 1 dag till ett par veckor om man har tur.

Ett simpelt startkit (under förutsättning att du kan skruva av tanken på din mod):
SMOK - TFV8 Big Baby Beast
Wick 'N' Vape - Cotton Bacon V2
Coil Master - DIY Kit V3

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

Behöver lite hjälp är inne på å köpa en rx300 wismec. Men vet inte vad för tank o grejer man behöver hjälp uppskattas. Det ja hittat är detta tips motages http://www.electrocigarette.se/checkout

Permalänk
Medlem

Hallå. Hade tänkt mig att införskaffa en vape, men är tyvärr helt borta i ämnet. Undrar därför om det finns någon vänlig själ som skulle kunna tänka sig att plocka ihop ett paket med allt man behöver för någonstans runt 1000-2000 kronor?
Tackar i förhand
Synthese

Permalänk
Medlem
Skrivet av Synthese:

Hallå. Hade tänkt mig att införskaffa en vape, men är tyvärr helt borta i ämnet. Undrar därför om det finns någon vänlig själ som skulle kunna tänka sig att plocka ihop ett paket med allt man behöver för någonstans runt 1000-2000 kronor?
Tackar i förhand
Synthese

Ett bra startpaket . https://www.cigoteket.se/e-cigg/startkit/smok-alien-kit/
Batterier x2 : https://www.cigoteket.se/e-cigg/tillbehor/vtc5/
Laddare : https://www.cigoteket.se/e-cigg/tillbehor/nitecore-i2/
Coils : https://www.cigoteket.se/e-cigg/coils/tfv8-baby-beast-coils-5...
juice efter smak https://www.cigoteket.se/el-cigg/e-liquid/

Permalänk
Medlem

Personligen så hade jag nog beställt ifrån Esmokes istället men utöver det så ser det bra det.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Vilken tank är både bra och billig att byta coil på? Finns det något bättre än baby beast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Vilken tank är både bra och billig att byta coil på? Finns det något bättre än baby beast?

baby beast coil är inte billiga. Vill man komma billigt undan så kan man köpa en RDTA tex Avocado 24 http://esmokes.se/geekvape-avocado-24 och göra egna coil.

Permalänk

Min tank har spruckit, vet att det finns reservglas men är dom lätta att byta, eller ska man köpa en ny tank istället?
Det är en eleaf istick tc40w om någon har tips på vad som är bäst, såg att det fanns tankar med stålnät runt glaset.
Hur vet man vilken tank som passar, den som sprack heter Maganus och har en justerbart luftintag.
Har försökt limma men det fäster inte, det är ett litet hål i botten av sprickan tyvärr.

EDIT: Jag är noobie när det gäller detta, så jag vet inte vilka delar som passar ihop eller om det är någon standard på tankar mm?

tillägg
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre232:

Min tank har spruckit, vet att det finns reservglas men är dom lätta att byta, eller ska man köpa en ny tank istället?
Det är en eleaf istick tc40w om någon har tips på vad som är bäst, såg att det fanns tankar med stålnät runt glaset.
Hur vet man vilken tank som passar, den som sprack heter Maganus och har en justerbart luftintag.
Har försökt limma men det fäster inte, det är ett litet hål i botten av sprickan tyvärr.

EDIT: Jag är noobie när det gäller detta, så jag vet inte vilka delar som passar ihop eller om det är någon standard på tankar mm?

Du kan beställa nytt plexiglas här tex https://www.mister-e-liquid.com/vapeston-maganus-ni-and-magan...
Kostar inte många kronor så köp ett par stycken.

Permalänk
Skrivet av micke7406:

Du kan beställa nytt plexiglas här tex https://www.mister-e-liquid.com/vapeston-maganus-ni-and-magan...
Kostar inte många kronor så köp ett par stycken.

Du vet ingen svensk butik som tillhandahåller dessa reservglas, tänker lite på hur lång tid det kommer att ta?
Vill liksom använda den nu, och har lyckats gettolaga det med universalklister så länge
men det tar något dygn så börjar det läcka igen.
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre232:

Du vet ingen svensk butik som tillhandahåller dessa reservglas, tänker lite på hur lång tid det kommer att ta?
Vill liksom använda den nu, och har lyckats gettolaga det med universalklister så länge
men det tar något dygn så börjar det läcka igen.
Mvh

Ring dit där du köpte den och fråga,

Permalänk

Kan man lita på att detta är äkta vara och inte någon dålig bomull som sitter i? Väldigt billigt jämfört med svenska priser.
http://m.ebay.com/itm/5PCS-Genuine-SMOK-TFV8-Baby-Beast-Coils...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@micke7406: fick den i present av en nu avliden vän, därav har jag ingen info och kan inte hämta någon såvida någon inte har någon maskin typ som kan läsa gamla minnen(filmtänk). Vet bara att den är inköpt i GBG och att dom även har reservdelar, har kollat dom flesta större tobaksaffärerna men Nada!
Har någon tips så välkomna att lämna,behöver inte vara i Göteborg bara ingen utlandsshop,då man inte kan lita på posten längre!
MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

baby beast coil är inte billiga. Vill man komma billigt undan så kan man köpa en RDTA tex Avocado 24 http://esmokes.se/geekvape-avocado-24 och göra egna coil.

Jag har så att jag kan bygga egna coils till min baby beast dock så blir det av någon anledning kortslutning när jag använder däcket. Det fungerar att röka med den hembyggda coilen om tanken är så utskruvad så att modden precis kan detektera den. Skruvar man in tanken så blir visar skärmen bara atomizer short och det även med den förmonterade coilen. Kanske fungerade bra tills jag gjorde första eller andra bomullsbytet men sen har det krånglat. Det är konstigt att det fungerar om tanken är utskruvad men inte när den är inskruvad. Samma tank fungerar perfekt med färdiga coils.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre232:

@micke7406: fick den i present av en nu avliden vän, därav har jag ingen info och kan inte hämta någon såvida någon inte har någon maskin typ som kan läsa gamla minnen(filmtänk). Vet bara att den är inköpt i GBG och att dom även har reservdelar, har kollat dom flesta större tobaksaffärerna men Nada!
Har någon tips så välkomna att lämna,behöver inte vara i Göteborg bara ingen utlandsshop,då man inte kan lita på posten längre!
MVH

Ring Cigoteket på tel nr : 08-82 22 22 så kan dom säkert hjälpa dig.

Permalänk

@micke7406: Tack för tipset,ska testa det.
Det var en present(underförstått att jag ska sluta röka), vill inte gärna siga att det tog mindre än en vecka att paja den.

Permalänk
Medlem

Någon som provat beställa från janetrunk? www.janetrunk.se
Verkar nytt....

Permalänk

@micke7406: Bra tips, det fanns en butik presic vid Linneplatsen. Blir en 20min promenad hemifrån nu. Kanske ev byter hela tanken, såg en igår med ställbart luftflöde och som ett snyggt metallnät över(chromad),minns ej namnet eller var jag hittade den.
Men ska komma igång ordentligt först innan jag börjar spendera pengar, tanken är att det dels är billigare och inte lika farligt + att omvärlden inte har lika ont av lukten!

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag kanske får lite skäll nu för att inte ha läst, men jag har precis kommit hem ifrån förlossningen och söker helt enkelt lite tips så snabbt det går.

Jag har använt google flitigt och försökt få fram information men det känns ändå som om det blir lite kaotiskt.

Jag funderar alltså på att testa E-Cigg. Idag röker jag kanske 10+ ciggaretter om dagen. Blir en bra kostnad varje månad...

Jag söker alltså en E-Cigg som är mer av penn-storleken än de större "maskinerna".
Tänker väl inte på jättemycket customization, utan en som är rätt schysst från början men ändå är lite över beginner-entry, om man ska försöka sätta ord på det.

Angående smaker osv, så funderar jag på att köra den helt nikotinfria vägen.

Finns det någon riktigt schysst "penna" därute?
Hur länge klarar man sig på en viss ml mängd, om man röker runt det jag gör? Jag köper kanske 2 paket varannan dag. Är det mycket mer kostnadseffektivt att ha dessa E-Cigg?

Hoppas någon har en rekommendation på rökdon, jag tänkte slänga iväg en beställning direkt! Känner bara att jag vill bli av med cigaretterna men ändå ha kvar "sysselsättningen"...

Tack!

MVH

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Hej!

Jag kanske får lite skäll nu för att inte ha läst, men jag har precis kommit hem ifrån förlossningen och söker helt enkelt lite tips så snabbt det går.

Jag har använt google flitigt och försökt få fram information men det känns ändå som om det blir lite kaotiskt.

Jag funderar alltså på att testa E-Cigg. Idag röker jag kanske 10+ ciggaretter om dagen. Blir en bra kostnad varje månad...

Jag söker alltså en E-Cigg som är mer av penn-storleken än de större "maskinerna".
Tänker väl inte på jättemycket customization, utan en som är rätt schysst från början men ändå är lite över beginner-entry, om man ska försöka sätta ord på det.

Angående smaker osv, så funderar jag på att köra den helt nikotinfria vägen.

Finns det någon riktigt schysst "penna" därute?
Hur länge klarar man sig på en viss ml mängd, om man röker runt det jag gör? Jag köper kanske 2 paket varannan dag. Är det mycket mer kostnadseffektivt att ha dessa E-Cigg?

Hoppas någon har en rekommendation på rökdon, jag tänkte slänga iväg en beställning direkt! Känner bara att jag vill bli av med cigaretterna men ändå ha kvar "sysselsättningen"...

Tack!

MVH

Något sådant kanske ? https://eciggs.se/produkter/ecigg-kit/xeo/xeo-clearomizer-sta...
När jag började (var visserligen med nikotin) så gick det åt ganska mycket juice för att mätta mitt begär och hur mycket du kommer att behöva är svårt att säga. Men hur man än vrider på det så är det betydligt nyttigare än cigg så det är bara att puffa på.

Permalänk
Medlem

Ja här kan man posta ju! Köpte mig en skitkass vape från aliexpress för 200kr men den blev snabbt utbyten mot en Eleaf iKonn 220W, utan tvekan mycket nöjdare med den xD

Odjuret och skönheten

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox