Qpad QH-90 - Extremt jobbigt brus

Permalänk
Medlem

Qpad QH-90 - Extremt jobbigt brus

Tja Sweclockers!
Har nyss köpt ett Qpad qh-90 headset då många rekomenderar det. När öppnade discord och pratade med polarna så sa de att det var ett högt brus. Har nu idag försöka fixa det utan framgång. Jag har försökt att installera om drivrutinerna i Windows, provat med olika förlängningssladdar som man får med, olika uttag i datorn och sänka mikrofonförstärkning till 0. Är inget proffs på mikrofoner och headsets så jag vet ej vad jag ska göra. Kan även notera att det även brusar om man ej har mikrofonen inkopplad.

Hade inga problem med brus i mina förra lurar (Giotech EX-O5S)

Mina pc specs står i signaturen. Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Låter som en inställningsfråga. Möjliga anledningar:
1) Mic Boost är på
2) DC Offset cancellation på/av
3) Discord-inställningar är för känsliga

googla på samtliga och lek runt lite i live-miljö (när du har dem online i samtal)

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Låter som en inställningsfråga. Möjliga anledningar:
1) Mic Boost är på
2) DC Offset cancellation på/av
3) Discord-inställningar är för känsliga

googla på samtliga och lek runt lite i live-miljö (när du har dem online i samtal)

Har mic boost på 0 och har lekt runt lite med discord inställningar med det verkar inte vara någon skillnad. Hur stänger man av DC offset? Har Windows på svenska så det heter antagligen något annat.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

@Fiskmåz: skippa volymdosan till micen

Visa signatur

asus b350 strix, 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB, Ryzen 1600 , corsair 16 GB 2666 Mhz, Gigabyte Radeon R9 280X 3GB (Tahiti XTL) Fractal Design Define R4 Svart,ocz 700w semimod, windows 10 , asus 24 vg248qe 144hz

Permalänk
Medlem

Fick min volymdosa utbytt, eller fick helt enkelt en ny skickad hem till mig vilket löste problemet. Det är dock ett par Cloud II men de är väl i princip likadana.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dusken912:

@Fiskmåz: skippa volymdosan till micen

Skrivet av H3Nc3:

Fick min volymdosa utbytt, eller fick helt enkelt en ny skickad hem till mig vilket löste problemet. Det är dock ett par Cloud II men de är väl i princip likadana.

Har prövat med volymdosan och utan volymdosan, med förlängningssladden och utan osv. Hjälper ej.

Permalänk
Avstängd

@Fiskmåz: koppla in micen med kabel direkt i datorn utan att ha hörlurarna emellan. löser inte det problemet så är det antingen något med din dator eller micen

Visa signatur

asus b350 strix, 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB, Ryzen 1600 , corsair 16 GB 2666 Mhz, Gigabyte Radeon R9 280X 3GB (Tahiti XTL) Fractal Design Define R4 Svart,ocz 700w semimod, windows 10 , asus 24 vg248qe 144hz