SweClockers drop!

Tips på billiga högtalare

Permalänk
Medlem

Tips på billiga högtalare

Hej! Jag glömde mina högtalare Z-5500 hemma nu när jag flyttade till lägenheten. Jag letar nu efter ett par prisvärdiga högtalare som kan funka tills jag får tillbaka mina gamla högtalare eller ett par som kan ersätta de helt. Letar efter högtalare som har lite kraft i sig.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700k
GPU: Zotac GTX 1080
MK: Asus Z170-A
RAM: Corsair 16GB DDR4
SSD: Samsung 850 Pro 256GB / 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Vad har du för budget? Skall de vara 2.0, 2.1 eller 5.1?

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem

Creative Gigaworks T40 Series II eller T20 Series II. Väldigt prisvärt och kompakt 2.0-system. Väldigt placeringskänsliga dock. Allt-i-ett-system med baslåda är i regel skräp.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyllet83:

Vad har du för budget? Skall de vara 2.0, 2.1 eller 5.1?

Det spelar inte någon större roll om de är prisvärda. 2.1 skulle jag nog föredra just nu

Skrivet av GilbertG:

Creative Gigaworks T40 Series II eller T20 Series II. Väldigt prisvärt och kompakt 2.0-system. Väldigt placeringskänsliga dock. Allt-i-ett-system med baslåda är i regel skräp.

T40 verkar intressant! Varför är det skräp? Hur är basen i dessa jämfört med ett par med baslåda?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700k
GPU: Zotac GTX 1080
MK: Asus Z170-A
RAM: Corsair 16GB DDR4
SSD: Samsung 850 Pro 256GB / 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

@Xzazer
System från Creative och Logitech med baslåda är i regel bara en massa brummande och dunkande utan vettigt ljud. Men en hel del gillar det. Jag avskyr det. Förvänta dig inget sådant av Gigaworks-högtalarna, fokus ligger på ljudbild/kvalitet och portabilitet snarare än styrka.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian