köpråd trådlösa hörlurar!!

Permalänk

köpråd trådlösa hörlurar!!

Hej som rubriken lyder så behöver jag hjälp med hörlurar. Jag köpte bose qc35 men tycker inte om de helt ärligt, NC är jobbig att ha på sedan tycker jag hörlurarna trycker för hårt runt öronen så de blir som någon sort spänningar....
Har kollat lite på beats solo 3 någon som har erfarnhet eller hört något om de?
ska användas till film, musik och dataspel.

Permalänk
Medlem

Vad har du för budget? Med tanke på QC35 gissar jag gränslös...

Permalänk

Vill helst inte lägga lika mycket igen. Men ca 2500
Någon som vet ifall sennheiser urbanite är något att ha jämfört med beats solo 3 ? Är helst on ear jag vill ha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Datagubben123:

Titta efter ett par begagnade Beoplay H9 (Recension) eller B&W P7 (Recension). De har även en on-ear modell, P5 (Recension).

Eller kosta på dig som förra gången och köp nya 😎

Ja, enligt egen utsago utklassar samtliga tre Bose i ljudkvalité, NC är Bose dock kung på, men har aldrig riktigt brytt mig om NC.

Edit: vill du strikt hålla budget och inte köra begagnat måste man ju slå ett slag för Philips Fidelio X2, eller den nya varianten av dem Fidelio X2HR (Recension). De är slutna, men ändå öppna

Edit 2: skyller på att det är sent, Philips är inte trådlösa 😬 P5'orna ligget runt det du vill lägga i nypris dock. Även Sony MDR 1000X (Recension) ligger i samma prisklass, dock over-ear.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Skrivet av Necrophor:

@Datagubben123:

Titta efter ett par begagnade Beoplay H9 (Recension) eller B&W P7 (Recension). De har även en on-ear modell, P5 (Recension).

Eller kosta på dig som förra gången och köp nya 😎

Ja, enligt egen utsago utklassar samtliga tre Bose i ljudkvalité, NC är Bose dock kung på, men har aldrig riktigt brytt mig om NC.

Edit: vill du strikt hålla budget och inte köra begagnat måste man ju slå ett slag för Philips Fidelio X2, eller den nya varianten av dem Fidelio X2HR (Recension). De är slutna, men ändå öppna

Edit 2: skyller på att det är sent, Philips är inte trådlösa 😬 P5'orna ligget runt det du vill lägga i nypris dock. Även Sony MDR 1000X (Recension) ligger i samma prisklass, dock over-ear.

tack för hjälpen, anledningen till att jag inte gillar mina qc35 är brusreduceringen tycker de är ett irriterande ljud... de där philips såg schyssta ut, någon annan som har eller testat de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datagubben123:

tack för hjälpen, anledningen till att jag inte gillar mina qc35 är brusreduceringen tycker de är ett irriterande ljud... de där philips såg schyssta ut, någon annan som har eller testat de?

Eftersom du köpt ett par lurar med NC är du ute efter isolering? X2 mfl är ju öppna lurar vilket medför lite andra egenskaper. Jag själv har köpt ett par slutna hörlurar för att det är viktigt för mig att stänga ute ljud, bla för att jag använder en modmic som jag inte vill ska plocka upp ljudet från lurarna när jag spelar/streamar men även för att fotsteg etc är viktigt att höra utan att jag störs av yttre ljud.

Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderad i enlighet med §4 i forumreglerna*

Observera att vi inte tillåter bumpning/meninglösa inlägg. Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade.

Skrivet av Datagubben123:
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

På Sony MDR-1000X kan du dock välja om du vill ha NC eller inte, de var i början dyrare än QC-35 men är mycket billigare nu (2990) och många föredrar de framför Bose.

Går även att modifiera NC om man ändå vill ha det på.

EDIT: Ska tillägga att jag inte äger ett par själv, men ska fixa de snart genom jobbet.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit